Pulma kahvalämppärin kanssa

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

suizamanni
Viestit: 7
Liittynyt: Su Helmi 05, 2017 2:13 pm
Pyörä: Suzuki DR650SE

Pulma kahvalämppärin kanssa

Viesti Kirjoittaja suizamanni »

Kävin wappuna 300 kilsan lenkillä. Hangossa DR650:n kaasukahva rupesi jumittamaan pahasti. Luulin että vaijeri on menossa paskaksi, mutta mutterimies totesi että se on ihan OK, mutta kaasukahva oli mystisesti turvonnut niin ettei se pyöri kunnolla tangon päässä. Monta viisasta päätä pohti juttua ja ainut selitys oli se, että 5 asteen lämmössä täysillä ollut lämmitin oli jotenkin sulattanut kahvan niin että se kutistui. No, seuraavaksi mennään kahvakauppan, mutta olisi kiva kuulla onko kellekään käynyt näin?
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Pulma kahvalämppärin kanssa

Viesti Kirjoittaja jani73 »

On käynyt mutta ei lämmittimen kanssa. Riitti pelkkä lämmin kesäpäivä ja auringonpaiste niin Yamahan Dragstarista rupes kaasu kanittaa tarviketangossa, lämpölaajentuminen siin kyseessä. Viileenä toimi paremmin. Kaasukahvasta sisäpuolelta hieman ainetta pois ulkosyrjältä ja tangosta viilalla, otti kiinni tangon päästä. Ilmeisesti Amerikkkalainen (oikeasti kiina/taiwan) tangon aihiot ei oo niin millilleen, iso maa isot toleranssit... Lämpö voi muuttaa pysyvästi muovisen kaasuholkin muotoa ja kokoa. Jos mahtuu lämmityselementin ja holkin väliin erkkaa/kutistesukka eristeeksi. Iso kutistesukka on ainakin hyvä kytkimen puolella, eristää hyvin tangosta eikä lämpöeroa synny lämppäreille kylmästä tangosta...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Vastaa Viestiin