Pehmeät Sivulaukut

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Täytyy nyt ottaa senverran kantaa tähän pehmeiden laukkujen ketjuun , että mulla on vanha mutta erittäin vähän käytetty Giant Loop Great basin laukku , jonka viime kesänä virittelin mopon päälle Kontioralli reissun ajaksi .
Ralliviikon torstaina hyvässä kelissä starttasin pikkuteitä ajellen kohti Savonlinnaa , jossa yövyin ja perjantaina taas matkaan parin kaverin kanssa . Taidettiin matkata suureksi osaksi TET-reittiä ja vettä satoi koko päivän suht reippaasti. Onneks olin hankkinut 7L kuivapusseja, johon pakkasin kamppeet , jotka on syytä pysyä kuivana nimittäin Savukoskella , eräkämpällä , jossa vietin seuraavan yön oli siinä sitten aikaa ennen nukkumaan menoa tsekkailla mopoa ja matkatavaratilannetta. Yllätyksekseni Great basinista tuli kipattua varmaan toista litraa vettä pois . Laukku oli ja on edelleen täysin ehjä mutta ilmeisesti saumoista mokoma vuotaa, vaikka uutena saumoihin tuli siveltyä laukun mukana tullutta saumasilikonia.
Toivottavasti tällaista vesivahinko ropleemaa ei enää näissä uudemmissa Great Basin-laukuissa esiinny , kun ei tää Great Basin ollut aikoinaan mikään hinnat alkaen laukku eikä ole vieläkään .
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
zmoke
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Saman havaitsin GL:n Coyote laukun kanssa joka on pienempi versio Great Basinista; tavarat on sateella ajelun jälkeen kosteita tai jopa märkiä ellei käytä kuivapusseja.
Mutta eipä tuo Giant Loop lupaakaan vesitiiveyttä, toteavat sivuillaan: adventure proof, not waterproof.
Ihan laadukkaan oloisia tuotteita mutta luulisi että Amerikan Joe saisi spesattua laukkuun hitsatut saumat niin ei tarvitsisi räpeltää kuivapussien kanssa.
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Totti »

RiiMi kirjoitti: Pe Tammi 05, 2024 9:11 pm Laukku oli ja on edelleen täysin ehjä mutta ilmeisesti saumoista mokoma vuotaa, vaikka uutena saumoihin tuli siveltyä laukun mukana tullutta saumasilikonia.
Toivottavasti tällaista vesivahinko ropleemaa ei enää näissä uudemmissa Great Basin-laukuissa esiinny , kun ei tää Great Basin ollut aikoinaan mikään hinnat alkaen laukku eikä ole vieläkään .
Minulla on kolmisen vuotta vanha Coyote (tai Great basin, en koskaan muista kumpi tuo on). Ensimmäisen sadekelin jälkeen ihmettelin kosteutta laukun sisäpuolella. Huomasin molempien puolien pohjalla olevan sauman alla piilossa tehdastekoinen pieni reikä. Ilmeisesti joku tuuletus- tai vedenpoistoreikä. Minulla tuo toimii päinvastoin.
Tuotelupaus näyttää olevan”completely waterproof, mudproof, snowproof, and dustproof when used with included Dry Pods”.
Tavarat olleet aina sisäsäkeissä kuivia vaikka laukku ollut kostea.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Moskon vehkeiden hyvä puoli on, että ulkoinen harness on vain ripustus kuivasäkeille, ja niihin pääsee yksi kerrallaan käsiksi ja ovat varmasti vedenpitävät. Huono puoli on kurakelit. Jos menee sisämajoitukseen, niin sivusäkit kuraantuu yläosastaan ja päälysäkki päädyistään ja niitä on ikävämpi viedä sisälle. Ja sitten jos paikka on sellainen, että harnessia ei uskalla jättää pyörään, niin se on yltä päältä kurassa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Nipa5
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 12:28 am
Pyörä: XRV -98
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Nipa5 »

Hommasin SW Motechin sysbag wp:t Motokaup.ee:stä. Nopea toimitus ja edullisemmat hinnat kuin muualla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
zmoke
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Näyttäisi Mosko Moto saapuvan MP24 messuille, eli siellä pääsee tutustumaan ainakin tämän valmistajan tuotteisiin.
Avatar
Velmu
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 12:40 am
Pyörä: Tenere WR
Paikkakunta: Raahe / Vimpeli

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja Velmu »

Nipa5 kirjoitti:Hommasin SW Motechin sysbag wp:t Motokaup.ee:stä. Nopea toimitus ja edullisemmat hinnat kuin muualla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tein itse samoin. Pikakiinnityksellä olevat laukkuraudat ratkaisivat pelin. Vahva suositus Motokaup.ee. Tyytyväinen olen ollut sysbag wp sarjaan. Pitää veden 100%, ovat suhteellisen kevyet ja näppärä ottaa pyörästä mukaan.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Pehmeät Sivulaukut

Viesti Kirjoittaja mursu »

Velmu kirjoitti: Pe Tammi 19, 2024 3:33 pm
Nipa5 kirjoitti:Hommasin SW Motechin sysbag wp:t Motokaup.ee:stä. Nopea toimitus ja edullisemmat hinnat kuin muualla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tein itse samoin. Pikakiinnityksellä olevat laukkuraudat ratkaisivat pelin. Vahva suositus Motokaup.ee. Tyytyväinen olen ollut sysbag wp sarjaan. Pitää veden 100%, ovat suhteellisen kevyet ja näppärä ottaa pyörästä mukaan.
Myös täällä sama kuvio. Laukut tuli motokaup.ee:stä muutamassa päivässä ja viime kesän useammalla reissulla laukut osoittautui erittäin asiallisiksi.
Vastaa Viestiin