Joo siis sehän on selvää että mikään ei ole ikuista/hajoamatontakopteri kirjoitti:Hei!
Voi olla että systeemi tarvitsee penkin ylimenevän remmin, se jää nähtäväksi kunhan saan proton testaukseen.
Testauksen jälkeen katson mitä vahvistuksia tarvitaan.
Runkojen ja metallisten osien hajoaminen/repeäminen johtuu yleensä sen metallin väsymisestä "kiinteästä" tärinästä johtuen ja yleensähän ne tuppaa hajoamaan kiinnityskohtien/hitsaussaumojen vierestä. Kankaan kanssa tärinä on tietty hiukan erilaista kuin kiinteillä raudoilla, osin kovempaakin mutta materiaali on myös "liikkuvampaa".
Sehän nyt on varmaa että mikään systeemi ei ole hajoamaton ei edes Neuvostoliitto...
Huoli pois, laukut testataan kuitenkin niin kattavasti kuin mahdollista jos ja kun niitä saadaan myyntiin...
Hyviä huomioita Sami...
Olet tietysti oikeassa siinä mitä sanoit noista väsymisistä/hajoamisisista. Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että kankainenkin laukku kuitenkin jos siinä on tavaraa 20-30 litraa, voi olla painavaakin, vettä tai muita nesteitä jne kyllä nitkuessaan ja täristessään päiväkausia väsyttää muovin tuon kiinnitystapin ympäriltä ja se alkaa pettämään. Tietysti myönnän että tämä nyt perustuu omaan kuvitelmaani koska täältä kyllä löytyy kyllä kaikentason osaamista muoveista ym että voin olla totaalisen väärässäkin.
Myös se mikä puoltaisi jonkinlaisten laukkurautojen tarvetta on se että monissa pyörissä jommalla kummalla puolelle on pakoputki ja se kassi täytyy saada irti siitä pakoputkesta ja ilmaa väliin. Muuten tulee reikä kassiin kun pakoputki polttaa sen puhki/sulattaa jossain vaiheessa. Lisäksi jonkinlaisilla laukkuraudoilla saa laukkujen painopisteen alemmaksi ja kiinnityskohdat juuri optimaaleihin paikkoihin verrattuna siihen että kiinnitys tapahtuu katteisiin kiristetyillä tapeilla.
Sinällään tuo tappikiinnitys vaikuttaa mielenkiintoiselta ja en sen pitävyyttä epäile. Vain muovin kestävyyttä katteessa mihin se kiinnitetään.