Rillit ja huurtuminen

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kokeiltu 5 sateesta-ei ollu enää samantien pysähdyksen jälkeen sokeana,mutta alko huurtumaan jos pidempään puuskutti.
Instrun huurteen estoliemi ei tehny sen parempaa vaikutusta.
Auttaako tähän mikään muu kun ajaa sokeana tai kaivaa kuvetta syvältä? piilarit ei ollu vaihtoehto.
Ajolaseissa nokkaohjain jesarista,joka autto myös jonkin verran,mutta varsinaista kuntoilua ei vielä mahdollista.
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja villho »

Tämä.

Toimii parhaiten pinnoittamattomilla muovilinsseillä. Vaikutus huononee, jos linssit ovat kovapinnoitetut, mutta kyllä tuo niilläkin toimii. Linssien oltava ehdottoman puhtaat ja kuivat ennen aineen levittämistä.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Jos oot kokeillu jo erilaisii piilareita ettei niist löydy mitään sopivaa niin ehkä propellilasit vois auttaa.
Niistä on juttuu esim. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... A&start=15
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Noi propellihat-eiku lasit olen kerran nähny,sillon vain ei tullu mieleen kysellä enempää.Mielikuva on että ne olis lisätty normaaleihin ajolaseihin.
Scotin no fogi liinaakin kokeilin joskus,mutta ehkä mulla on vikana se että silmälasit on aina sekä kova että heijastamaton pinnoitteilla.Auttaa mitä auttaa.(Siis pinnotteet,kemikaalit ei juurikaan)
Ei ole tullu mieleen edes mitään hakusanoja propelilaseille,mutta josko kohta olis viisaampi.
Goggle fan toi jo mukavasti lisää vaihtoehtoja,wandamotorillakin näyttää tilaustavarana olevan.Hiiri oli jo maksa napilla,kunnes ajattelin odottaa messuille saakka,jos vaikka ehtis ja jollain olis moiset puhaltimet näytilläkin. Omat lasit asettuu yläosastaan melko tiiviisti kypärään,joten mitenkähän mahtaa ilma liikkua sieltä välistä.
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja an13 »

Ei noita hirveästi ole propellilasien malleja tarjolla, itselläni tuo Smith Option OTG Turbo, ostettu aikoinaan kun löytyi ebaysta alle satasella:

http://www.smithoptics.com/Root/Men's/G ... /OT1CFKS13
http://www.mc-scatter.com/moottorikelkk ... 35928.html

Pehmuste on hyvin paksu ja talvikelkkamainen, siitä tuulee myös aika reilusti läpi joten pidemmällä reissulla on silmät punaiset mutta auttaa huurtumisen poistossa sekin kun ilma vaihtuu.

Huono puoli että visiirillisen potan kanssa ei saa visiiriä kiinni lasit päässä kun patterikotelo on hihnassa edessä, joten otettava siirtymille pois päästä.

Jos paikallaan möyrii niin ei tuokaan puhtaana pysy, mutta auttaa aika paljon kyllä. Vaikka käyttänyt noita vuosia en ole aivan täysin vakuuttunut propellin tuomasta edusta, jossain vaiheessa puuskuttelua lasit pitää kuitenkin ottaa pois päästä vaikka olisi propelli täysillä. Parhaiten tuntuu auttavan pienissä nopeuksissa kuitenkin liikutaan eteenpäin ja muutamassa plus asteessa ilmankosteuden ollessa huipussaan, nuo lasit itsessään eivät huurru oikeastaan ollenkaan ja propelli auttanee silmälaseihin sitten.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mitäs jos ostais jotkut toiset halvat lasit ajohommiin, ilman noita pinnoituksia.
Vahvuudetkaan ei tarvii ajohommissa olla ihan viimeisen päälle...

Onneks toorisia piilareita saa nykyään kertakäyttösinäkin siedettävään hintaan niin ei tarvii ite enää taistella lasien kans tai no on joskus päässy kirosana tai kaks enne ku piilarit on ollu paikoillaan. :mrgreen:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Rillit ja huurtuminen

Viesti Kirjoittaja ceevu »

No tuo tuli kanssa mieleen kun tässä aihetta vielä aprikoin. Perus lasit ei montaa kymppiä tarjouksessa ole,eikä tarvii tilata mistään. Yksi ainoa kokemus noista halpalaseista riitti etten enää "päälaseiksi" sellasia ota mutta ajossa ei tarvinne niin skarpisti nähdä kun muuten...Vaikka joutuu tässä jo muutenkin näöstä tinkimään näköjään.
Mulla tuli niin monta perkelettä kun yritin tota roskaa asentaa silmään että luovuin ajatuksesta tyystin.Ei vaan ole mun laji. Jos olis lottovoitto niin laseriin...
Vastaa Viestiin