https://www.motonet.fi/fi/tuote/9500083 ... nitenaytto
on muuten kätevä, piti autoon ostaa usb laturi ja huomasin motonetissa, että parille eurolla lisää saa jännitenäytöllisen. Nyt näkyy autossa latausjännite ja akkujännite.
heti tuli mieleen, että pitää ostaa toinen tuohon GS:ään kun kojelaudassa on pistoke, niin näkee samalla siitä jännitteen.
tietysti hermoheikoille ei sovi, koska esim startatessa käy aika alhaalla. Tuossa on myös toiminto, että jännitenäyttö vilkkuu kun jännite on ns liian alhaalla., että se huomauttaa jännitteen laskusta.
varmasti pelastaisi monta tien päälle jäämistä, koska tuolla näkee latauksen pettämisen ja monesti siitä on vielä aikaa ajella jonnekkin ainakin jos sammuttaa valot yms.
katupyörässä samaa virkaa toimittaa ctekin latauspistoke jossa on ne ledit, siitäkin näkee hyvin, että lataa ja että jännite on ok. vaikkakin se ctek vaatii aika isot akkujännitteet ollakseen tyytyväinen.
12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Valvoja: Moderaattorit
12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Miten usein Gessu jää tiellä latauksen petettyä? Etenkään niin, ettei latauksen merkkivalo ilmoita viasta? Kokemuksia?jaket kirjoitti:varmasti pelastaisi monta tien päälle jäämistä, koska tuolla näkee latauksen pettämisen ja monesti siitä on vielä aikaa ajella jonnekkin ainakin jos sammuttaa valot yms.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- Akilleus
- Viestit: 604
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Nooooh, eihän tuossa lue, että "pelastaisi monta GS:n tielle päälle jäämistä" vaan "pelastaisi monta tien päälle jäämistä", kaverilla nyt vaan on Gessu jossa sitä käyttää.....ai että ihmiset lukee/näkee/tulkitsee asiat niin eri tavalla Kokemuksia?
terv. Tapsa
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Tarkennan kommenttiani sen verran, että Gessun sähkölaitteet ovat aika varmatoimisia ja latausvika, mistä merkkivalo ei ilmoittaisi, on todella harvinainen. Hyötyä jännitenäytöstä voisi ajatella olevan tilanteessa, missä sähkölaitteita on käytössä niin paljon, että laturin teho ei välttämättä aina riitä nostamaan jännitettä riittävän korkealle.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Mulla on suunnilleen vastaava kiinteällä asennuksella bläkkärissä. Pelasti kyllä akun keittämiseltä jännitteensäätimen petettyä. Latausjännite pyöri lähellä 20V, mitä ei olis muuten huomannutkaan mistään.
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
joo GS lataus varmaan pyöristä varmin kun on käytännössä auton laturi joka ilmeisesti osaa oikeaa säätöäkin tehdä lataukselle verrattuna lähes jokaiseen muuhun pyörään, jotka lataa täysiä ja regulaattori syö ylimäärän lämmöksi.
enkä mä tolla gs ole ajanut kuin 150km
Siitä hauska kun kaveri osti tuon autoon ja tuli heti siihen uskoon, että pitää ostaa akku. Se tietoisuus todellisuudesta ei vähennä tuskaa. Itsellä kävi samoin.
Sitä ei kannata tulkita sen starttihetken mukaan, koska se käy alhaalla kaikissa, jopa uudella akulla. Lähinnä tärkein tieto on latausjännitteen taso/sekin vie aikaa tasaantua jos akku imee paljon startin jälkeen. ja se jännite joka näkyy kun virrat tulee päälle.
vähän sama juttu, että mp valmistajat poistivat absoluuttiset moottorin celcius lämpötilat mittareista ja laittoivat palkit, koska jos taulussa lukee 109 astetta, niin ihmiset panikoi, vaikka se on ihan ok. Vähän lämpimän puolella mutta kesällä liikennevaloissa ihan mahdollista.
enkä mä tolla gs ole ajanut kuin 150km
Siitä hauska kun kaveri osti tuon autoon ja tuli heti siihen uskoon, että pitää ostaa akku. Se tietoisuus todellisuudesta ei vähennä tuskaa. Itsellä kävi samoin.
Sitä ei kannata tulkita sen starttihetken mukaan, koska se käy alhaalla kaikissa, jopa uudella akulla. Lähinnä tärkein tieto on latausjännitteen taso/sekin vie aikaa tasaantua jos akku imee paljon startin jälkeen. ja se jännite joka näkyy kun virrat tulee päälle.
vähän sama juttu, että mp valmistajat poistivat absoluuttiset moottorin celcius lämpötilat mittareista ja laittoivat palkit, koska jos taulussa lukee 109 astetta, niin ihmiset panikoi, vaikka se on ihan ok. Vähän lämpimän puolella mutta kesällä liikennevaloissa ihan mahdollista.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: 12voltin pistokkeen usb laturi volttinäytöllä.
Ihan varteenotettava kilke tuo jännitemittari. Sitä vaan pitää osata tulkita oikein. Pari kuukautta sitten sain asennettua omaan gessuun volttimittarin jota kaipasin jo viime talvena ja luultavasti talvimatkamoottoripyöräilijä tietää miksi akku/latausjännitettä kannattaa tarkkailla.
treriksrøysare