Viime talven jälkeen on näitä tykkylumen katkomien puiden takia tukossa olevia polkuja ja metsäautoteitä tullut useampia vastaan, ihan omiltakin mailta. Ikävämpiä nämä roikkuvat latvat joiden yli eikä myökään alta pääse.
Suuressa maailmassa ovat tämmöisiä rakennelleet:
https://i91.servimg.com/u/f91/19/19/22/19/20190711.jpg
Tuon kun tekisi vielä niin fiksusti että saisi esim. 5L varakanisterin sopimaan samaan telineeseen kun saha ei ole kyydissä.
Nyt niitä kuvia vaan tänne minkämoisia on tehty niin kopioin itselle...
Moottorisaha kyytiin
Valvoja: Moderaattorit
Moottorisaha kyytiin
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
Re: Moottorisaha kyytiin
Ja jos on laiska, niin löytyy suoraan kaupallisena versiona: https://www.trailtech.net/CSM1A
https://drive.google.com/file/d/1-0DVAZ ... sp=sharing
itsellä on mönkijässä tuollainen joka pitää laipasta. moottorisahan laippa on vahva, joten sahaa voi pitää siitä kiinni, tuossahan se ei ole kuin painovoimalla, mutta pysyy kovassakin rytäkässä. Jos haluaa varmistaa, niin joku mustekala. Tuollaiset rungosta pitäjät on mielestäni turhia, kuvassa telineessa vesuri, toimii siinäkin jotenkin.
lisäksi kun sahat monesti vuotaa öljyä yms, niin tuossa saha voi roikkua tyhjän päällä ja teline ei öljyynny, yleensä ne jotka pitää rungosta on kohta kauheassa öljysoopassa.
ja täytyy sanoa, että toisissa mönkijöissä olen nähnyt niitä rungosta ottavia ja mustekalalla kiristettäviä, ei ole niin hyvä kuin tuo, tuohon sahan voi suoraan vain heittää ja terä on suojassa, teräsuojaa ei tarvitse joten se ei huku. öljyä ei keräänny ja sahaa pitää välillä mukana ihan huvikseen ja siirtyessä eri kohtaan se on helppo heittää siihen ja ottaa siitä.
tuohan on tehty kahdesta vanerista, jotka on erotettu toisistaan vanerisiivuilla. jolloin laippa sopii siihen ja tuohon sopii iso saha ja myös noita pieniä silitysrautamallin sahoja. Joita siinä yleensä itsekkin kuljetan.
itsellä on mönkijässä tuollainen joka pitää laipasta. moottorisahan laippa on vahva, joten sahaa voi pitää siitä kiinni, tuossahan se ei ole kuin painovoimalla, mutta pysyy kovassakin rytäkässä. Jos haluaa varmistaa, niin joku mustekala. Tuollaiset rungosta pitäjät on mielestäni turhia, kuvassa telineessa vesuri, toimii siinäkin jotenkin.
lisäksi kun sahat monesti vuotaa öljyä yms, niin tuossa saha voi roikkua tyhjän päällä ja teline ei öljyynny, yleensä ne jotka pitää rungosta on kohta kauheassa öljysoopassa.
ja täytyy sanoa, että toisissa mönkijöissä olen nähnyt niitä rungosta ottavia ja mustekalalla kiristettäviä, ei ole niin hyvä kuin tuo, tuohon sahan voi suoraan vain heittää ja terä on suojassa, teräsuojaa ei tarvitse joten se ei huku. öljyä ei keräänny ja sahaa pitää välillä mukana ihan huvikseen ja siirtyessä eri kohtaan se on helppo heittää siihen ja ottaa siitä.
tuohan on tehty kahdesta vanerista, jotka on erotettu toisistaan vanerisiivuilla. jolloin laippa sopii siihen ja tuohon sopii iso saha ja myös noita pieniä silitysrautamallin sahoja. Joita siinä yleensä itsekkin kuljetan.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Mulla on vain teräsuoja pultattu laukkurautaan pystyyn, sahan runko makaa sit joko alulaukun päällä tai ilman laukkuja toiste päin penkin päällä. Liinalla kiinni ja vesuri mahtuu viel samaan suojaan...
Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Viimeksi muokannut jani73, Ke Elo 07, 2019 8:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.