Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Just meinasin ehottaa Biltsun kypärää :lol:
Mulle sano yks kokenut motoristi et kypärä on silloin hyvä jos se istuu hyvin päähän eikä paina mistään, biltsun kypärä oli kuin tehty mun päähän, ostin thorin kypärän, vanhaa vuos kertaa niin sain senkin halvalla 80 euroa :) Biltsun kypärän jätin pois ihan siksi kun tuli 5 vuotta täyteen
On mulla yks kalliimpikin koko potta mut ei istu päähän ei millään, joutaa pois, muutamia pitkiä siivuja heittänyt
Yksinäinen Susi
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Itse ostin Bilteman kypärän, sopii mun päähäni oikein hyvin.

Mulla on joku noin 200 euron keskihintainen umpipotta myös kaapissa, mutta Biltema on mukavampi päässä ja vastoin kaikkia odotuksia ja kaikkea kohtuutta, Biltema on hiljaisempi :o

Kaatumiskestävyyttä en ole päässyt testaamaan, mutta ainakin tällä foorumilla joskus joku (nyt ollaan luotettavan tiedon alkulähteillä) väitti että olisi pärjännyt jossain Bike-lehden testissä hyvin. Samaten moottoripyörä.orgista löytyy jotain keskustelua jossa referoidaan että oli saanut moitteita viimeistelystä ja kehuja turvallisuudesta, en tosin tiedä oliko kyse Bilteman krossikypärästä vai tavallisesta.

Mä järkeilin että Bilteman ruukun eduksi on laskettava se, että kun sitten heittää ne lipat tai kypärä tipahtaa jostain tarpeeksi pahasti muuten niin ei mene konkurssiin vaikka pitäisi uusia. Mulla kun ei mitään sellaisia vakuutuksia ole joista tuota voisi laskuttaa, niin jos olisi joku 600 euron hiilikuitupipo niin saattaisi olla suuri kiusaus uskotella itselleen ettei se miksikään mennyt kun vähän kopsahti...

Tietysti jos ei sovi omaan aivorasiaan muotonsa puolesta niin sittenhän on yksi vaihtoehto vähemmän...

edit: ainakin moto.net -tietolähteen mukaan Bilteman crossipotta on Helmet City Inc -merkin malli A60.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Piese
Viestit: 751
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja Piese »

Luultavimmin noissa scoteissa on thermamaxin kanssa sama yläosa ja omaan (järkyttävän halpaan) Tiange crossipottaan mahtuu hyvin myös nokkalärväkkeellä.

Ja toi Tiange-potta vaan sopii omaan kupoliin hyvin, toki mitään pitempiä lentoja kypärä eellä ei ole tullutkaan (muutamia pari metrisiä mutta nekin lumella) taitaa olla nykyisin 30 - 50€ toi potta ja lipan kiinnikkeet antautuu aikas nopeesti, joten sinne joutuu vaihtaan oikeet mutteriniitit.

Halpa ja käyttökelpoinen. Toki marushinit istuu päähän kuin tatti mutta omille ajoille toi on ollut hyvä ja kaks noita on jo tullut osteltua.
Avatar
tokor
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja tokor »

Jos budjetti antaa jälkeen niin yksi vaihtoehto

Airoh

Ainakin minun päähän sopii kuin nakutettu ja tuntuu mukavalle. Biltsu tuntui kuin pottusäkiltä tuohon verrattuna :o
L-kokoisena ei näytä olevan kaupassa, mulla on l-kokoa jos testata haluaa. Voin vaikka saunailtaan ottaa mukaan jos oot tulossa.
T Koponen
Viestit: 288
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:24 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja T Koponen »

Jokke Espoosta kirjoitti:Itse ostin Bilteman kypärän, sopii mun päähäni oikein hyvin.

Mulla on joku noin 200 euron keskihintainen umpipotta myös kaapissa, mutta Biltema on mukavampi päässä ja vastoin kaikkia odotuksia ja kaikkea kohtuutta, Biltema on hiljaisempi :o

Kaatumiskestävyyttä en ole päässyt testaamaan, mutta ainakin tällä foorumilla joskus joku (nyt ollaan luotettavan tiedon alkulähteillä) väitti että olisi pärjännyt jossain Bike-lehden testissä hyvin. Samaten moottoripyörä.orgista löytyy jotain keskustelua jossa referoidaan että oli saanut moitteita viimeistelystä ja kehuja turvallisuudesta, en tosin tiedä oliko kyse Bilteman krossikypärästä vai tavallisesta.

Mä järkeilin että Bilteman ruukun eduksi on laskettava se, että kun sitten heittää ne lipat tai kypärä tipahtaa jostain tarpeeksi pahasti muuten niin ei mene konkurssiin vaikka pitäisi uusia. Mulla kun ei mitään sellaisia vakuutuksia ole joista tuota voisi laskuttaa, niin jos olisi joku 600 euron hiilikuitupipo niin saattaisi olla suuri kiusaus uskotella itselleen ettei se miksikään mennyt kun vähän kopsahti...

Tietysti jos ei sovi omaan aivorasiaan muotonsa puolesta niin sittenhän on yksi vaihtoehto vähemmän...


edit: ainakin moto.net -tietolähteen mukaan Bilteman crossipotta on Helmet City Inc -merkin malli A60.

Mä leikin teräsmiestä Bilteman kypärä päässä, lensin siis tangon yli naama edellä. Kypärästä murtui leukasuoja ja katkesi lippa. Sairaalassa totesivat että olin onnekas ei mitään vaurioita(entisten lisäksi) :D :D koko kroppa oli vaan viikon ihan helv,,,tin kipeä voin suositella Biltsun kypärää.
Mihin tie päättyy, siitä ilo alkaa

EX: AT 90, AT 92, XT660 Z TENERE, KTM 950, KTM 690, AT 95
kylaenmies
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Syys 17, 2012 2:32 pm
Pyörä: Beta RR 400
Paikkakunta: Tampere

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja kylaenmies »

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013181/ ... ara-harmaa

FOX V2 on kuitukypärä ja itselläni toimii passelisti.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja juhap »

joku vuos sit tuli tilattua oma shoei v-moto oli 180e saksasta kotiovelle...
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja HarriI »

juhap kirjoitti:joku vuos sit tuli tilattua oma shoei v-moto oli 180e saksasta kotiovelle...
LS2 on kivat vaihtoehdot, hinta ja laatu ok. Itse laitoin.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja Syke »

Mulla on toinen tuommoinen menossa http://www.fc-moto.de/HJC-AC-MX-Cross-Helmet-Aura/fi
Braa-aab!
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja juhap »

TomiKoo kirjoitti:Kannattipa tämäkin kysyä. Ilmeisesti siis suurin osa ajelee tyytyväisenä jo satkun kahtapuolta olevalla perus kuitupotalla. Koitanpa siis sovitella ja ostaa ennakkoluulottomasti sen, mikä sattuu hyvältä tuntumaan. Täytyy tänään Vantaalla käydä Allrightissa ja kotipuolessa ainakin Biltema ja Sparewheel voisi olla tutustumisen arvoinen. Eiköpä niistä löydy.
moottorimiehellä oli aineki joskus hyvä valikoima. myös isopäiselle
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Tuota biltsun koko kypärää kävin testaamassa ja voi olal tulee toiseksi kypäräksi ainakin pitemmille siivuille crossi kypärän jäädessä nurkille. Pitäs saada vaan tuo entinen myytyä pois :cry: ja huomasin vaan et koko kypärä tähän aikaan vuodesta se kivempi vaihto ehto vaikka on kuinka huivia ja kypärä huppua
Yksinäinen Susi
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mites sitten jos tulee hommattua joku kunnon niskatuki, leatt brace tjsp. niin ois varmaan hyvä jos kypärä ois optimoitu sellaselle eli lähinnä alareuna olis levitetty...

Löytyykö tuohon parin huntin hintaluokkaan mitään? Nykyne Timeless on muuten ihan hyvä mutta jossain vaiheessa pitää vaihtaa ku sisus rupee oleen vähä kärsiny...
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
tokor
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja tokor »

TomiKoo kirjoitti: Veikkaan, että Tokorin linkkaama Airoh on Spare Wheelissä vahvoilla vaikka meneekin reippaasti yli suunnitellusta budjetista.
Minkäs kokoinen kuula sulla on? Näytti Sparen valikoimista puuttuvan L-koko hyllystä, ainakin netin mukaan. Minä tuun autolla perjantaina saunailtaan niin voin ottaa potan kyytiin jos haluat kokeilla tuota kokoa.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Airohissa ja monissa muissakin mua häiritsee "muotilippa" joka sojottaa taivasta kohden ja ei sitten suojaa auringolta yhtään. Itsellä UFO Warrior crossipotta joka on kevyt ja mukava, mutta siinäkin tuomonen huono muotilippa. Onnkeksi UFO:n mukana tuli lipanjatke lipare jonka kanssa tuo jo jotenkin toimii aurinkoisellakin kelillä. Tämä vaan Tomille vinkiksi ettei kypärän valinta olis liian helppoa :D
Kura lentää...
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Vinkkejä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää crossipottaan.

Viesti Kirjoittaja an13 »

Aika moniin lipallisiin josko ei kaikkiin saa lippaa alemmaksi dremelöimällä kiinnitysreikiä ja liukukohtia avarammaksi ja kääntää vaan eri asentoon.
Vastaa Viestiin