Sivu 1/1

Retro endurokypärä

Lähetetty: Pe Tammi 28, 2022 5:55 pm
Kirjoittaja Retuperä
Ajatuksissa on hankkia retro endurokypärä tulevaksi kesäksi päiväajeluita varten.
Avokypärällä ei enää oikein uskalla ajaa ja pidempiä matkoja varten on hyvä umpikypärä.
Krossikypärä on, mutta en ole sinut krossilasien kanssa eli vaatimuksena olisi integroitu visiiri.
Kaksi kiinnostavaa mallia olen löytänyt.
Shoei ex-zero ja HJC V60.
Onko kenelläkään kokemuksia Shoeista?
HJC on tälle vuodelle tullut malli ja sitä ei varmaan kukaan ole talvella testannut.
Kiinnostaa myös muut vastaavat kypärät.

Re: Retro endurokypärä

Lähetetty: Su Tammi 30, 2022 2:51 pm
Kirjoittaja Retuperä
Nyt on valinta tehty eli tilasin Shoei EX-Zeron. Kesä kertoo minkälainen se on ajossa.

Re: Retro endurokypärä

Lähetetty: Ma Helmi 21, 2022 8:30 pm
Kirjoittaja perttu_
Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Ex zero ollut vuoden verran käytössä kaikenlaisessa ajossa (mopoilu, kelkkailu, pitkät ja lyhyet matkat).

Plussat:
- Todella kevyt
- Nätti
- Kätevä piiloon menevä visiiri, mutta toimii myös laseilla
- Biltwellin lipat käy neppareihin jos haluaa eri värisen/läpinäkyvän lipan
Miinukset:
- Äänieristys. Elikkäs tulppia joutuu käyttämään kauppareissuja pidemmillä matkoilla, toisin kuin muilla kypärilläni (Hedon, Arai)