Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeihin.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeihin.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sattumalta löysin linkin jalkatappien valmistajaan. On jo tehnyt useaan pyörään ja valikoima laajenee jatkuvasti, Yamaha, Honda, Suzuki, KTM jne. Löytyy "std" tappeja, madaltavia ja taakse siirtäviä: http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=63&t=867

Täytyy laittaa kyselyä minkä hintaisia tapit on.

Jalkatappien valmistajan sähköposti: bosley ät centrum . cz


EDIT: Kylläpä vastasi nopeasti sähköpostiin, AT:n tapit maksaa posteineen 74€. Ei yhtään paha hinta special tapeista, Motobaun tapit maksaa 2x enemmän.

Kuvassa Africa Twinin tapit.

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ATC »

Fiddu mää sain epilepsiakohtauksen tuosta sivusta. Ihan mahoton tuosta löytää mitää yhteystietoo
Weteraani kurapyöräilijä
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joo, on aika karmee sekamelska, jostain sieltä löysin sp-osoitteen joka löytyy tosta mun ekasta viestistä.
Kylätason kurapyöräilijä.
jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja jaa »

Nopeat oli vastaukset. Pistin itelleni tilaukseen leveät 20mm taakse ja 20mm alaspäin ja samalla pinnoituksella kuin noi alkuperäiset tapitkin. Täytyyhän sen nyt vähän blingbling olla :mrgreen: .
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ATC »

Suomentakaapa Wanhalle tuo s-posti niin pääsee rallyenglantia testaan notta saisiko Husaan 20mm matalammat rosteri jalkatapit. Semmoset vissiin oli siinä Kohelluksen Kottaraisessa.
Bosley [at] Centrum [dot] CZ Aihe : Jalkatapit
Weteraani kurapyöräilijä
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla oli -30mm tapit, alunperin 690:ssä ja siitä ne siirtyi nelisatkuun. Ne oli motobaun valmistamat.

bosley ät centrum.cz

ät=@
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ok samoista laitoin kyselyn. Kiitos kamu avusta. :D :wink:
Weteraani kurapyöräilijä
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Saatan ehkä minäkin laittaa sinne tilauksen -30 tapeista 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei kuulemma ole Husaan ja pitäisi lähettää vanha malliksi mutta vastasin että eiköpähän tuo ole sama kuin KTM EXC 450 mallissakin.
Weteraani kurapyöräilijä
jamppa
Viestit: 188
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 5:35 pm
Pyörä: Stelvio
Paikkakunta: alavus

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja jamppa »

sopiskohan samaiset tapit 640 lc4 ? Tarvis kans madaltavia tappeja.
Avatar
Pete K2
Viestit: 691
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Mites ootte takajarrun korkeuden saaneet kohdalleen?
Ei taida säätövara riittää -30mm:iin?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

690:ssä jarruvivun kolmiopala on yläpuolella kiinni, sen siirsin vivun alapuolelle. Yhteen nurkkaan pitää näyttää vähän rautasahaa ja oikaista sahattu lipare, sen jälkeen pala istuu alapinnalle hyvästi. Lisäksi jarrusylinterin ja vivuston säädöt aivan tappiin niin silloin saa tarpeeksi alas, samalla joutuu vaihtamaan rajoitinruuvin pitemmäksi. Vaihdevivun puolelle pitää tehdä koloa pohjapanssariin että vipu mahtuu liikkumaan.

EXC:ssä jarruvipua piti muotoilla hiomalla että sen sai riittävän alas, myös säätö/rajoitinruuveja joutui ropaamaan. Sitä en muista pitikö siinä raapia koloa pohjapanssariin, taisi joutua, ehkä.

Jos 640:een menee EXC:n tapit niin oletettavasti noi käy siihen.

690/EXC:ssä -30mm tapit oli parhautta. Pari kaveria sanoi mulle ettei he kaipaa madaltavia tappeja, kun vaihdettiin pyöriä ja ajettiin lenkki niin mieli muuttui. Polvikulma loivenee ja yhdessä 30-40mm tangon korotuksen kanssa voi ajaa tapeilta pitkiä matkoja, ajoasento on ryhdikäs penkiltä ja tapeilta. Lisäksi painopiste tapeilta ajaessa putoaa 30mm alemmaksi tappien kanssa ja se nyt ei einakaan huono asia ole.

Ennen kun joku enskapena alkaa räyhäämään matalien tappien osumisesta kiviin/kantoihin, eikä ohjaustankoa voi korottaa noin paljoa, niin pakkoko niitä on suomienskaan laittaa? Tää on kato matkaenska, eikä kisaenska foorumi ja jutut sen mukaisia :lol:
Kylätason kurapyöräilijä.
jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja jaa »

Mulla kun ei ollu mitään aavistusta mitä vaikutusta asialla on, niin otin ton -20mm madalluksen ja siirron taaksepäin siksi että saisi vähän paremman ajoasennon seisaaltaan ilman että tarttee enää korottaa tankoa. Tangossa tällä hetkellä 18mm korotus ja se ei mielestäni ihan vielä tuo mukavaa seisonta-asentoa ja toisaalta vähän tuo ohjaustankoa ns. syliin. Melkein mukava, mutta ei kuitenkaan. Pienessäkin vauhdin hidastumisessa tulee tunne että kädet toimii vain vipuvartena tangon yli lentämiseen. Ei oikein saa hidastuksissa (jo kun pudottaa kaasua, ei siis jarrutuksissa) voimaa käsiin kuin olkapäihin, ellei pudotta persuusta aika paljon alaspäin ja taaksepäin. Ja ison liikkeen tekeminen on hitaampaa, joten jos pärjäisi lyhkäsemmillä painonsiirroilla. Ja toisekseen istualleen polvikulma oli inan liika jyrkkä. Mukavoittaa noita ajeluita ahvaltilla kun rouva pörisee omalla hreellä perässä.

Ajattelin, notta kokeillaan. Jos on huonot niin kokeillaan myydä eteenpäin. Luulisi menevän kaupaksi jos ei oo sopivat.
Avatar
Jarkko
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: ex.LC8 Adv.
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

jaa kirjoitti: Ajattelin, notta kokeillaan. Jos on huonot niin kokeillaan myydä eteenpäin. Luulisi menevän kaupaksi jos ei oo sopivat.
Samalla asenteella tilasin (-30 mm alas ja -20 mm taakse) kottaraiseen. Sua nähä :roll:
Edellisessä pyörässä -30mm toimi hyvin, joten jonkinlaista faktapohjaa 8)
-jarkko-
Kuvat
ankara
Viestit: 684
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Jalkatappeja, madaltavia ja tavallisia eri pyörämerkkeih

Viesti Kirjoittaja ankara »

Onko joku jo kysynyt tekeekö se tilauksesta pidempiä (mörkökotareihin), siis "leveälestiselle" kengälle? Vai pitääkö jatkaa paskartelua omiin nimiin. Olin jo kysymässä muttta tsekataan nyt ensin täältä ettei jokainen kysy erikseen :mrgreen:

EDIT: Blääh 15 sivua erikoisen sekavan oloista jammufoorumia selattu, toi kaveri saisi tehdä paremman mainoksen tai kunnon yhteenvedon tarjonnasta. Mutta onhan se niitä pidempiä värkännyt näköjään pyynnöstä. Ei tainnut olla just KTM mutta ei liene ongelma.
Vastaa Viestiin