Schubert E1 -kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Schubertilta tulossa markkinoille avattavalla leukasuojalla, säädettävälllä lipalla ja aurinkovisiirillä varustettu Dual Sport -kypärä. Kypärä tulee myyntiin ensi keväänä. Seitsemän väriä, hintaluokka 650€!
Touratechillä on myös näppinsä pelissä, kypärästä on tulossa Aventuro Mod -versio. Joko yhteistyö Nexxin kanssa päättyy?
Collaboration of Touratech and Schuberth: Flip-up helmet AVENTURO Mod with off-road DNA

Touratech, one of the leading suppliers of motorcycle accessories for adventure travellers, has been successful in locating a suitable manufacturer of a flip-up helmet for its specialised clientele. Based in Magdeburg, Schuberth will be producing the Touratech helmet AVENTURO Mod as a development of the new Schuberth dual sport helmet E1.

Touratech founder and owner Herbert Schwarz has been inclined for some time to offer a helmet that combines the comfort of a flip-up with the benefits of an enduro helmet. It was a nice coincidence that Schuberth planned to offer just such a modular helmet for riders of travel enduros and adventure bikes, which will be launched in the spring of 2016 under the name E1. Based on this new development as well as on the close co-operation of the development departments in Magdeburg and Niedereschach, the Touratech helmet AVENTURO Mod will be produced by Schuberth for Touratech, with design and graphics by Touratech designer Bart van den Bogaard.
“Schuberth is the global specialist for flip-up helmets and well known for its very quiet, highly durable and functional helmets,” Herbert Schwarz is glad to acknowledge. “Also, production in Germany ensures top quality. And since many of our customers are already completely familiar with the well established Schuberth flip-up helmet technology, I am positive we have found the ideal partner for our new helmet“. Schuberth CEO Jan-Christian Becker is also fully committed to the new venture: “Traditionally, Schuberth has had great collaborations with OEM partners. That has encouraged us to join a co-operation with such a well-known supplier of accessories as Touratech“. Just as the Schuberth E1, the Touratech AVENTURO Mod will have its European debut at the EICMA trade fair taking place in Milan from November 19 to 22, 2015, and is due to arrive in the shops in the spring of 2016 in seven different colour variants at a price starting at 649 Euro.
-Schubert

Kuvia ja video; Schuberth Booth Tour AIMexpo 2015
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Onko kenelläkään jo kokemuksia tästä? Edes kaupassa hypistelyn verran?
AT -95
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja villho »

Mä testasin MP-messuilla XL-kokoista (eivät olleet saaneet pienempää näytille tai en tiedä, olisiko siellä ollut joku S-kokoinenkin) ja ei sopinut minut Shoei-päähäni kunnolla. Kypärä oli siis ensinnäkin yhtä kokoa liian iso, mutta silti se jotenkin ahdisti. Enkä kypärän suuresta koosta huolimatta saanut sitä pois päästä avaamatta kypärän etuosaa. Kai tuon pitäisi lähteä päästä ihan vaan leukahihna avaamalla vai onko muissakin Schuberthin integraaleissa sama homma?

Ostin Hornet ADV:n.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Å »

Messuilla sanoivat kypärien olleen protokappaleita. Siellä taisi olla myös S-koko, jota sovittelin pieneen päähäni. Pieni se oli, mutta ei siitä huono kuva jäänyt. Kyllä tuo on harkitsemisen arvoinen ainakin itselläni, koska siinä alkaa olla kaikki tarvittavat elementit matkaendurointiin. Toki pitää saada kokeiltavaksi tuotantoerän potta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja mico »

GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

villho kirjoitti:Mä testasin MP-messuilla XL-kokoista (eivät olleet saaneet pienempää näytille tai en tiedä, olisiko siellä ollut joku S-kokoinenkin) ja ei sopinut minut Shoei-päähäni kunnolla. Kypärä oli siis ensinnäkin yhtä kokoa liian iso, mutta silti se jotenkin ahdisti. Enkä kypärän suuresta koosta huolimatta saanut sitä pois päästä avaamatta kypärän etuosaa. Kai tuon pitäisi lähteä päästä ihan vaan leukahihna avaamalla vai onko muissakin Schuberthin integraaleissa sama homma?

Ostin Hornet ADV:n.

Eiköhän kaikki avattavat kypärät ole tarkoitettu niin että leukaosa on ylhäällä kun se laitetaan päähän tai otetaan pois päästä. Ainakin oma avattava Shoei on sellainen että aika hankala sitä on saada pois päästä ellei nosta leukaosaa ylös.
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 925
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

suke62 kirjoitti:Painava se ainakin on: https://www.louis.eu/artikel/schuberth- ... =158674837
Ei tuo paino avattavaksi mikään iso ole.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Timo Kalkkila
Viestit: 428
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: Honda CRF1100L
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

E1 kerrotaan olevan rungoltaan sama kuin C3 Pro, joten kuka on pitänyt C3:sta päässään pystynee helposti kuvittelemaan E1:n istuvuuden itsellään. Vaikka minulla on aina kypärät olleet kokoa M, niin C3 Pro tuntui L koossa sopivammalta. Eli sovittamisessa kannattaa olla huolellinen.

Ulkomailtaostamisenkiimassanne kannattaa huomata se, että E1:n suositushinta on Suomessa eurolleen sama kuin esim. Saksassa.
Kugel
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 11:04 pm
Pyörä: GS 1200 '2010

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Kugel »

siis mikäli flip-up -kypärä lähtisi vain vetämällä päästä, se olisi päin persettä suunniteltu.

Nyt kypärä voidaan tehdä kaulan kohdalta istuvaksi, kun ei tarvitse miettiä poisvetämistä. Tämä vaikuttaa ainakin äänitasoihin.
WEST
Viestit: 806
Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Paikkakunta: WEST

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja WEST »

Sopii kuin valettu kuuppaan, aluksi hiukan jämäkkä mutta sitten hyvä.
Kannattaa ostaa, suosittelen.
Ei kaikki tietenkään sovi kaikille, jos on oikein teräväpäinen (niinku jotkut ovat) kannattaa
ajella potta päässä ettei tule läpiä muoviin :lol:
ps, jotkut mopopojat :lol: ovat varsinkin vm_x2
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja JSL »

Halvemmalla saa kotimaasta ja samat lain takaamat 14 päivää palautusoikeutta:

http://www.loukko.com/site?node_id=52&c ... u=006.c.c1
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja carpenter »

itse kävin oulun emc:llä mallaamassa omaan kuulaan tuota ja todennäköisesti on seuraava kypärä hyllyhinta 649eur yksvärisenä, vanhalla agv kypärällä ajattelin kuitenki mennä vielä kesän yli
Lare
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 1:46 pm
Pyörä: Triumph tiger 800xcx
Paikkakunta: Joensuu

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja Lare »

Pari viikkoa käytössä ollut ja voin suositella, jos vaan pään muoto on sopiva kypärään :)
Liitteet
e1 kopio.jpeg
Älä mene sinne minne elämä sinua vie.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Schubert E1 -kypärä

Viesti Kirjoittaja mek »

EMC:llä kokeilin E1:stä myös. Istuvuudeltaan saman tuntuinen kuin C3. Katseluaukko on kuitenkin ahtaamman oloinen kuin (vanhassa) C3:ssa. Prohon en osaa verrata. Kysymys voi olla vain optisesta harhasta koska lipan alapinta on musta ja lippa tulee (kerrankin riittävän) alas.

Mulla on 7 vuotta vanha C3, M-kokoa. E1:n M-koko tuntui naftimmalta, toki uusi kypärä aina. Varsinkin ohimoista tuntui vähän kapeammalta. Lippa-visiiri tukevan tuntuisia ja toimivat hyvin avatessa ja suljettaessa. Tuuletus vaikuttaisi paremmalta kuin vanhassa C3:ssa, mutta en osaa sanoa, onko riittävä. C3:n huurtuu minulla sadekelillä pinlockista huolimatta, koska leuan alla oleva äänieriste estää myöskin ilman kiertoa. Samanlainen toppaus on tuossa E1:ssäkin, joten voi olla, että sama huurtumisongelma on siinäkin. Muita adventurekypäriä pyöreämmästä (vrt. C3) rungonmuodosta johtuen myös visiirin kaari on selvästi pyöreämpi, enkä usko, että tuota vaivaa Pinlockin istuvuusongelma, joka kuuluu erityisesti Arai X-sarjassa olevan paha jyrkästä visiirin kaaresta johtuen. Omassa Shoei Hornet DS:ssä ei ole vielä ollut ongelmia, mutta sen visiirin kaari on hieman loivempi kuin Arain. E1:n kaari on selvästi Hornetia loivempi, sama kuin C3:ssa.

Jos ostaisin tuon itselleni, niin maalaisin tai teippaisin lipan yläpinnan valkeaksi tai muulla huomiovärillä, lipan yläpinta kun näkyy eteenpäin hyvin, itse kypäräähän ei lipallisessa kypärässä juuri edestä päin näy. Vastavaloon ajaessa on toisaalta hyvä, että lipan alapinta on musta, tuon teippauksen olen ajatellut tehdä omaan Hornetiin. Vaikkakin Hornetin lippa jää ala-asentoonkin säädettynä liian ylös, selvästi ylemmäksi kuin E1:n.

Yleisvaikutelma laadukas. Jos tuon hankkisi, pärjäisi yhdellä kypärällä. Touring-kypäränä tykkään avattavasta. Toisaalta, rymyreissuilla on mukavampi hiota pari sataa halvempaa Hornettia. Täytyy miettiä uudelleen kun nykyinen C3 tulee kymmenen vuoden ikään ja sen uusiminen ajankohtaiseksi.
Vastaa Viestiin