Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja jite »

Mulla ollut tollaiset käytössä jo 5vuotta ja ilman niitä en lähde mihinkään reissuun. Uskomattomat sidontaominaisuudet ja kestävyys noilla hihnoilla. Suosittelen.
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Josasu »

https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja ... aukut-18l/

Itse juuri hommasin tuommoiset kottaraiseen. Hyvin istuu ja saa kiinni laukkutelineisiin. Teltta ja tuo jättisuuri makuupussikin mahtui ja jäi vielä tilaa muulle tavaralle hyvin.
Ei ollut mun mielestä pahan hintainen kun toi hinta on pari elikkä ei yksittäishinta. Saa tosiaan niin kiinnitettyä että voi ottaa ja laittaa kamaa laukkuihin sisälle vaivatta :)
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ saikko tuon asennettua niin että ei tarvi laittaa satulan yli. Eli pelkästään sitomalla telineen kaariin kiinni?

Kiinnostas ihtiäki tuommonen ratkasu kun ne kovat laukut on niin peekelen kalliita. Ei vaan sovi itelle että se menis vänkärin paikan yli. Nuita kun tarvii lähinmä sillon kun on kyytiläinen mukana.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Peltsi kirjoitti:^ saikko tuon asennettua niin että ei tarvi laittaa satulan yli. Eli pelkästään sitomalla telineen kaariin kiinni?

Kiinnostas ihtiäki tuommonen ratkasu kun ne kovat laukut on niin peekelen kalliita. Ei vaan sovi itelle että se menis vänkärin paikan yli. Nuita kun tarvii lähinmä sillon kun on kyytiläinen mukana.
Kyllä ne varmaan vois jopa kohtuu hyvin saada, mutta kannattaa käydä näpelöimässä niin huomaa miten siinä noi kiinnitysmahdollisuudet on. Itellä on noi satulan ylimenevätkin myös kiinni. Tai toinen menee tosta adven takalaukkutelineen ali. Tossa tulee myös mukana semmoset paksummat pitkulaiset kangasmötkylät joissa lyhyet mustekalat, jotka voi laittaa jos pakoputki meinaa olla liian lähellä elikkä lämpösuojat. Stormin myymälästä jyväskylästä ostin noi.
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ pitääpä käydä paikallisesa tutkiin mahollisuuksia :D
Paskapuhetta, mutta uskon.
WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja WEST »

Saitte sen verran tarvetta olemaan että tilasin 60 l. vetoketjulla.
155 ja pari viikkoa toimitusaikaa.
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Oliskos tuollainen kova juttu takapenkin-tarakan päälle köytettäväksi?
En halua hankkia kovia laukkuja uuteen Afrikkalaiseen ollenkaan.

https://scandinavianoutdoor.fi/ortlieb/ ... it/duffle/

Onko käytännön kokemuksia?
Tuo vetoketju ja reppukäyttömahdollisuus lisäävät kassin käyttökelpoisuutta omasta mielestäni.
Tollasta säkkiä kun ei ole koskaan ollut, on vähän vaikea itse arvella mitä pitäisi ottaa huomioon.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
rasse
Viestit: 89
Liittynyt: To Syys 08, 2011 1:11 am
Pyörä: Ktm Super Enduro 950 R
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja rasse »

Ei varmaan huono, omaa kokemusta ei ole. Ja 1,36kg:n painosta päätellen varmaankin ihan tuhtia tavaraa. Mutta 85l takalaukku tarakan päälle?? Aika isolta kuulostaa..
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

rasse kirjoitti:Ei varmaan huono, omaa kokemusta ei ole. Ja 1,36kg:n painosta päätellen varmaankin ihan tuhtia tavaraa. Mutta 85l takalaukku tarakan päälle?? Aika isolta kuulostaa..
Tarakan ja takaistuimen päälle pötköttämään.
Minä olen laatuajalla moponi kanssa, kun vaimo ei kyytiin halua, eikä uskalla tulla.

Eihän tuo ole kuin 65 cm pitkä, joten sen puolesta pitäisi sopia heittämällä pituussuunnassa.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
rasse
Viestit: 89
Liittynyt: To Syys 08, 2011 1:11 am
Pyörä: Ktm Super Enduro 950 R
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Matkasäkki, joka aukeaa ylhäältä

Viesti Kirjoittaja rasse »

Rakennusmetsuri kirjoitti:
rasse kirjoitti:Ei varmaan huono, omaa kokemusta ei ole. Ja 1,36kg:n painosta päätellen varmaankin ihan tuhtia tavaraa. Mutta 85l takalaukku tarakan päälle?? Aika isolta kuulostaa..
Tarakan ja takaistuimen päälle pötköttämään.
Minä olen laatuajalla moponi kanssa, kun vaimo ei kyytiin halua, eikä uskalla tulla.

Eihän tuo ole kuin 65 cm pitkä, joten sen puolesta pitäisi sopia heittämällä pituussuunnassa.

Joo en ollenkaan ajatustas tuomitse mutta äkkiseltään isohko, mutta toki jos sen saa laitettua pitkittäin ja ei muita laukkuja ole niin miksikäs ei. Korkeallehan toki paino tulee jos kaikki on penkin päällä yhdessä säkissä, siinä mielessä jotku pehmeät satulalaukut olis mukavemmat niin sais painoa vähän alemmaksi. Mutta asioilla on aina puolensa :)
Vastaa Viestiin