HJC IS-15 kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

HJC IS-15 kypärä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Kattelin mopokaupassa ens vuodeksi uutta umpimallin kypärää matkakäyttöön ens kesäksi ja myyjä kehui otsikonmukaista hyväksi.
Kerran aiemmin kokeillu kaverin HJC:n kypärää ja se oli kova täriseen ja äänekäs...
Onko kenelläkään kokemuksia että minkälainen tuo IS-15 on matkaendurolla ajettaessa?
Hintaa oli vajaa muistaakseni 260€. Vähän ku laittais lisää niin sais Schuberth S2:sen, lupas reiluun kolmeensataan.
Budjetiksi oon aatellu n. 300€, saa suositella muitakin hyväksi havaittuja tuon hintaluokan kypäriä :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
YLLE
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 9:56 pm
Pyörä: EXC 125
Paikkakunta: Lahti

Re: HJC IS-15 kypärä

Viesti Kirjoittaja YLLE »

Ostin viime kesänä HJC R-PHA 10 plussan. Sitä ennen kokeilin edullisemmat kypärämallit, mutta tämä tuntui parhaimmalta päässä (arain tasoa :D ). Arai oli mukana vertailukypäränä liikkeessä.
Hinta oli 340 Ainakin tämä hjc tuli 2-visiirillä (kirkas ja tumma).
Suhinoista en tiedä, kun aina tulpat päässä. Tämäkin tosin nykyään tarpeettomana, kun mettässä vain ajelee.
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: HJC IS-15 kypärä

Viesti Kirjoittaja mek »

No nuo kokemukset ei kovin rohkaisevia ole: http://www.motorcyclenews.com/product-r ... hjc-is-15/

Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: HJC IS-15 kypärä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

mek kirjoitti:No nuo kokemukset ei kovin rohkaisevia ole: http://www.motorcyclenews.com/product-r ... hjc-is-15/

Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.
Mulla on tarkoitus laittaa matkakäyttöön ihan tavallinen lipaton kypärä, vanhemman mallin Hornet DS löytyy soratie ajeluun :)
Tuo vanha Schuberth alkaa oleen jo niin vanha että pitäis vaihtaa uus tilalle.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Vastaa Viestiin