CRF1000L Africa Twin varustelu
Valvoja: Moderaattorit
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Laitoin siis vakionopeussäätimeksi tähän AT:iin McCruisen, koska en oikein keksinyt, miten säätimen vaijerin olisi saanut kytkettyä toimimaan kaasuvaijerin rinnalle TI Rostrassa. BMW RT:n kaasuvaijerinjakoboksia olisi ehkä voinut hyödyntää. Mukana tuli hyvät ohjeet ja itse asennus oli helppo. Nopeusanturin johto piti juottaa nopeusmittarin johtoon kiinni, muuten setti oli plug&play, mutta pyörän purkaminen riittävästi oli aika työläs. Katteet, tankki ja ilmaboksi piti irroittaa.
Ensimmäisellä koeajolla viikko sitten cruise ei pelannut, mutta hetken miettimisen jälkeen oli jo aavistus viasta. Olin kiristänyt McCruisen oman jakoboksin kannen liian tiukalle. McCruise on kehitetty nimenomaan moottoripyöriin. Monen muun mp-spesiaalin turvaominaisuuden lisäksi nopeus ei asetu, jos kaasuvaijerin vastus on liian suuri. Kaapelinjakoboksi on oikein suunniteltu, mutta rissojen sisään tuleva, niiden akselina toimiva metalliputken pätkä on hieman liian lyhyt, päästäen boksin puristamaan rissoja, jos kiinnityspultin kiristää liian tiukkaan. Se kun menee tuon akselin läpi. Asennusohjeissa on hyvät ohjeet kyllä, mutta kokemustahan saa vain jos jättää ohjeet lukematta...
Kiinnitysruuvin kiinnittäminen löysempään, ohjeen mukaisesti, auttoi. Kierrelukite varmistaa boksin pysymisen kyydissä. Rostraan verrattuna McCruise toimii paremmin. Set-napista nopeus asettuu välittömästi ilman nykimistä tai seilaamista. Pitää nopeuden ainakin tasaisella teillä, erittäin kovassa puuskaisessa tuulessa +-1 km/h sisällä asetetusta. Jarrun, kytkimen tai cancel-napin painaminen pudottaa nopeuden pois päältä, jättäen sen muistiin. Nopeuden pudotus ei ole kuitenkaan niin äkillinen kuin Rostrassa, vaan hieman pehmeämpi, mikä on moottoripyörässä plussaa. Menosta ei tule niin nykivää, vaikka pyörän moottorijarrutus olisi kuinka voimakas. Nopeuden asettaminen jälleen saa pyörän pehmeästi kiihdyttämään tai hidastamaan muistissa olevaan nopeuteen ilman nykimistä tai "yli-/alinopeutta". Kaasukahvasta tehdyn ohituskiihdytyksen jälkeen pyörä palaa pehmeästi hidastaen asetettuun nopeuteen ilman nykimistä tai "alinopeutta".
Olen tyytyväinen. Hinta oli todella kova, Australiasta Englannin kautta Suomeen toimitettuna n. 1100 euroa, mutta mielestäni hintansa arvoinen, vaikka Rostran olisi saanut noin kolmasosalla tuosta.
Ensimmäisellä koeajolla viikko sitten cruise ei pelannut, mutta hetken miettimisen jälkeen oli jo aavistus viasta. Olin kiristänyt McCruisen oman jakoboksin kannen liian tiukalle. McCruise on kehitetty nimenomaan moottoripyöriin. Monen muun mp-spesiaalin turvaominaisuuden lisäksi nopeus ei asetu, jos kaasuvaijerin vastus on liian suuri. Kaapelinjakoboksi on oikein suunniteltu, mutta rissojen sisään tuleva, niiden akselina toimiva metalliputken pätkä on hieman liian lyhyt, päästäen boksin puristamaan rissoja, jos kiinnityspultin kiristää liian tiukkaan. Se kun menee tuon akselin läpi. Asennusohjeissa on hyvät ohjeet kyllä, mutta kokemustahan saa vain jos jättää ohjeet lukematta...
Kiinnitysruuvin kiinnittäminen löysempään, ohjeen mukaisesti, auttoi. Kierrelukite varmistaa boksin pysymisen kyydissä. Rostraan verrattuna McCruise toimii paremmin. Set-napista nopeus asettuu välittömästi ilman nykimistä tai seilaamista. Pitää nopeuden ainakin tasaisella teillä, erittäin kovassa puuskaisessa tuulessa +-1 km/h sisällä asetetusta. Jarrun, kytkimen tai cancel-napin painaminen pudottaa nopeuden pois päältä, jättäen sen muistiin. Nopeuden pudotus ei ole kuitenkaan niin äkillinen kuin Rostrassa, vaan hieman pehmeämpi, mikä on moottoripyörässä plussaa. Menosta ei tule niin nykivää, vaikka pyörän moottorijarrutus olisi kuinka voimakas. Nopeuden asettaminen jälleen saa pyörän pehmeästi kiihdyttämään tai hidastamaan muistissa olevaan nopeuteen ilman nykimistä tai "yli-/alinopeutta". Kaasukahvasta tehdyn ohituskiihdytyksen jälkeen pyörä palaa pehmeästi hidastaen asetettuun nopeuteen ilman nykimistä tai "alinopeutta".
Olen tyytyväinen. Hinta oli todella kova, Australiasta Englannin kautta Suomeen toimitettuna n. 1100 euroa, mutta mielestäni hintansa arvoinen, vaikka Rostran olisi saanut noin kolmasosalla tuosta.
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Hyi stana kun on kallis. Saattaa valmistajaa naurattaa matkalla pankkiin.mek kirjoitti:Hinta oli todella kova, Australiasta Englannin kautta Suomeen toimitettuna n. 1100 euroa, mutta mielestäni hintansa arvoinen, vaikka Rostran olisi saanut noin kolmasosalla tuosta.
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Onko nyt niin, että tuohon mittariston yläpuolella olevaan putkeen ei kannata navia edes suunnitella?mek kirjoitti:Koska Threesomewithtwins-porukalta meni molemmista AT:stä tuulilasin kiinnitysrauta poikki (jossa oli Navi kiinni) en halunnut navia mittariston yläpuolella olevaan pleksin kiinnitysrautaan Touratechin tai Rugged Roadsin kiinnikkeellä. Aika pitkän varren päähän siinä raskas möykky tulisi tärisemään.
Kuinkahan paljon painoa siihen enimmillään kannattaa kiinnittää, ilman katkeamisvaaraa? Ei se taida puhelinkaan paljon navia kevyempi olla kotelon kanssa.
TeemuMoi
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
On varmaan navin painosta ja käytöstä kiinni, että kestääkö. Vähän alempaa tukien voi kestää hyvinkin, yksi omatekoinen malli tuolla: http://advrider.com/index.php?threads/t ... t-31892732
Viimeksi muokannut mek, Pe Maalis 31, 2017 8:31 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Meikäläisellä on tällainen rimpula Tomtomin kanssa ja kunhan en Dakar-ralliin lähde, uskon tuon kestävän normaalissa käytössä soralla/asfaltilla.
Toni
Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
^Kukas tuota rimpulaa valmistaa?
Aika paljon tuo Zumo vipattaa Rammin telineessä ja tuntuu että vipatus vaan lisääntyi pleksinvaihdon (MRA VArio Touring) myötä.
Aika paljon tuo Zumo vipattaa Rammin telineessä ja tuntuu että vipatus vaan lisääntyi pleksinvaihdon (MRA VArio Touring) myötä.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Se mikä kuuluu menevän poikki, on nimenomaan tuo pyöreä rauta, joka irtoa kummankin pään hitsaussaumoista. En ihmettele sitä. Jos laitetaan Touratechin tai Rugged Roadsin pitkän varren päähän. Vääntövoima on melkoinen kun Zumo 390 painaa 270 g ja Touratechin lukittava teline 366 grammaa. Yhteensä siis 636 gramman möykky, jonka painopiste noilla pitkillä kiinnikkeillä on noin 15 sentin päässä tuosta pyöreästä tangosta. Puhelin on tietysti kevyempi ja kiinnikkeen painossakin säästää paljon jos sen ei tarvitse olla lukittava.
Putki kestänee, jos ajelu on rauhallista cruisailua piki- ja hiekkateillä, mutta jos meno on tuollaista, niin laittaisin GPS:n johonkin muualle. Tosin tuollakin kuskilla näkyy olevan GPS tai kännykkä juuri tuossa poikkiputkessa kiinni.
Putki kestänee, jos ajelu on rauhallista cruisailua piki- ja hiekkateillä, mutta jos meno on tuollaista, niin laittaisin GPS:n johonkin muualle. Tosin tuollakin kuskilla näkyy olevan GPS tai kännykkä juuri tuossa poikkiputkessa kiinni.
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Kiitos kommenteista.
Onhan niitä painavampiakin navigaattoreita tarjolla ja vipuvarren päähän asennettuna tosiaan tärinän voima kasvaa entisestään. Pitääpä työstää ajatusta rauhassa eteenpäin.
Onhan niitä painavampiakin navigaattoreita tarjolla ja vipuvarren päähän asennettuna tosiaan tärinän voima kasvaa entisestään. Pitääpä työstää ajatusta rauhassa eteenpäin.
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Mulla oli sellainen kuvitelma, että AT:n rauta hajoaa jostain alempaa. Tuo on ainakin helpompi korjata...mek kirjoitti:Se mikä kuuluu menevän poikki, on nimenomaan tuo pyöreä rauta, joka irtoa kummankin pään hitsaussaumoista. En ihmettele sitä. Jos laitetaan Touratechin tai Rugged Roadsin pitkän varren päähän.
Mihin noita Turan tai Ruggedin rautoja tarvitaan uuden AT:n yhteydessä? Zumon mukanahan tulee varsin pätevä Rammin kiinnityssetti. Jos noiden tarkoitus on tuoda navi lähemmäs, eikö järkevämpää ole hommata pelkästään Rammin pidempi kiinnitysvarsi?
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Mun pyörässä pitää olla Navi kiinni lukittavassa telineessä ja niin, ettei irtoa ilman työkaluja. Ettei tarvitse joka kahvitauolla irrottaa, Euroopassakaan. RAMIN telineet eivät täytä tuota kriteeriä, vaikka muuten hyviä ovatkin, käytän niitä kameralle.
Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Kiristää Rammin jatkon kiinni tavallisella pultilla sormiruuvin sijasta?
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Tarviiko joku kaatumarautoja? Multa vapautunee mustat Hepco&Becker tankki- ja moottorinsuojaraudat todennäköisesti ensi viikolla. Tarjouksia otetaan vastaan.
Tarkoitus oli alunperin tehdä omavalmiste, mutta ei näköjään jaksa alkaa nikertämään.
Pistin tuon saman rimpulan tilaukseen. Nopeeta toimintaa, puoli tuntia tilauksesta tuli paketin seurantakoodi.sunkku kirjoitti:Meikäläisellä on tällainen rimpula Tomtomin kanssa ja kunhan en Dakar-ralliin lähde, uskon tuon kestävän normaalissa käytössä soralla/asfaltilla.
Tarkoitus oli alunperin tehdä omavalmiste, mutta ei näköjään jaksa alkaa nikertämään.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Olipas Italian-poika sekä DHL nopia, alle kaksi vuorokautta tilauksesta ja palikka käsissä. En minä kyllä tätä rimpulaksi kutsuisi, teräs tai vastaavaa materiaalina, magneetti nappaa hanakasti kiinni, painaa ruuveineen 230g. Kauppiaan kuvista poiketen mukana tulee mustat kupukantaruuvit, sekä prikat ja mutterit. Vastapalikassa on kierteet, ilmeisesti mutterit on tarkoitettu lisävarmistukseksi (prikat meni Garminin telineen holkkeihin, palikan materiaalin on vaajan millin ohuempaa, kuin Rammin kiinnikkeessä).
Kiinnityssysteemi saisi olla hieman parempi, joutuu vetämään pultit aika tiukkaan ettei teline naveineen käänny alaspäin. Täytyy vetää vastapalikkaan parit kierteelliset reiät ja laittaa lukitusruuvit. Garminin teline saisi tulla myös hieman ylemmäksi. Modaaminen onnistuu, mutta vaatii metallintyöstöä. Helpompi vaihtoehto on kääntää teline toisinpäin, ja laittaa nippu prikkoja Garminin telineen ja palikan väliin.
Palikka näkyy olevan nyt 20% halvennuksessa eli kotiovelle kannettuna 59.10€. Prkl!
Kiinnityssysteemi saisi olla hieman parempi, joutuu vetämään pultit aika tiukkaan ettei teline naveineen käänny alaspäin. Täytyy vetää vastapalikkaan parit kierteelliset reiät ja laittaa lukitusruuvit. Garminin teline saisi tulla myös hieman ylemmäksi. Modaaminen onnistuu, mutta vaatii metallintyöstöä. Helpompi vaihtoehto on kääntää teline toisinpäin, ja laittaa nippu prikkoja Garminin telineen ja palikan väliin.
Palikka näkyy olevan nyt 20% halvennuksessa eli kotiovelle kannettuna 59.10€. Prkl!
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: CRF1000L Africa Twin varustelu
Mä laitoin siihen poikkitankoon muutaman kierroksen lätkäteippiä että pysyy paikallaan.
"Kiinnityssysteemi saisi olla hieman parempi, joutuu vetämään pultit aika tiukkaan ettei teline naveineen käänny alaspäin."
"Kiinnityssysteemi saisi olla hieman parempi, joutuu vetämään pultit aika tiukkaan ettei teline naveineen käänny alaspäin."
Elämässä ei jaeta uusintoja.