Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Kesä 07, 2020 2:47 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: To Huhti 09, 2020 9:22 am 

Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Viestit: 162
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: Ténéré 700
Itsellä oxford P50 laukut jotka ostin kun en pikaseltaan muuta löytänyt. Lisäksi kanssa "pizzaboxi".
https://www.oxfordproducts.com/motorcyc ... ers_black/
Sopii pyörään kun pyörään melkein ja ei tarvitse telineitä. Ainakin T7 menee heittämällä. Mukana tuli vedenpitävät sisäkassit.
Ainoa miinus on se että tosiaan kun ajelee kurasilla teillä nämä on aika kaameen näköset hetken jälkeen ja muutamaan otteeseen mökillä on tullut järvessä ne pestyä. Kyllä tuollainen materiaali joka jotenkin hylkisi kosteutta ja likaa vielä enemmän olisi parempi ja nyt varmaan koittaisi löytää sellaiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2020 10:45 am 

Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Kangasala
Pyörä: 1190R + GSX-R
Tuli hankittua Moskon Backcountry 35 v1 laukut halpuutuksesta. Ensivaikutelma on jykevä ja kankea. Aika näyttää miten yhteiselo alkaa sujua, mutta oletus on että notkistuvat kyllä käytössä ja että näillä mennään pitkään.
Givi GRT709 laukut olivat vaihtoehtona, mutta ne ovat aika heppoiset näihin verrattuna. Etuna olisi ollut noin kilon painon säästö per puoli ja sopivuus Givin rautoihin.

Moskon kiinnitys ei onnistunut Givin laukkurautoihin, selvisi siis samalla miksi valmistaja ei suosittele Givin rautoja.
Eli raudat menivät uusiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2020 2:01 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Viestit: 165
Pyörä: kameli
eikö nuo givin putkiraudat pitäis olla ok, niinkuin mikä tahansa putkikehikko missä ei ole ulokkeita. (Givin laukun kiinnitysosat pitää ruuvata irti.)
moskon sivulla on maininta että 1200 gessun givitelinettä joutuu modaamaan.
https://moskomoto.com/pages/fitment

Itse ruuvailin v2 säkkeihin pikkutaskut kiinni ja on tosiaan semikovat, eli melko jäykkää tavaraa ainakin näin uutena. ohuet muoviset jäykisteet on etuseinissä ja takaseinän sisällä on pehmuste mitkä molemmat sais kyllä poiskin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2020 3:34 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Kangasala
Pyörä: 1190R + GSX-R
Jos laukkuraudan yläputki, missä on kiilan muotoinen yläkiinnike, on suora niin tällöin Backcountryn kiinnikkeiden asennukselle on edellytykset.
Tuossa Moskon sivuilla olevassa kuvassa tuo putki on suora.
Mutta uudemmissa Givin raudoissa tuo putki ei ole suora.

Otan nyt oman casen esimerkiksi:
Itsellä oli kyseessä Givin rauta PLR7706.
Yläputki oli tuossa mallissa aiemmin suora kunnes Givi teki siihen jostain syystä mutkan.
Alla olevan Carpimoto linkin ensimmäisessä kuvassa on suora putki.
Kun kuvia selaa eteenpäin niin tulee 1290 adve jossa on uudemman mallin rauta jossa putki tekee kiilamaisen kiinnikkeen kohdalla mutkan.
https://www.carpimoto.com/en-IC/46984_P ... e-1050.htm

Ne Moskon kiinnikkeet pitäisi laittaa juuri tuon mutkan kohdalle ja eihän ne kiinnikkeet tuohon kohtaan istu. Siten sen sai kikkailemalla paikalleen että laittoi Moskon kiinnikkeen pultin Givin putkessa olevasta reiästä läpi, toinen Moskon kiinnike sitten tuon mutkan kohdalle.
Kun Moskon kiinnityslevyn kiristi paikalleen niin koko koko Givin rauta alkoi vääntymään. Eli ei onnistunut tämäkään.

Toinen ongelma on nuo Givin raudoissa olevat laukun kiinnikkeet. Vaikka otat ne pois niin rauta ei ole sileä vaan ruuvi-insertti on pinnasta hiukan ylhäällä. Moskon laukku tökkää tuohon kun sen sitä liu’uttaa paikalleen. Laukun olisi voinut saada paikalleen junttaamalla siten että Moskon kiinnitysmuovit olisivat antaneet myöten mutta voimalla ei olisi ratkennut kuin yksi kolmesta ongelmasta.

Kolmas ongelma ainakin Kotareissa on että Givin vasen laukku (ei pakoputken puoli) on lähellä runkoa ja laukkuraudan ulkopinta on matkustajan kahvan alla (Kahva on ulompana). Kun Backcountrya laittaa paikalleen niin se liukuu suoraan ylhäältä, kotarissa kahva on siis tiellä. Itse halusin kahvat pitää repsikalle.

Itsellä oli myös vaatimuksena että raudat ovat pikakiinnitteiset jotta saan ne pois silloin kun en niitä tarvitse.
SW Motechin vanha EVO sarja on heittämällä Mosko Backcountry yhteensopiva ja kävi tuuri kun tuollaiset löysin liikkeestä vaikka valmistus on loppunut vuosia sitten.
Nyt tarjolla on vain PRO sarjaa johon joutuu porailemaan Moskoille kolme reikää, mutta ovat muuten Moskon mukaan sopivat.
Givin rautoja en kuitenkaan voi suositella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2020 8:58 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Viestit: 165
Pyörä: kameli
ok, kiitoksia tiedosta, pitänee syynätä noita telineitä vähän tarkemmin kun givin telineitä itselle haaveilin. sw-motechin evoa myös katselin että siihen saisi monenlaista laukkua kiinni.

Olisko muuten helpottanut kiinnitystä jos olis vaikka halkaistua jäähdytysvesiletkua laittanut telineen kiinnityskohtiin?
ainakin pienet ulokkeet olis jääneet kauemmas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pehmeät Sivulaukut
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2020 12:08 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Kangasala
Pyörä: 1190R + GSX-R
jiknnn kirjoitti:
Olisko muuten helpottanut kiinnitystä jos olis vaikka halkaistua jäähdytysvesiletkua laittanut telineen kiinnityskohtiin?
ainakin pienet ulokkeet olis jääneet kauemmas.

Laukkuraudan ja Moskon levyn väliin voisi laittaa jotain fylliä niin aivan pienimmät ulokkeet raudoissa eivät haittiais laukun liukumista paikalleen.
Givin raudoissa olevan mutkan aiheuttamaan ongelmaan tuo ei oikein auta. Ne Moskon metallikiinnikkeet toimii kun putki menee niiden läpi vaakatasossa, jos putki menee uran läpi vinossa niin kiristetäessä joku paikka alkaa vääntyä.
Ainoa millä tuosta saattaisi päästä yli on että ei käytä niitä Moskon kiinnikkeitä lainkaan vaan askartelisi pakoputkiklemmari tyyppiset U pulttikiinnikkeet aluslevyineen jotka sopivat laukkuraudan uhuelle putkelle. Tuolloinkin laukkurautaan tulisi vääntöä kiritettäesssä mutta ei ehkä niin pahasti kuin alkuperäisillä.
Silloin aletaan olla harrastamisen ytimessä: tuhannen euron setti makaa autotallin lattialla ja itse rälläköidään niille melkein sopivia kiinnikkeitä tuoreeseen pyörään :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com