Ajolaseista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Ajolaseista

Viesti Kirjoittaja jonkko »

No Niin
Nytt on sitten kokeiltu uusi krossipotta kaatosadessa :(
Ostin tänään krossipotan ja ajattelin et mun lumilautailu lasit kävisi hyviin(ku on niit muutama kotona valmiina jo).
Noh,eka opetus oli se et kaatosateella ku ajaa niin lyhyenkin matkan jälkeen niin naama tuntuu silt ku olis ollut parin tunnin akupunktiosessios 5 tuuman nauloja käyttäen :evil:
Toinen et kyll noil laseil näkee HUOMATTAVASTI paremmin ku normaali visiiri kypäräl :lol:
PAITSI,joss käyttää lumilautailuun tarkoitettua :oops: puoles matkas huomasin ett ne toimii kuin akvaario,eli kerää vedet lasien väliin :evil:
Kun ovat semmoiset 2 lasiset ku ei pitäis huurtua,paitsi silloin ku puliks täynnä vettä 8)
Kolmas on se et heti ku kerkiää niin hakee kunnon lasit ja viel semmoinen lyhyt muovinen jatke lasien alle et suojaa kasvot esim,kaatosateelt :twisted:
Tuli muuten joskus ostettua visiirin pyhkiät,semmoiset ku pistää sormeen päälle,ja ne todella toimii ja hyvin!!!
Matka ei ollut ku loimasta forssaan cittariin ja takas, ku vaimokokelas halus vättämättä sinne,eiku mopolla tottakai :twisted:

Ja nytt saunaan,eli morjens
:D
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Jos on esim Scottin Turboflow linssit niin niistä saa kaatosateella kätevät vatupassit. Aina täyttyy se väli vedellä.

Hyvä puoli on että tietää mitenpäin se pyörä kulkee, huono on se että kun on vähän kuivempaa nin se vesi siellä välissä hörystyy.

Itse olen homman hoitanut kylmän viileesti repimällä turboflown toisen eli sisäkalvon sen verta irti että olen saanut ne kuivattua sisältäpäin vaikkapa vessapaperilla. Kallista! Mutta elämäni on vielä kalliimpaa. Pääasia on se että on 100/100 näkymä etiäppäin.

Pahin tilanne missä olen ajnut on Hki-Porvoo vanhatie kauhiassa sumussa. Ainoa mahdollisuus oli ajaa ilman ajolaseja. Arvaatteko paljonko mikroskooppisen pienet sumupisarat pistelee 80kmh vauhdissa!

Riku
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

HEH
joo,just vatupassil mäkin kattosin mutkat läpi :twisted:
Meinasin mennä bikerpointtiin raisioon hakee ku asun lähellä,siin ne myy saksan hinnoilla,etenkin ku vertaa muihiin kauppoihiin!!!
Louis merkkistä enimäkseen,ja tuntuu aika hyvältä ainakin mun mielestä.
Siin oli niit 2 lasisi huurrettomia laseja ja se alaosan viel et saa kasvot peitettyä.
Muistakseni hinta laseist oli jotain päälle 40€ ja se alaosa jotain 20€
Eli ei se ainakaan turhaan kallista on,saa kattoo miten toimii kunhan meen hakee.
Noi mun snoukkalasit ku maksoi muistakseni lähemmäs 90€ ei toimi märällä kelillä kyll :evil:
Tai no,kyllähän ne pakkases toimii mutt .........
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Itselläni ollut nyt tuollaiset Scott:n Turboflow -lasit jotain 7-vuotta ja ei kertaakaan ole tullut vettä sinne lasien väliin. Vuosi takaperin kesällä tuli vettä yhtäkkiä taivaalta niin rajusti että eteenpäin ei voinut katsoa vaan oli pakko puskea kypärän lippa eteen ja samalla ne "pisarat" kävivät aivan järkyttävän kipeää kun olivat sellaisia peukalonpään kokoisia ja vaikka oli ajokamppeet päällä niin silti tuli iskut läpi ja tuntui kuin joku olisi ampunut jatkuvalla tulituksella paintball -aseella muutaman metrin päästä 8)

Itse en voi kuin suositella noita Scott:n laseja. Ovat toimineet joka säällä itselläni moitteetta on sitten ollut aurinkoista tai yllä mainitsemaani rankkasadetta tai ihan mitä tahansa siltä väliltä :D
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Jos vesisateella ajaa niin kannattaa teipillä peittää ne reiät siinä päällimmäisessä linssissä..
Ylimatti
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

RTJ kirjoitti:Pahin tilanne missä olen ajnut on Hki-Porvoo vanhatie kauhiassa sumussa. Ainoa mahdollisuus oli ajaa ilman ajolaseja. Arvaatteko paljonko mikroskooppisen pienet sumupisarat pistelee 80kmh vauhdissa!
Ei varmaan tarvinnut kotona selitellä turvoksissa olevia punaisia silmiä... :D :shock:

Uvex Orbit Triflex Supravision lukee mun laseissa. Ei ole huurtuneet eikä mene vettä lasien väliin edes pestessä. Rillit joskus meinaa huurtua mutta se on toinen juttu.
Taas menossa jonnekin...
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Progripin tuplalinssit tuli juuri aamulla töihin tullessa testattua rekan takana vesisuihkussa - no problemo. Kypärähuppua kun vähän asetteli ei isommatkaan pisarat pahasti pieksäneet naamaa. Näyttäisi vaan sateessa ajon kostein osuus olevan varusteiden riisuminen...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Itse meinasin kokeilla noi scott enduro 89 xi
Ja sitten viel se scottin halbmaske et sais pikkasen kasvot muutenkin suojattua naula sateilt :twisted:
Yhteishinta niil on 63€ eli ei se niin kallist ole ettei vois kokeilla.
panu..
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 9:53 am
Pyörä: Versys
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja panu.. »

Tein vanhaan visiirin ulkopintaan tuollaisen lisälipan, joka mahdollistaa visiirin n. 15mm aukipidon, niin pikkupakkasilla kuin kaatosateessa.. huurtumatta. Ilmanvaihto lisääntyy huomattavasti visiirin sisäpuolella, kumminkin niin, ettei ajoviima osu silmiin. Eli leikkasin 1,5L limupullosta sopivan palan visiirin alareunaan. 2kpl 3,25mm reiät akkukoneella molemmista läpi ja 3mm proput läpi. Proput sulatin molemminpuolin sytkärillä ja avot, toimiva, ehkei nyt niin esteettinen ratkaisu kylmiin ilmoihin ja vesisateeseen oli valmis. Jos nyt joskus haluaa pois tuon härpäkkeen, niin ei jää ku nuo reiät visiiriin.
Liitteet
IMG_2505.JPG
(1.27 MiB) Tiedosto ladattu 314 kertaa
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Viesti Kirjoittaja an13 »

Puolimaskien tilalle voi myös kokeilla Respron Foggy-X neopreenimaskia joka tulee kypärään kiinni, tuo on erittäin asiallisen oloinen varuste. Josko sopisi vaikka paremmin. http://respro.com/home.php
Wesihiisi
Viestit: 395
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 9:49 am
Pyörä: KTM LC4 640
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

an13 kirjoitti:Puolimaskien tilalle voi myös kokeilla Respron Foggy-X neopreenimaskia joka tulee kypärään kiinni, tuo on erittäin asiallisen oloinen varuste. Josko sopisi vaikka paremmin. http://respro.com/home.php
Mistähän noita voisi ostaa/tilata? (Paitsi valmistajalta suoraan, tietty)
Suomessa ei näyttäis jälleenmyyjiä olevan, mutta euroalueelta vois muun kaman ohessa tilailla...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hyviä kokemuksia, muutin vähän otsikkoa ja sijaintia että jää paremmin talteen.
VesaLaun
Viestit: 106
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:38 pm
Pyörä: gsxr excf
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VesaLaun »

Mä oon kanssa käyttäny tollasta Foggyn maskia kolmisen vuotta ja ollut ihan mielettömän tyytyväinen. Ilman sitä ei krossipottaa reissukäyttöön viittis käyttää, mutta sen kanssa (+kylmimmille ilmoille windstopper-kauluri) olen ollut hyyyvin tyytyväinen. Progripin lightsenssilinssit päivälle ja yksikerroksiset kirkkaat yöajoon niin käytettävyys on minusta paljon parempi kuin umpikypärässä, ilmaakin riittää. Foggylta silloin kimpassa tilattiin.
Avatar
Marlon
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 10:59 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Marlon »

[/quote]
Uvex Orbit Triflex Supravision lukee mun laseissa. Ei ole huurtuneet eikä mene vettä lasien väliin edes pestessä. Rillit joskus meinaa huurtua mutta se on toinen juttu.[/quote]

Toimiiko nuo silmälasien kanssa? Mistä hommasit?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Viesti Kirjoittaja an13 »

Wesihiisi kirjoitti:
an13 kirjoitti:Puolimaskien tilalle voi myös kokeilla Respron Foggy-X neopreenimaskia http://respro.com/home.php
Mistähän noita voisi ostaa/tilata?
Kysyin aikoinaan sitä Resprolta ja sanoivat että Suomessa ei ole myyjää, eivätkä kertoneet mitään EU myyjääkään. Mutta kehottivat ostamaan suoraan respro.com:sta ja näin tein. Vesan ja HannuKn kanssa kimpassa otettiin 3 maskia ja olisiko hinnaksi kuluineen tullut vajaa 20e/kpl. Ei paha ja toimitus oli nopeahko.
Vastaa Viestiin