Sivu 1/1

HJC IS-15 kypärä

Lähetetty: Ke Helmi 24, 2016 6:17 pm
Kirjoittaja Harri Hemmilä
Kattelin mopokaupassa ens vuodeksi uutta umpimallin kypärää matkakäyttöön ens kesäksi ja myyjä kehui otsikonmukaista hyväksi.
Kerran aiemmin kokeillu kaverin HJC:n kypärää ja se oli kova täriseen ja äänekäs...
Onko kenelläkään kokemuksia että minkälainen tuo IS-15 on matkaendurolla ajettaessa?
Hintaa oli vajaa muistaakseni 260€. Vähän ku laittais lisää niin sais Schuberth S2:sen, lupas reiluun kolmeensataan.
Budjetiksi oon aatellu n. 300€, saa suositella muitakin hyväksi havaittuja tuon hintaluokan kypäriä :)

Re: HJC IS-15 kypärä

Lähetetty: To Helmi 25, 2016 11:04 am
Kirjoittaja YLLE
Ostin viime kesänä HJC R-PHA 10 plussan. Sitä ennen kokeilin edullisemmat kypärämallit, mutta tämä tuntui parhaimmalta päässä (arain tasoa :D ). Arai oli mukana vertailukypäränä liikkeessä.
Hinta oli 340 Ainakin tämä hjc tuli 2-visiirillä (kirkas ja tumma).
Suhinoista en tiedä, kun aina tulpat päässä. Tämäkin tosin nykyään tarpeettomana, kun mettässä vain ajelee.

Re: HJC IS-15 kypärä

Lähetetty: To Helmi 25, 2016 11:44 am
Kirjoittaja mek
No nuo kokemukset ei kovin rohkaisevia ole: http://www.motorcyclenews.com/product-r ... hjc-is-15/

Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.

Re: HJC IS-15 kypärä

Lähetetty: To Helmi 25, 2016 5:43 pm
Kirjoittaja Harri Hemmilä
mek kirjoitti:No nuo kokemukset ei kovin rohkaisevia ole: http://www.motorcyclenews.com/product-r ... hjc-is-15/

Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.
Mulla on tarkoitus laittaa matkakäyttöön ihan tavallinen lipaton kypärä, vanhemman mallin Hornet DS löytyy soratie ajeluun :)
Tuo vanha Schuberth alkaa oleen jo niin vanha että pitäis vaihtaa uus tilalle.