Hommasin Adventuren viime kesänä koeajosta innostuttuani ja olen kurrannut pyörällä reilun kymppitonnin Suomen vaihtelevia teitä. Mielipiteeni laitteesta taitaa pääosin seurata yleistä linjaa, eli tekniikaltaan ja arvoiltaan tosi mukava laite ja ajo-ominaisuudet saa edelleen aikaan leveän hymyn. Miikka-puolelta löytyy pyörän "muovisuus" ja kuskin istuimen lämpeneminen (olisi kyllä pitänyt ymmärtää jo alunperin munankeitin-efekti, kun istutaan taaimmaisen pytyn päällä...).
Täysin hanurista-osastolla ykkösaiheena on alkuperäisen laukkusarjan lukitukset. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että niin lukituksen suunnittelijoille kuin toteuttajillekin kiitokseksi työstään kuuluisi niskalaukaus.
Harrastettuani raikasta kevätmoottoripyöräilyä Kolin rantatiellä huhtikuun puolivälissä lumisissa olosuhteissa, tuli ajankohtaiseksi alkuperäisten laukkujen vaihto vakuutusyhtiön piikkiin, eli puhun nyt kahden laukkusarjan kokemuksella. Ensimmäisen laukkusarjan kolmesta laukusta (6 lukkosalpaa) kokonaista 2 toimi kohtuullisesti ja vaikka kuinka voiteli, sovitteli, napautti, paukutti ja oli mielestään kärsivällinen, loput saivat aikaan kovan noitumisen lähes joka kerta ja melkein aina joku jäi auki.
Nyt on menossa siis toinen laukkusetti (tosin perälaukkua joudun edelleen odottelemaan, kun vaihtoon menneeseen uuteen boksiin ei saatu lukkopesää paikalleen lainkaan... ) ja yllätys-yllätys; lukitus oli aluksi hieman parempi, mutta nyt muutama tuhat kilsaa myöhemmin ei saa taas sivulaukkua lukituksi. Tässä kohtaa voisi käyttää sitä v-alkuista verbiä, mutta olkoon.
Kuulisin mielelläni KTM:n selityksen lukitus-asiaan. Syyksi ei mielestäni riitä aliravitut aasian pikkukätöset, jotka todennäköisesti laukkuja ovat kokoonpanneet, vaan kyseessä on kyllä pahempaa laatua oleva itävaltalais-saksalainen insinöörimoka suunnittelussa.
Tietääkö kukaan, onko laukkujen lukituksen korjaamiseksi olemassa korjausohjeita tms ?
Hermot on mennä. Korvaukseksi mieliharmista kavereiden ilkkuessa laitevalintojani minulle mielestäni kuuluisi vähintäänkin kutsu vertaisryhmään Itävaltaan ja KTM:n "Ready to Rage" t-paita...
Royal Enfield Clipper 350 -70
Honda CB450 -73
Suzuki GT750 -73
Honda CB750 -79
BMW R1100S BCR -03
KTM Adventure 1190 -14
Ilmestyskirja Nyt -Adventuren sivulaukut
Valvoja: Moderaattorit
- Jarkko
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
- Pyörä: ex.LC8 Adv.
- Paikkakunta: Susiraja
- Viesti:
Re: Ilmestyskirja Nyt -Adventuren sivulaukut
KaiB kirjoitti: Hermot on mennä. Korvaukseksi mieliharmista kavereiden ilkkuessa laitevalintojani minulle mielestäni kuuluisi vähintäänkin kutsu vertaisryhmään Itävaltaan ja KTM:n "Ready to Rage" t-paita...
Tervetuloa foorumille, Kaitsu. Tuska männöö ohi ajamalla
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Re: Ilmestyskirja Nyt -Adventuren sivulaukut
Mä oon tuosta lukkoasiasta noiden laukkujen osalta aikalailla samaa mieltä KaiB:n kanssa . Mulla ei noi lukko-ongelmat ole kehittyneet noin pahaksi mutta aika epävarma olo on joka kerta , kun laukkuja pyörään kiinni laitan ja reissuun pitäis lähteä. Aika monimutkainen proseduuri on , kun laukkuja avaan tahi lukkoon laitan. Joskus tuntuu , et tarttis olla kolme kättä ja kullin päässä koukku saadakseen laukut auki, kiinni, paikkaansa tahi paikasta pois. Olen kanssa ihmetellyt tätä Ktm: n touhua , kun näinkin epävarmoja ja huonolaatuisia tuotteita syydetään kuluttajille , eikä edes yritetä korjata asiaa. Mm. 1290 SA:n laukut ovat ihan samaa rihkamaa , kun nämä aikaisemmatkin muovisomisteiset alulaukut.
Tää Ktm:n ideahan on oikein hyvä, kun ei tarvitse erikseen telineitä asentaa mutta voishan tuonkin homman suunnittelu ja toteutuspuolen edes yrittää hoitaa kunnialla ja tuottaa luotettavasti toimivaa tavaraa, kun eivät edes ihan halpoja ole. Mitenköhän on takuun laita? Mun laukut on 2013 malliset joten , jos sattuu lukot kunnolla poikimaan niin korjaantuukos nuo ropleemat sitten omaa kuvetta kaivamalla. Tässä tuleekin mieleen, et mikähän mahtaa olla Ktm tehtaan idea tämän laatuisen kaman tuotantoon päästämisessä?
Herää kysymys, että voikohan asiakasta ali-arvioida liikaa?
Eikait tässä muuta , kun lukkojen jumiutumista odotellessa.
Tää Ktm:n ideahan on oikein hyvä, kun ei tarvitse erikseen telineitä asentaa mutta voishan tuonkin homman suunnittelu ja toteutuspuolen edes yrittää hoitaa kunnialla ja tuottaa luotettavasti toimivaa tavaraa, kun eivät edes ihan halpoja ole. Mitenköhän on takuun laita? Mun laukut on 2013 malliset joten , jos sattuu lukot kunnolla poikimaan niin korjaantuukos nuo ropleemat sitten omaa kuvetta kaivamalla. Tässä tuleekin mieleen, et mikähän mahtaa olla Ktm tehtaan idea tämän laatuisen kaman tuotantoon päästämisessä?
Herää kysymys, että voikohan asiakasta ali-arvioida liikaa?
Eikait tässä muuta , kun lukkojen jumiutumista odotellessa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it