Kelkkahaalarit

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja empperi »

Ajaako kukaan kelkkahaalareissa tms.?
Ei varmaan toimi rälläämisessä mutta miten matka-ajossa?
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Mä oon pari pystisreissua heittäny kelkkakamppeet yllä ja hyvinhän nuo pelitti. Ei tullut kylmä :P Puku tosin ei ollut haalari vaan 2-osainen kelkka-asu. kelkkahaalarin käyttäminen ei oo käynyt mielessä , vaik sellaneki olis. Haalarissa vaan ei ole minkään näkösiä suojia , kun taas tossa 2-osasessa sentään on jonkun näköset. Tota haalaria vois kyl koittaa joskus aikasin keväällä saattaahan se toimiakin, tulee vaan hiukan ohkanen olo , kun on niin tottunu käyttämään pukua , jossa on suojat.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
hako
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Pyörä: Puolimaastomopoja
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja hako »

Suojapaita, polvarit ja ylikokoinen kelkkahaalari oli joskus kokeilu. Ei miellyttänyt. Nyt on vain enempi kerroksia jos reissuajoa.
Piese
Viestit: 751
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
Paikkakunta: Enontekiö
Viesti:

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja Piese »

Ei noissa kelkka versus mopo kamppeissa oikeen muuta eroo ole kuin ne suojat ja kelkkavermeissä lumilukot lahkeissa.

Scottin oliskohan toi arctic gt takki ittellä talvikäytössä + toki suojapaita mopoillessa.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Moi. Mulla ollu jo useamman vuoden touring/rälläyskäytössä IXS:n 2-osainen kelkkapuku. Siinähän on ainaski nuo mainitut lumipussit ja takissa enempi tuuletusräppänöitä kuin monessa ns. normipuvussa. Ja tosiaan minkäänlaisia suojia siinä ei ole, oon tyytynyt irtopolvisuojiin ja selkäpanssariin.

Mutta varmaan tommonen täyshaalari, jos sitä tarkoitit niin voi olla turhan turpea?

-Ile-
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Talvella kisoissa siirtymillä ajoasun päällä on ollut pilkkihaalari, melko kankea muuten ajella mutta lämminhän tuollainen on.
antti
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Kelkkahaalarit

Viesti Kirjoittaja empperi »

Sillä kyselin kun on nämät aika reilussa tarjouksessa Torniossa:

http://www.kelkkakauppa.com/1000060/6-2 ... MI7JUesXTo

No, ostin ja 1,5 tunnin ajelu -20 pakkasessa sai kyllä uskomaan mainosmiesten kehut!
Haalarin alla oli t-paita ja villapaita + suojapaita, ja ainoa kylmyyden tunne tuli niskasta. Eli putkihuivin kun laittaa kaulaan niin sekin veto loppuu.
Vastaa Viestiin