Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 9:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 10:11 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 989
Pyörä: 1050 S3, GS1200
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9500083 ... nitenaytto

on muuten kätevä, piti autoon ostaa usb laturi ja huomasin motonetissa, että parille eurolla lisää saa jännitenäytöllisen. Nyt näkyy autossa latausjännite ja akkujännite.

heti tuli mieleen, että pitää ostaa toinen tuohon GS:ään kun kojelaudassa on pistoke, niin näkee samalla siitä jännitteen.

tietysti hermoheikoille ei sovi, koska esim startatessa käy aika alhaalla. Tuossa on myös toiminto, että jännitenäyttö vilkkuu kun jännite on ns liian alhaalla., että se huomauttaa jännitteen laskusta.

varmasti pelastaisi monta tien päälle jäämistä, koska tuolla näkee latauksen pettämisen ja monesti siitä on vielä aikaa ajella jonnekkin ainakin jos sammuttaa valot yms.


katupyörässä samaa virkaa toimittaa ctekin latauspistoke jossa on ne ledit, siitäkin näkee hyvin, että lataa ja että jännite on ok. vaikkakin se ctek vaatii aika isot akkujännitteet ollakseen tyytyväinen.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 11:21 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1903
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
jaket kirjoitti:
varmasti pelastaisi monta tien päälle jäämistä, koska tuolla näkee latauksen pettämisen ja monesti siitä on vielä aikaa ajella jonnekkin ainakin jos sammuttaa valot yms.


Miten usein Gessu jää tiellä latauksen petettyä? Etenkään niin, ettei latauksen merkkivalo ilmoita viasta? Kokemuksia?

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 7:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Viestit: 582
Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Nooooh, eihän tuossa lue, että "pelastaisi monta GS:n tielle päälle jäämistä" vaan "pelastaisi monta tien päälle jäämistä", kaverilla nyt vaan on Gessu jossa sitä käyttää.....ai että ihmiset lukee/näkee/tulkitsee asiat niin eri tavalla :wink: Kokemuksia? :wink:
terv. Tapsa

_________________
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 9:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1903
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
Tarkennan kommenttiani sen verran, että Gessun sähkölaitteet ovat aika varmatoimisia ja latausvika, mistä merkkivalo ei ilmoittaisi, on todella harvinainen. Hyötyä jännitenäytöstä voisi ajatella olevan tilanteessa, missä sähkölaitteita on käytössä niin paljon, että laturin teho ei välttämättä aina riitä nostamaan jännitettä riittävän korkealle.

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 9:09 am 

Liittynyt: Su Joulu 25, 2016 5:29 pm
Viestit: 97
Pyörä: AT -93, XX -97
Mulla on suunnilleen vastaava kiinteällä asennuksella bläkkärissä. Pelasti kyllä akun keittämiseltä jännitteensäätimen petettyä. Latausjännite pyöri lähellä 20V, mitä ei olis muuten huomannutkaan mistään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 18, 2018 8:01 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 989
Pyörä: 1050 S3, GS1200
joo GS lataus varmaan pyöristä varmin kun on käytännössä auton laturi joka ilmeisesti osaa oikeaa säätöäkin tehdä lataukselle verrattuna lähes jokaiseen muuhun pyörään, jotka lataa täysiä ja regulaattori syö ylimäärän lämmöksi.

enkä mä tolla gs ole ajanut kuin 150km :D

Siitä hauska kun kaveri osti tuon autoon ja tuli heti siihen uskoon, että pitää ostaa akku. Se tietoisuus todellisuudesta ei vähennä tuskaa. :lol: Itsellä kävi samoin.

Sitä ei kannata tulkita sen starttihetken mukaan, koska se käy alhaalla kaikissa, jopa uudella akulla. Lähinnä tärkein tieto on latausjännitteen taso/sekin vie aikaa tasaantua jos akku imee paljon startin jälkeen. ja se jännite joka näkyy kun virrat tulee päälle.

vähän sama juttu, että mp valmistajat poistivat absoluuttiset moottorin celcius lämpötilat mittareista ja laittoivat palkit, koska jos taulussa lukee 109 astetta, niin ihmiset panikoi, vaikka se on ihan ok. Vähän lämpimän puolella mutta kesällä liikennevaloissa ihan mahdollista.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 18, 2018 10:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1432
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Ihan varteenotettava kilke tuo jännitemittari. Sitä vaan pitää osata tulkita oikein. Pari kuukautta sitten sain asennettua omaan gessuun volttimittarin jota kaipasin jo viime talvena ja luultavasti talvimatkamoottoripyöräilijä tietää miksi akku/latausjännitettä kannattaa tarkkailla.

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com