Alulaukku Tenereen

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

hviik
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Pyörä: BMW R1200GSA LC

Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja hviik »

Morjens
17 vuoden moottoripyöräilyn jälkeen tuli vaihdettua ensimmäiseen tämäntyyppiseen pyörään ja täytyy todeta, että on tähän astisten unelmien täyttymys...

Eli hankittua tuli -14 mallin Super Tenere ZE. Tuota pitäisi alkaa pikkuhiljaa varustella mielen mukaiseksi ja ensimmäinen hankittava (heti renkaiden jälkeen) on takalaukku.
Nettiä on tullut selattua ja tämä foorumi kahlattua läpi. Olen päätymässä hinnaltaan siedettävään Viron poikinen laukkuun (nrteam.eu).
Mulla on Teneressä se alkuperäinen muovinen tavarateline ja se tuntuu niin heppoiselta, että siihen ei tuota arvaa ruuvata vaikka sen varmaan kiinni siihen saisi.
Siis itse kysymys: löytyykö sellaista telineratkaisua, jossa olisi tuommoisen alulaukun pohjaan kiinnitettävä sovitin, jolla laukun saisi sopivaan telineeseen kiinnitettyä. ( tai varmaan on, mutta minä en ole löytänyt)
Josko tuollaiseen joku osaisi linkin antaa.

T:hande
PS. Toinen mikä on hakusessa, niin Tomtom Rider 2:n "lataustelineeseen" pitäisi löytää sellainen jalka, joka olisi kiinnitettävissä Teneren sille varattuun tankoon...
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja Kooma »

Off-the-road, germaanien paja. Saa nopeasti ja vaikka laukut myös ympäri pyörää. Katsopa sieltä.
hviik
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Pyörä: BMW R1200GSA LC

Re: Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja hviik »

No tuoltahan löytyy näköjään mitä vain...

Tuli vaan tuo kalustobudjetti ylitettyä reilusti pyörän vaihdon myötä... No mittailin tuossa pyörää ja totesin, että ajatus vaiheittaisesta aluminisoinnista taitaa epäonnistua - virolaisen takaboksin leveys on 45cm ja Teneren orggislaukkujen väli 40cm (saranoidut kannet). Eli ei tuo ratkaisu toimi. No sivulaukutkaan ei siellä olis pahan hintaiset, mutta sitten vielä telineet. Joutuuko tässä ottamaan Yammun alkuperäisen boksin, että saa tän kauden ajettua (= elokuun alkuun mennessä tarttis olla matkakunnossa)
hviik
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Pyörä: BMW R1200GSA LC

Re: Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja hviik »

"Laajan hintavertailun" päätteeksi päädyin tilaamaan koko setin Virosta ja velipoika räätälöi telineet niille.
Laukkujen laadussa ei ole moittimista ja nyt on vähän enemmän tilaa kuin alkuperäisten boksien kanssa.
Liitteet
yamaha2.jpg
Yamaha1.jpg
aril
Viestit: 9
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 11:38 am
Pyörä: Caponord -05
Paikkakunta: Tuusula

Re: Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja aril »

Moi,
minkä verran kustansi laukut? Hieno kokonaisuus kyllä!

Onko sulla mielipidettä sähköalustasta, onko hintansa väärti?
ETV1000, LV unbaffled, ekaenska
hviik
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Pyörä: BMW R1200GSA LC

Re: Alulaukku Tenereen

Viesti Kirjoittaja hviik »

Sain pienen alennuksen "varastotilanteesta" johtuen ja kolmelle laukulle ja sivulaukkujen yleismalliselle kiinnikesarjalle jäi hintaa 465€.
Olen tyytyväinen laukkuihin. Näpräämistähän tuollaisten asentelu vaatii, mutta silti. En usko että kaksin- tai kolminkertaistamalla hinnan olisin saanut kaksi tai kolme kertaa paremmat laukut :)

Sähköalustaan olen tyytyväinen. Mielestäni aivan ehdoton, jos ajelut vaihtelevat yksin/kaksin ajeluiden välillä usein. Aika ruuvaaminen olisi esijännityksen kanssa. Vaimennuksiin en ole ihmeemmin ehtinyt paneutua, mutta säätömahdollisuuksia kyllä riittää enemmän kuin tulee koskaan meikäläisen käytettyä. Suosittelen...
Vastaa Viestiin