Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeihin.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Laitetaas nyt tännekin vielä.

Kohta saa uuteen Afrikkalaiseenkin tappeja. Kuulemma niitä on maailmalta jatkuvasti ja paljon kyselty, mutta heppu ei ole saanut tekomallia käsiinsä mistään.

Mitä tekee suomalainen twinisti kesken parhaan ajokauden? Lähettää omansa mitattaviksi!

No, haluan toki omani tuuman alemmas, että ei tämä ihan pyyteetön toimitus ollut. :roll:
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Radan vastaanotti jalkatappini postista torstaina alkuillasta.
Perjantaina tuli jo sähköpostiin alkuvaiheen valmistuksesta kymmenkunta valokuvaa.
Huolellista ja ripeää työtä!
Pintakäsittelyksi pitäisi tulla sandblasted+ballotini
Kuva

Ensimmäisessä kuvassa näkyy jalkatapin kulmavirhe, joka muodostuu jos uuteen Afrikkalaiseen sovittaa edellisen AT:n kiinnityksen mukaisia tappeja suoraan. Ne sopivat kiinnityskohtiinsa kyllä, mutta tapin kulmasta tulee väärä. Lähettämieni jalkatappien avulla tämä kulmavirhe oikenee ja tappien pitäisi nyt istua pyörään juuri oikein.
Liitteet
image.jpeg
image.jpeg
Viimeksi muokannut Rakennusmetsuri, La Kesä 04, 2016 12:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On se melkoinen seppä ja maailmanlaajuisesti taitaa mennä jokunen jalkatappi myyntiin. Radan on löytänyt ilmiselvän markkinaraon, hinnoitellut järkevästi ja ottaa vastaan asiakkaan toiveet jalkatapeista.
Kylätason kurapyöräilijä.
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Pystyy tekemään leipätyöpaikassaan näitä ns. virapelihommina.

Erittäin hyvää palvelua, pakko sanoa. Ja sanoinkin tämän jo Radanille eilen mailissani.
I must say that work you have done there, really impress me.
Very well put together and really diligent work!
Positiivinen palaute suoraan tekijälle on motivoivaa jos mikä, ja kannustaa jatkossakin mahtavaan palveluun. Muistakaapa kehua miestä, silloin kun tämä kehut ansaitsee.
Ne eivät mene koskaan hukkaan.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Milläs keinolla te olette nuo tappinne maksaneet?
Kyselin sepältä itseltään asiaa jossain vaiheessa, mutta ei ole tohtinut vastailla vielä.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
ankara
Viestit: 684
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ankara »

Rakennusmetsuri kirjoitti:Milläs keinolla te olette nuo tappinne maksaneet?
Kyselin sepältä itseltään asiaa jossain vaiheessa, mutta ei ole tohtinut vastailla vielä.
PayPal
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Radan onkin pakannut jo eilen valmiit tapit postin kuljetettavaksi Suomeen.

Useiden vaihdettujen sähköpostien ja tiukan aikatauluni vuoksi pintakäsittelystä ei tullut se mikä oli toiveissa (hiekkapuhallus + soodapuhallettu) mutta laitoin jo tilausjonoon sellaisetkin.
Asiassa ei ole mitään ongelmaa, pääasia, että saan nyt kesälomareissulleni oikean korkuiset tapit pyörään.

Nämä tuli kuulemma kiillotettua epähuomiossa, Radan laittoi kertomansa mukaan kolme lahjaa paketin mukaan hyvitykseksi siitä. Mainiota palvelua kaikkinensa ja hintalappu on tehtyyn duuniin nähden naurettavan edullinen.

Maksoin tehdyt tapit ja tulevat tapit kerralla molemmat, siksi mainiosti tämä meni.
Seuraaviin tappeihin tehdään vielä korkeusviilauksia jos koen ne tarpeelliseksi kunhan pääsen kokeilemaan näitä kiillotettuja nyt ensin käytännössä.

Laiton Radanille hänen pyynnöstään linkin tänne foorumille,
joten THANK YOU RADAN, VERY IMPRESSIVE CUSTOMER SERVICE AND AMAZINGLY DILIGENT WORK!

Kuva


EDIT: jos laskin oikein tuolta Radanin karttalinkistä, hän on toimittanut Suomeen jalkatapit 34 asiakkaalle. Laitetaanpa tämä tähän muistiin. Jaoin positiivisen kokemukseni myös parissa Facebookin MP-ryhmässä, ja toivon, että näin mainiolle tekijälle sataa lisää tilauksia näiden johdosta.
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
Rakennusmetsuri
Viestit: 91
Liittynyt: Ke Marras 14, 2012 11:22 pm
Pyörä: CRF1000L DCT ja XL600R

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Rakennusmetsuri »

Standardikoon jalkatapit vaikuttavat ainakin pöytätarkastelussa aivan sopivan kokoisilta.
Yritän tänään ehtiä kiinnittämään ne pyörään.

Ovat mittauksen perusteella 30mm alempana kuin originaalit ilman kumeja.

EDIT: Toimii!
Liitteet
CRF1000L LEFT UP.JPG
CRF1000L LEFT FRONT.JPG
CRF1000L LEFT FROM BEHIND.JPG
image.jpeg
Honda CRF 1000 L Africa Twin 2016
Honda XL600R 1983
hegis
Viestit: 186
Liittynyt: To Marras 06, 2014 6:13 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Hki

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja hegis »

Tänään lähti tilaus 950 adven 30mm matalemmista tapeista. Innolla odottaen parantaako tiukkaa polvikulmaa kuinka paljon!
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Mainitaanpa tähän jalkatappiketjuun, että tuli töiden kautta vastaan sellainen suomalainen konepaja kuin Tekopa OY joka valmistaa mm. jalkatappeja. Näiden päätuote on yhdestä kappaleesta valmistettu alumiininen versio, ja eivät ole ainakaan vielä pahemmin ymmärtäneet alkaa tekemään matkaenskamiehille matalampia/leveämpiä/taaemmas tulevia tappeja kuin standardit vaan ovat enemmänkin tehneet kisamiehille pitävämpiä ja muuten parempia tappeja suht standardimitoituksella.

Standardimalliset tapit maksavat 150€ pari plus toimituskulut, eli eivät ihan kilpaile slaavitappien kanssa hinnaltaan, mutta toisaalta ovat sitten koneistettua alumiinia ja niistä on maksettu verot Suomeen ja raha jää tähän maahan. Madaltava ja taakse siirtävä tappi vaatinee vähän isomman alumiiniklöntin alkuaihioksi, eli hinta nousee tuosta ehkä vähän, mutta jos joku haluaa asioida suomalaisen jalkatappipajan kanssa niin tässäpä vinkki.

Sivut löytyy Googlaamalla Tekopa, ja minulla ei ole mitään siteitä ko. puljuun.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jokke Espoosta kirjoitti:eivät ole ainakaan vielä pahemmin ymmärtäneet alkaa tekemään matkaenskamiehille matalampia/leveämpiä/taaemmas tulevia tappeja
:mrgreen:

Ja sitten ihmetellään kun muut nuolee tikkaria ja suomalaiset saa käteen pelkän tikun kun muut on kaluneet tikkarin suihinsa...

Oletan että Bosley tekee ihan hyvää tiliä jalkatapeilla, juuri siksi että ymmärtää asiakkaiden toiveet jalkatappien koosta ja sijainnista. Markkinarako on olemassa koneistetuille alumiinitapeille mutta jos ei haluta tehdä kuin jotain tiettyä mallia niin markkinarako jää täyttämättä.

Internet on ihmeellinen maailma ja toimii viidakkorummun tavoin kuten Bosley on oivaltanut, ei tarvita edes nettisivuja ja markkinointia, riittää kun on tuote joita asiakkaat tarvitsevat omilla spekseillä valmistettuna. Eipä varmaan menisi niin paljon tappeja jos ei ymmärtäisi asiakkaan tarpeita ja tekisi laput silmillä vain joitain tiettyjä malleja.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Luulen että raha kyllä kelpaa jos/kun asiakkaita löytyy. Luulen, etteivät vain tiedä tällaisen markkinaraon olemassaolosta ennen kuin muutama soittaa ja kyselee madaltavia ja taaksepäin siirtäviä.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jep. Luin uudestaan kirjoituksesi ja tein hätiköityjä johtopäätöksi ensimäisellä oikoluvulla, jostain syystä jäin käsitykseen ettei kiinnostusta ole venkuratappien tekoon. Luetun ymmärtäminen ei aina ole itsestäänselvyys... :oops:
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Happi »

Pojalla oli käytössä noi Tekopan jalkatapit. Muuten erinomaset, mutta söi kovasti saappaiden (Sidi, TCX) pohjia pojan käytössä.

Happi
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja mek »

MarDu kirjoitti:Tiedustelin tuolta Radanilta tappeja 8gessuun. Ei ollut juuri tuohon vielä tehnyt. Onko täällä kurapyöräraadilla kokemusta kelpaako joidenkin muiden bemareiden tapit 8gessuun?
800 GS:ään käy samat tapit kuin kaikkiin muihin Gessuihin, vuoden -84 R 80 G/S:stä vuosimallin -12 R1200 GS:ään saakka. Jostain syystä Bemarin insinöörit muuttivat tappien kiinnitystä vesi-Gessuun, mutta käsittääkseni vielä uusiinkin G650 GS, F 650 GS ja F800 GS -malleihin käy samat tapit, eli kiinnitys on sama.

Tuossa kimppatilausprojektissa meidän piti teettää F 800 GS:lle eri tapit, koska niihin tuli kolmas kiinnityskorvake, joka F 800 GS:ssä otti sivutuen päähän kiinni. Mutta vakiotapit ja kaikki normaalilla kahdella kiinnityskorvakkeella olevat tarvitketapit sopinevat.
Vastaa Viestiin