Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Touko 30, 2020 9:07 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kypärä rillipäälle
ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 4:26 pm 

Pyörä: Transalp 600 -93
Pyörailyharrastukseni ottaa hapuilevia ensiaskeleitaan ja ensimmäiseksi hankinnaksi tulee kypärän hankinta. Tarvitsen lasit ajaessani, mutta kaikkiin malleihin ei lasit mahdu. Millaista kypärää muut rillipäät käyttää. Tarkoitan umpikypärää jossa visiirin lisäksi aurinkolippa. Ostopaikkojakin voisi suositella
Myös ajopuvun hankinta tulee ajankohtaiseksi, myös siihen voisi ottaa kantaa.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kypärä rillipäälle
ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 5:37 pm 

Pyörä: Kovin monella
No mulla on kadulla Schubert ja enskalla Shoei Hornet. Ja aurikolasit vahvuuksilla. Ainakin Shoien Neotec;iin menee mun lasit hyvin paikoilleen.Paras käydä sovittamassa kun ruukkua hankit.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 5:40 pm 

Pyörä: Sähköfillari
Siis lippa vai aurinkovisiiri? Jos aurinkovisiiri, niin Shoei Gt-airia voin suositella.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 6:48 pm 

Pyörä: 701
Arai Tour-X, hyvin mahtuu rillit eikä sangatkaan paina korvia kun ei tunge niitä kypärähupun sisään vaan hupun ja kypärän pehmusteen väliin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 7:23 pm 

Pyörä: KTM 990 AdvR
Minulla ovat lasit mahtuneet kaikkiin kypäriin. Käytön helppouden vuoksi olen suosinut avattavaa tai irrotettavalla leukasuojalla varustettua.
Suurin ongelma silmälasien kanssa on ollut niiden huurtuminen. => Kannattaa valita hyvin ilmastoitu kypärä.
Tälle talvelle hommasin crossipotan, joka oli huurtumisen kannalta hyvä valinta. Sen riisuminen / pukeminen on vain hieman ikävää kun tahtoo itsellä tuo räkä valua aina ulkona touhutessa.
Voisin suositella irrotettavalla leukasuojalla varustettua kypärää esim. Nolan N4?. Hyvä ilmastointi, laaja näkökenttä ja helppo pukea/riisua lasit päässä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 7:49 pm 

Pyörä: R1250GS, K75 ST
Mulla on Shoei Hornet DS (lipallinen) ja Schuberth C3 (avattava, aurinkovisiirillä, ilman lippaa). Hornetin kanssa aurinkolasit mahtuvat hyvin, Schuberthin kanssa huonommin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 7:56 pm 

Pyörä: KTM 530 exc-R
Shoei Hornet ADV nyt ja toistaiseksi paras mitä mulla on ollu rillienkin käytön kannalta !
X-Lite X551 on ollut ehdottomasti surkein rillien käytön kannalta

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 8:41 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
hornettiin menee lasit hyvin,pehmusteissa railot sankoja varten.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 8:44 pm 

Pyörä: tt600r
Mulla on airoh s5 (kiinteä leukaosa, visiiri ja tummennettu aurinkolasivisiiri jonka saa napista esiin ja piiloon) ja olen tykännyt. Lasit joutuu toki ottaamaan pois kypärän asennusta ja poistoa varten.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 9:06 pm 

Pyörä: XL 1000
Oon itte kokeillu ns. halpismallejakin... osa toimii kun tuunaa...avattavalla leukaosalla ja napista aurinkolippa...olikohan 69 ekee ruotsalainen halpisketju autoetuliitteellä...Ajoasu taas Moto etuliitteellä olevasta kotimaisesta perheyrityksestä joka viittaa tietokoneiden ihmemaailmaan. Asussa kaikki suojat kohillaan, irroitettava vuori yms... laatu ihan koht. hintaluokkaan nähden 300-400...pitää jopa vettäkin! Crossailluun löytyy näistä myös...jollei halua olla heti alkuun pro! :) Jää sitten pyörään enempi rahnaa...

ennen nykyistä muutama mopo...nyt XL 1000

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 9:51 pm 

Pyörä: F 800 GS
Kantsi ehkä hankkia ohuet / joustosankaiset rillit, niin ei venkoile asetettaessa. Näin mulla toimii Arai Tour X :n kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 8:55 am 

Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Tämäkin on varmaan taas ihan henkilökohtainen juttu. Itselläni on ollut suunnilleen kaikki Schuberthin avattavat mallit ja ne ovat mun kohdalla toimineet hyvin. Muutama vuosi kokeilin jotain Araita tai Shoeita liikkeessä ja se ei pelannut ollenkaan. Syy oli sellainen, että lasien sankoja varten tehty ura ei ollut mulle sopivalla korkeudella. Kypärä nosti lasit irti nenältä, ja kun kypärä tuulessa tärisee, tärisevät lasit siinä samalla ja kuvakin tärisee.
Ei kun kivijalkaliikkeeseen mars. Saattavat jopa heltyä antamaan luvan koeajolle, kun kauniisti pyytää. Nettikaupassa tuokaan ei onnistu. Tällaisesta palvelusta olen yleensä suostunut maksamaan muutaman kympin nettikaupan hintaa enemmän.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 9:13 am 

Pyörä: Transalp 600 -93
Kiitost kovasti vinkeistä, tarpeiseen tulivat ja lisääkin saa tulla. Marssin tänään kivijalkakauppaan sovittelemaan :shock:
Täällä pohjoissuomessakin lumet sulaa ja tiet alkaa olla pyöräilykunnossa. Puolenviikon maissa hankin ihkaensimmäisen pyörän.
Sellainen vanha, siisti, halpa pyörä ja "vähänajettu" ainakin ensalkuun että pääsee jyvälle hommasta. Vakuutuksiakin olen laskenut ja ihmetellyt kovaa hintaa.
Tuo I:llä alkava vakuutusyhtiö näyttäisi kyseiselle mopolle huokeimmalta. Sieltä saa pikkukaskon ja liikennevakuutuksen halvemmalla kuin muista pelkän liikennevakuutuksen (Ei ole mainos)
Kun tuon romuskan saisi voitonpuolelle nin pääsisi tositoimiin

Lisäystä edelliseen: Paikkakunnan kivijalkaliikkeet on koluttu ja yksi oli ylitse muiden. Shoei Neotec tuntui omaan päähän parhaalta ja se hankin.
Hinta suolaisen puoleinen, mutta lasienkanssa tuntui hyvältä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY