Sivu 1/3

Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Pe Loka 30, 2015 3:38 pm
Kirjoittaja JuhaL
Schubertilta tulossa markkinoille avattavalla leukasuojalla, säädettävälllä lipalla ja aurinkovisiirillä varustettu Dual Sport -kypärä. Kypärä tulee myyntiin ensi keväänä. Seitsemän väriä, hintaluokka 650€!
Touratechillä on myös näppinsä pelissä, kypärästä on tulossa Aventuro Mod -versio. Joko yhteistyö Nexxin kanssa päättyy?
Collaboration of Touratech and Schuberth: Flip-up helmet AVENTURO Mod with off-road DNA

Touratech, one of the leading suppliers of motorcycle accessories for adventure travellers, has been successful in locating a suitable manufacturer of a flip-up helmet for its specialised clientele. Based in Magdeburg, Schuberth will be producing the Touratech helmet AVENTURO Mod as a development of the new Schuberth dual sport helmet E1.

Touratech founder and owner Herbert Schwarz has been inclined for some time to offer a helmet that combines the comfort of a flip-up with the benefits of an enduro helmet. It was a nice coincidence that Schuberth planned to offer just such a modular helmet for riders of travel enduros and adventure bikes, which will be launched in the spring of 2016 under the name E1. Based on this new development as well as on the close co-operation of the development departments in Magdeburg and Niedereschach, the Touratech helmet AVENTURO Mod will be produced by Schuberth for Touratech, with design and graphics by Touratech designer Bart van den Bogaard.
“Schuberth is the global specialist for flip-up helmets and well known for its very quiet, highly durable and functional helmets,” Herbert Schwarz is glad to acknowledge. “Also, production in Germany ensures top quality. And since many of our customers are already completely familiar with the well established Schuberth flip-up helmet technology, I am positive we have found the ideal partner for our new helmet“. Schuberth CEO Jan-Christian Becker is also fully committed to the new venture: “Traditionally, Schuberth has had great collaborations with OEM partners. That has encouraged us to join a co-operation with such a well-known supplier of accessories as Touratech“. Just as the Schuberth E1, the Touratech AVENTURO Mod will have its European debut at the EICMA trade fair taking place in Milan from November 19 to 22, 2015, and is due to arrive in the shops in the spring of 2016 in seven different colour variants at a price starting at 649 Euro.
-Schubert

Kuvia ja video; Schuberth Booth Tour AIMexpo 2015

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 2:10 pm
Kirjoittaja Jussi_S
Onko kenelläkään jo kokemuksia tästä? Edes kaupassa hypistelyn verran?

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 4:51 pm
Kirjoittaja villho
Mä testasin MP-messuilla XL-kokoista (eivät olleet saaneet pienempää näytille tai en tiedä, olisiko siellä ollut joku S-kokoinenkin) ja ei sopinut minut Shoei-päähäni kunnolla. Kypärä oli siis ensinnäkin yhtä kokoa liian iso, mutta silti se jotenkin ahdisti. Enkä kypärän suuresta koosta huolimatta saanut sitä pois päästä avaamatta kypärän etuosaa. Kai tuon pitäisi lähteä päästä ihan vaan leukahihna avaamalla vai onko muissakin Schuberthin integraaleissa sama homma?

Ostin Hornet ADV:n.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 6:11 pm
Kirjoittaja Å
Messuilla sanoivat kypärien olleen protokappaleita. Siellä taisi olla myös S-koko, jota sovittelin pieneen päähäni. Pieni se oli, mutta ei siitä huono kuva jäänyt. Kyllä tuo on harkitsemisen arvoinen ainakin itselläni, koska siinä alkaa olla kaikki tarvittavat elementit matkaendurointiin. Toki pitää saada kokeiltavaksi tuotantoerän potta.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 7:15 pm
Kirjoittaja mico

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 8:23 pm
Kirjoittaja GSR600
villho kirjoitti:Mä testasin MP-messuilla XL-kokoista (eivät olleet saaneet pienempää näytille tai en tiedä, olisiko siellä ollut joku S-kokoinenkin) ja ei sopinut minut Shoei-päähäni kunnolla. Kypärä oli siis ensinnäkin yhtä kokoa liian iso, mutta silti se jotenkin ahdisti. Enkä kypärän suuresta koosta huolimatta saanut sitä pois päästä avaamatta kypärän etuosaa. Kai tuon pitäisi lähteä päästä ihan vaan leukahihna avaamalla vai onko muissakin Schuberthin integraaleissa sama homma?

Ostin Hornet ADV:n.

Eiköhän kaikki avattavat kypärät ole tarkoitettu niin että leukaosa on ylhäällä kun se laitetaan päähän tai otetaan pois päästä. Ainakin oma avattava Shoei on sellainen että aika hankala sitä on saada pois päästä ellei nosta leukaosaa ylös.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 9:23 pm
Kirjoittaja suke62

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ti Maalis 22, 2016 10:12 pm
Kirjoittaja Timo Tasakaasu
suke62 kirjoitti:Painava se ainakin on: https://www.louis.eu/artikel/schuberth- ... =158674837
Ei tuo paino avattavaksi mikään iso ole.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ti Maalis 22, 2016 11:18 pm
Kirjoittaja Timo Kalkkila
E1 kerrotaan olevan rungoltaan sama kuin C3 Pro, joten kuka on pitänyt C3:sta päässään pystynee helposti kuvittelemaan E1:n istuvuuden itsellään. Vaikka minulla on aina kypärät olleet kokoa M, niin C3 Pro tuntui L koossa sopivammalta. Eli sovittamisessa kannattaa olla huolellinen.

Ulkomailtaostamisenkiimassanne kannattaa huomata se, että E1:n suositushinta on Suomessa eurolleen sama kuin esim. Saksassa.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ti Maalis 29, 2016 8:17 am
Kirjoittaja Kugel
siis mikäli flip-up -kypärä lähtisi vain vetämällä päästä, se olisi päin persettä suunniteltu.

Nyt kypärä voidaan tehdä kaulan kohdalta istuvaksi, kun ei tarvitse miettiä poisvetämistä. Tämä vaikuttaa ainakin äänitasoihin.

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: To Huhti 07, 2016 1:41 pm
Kirjoittaja WEST
Sopii kuin valettu kuuppaan, aluksi hiukan jämäkkä mutta sitten hyvä.
Kannattaa ostaa, suosittelen.
Ei kaikki tietenkään sovi kaikille, jos on oikein teräväpäinen (niinku jotkut ovat) kannattaa
ajella potta päässä ettei tule läpiä muoviin :lol:
ps, jotkut mopopojat :lol: ovat varsinkin vm_x2

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ke Touko 11, 2016 12:20 pm
Kirjoittaja JSL
Halvemmalla saa kotimaasta ja samat lain takaamat 14 päivää palautusoikeutta:

http://www.loukko.com/site?node_id=52&c ... u=006.c.c1

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: La Touko 14, 2016 4:38 pm
Kirjoittaja carpenter
itse kävin oulun emc:llä mallaamassa omaan kuulaan tuota ja todennäköisesti on seuraava kypärä hyllyhinta 649eur yksvärisenä, vanhalla agv kypärällä ajattelin kuitenki mennä vielä kesän yli

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Ti Touko 17, 2016 1:29 pm
Kirjoittaja Lare
Pari viikkoa käytössä ollut ja voin suositella, jos vaan pään muoto on sopiva kypärään :)

Re: Schubert E1 -kypärä

Lähetetty: Pe Elo 05, 2016 12:03 pm
Kirjoittaja mek
EMC:llä kokeilin E1:stä myös. Istuvuudeltaan saman tuntuinen kuin C3. Katseluaukko on kuitenkin ahtaamman oloinen kuin (vanhassa) C3:ssa. Prohon en osaa verrata. Kysymys voi olla vain optisesta harhasta koska lipan alapinta on musta ja lippa tulee (kerrankin riittävän) alas.

Mulla on 7 vuotta vanha C3, M-kokoa. E1:n M-koko tuntui naftimmalta, toki uusi kypärä aina. Varsinkin ohimoista tuntui vähän kapeammalta. Lippa-visiiri tukevan tuntuisia ja toimivat hyvin avatessa ja suljettaessa. Tuuletus vaikuttaisi paremmalta kuin vanhassa C3:ssa, mutta en osaa sanoa, onko riittävä. C3:n huurtuu minulla sadekelillä pinlockista huolimatta, koska leuan alla oleva äänieriste estää myöskin ilman kiertoa. Samanlainen toppaus on tuossa E1:ssäkin, joten voi olla, että sama huurtumisongelma on siinäkin. Muita adventurekypäriä pyöreämmästä (vrt. C3) rungonmuodosta johtuen myös visiirin kaari on selvästi pyöreämpi, enkä usko, että tuota vaivaa Pinlockin istuvuusongelma, joka kuuluu erityisesti Arai X-sarjassa olevan paha jyrkästä visiirin kaaresta johtuen. Omassa Shoei Hornet DS:ssä ei ole vielä ollut ongelmia, mutta sen visiirin kaari on hieman loivempi kuin Arain. E1:n kaari on selvästi Hornetia loivempi, sama kuin C3:ssa.

Jos ostaisin tuon itselleni, niin maalaisin tai teippaisin lipan yläpinnan valkeaksi tai muulla huomiovärillä, lipan yläpinta kun näkyy eteenpäin hyvin, itse kypäräähän ei lipallisessa kypärässä juuri edestä päin näy. Vastavaloon ajaessa on toisaalta hyvä, että lipan alapinta on musta, tuon teippauksen olen ajatellut tehdä omaan Hornetiin. Vaikkakin Hornetin lippa jää ala-asentoonkin säädettynä liian ylös, selvästi ylemmäksi kuin E1:n.

Yleisvaikutelma laadukas. Jos tuon hankkisi, pärjäisi yhdellä kypärällä. Touring-kypäränä tykkään avattavasta. Toisaalta, rymyreissuilla on mukavampi hiota pari sataa halvempaa Hornettia. Täytyy miettiä uudelleen kun nykyinen C3 tulee kymmenen vuoden ikään ja sen uusiminen ajankohtaiseksi.