Schuberth E2

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Schuberth E2

Viesti Kirjoittaja maja2 »

maja2 kirjoitti: To Elo 17, 2023 10:33 pm Itse kiroilin oman C3:n vuotavaa visiiriä ennenkuin hoksasin että se viimeinen lukitus napsu oli auki.

Jotta visiiri tiivistyy niin tarvii ihan kunnolla vetää visiirin yläreunasta alaspäin, jolloin kuuluu napsaus kun visiiri lukittuu alareunastaan.

Vajaa viikko sitten tuli ajettu 200km kaatosateessa ja visiiri ei vuotanut yhtään (saappaat tosin vuoti ja myös Hanxin sadetakin vetoketju-läppäsysteemi päästi vettä läpi).
Edit: C5:ssa näyttää olevan erilainen lukittumismekansimi kuin C3:ssa, mutta ongelma voi olla sama kuin C3:ssa eli visiiri ei lukitu ala-asentoon jolloin se vasta olisi vesitiivis.

https://www.youtube.com/watch?v=2blRZuFd0BU
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Schuberth E2

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Tilasin eekakkosen radioineen paikalliseen kauppaan joskus viime keväänä. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Taidan jättää hankinnan suosiolla mopomessuille, aika usein on messutarjouksiakin.

Vanha E1 on kyllä toiminut tyydyttävästi. Mitä nyt se src radiokaulus ei pysy kunnolla paikallaan kun toinen muovinen puolentoista millin lukitustappi (etureunassa) on poikki. On niin pieni ettei sillä ole mitään edellytyksiä ehjänä pysyäkään. Suurta haittaa siitä ei ole ollut, mutta saisi tuon hintainen jo vähän paremmin kestää. Nyt en viitsi kommentoida sen radiosta enkä hitaasta latautumisesta, enkä usb-latausliittimen kovamuovisesta tulpasta jota ei saa painettua liitäntää suojaamaan (kuumailmapuhallinta muovin pehmentämiseksi en ole kokeillut.

Leukaosan kun kääntää ylös niin se saattaa valahtaa alas kun päätä vähän heilauttaa. Visiiri on edelleen hyvässä kunnossa - on kestänyt paremmin kuin C3:ssa, vaikka olettaisin niiden olevan samaa materiaalia. Ehkä sitä on tarvinnut putsata vähemmän tuon lipan ansiosta kun likaantuminen ei niin haittaa vastavaloon ajaessa.

Toimiikohan E2 malliin tarjottu radio yhtään paremmin? Kännyähän tarjotaan usein ohjelmalähteeksi ja kyllä se siinä on etevä, mutta itse ainakin pidän sen taskussa, eikä sitä voi räplätä ajon aikana. Siirtymillä kaipaa vaihtuvaa viihdettä. Radiossa on kylläkin mainoksia lähes kestämättömiä määriä, mutta surffaaminen auttaa.
SF 1098S
MTS V4S
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: Schuberth E2

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Moi. Hyvin toimii "eekakkosen" radio. Ainakin verrattuna vanhoihin Cardon G4-malleihin jotka minulla edelleen käytössä tyttären kypärässä sekä omassa kakkoskypärässä.
Kuuntelen paljon kypärän omaa radiota ja parannus vanhoihin on huomattava. Kanavat eivät huku kovinkaan helposti pienemmilläkään teillä ja kaukosäätimestä kun "tuplaklikkaa" eteen tai taaksepäin, vaihtuu seuraava kanava ja radio kertoo puheella mikä kanavanumero on päällä. Tämä hyvä jos vain muistaa mikä on esimerkiksi Suomipopin kanava (103,4) täällä meilläpäin...

Meloisen kauan on tuo tilaamasi kypärä ollut matkalla. Itse sovitin kypärän messuilla ja parin kuukauden päästä se tuli postissa...
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Schuberth E2

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

sunkku kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 12:34 pm Moi. Hyvin toimii "eekakkosen" radio. Ainakin verrattuna vanhoihin Cardon G4-malleihin jotka minulla edelleen käytössä tyttären kypärässä sekä omassa kakkoskypärässä.
Kuuntelen paljon kypärän omaa radiota ja parannus vanhoihin on huomattava. Kanavat eivät huku kovinkaan helposti pienemmilläkään teillä ja kaukosäätimestä kun "tuplaklikkaa" eteen tai taaksepäin, vaihtuu seuraava kanava ja radio kertoo puheella mikä kanavanumero on päällä. Tämä hyvä jos vain muistaa mikä on esimerkiksi Suomipopin kanava (103,4) täällä meilläpäin...

Meloisen kauan on tuo tilaamasi kypärä ollut matkalla. Itse sovitin kypärän messuilla ja parin kuukauden päästä se tuli postissa...
Kiitos kommentista! Varsin mukava kun voi ostoksia perustella muiden hyvillä kokemuksilla.
SF 1098S
MTS V4S
Vastaa Viestiin