Pieni minikompura?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

asy654
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2015 1:38 am
Pyörä: BMW F800GS

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja asy654 »

Itse tilasin tuollaisen. On ainakin pieni.

https://www.ebay.co.uk/itm/Rocky-Creek- ... ctupt=true
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Mulla on myös tuollainen motonetin/ikh:oon halpis ilman muoveja kulkenu mukana,ja muutaman kerran jopa tarvittukkin. (enemmän kuitenkin muiden renkaisiin kuin omiin vaikka niihinkin ehkä joskus...) En ole suojannu mitenkään,ja sen verran tuo kuumuu etten moottorin ilmareikiä sulkisikaan. Rattaasta saattaa työsuojelutarkastaja päästää pahan äänen,vaan päästäköön. Johdot on joutunu juottamaan uudelleen kiinni koska minkäänlaista vedonestoa ei ole jäljellä.
Lidl on myyny myös 12v kompuraa,painaa pirusti enempi ja tuntuu 10x tehokkaammalta. Vaan siinä ei taida kuorien purkaminen juurikaan pienentää kokonaisuutta.
katuensio
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Pyörä: BMW R1200GS LC -13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Vaikka selkeästi minikompuraa kysytään, niin silti en malta olla kysymättä, onko kokemuksia noista hiilihappopatruunoista? Olen pitänyt niitä mukana reissuilla, mutta en ole toistaiseksi kertaakaan tarvinnut. Patruunoita tulee mukana esim. Motonetin ja Bilteman renkaanpaikkaussarjoissa.

Ja toinen kysymys, että tuleeko koskaan mp-rengas täyteen noilla edellämainituilla polkupyöriin tarkoitetuilla käsipumpuilla? Olisi tilaasäästävä ratkaisu tuokin.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja petev »

katuensio kirjoitti:
Ja toinen kysymys, että tuleeko koskaan mp-rengas täyteen noilla edellämainituilla polkupyöriin tarkoitetuilla käsipumpuilla? Olisi tilaasäästävä ratkaisu tuokin.
Sanoisin, että kunnollisella käsipumpulla se rengas täyttyy nopeammin, kuin noilla pikku kompuroilla ja tilaa vie minimaalisesti. Mulla on semmonen malli, jonka saa pieneksi jalkapumpuksi niin on mukavampi pumpata maata vasten.
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja VAK »

eikö tuollainen käsipumppu ole paras ratkaisu reissussa? Ei paljoa paina, eikä vie tilaa, Ei tarvi sähköä. Ajassa ei suurta merkitystä pumppaako pikkukompuralla vai käsipumpulla. Ihan tavallisella polkupyörän pumpullakin onnistuu.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja AKH »

Co2 systeemi tuntui helpolta ja nopealta, kun tarvi kivikossa lisätä vähän painetta ettei hakannut vanteille.

Vuosia ollut, mutta viimekesänä ekan kerran käytin.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kuullun perusteella 12g ja 16g CO2 patruunoita voi tarvita jopa 2-3 että saa isotilavuuksisen takarenkaan täyteen. Porukat on korvanneet noi kapselit isommilla paukkuliivien patruunoilla joissa on sama kierre.

Mökillä käytössä kaksi minikompuraa joilla on päristelty ilmaa renkaisiin lukuisia kertoja ja molempiin huolto. Bilteman kompuran kampiakselin laakerointi alkaa olla lopuillaan ja rakenne sellainen että soveltuu tilapäiskäyttöön, purettuna pyörän mukaan.

Toinen kompura on hieman isompi ja jäkämpi. Runko on pelkkää moottoria, täysin kuulalaakeroitu ja isolla männällä. Tämä on ollut käytössä yli 15 vuotta ja aika ajoin kun huoltaa niin on todella pitkäikäinen, huollettuna nostaa paineet 6-7 kiloon. Kuvan perusteella vastaava kun tämä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... ompressori

Voisi hakea uuden samanlaisen ja tehdä siitä pieni säiliökompura, välillä tarvii paineilmaan pikku puhdistuksiin mökillä ja tilanpuutteen takia en ole halukas hankkimaan 240v pikkukompuraa, tuon saa vaikka katon nurkkaan roikkumaan. https://www.youtube.com/watch?v=LufOrt5yoJU
Kylätason kurapyöräilijä.
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja Sukke »

petev kirjoitti:
katuensio kirjoitti:
Ja toinen kysymys, että tuleeko koskaan mp-rengas täyteen noilla edellämainituilla polkupyöriin tarkoitetuilla käsipumpuilla? Olisi tilaasäästävä ratkaisu tuokin.
Sanoisin, että kunnollisella käsipumpulla se rengas täyttyy nopeammin, kuin noilla pikku kompuroilla ja tilaa vie minimaalisesti. Mulla on semmonen malli, jonka saa pieneksi jalkapumpuksi niin on mukavampi pumpata maata vasten.
Mä joskus ostin tommosen pikku kompuran, mutta en ikinä jaksanut odottaa, että rengas sillä täyttyisi:( Saattaa tietty olla, että biltsun pumppu on tehoton. Nykyään kuskaan mukana pyörän käsipumppua ja sillä on muutaman kerran tullu pumpattua renkaaseen ilmaa, kun on puskassa puhjennu. On se paljon nopeempi, mutta tulee siinä enempi hiki kyllä;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Fillari-lehden Motonet mainoksesta sattui silmään USB-ladattava Bosch EasyPump. Saattaisi olla ihan näppärä peli.

Pidemmillä reissuilla olen pitänyt mukana Lezynen minijalkapumppua. Lähireissuilla luotetaan Pohjolan Autoturvaan...
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Minä kävin hakemassa autopurkaamosta. Monessa nykyautossa on kompura ja litkupullo vararenkaan tilalla. Montakohan kymppiä maksoi, en muista, kooltaan kätevä rasia...
Stefan Alakooli
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 8:45 am
Pyörä: CRF300Rally

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja Stefan Alakooli »

Fatbiken renkaisiin tarkoitettu HV (high volume) minipumppu voisi olla pätevä ratkaisu.
Itselläni on fättihommia varten Lezyne Micro Floor Drive HVG jossa on painemittari ja pieni jalkasanka helpottamaan pumppaushommaa.
Pitääkin ottaa tavaksi kuskata tuota mukana.
Kuva
Avatar
kimbyyri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

https://www.proshop.fi/Potkulaudat/Xiao ... or/2864637

Tuossa ei ole mainittu tuottavan paineen määrää, mutta valmistaja ilmoittaa yli 10 kiinan baaria.

Tämmönen on mulla postissa odottamassa.


Adv foorumilla kehuivat.
ktv org
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Stefan Alakooli kirjoitti: Pe Huhti 23, 2021 11:56 amItselläni on fättihommia varten Lezyne Micro Floor Drive HVG jossa on painemittari...
Mulla on tuo sama pumppu, mutta HV-versio ilman painemittaria.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
AKM
Viestit: 229
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:26 pm
Pyörä: 690 ER
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja AKM »

Parina viime kesänä päässyt noita pieniä käsipumppuja kokeilemaan käytännössä ja osittain ihan urakkaluonteisesti. Myös mallia, jossa 16g patruuna ensiapuna. Siitä se ajatus sitten lähti...

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6502070 ... ayttolaite
18" 120mm leveä AC10 nollasta 3 baariin 7 minuuttia, koepöristelyn jälkeen akkua puolet jäljellä. Kyllä haluaisin nähdä sen joka noilla käsipumpun pienoismalleilla tekee saman hyttys ja paarmaparven kupatessa.

Taas yksi turhake repussa, mutta pölypyöräilijän elämän luksusta :D

Tokmannissa sama vitosen halvemmalla, mutta eihän laatutuotteita mistään halpakaupasta hankita.
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Pieni minikompura?

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Enpä kyllä noita kompuroita kantais painona. Useimmiten paskaa.
Kunnollinen paikkauspakkaus ensinnäkin painaa vähemmän, eikä vie pyörän sähköä.
Eli tubelesspaikka, sitten kaasupatruuna täyttöön. Sillä pääsee rengaskauppaan.
Paitsi erämaissa.

Ja kun heti sanotaan ettei tuolla selviä.
Kylläpä selvisin kun oli hätä. Suosittelen.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Vastaa Viestiin