Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Pedaali
Viestit: 80
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 12:29 am
Paikkakunta: Suomenlääni

Viesti Kirjoittaja Pedaali »

No itse asiassa tuossa mainitaan Boxerit vedenkestäviksi, joka on mielestäni eri asia, kuin vedenpitävä.
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Niinpä,ainakin mun oxtarit pitävät veden nätisti sisällä ku läpi kastuu,sama mun goretex hanskat :evil:
Et mitä nytt sitten on vedenpitävä ja ei,mainostaahan aina voi.
Avatar
Mika S
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Mika S »

Vie ihmeessä liikkeeseen takas korjattavaks/vaihdettavaks, gore-tuotteissahan on vedenpitävyystakuu. "Guaranteed to keep you dry" tai jotain...
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Mm,kävin jo kerra,mutt ku oli kuiva keli niin ei ne tahtooneet uskoa :?:
Luuli vissin et haluan uudet hanskat muuten vaa tai jotain???
Eipä edes ole pahemmin käytettyjä ku ne on vaa käytös sadekelil.
Noh semmoist se on välil ku on pieni kuluttaja/veronmaksaja :evil:
Enpä samaan kauppaan uudestaan mene :twisted:


Muokattu.
Semmoinen asia vielä et kuittia en löytänyt mutta myyijä kyllä muisti milloin ostin noi hanskat siit liikkeest :shock:
Pedaali
Viestit: 80
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 12:29 am
Paikkakunta: Suomenlääni

Viesti Kirjoittaja Pedaali »

TTA kirjoitti:Niin paljon samaa mutta oxtar on kahdella soljella kun tuo taas kahdella soljella ja nauhoilla.
Juu, mutta tuossa tuo nauhajuttu on lähinnä hififstelyä ja solkia on vain yksi, mutta aika hyvässä kohdassa. Illalla nyppäsin nuo nauhat kokonaan pois ja tänään töihin ajellessa en juuri huomannut eroa, että onko ne mukana vai ei. Tuolla tarralla saa hyvin säädettyä tuon varren tiukkuuden soppeliksi.
Avatar
Mika S
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Mika S »

jonkko kirjoitti:Mm,kävin jo kerra,mutt ku oli kuiva keli niin ei ne tahtooneet uskoa :?:
Aika ihme juttu, taitaa olla niitä liikkeitä, joille asiakas on vain ylimääräinen haitta :shock:
Eikös niillä ollut vesihanaa ja lavuaaria takahuoneessa? :roll:
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

minä kyllästyin crossikenkien kylmyyteen ja kosteuteen ja ostin Scottin tukevat kelkkakengät. Nyt ainakin vesi pysyy ulkopuolella ja varpaat mukavan lämpöisenä. Ja minä kun en omista sitä erästä ylivertaista Hankkijan lippalakin väristä motskaria,niin on varauduttava myös siihen että sieltä metsästä tullaan joskus kävelemällä takaisin 8) Crossikengillä varpaat jäässä liukastelu on jotain niin ihanaa..... http://oioi.fi/valokuvat/OIOI@73/3644/
oioi - valokuva - scott
Jarmo
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 5:19 pm
Pyörä: Puimuri
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Ruoste kirjoitti:minä kyllästyin crossikenkien kylmyyteen ja kosteuteen
Forman crossikenkä hörppää kans ensimmäisestä rapakosta sukat märiksi mutta mulla on toiminut ihan hyvin citymarketin muovipussit sukkien päällä
-Jarmo
Pedaali
Viestit: 80
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 12:29 am
Paikkakunta: Suomenlääni

Viesti Kirjoittaja Pedaali »

Eipä ole noihin Polon kenkiin tullut vielä yhtään vettä sisälle, vaikka muutamassa paikassa olis ollut mahdollista. Eikä ole varpaitakaan vielä palellut. Vaan vielähän tässä on talvea jäljellä.
panttiroiko
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Polon kengät todellakin näyttää samalta kuin Oxtarin Infinityt, mutta vielä enemmän Infinityjen kanssa samalta näyttää BMW Savannat. Ostin sellaiset viime kesänä, kun satuin löytämään sopivat edullisesti. Ovh-hinta niillä on muistaakseni noin 50e enemmän kuin Infinityillä. Kengät tuntui jalkaan yhtä hyvältä, koot oli juuri samat ja mallit lähes identtiset. Ja BMW:n merkit ei helpolla pistä silmään tai ne voi piilottaa lahkeisiin...

Yhden kesän kokemuksella voin suositella, todella hyvät yleiskengät. Suojaavuushan näissä yleiskengissä on aina ongelma, joten jos tietää jalkojen kopsahtelevan kiviin ja kantoihin, kannattaa jalkaan laittaa jotkut muut.

tässä vielä jonkun tekemää vertailua Infinity vs. Savanna, oikein kuvien kanssa. Samat on, todistetusti.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=69649
Avatar
sskog
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 2:05 am
Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja sskog »

Itsellä Daytonan Trans X Gore saapas. Osoittanut vedenpitäväksi ja hengittäväksi, Ei moitteita.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Pedaali
Viestit: 80
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 12:29 am
Paikkakunta: Suomenlääni

Viesti Kirjoittaja Pedaali »

panttiroiko kirjoitti:Polon kengät todellakin näyttää samalta kuin Oxtarin Infinityt,
tässä vielä jonkun tekemää vertailua Infinity vs. Savanna, oikein kuvien kanssa. Samat on, todistetusti.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=69649
No niin on kuin kaksi marjaa, eikä kaukana ole tuo Polon saapaskaan. Mahtaako tulla samasta tehtaasta?
Hyvin on mulla tuo polo kuitenkin vettä pitänyt ja pohjakin on kuvioidumpi kuin noissa bmw ja oxtarin vermeissä. Vettäkin on pitänyt ja toistaiseksi on pärjätty ilman villasukkia.
Käytön mukana muotoutuu vain mukavammaksi koko ajan. Vaihteet ja jarru alkaa tuntua taas tunnokkailta kun tuo uutuudenjäykkyys on vähentyvyt. Saas nähdä, kunhan kevät tuosta koittaa, että kuinka kuuma tuo on sitten kesällä.
Avatar
Mika S
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Mika S »

sskog kirjoitti:Itsellä Daytonan Trans X Gore saapas. Osoittanut vedenpitäväksi ja hengittäväksi, Ei moitteita.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Tarkoitatko Trans Open, vai onx tää joku eri? Millanen?
Miten koko verrattuna normaaliin kenkään? Mistä hankit?
Avatar
sskog
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 2:05 am
Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja sskog »

Mika S kirjoitti:
sskog kirjoitti:Itsellä Daytonan Trans X Gore saapas. Osoittanut vedenpitäväksi ja hengittäväksi, Ei moitteita.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Tarkoitatko Trans Open, vai onx tää joku eri? Millanen?
Miten koko verrattuna normaaliin kenkään? Mistä hankit?
Ööööö, siis juu, :idea: tietenkin Trans Open,
jalka on 45 mutta saappaat on 46, olen tykännyt pitää parit pohjalliset saappaissa, nääs.
Ostin takavuosina Saksasta yhden retken yhteydessä, hintaeroa Suomeen taisi olla silloin 150€...

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Avatar
Mika S
Viestit: 92
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Mika S »

sskog kirjoitti:Ööööö, siis juu, :idea: tietenkin Trans Open,
jalka on 45 mutta saappaat on 46, olen tykännyt pitää parit pohjalliset saappaissa, nääs.
Ostin takavuosina Saksasta yhden retken yhteydessä, hintaeroa Suomeen taisi olla silloin 150€...
Täytyy myöntää, Sami, että matkakertomuksesi antama kokemuksen syvä rintaääni vahvistaa mielenkiintoani Trans Openiin... joita olen tässä talven mittaan muutenkin kuolannut.
Kävin tänään sovittamassa Oxtar Infinityt. Olivat tosi mukavat jalkaan, mutta kaipaisin vähän enemmän suojaa. Onkohan Trans Openissa paremmat suojat, paksumpi nahka? Suomessa kun ei taida saappaita olla nähtävänä / myynnissä missään. :(
Vastaa Viestiin