Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 6:06 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 4:08 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Rovaniemellä ei ole Biltemaa, jos sieltä haluaa jotain tilata täytyy ostaa 50e edestä tavaraa ja sitten maksaa viellä postit.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 4:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2790
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Japetzkin kirjoitti:
Motonetistähän liitimet ovat tuollaisia 2 napaisia ja jos kaikki liitimet uusii, se maksaisi jo 10e. .

Noita löytyy 1,2,3,5 ja 6 napaisina Motonetista.
Alla 1-napaiset:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487402/P ... vesitiivis
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487401/P ... vesitiivis

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 4:20 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
No katos, enpäs huomannut, että sivuja oli enemmän, katsoin vain päälinmäisen tietenkin. Noh hyvä, että Rovaniemeltä saa, jos tulee paskottua nämä nykyiset, niin hakee sitten sieltä. Koitan tässä kuitenkin viellä saada nämä purettua.

EDIT: Sain liitimet purettua eihän siinä mennytkkän yhteensä, kun 4h... :lol: Tosin kyllä muovin palaisia lähti 2 liitimestä, jos eivät mene enää paikoilleen sitten haetaan uudet. Täytyy kuitenkin hakea rele, että saa valot toimimaan samalla. Tärkeintä kuitenkin, että ymmärsi minne sörkkiä ja miten sörkkiä tulevaisuutta varten, jos joutuu olla uudestikkin tekemisissä tälläisten liitimien kanssa.

Mitä mieltä olette, että voiko 3 xenoneja kytkeä yhtiin johtoihin. Kun ostin moottoripyörän muutossarjan, sain mukaan relejohtosarjan. Siitä saisi nopeasti ryöstettyä virran, ettei tarvi koko pyörää purkaa. HM on erittäin ahdas pyörä, kun sen runko on sama kuin Hondan CRF:ssä (450).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 6:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Eilen kokeilin ottaa videota noista valokeiloista, aika surkeaa kuvaa tuli ja näyttää videolla jotta eihän nuo mitään näytä mutta onpa jotain kuitenkin. Videolla siis tuo linkittämäni kypärä valo solstice 30W xenon, lisäksi X2 valon lyhyt ja pitkä valo. Tuon valon huono puoli on jotta syttyy todella hitaasti joten ensivaikutelmaa ei kannata heti katsoa kun olen lampun kytkenyt vaan vasta juuri ennen seuraavaa "porrasta". Kypärävalo oli ollut jo pitempään päällä kuvausta aloitettaessa eli se on heti niin kuin koskaan on.

Ruohonleikkurin vai olikohan kotarin äänen takaa pitäisi jotain selitystäkin kustakin valoyhdistelmästä kuulua. Ja siis tuolla setillä pärjäilee ihan kohtuudella spoorissa varsinkin lumen aikaan mutta nytkin ainakin minä. Näkyy myös suuntaus ja melko rajattu valokuvio lyhyellä. Alussa seison mopon vieressä joten suuntaus aika alas mutta siinä kun rupeaa kovasti heilumaan maailma niin kapuan satulaan.

https://www.youtube.com/watch?v=56q6tq5TiUc

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 20, 2014 9:17 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Hyvältä näyttää! Johan noilla voisi ajaa 80kmh ihan hyvin tai ainakin videoon näyttää. Itsekkin tässä ootan innolla, että saan valot kiinni. Huomenna täytyy hakea ne kaksi naarasliitintä, jotka paskoin sekä rele ja sulakerasia kytkentöjä varten. Läpiviennin sain tehtyä.

EDIT:Tuli ostettua relesarja (9e) Erikoistekniikasta, jolla kytkin lamput pyörään. Se tuli paljon halvemmaksi, kun Johdon, liitimien, releen, sulakerasian ja sulakkeiden osto myös asennus oli paljon helpompaa. Tosin johtosarjaa sai muokkailla aika paljon. Valot asettuivat tänään paikoilleen.

Kylläpä Yöstä tuli päivä! En itse ole istunut minkään auton sisällä, jossa olisi paremmat valot, kun minulla nytten pyörässä. Kestää nytten ajaa niin lujaa, kun pyörä vain kulkee. Lamput eivät myöskään näytä tyhmiltä keulalla. Kylläpä tämä "projekti" onnistui! 8)

Alla pari kuvaa valoista ja keulasta. Kuvat otettu 21.11 n. klo 23, joilloin täällä Rovaniemelleä satoi vähän lunta ja tuuli aika kovaa. Näkyvyys oli heikko. Myös kuuluisasti kuvat ovat huonoja niin todellisuutta ei oikein näe. :lol:


Liitteet:
Edestä.jpg
Edestä.jpg [ 393.05 KiB | Katsottu 4184 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Valokeilä lyhyissä on noin 5m. Tässä lähtökohta "projektille".
Lyhyet.jpg
Lyhyet.jpg [ 205.1 KiB | Katsottu 4184 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Uskaltaisin jopa sanoa, että kyllä valot näyttävät ainakin sen 100m!
Pitkät.jpg
Pitkät.jpg [ 205.48 KiB | Katsottu 4184 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 22, 2014 9:52 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Syke kirjoitti:
No juu, äsken lueskelin sivuja vähän tarkemmin, niin oli että suosituin
combo on tällä hetkellä 3 hajottavaa ja 3 spottia. Mistä kaverisi hommasi kondensaattorin ja
minkälaisen ja miten kytketty?


Elikäs 10 000mf, noin filmipurkin kokoinen joka löytynyt tutun sähkömiehen pakista ja maskin takana syötössä on.

Ja hienolta näyttää japezkin valot, hyvä jotta tuli tarpeeseen sopivat. 8)

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2014 3:54 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Kiitos taas Antti. Huomenissa koitan askarrella kiinni ja
sitten näkee tarviiko tuota vai ei.

Tosin nyt tuli tämäkin http://www.dx.com/p/fandyfire-f-l2-7-x-cree-xm-l2-t6-3-mode-4000lm-white-bikelight-headlamp-black-4-x-18650-254336#.VGo70vmsWSo
Ja saattaa riittää ihan jo pelkästään mulle, ainakin kokeilen ajaa kierroksen pelkästään tällä.
Aivan käsittämättömän pitkä ja leveä keila.
Tosin en tilatessa huomannut tuota laturin töpseliä, jouti vielä 7,90 köyhtymään
motonetin adapterista.

Edit. riittävä valokombo saavutettu näillä kahdella. Kypärävalosta loppui virta vaan puolen tunnin
jälkeen..epäilen laturia.(sen liitos vähän epämääräinen)
Viimeinen pyräys pelkällä työvalot.fi endurospeciaalilla. Riittäisi jo melkein pelkästään,
haluan vaan kypäräänkn valon, jos vaikka onnistuu sammuttamaan mopon tms.
niin ei tule mitään M.I.A.-tilannetta päälle :P
Nämähän maksoi yhteensä n.200€.

Jos ei ole nappulasta pulaa, niin noi Ledx-valot on aika mykistävät, niin valoteholtaan kuin olemattomalta painoltaan..

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2014 9:03 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Hermo menee tuon kiinaledin kanssa. http://www.dx.com/p/fandyfire-f-l2-7-x-cree-xm-l2-t6-3-mode-4000lm-white-bikelight-headlamp-black-4-x-18650-254336#.VICgeTGsWSp

Muuten olisi hyvä lamppu, hyvin saa kiinni, hyvä valoteho+keila..mutta,mutta..
Jostain syystä sippaa aivan sattumanvaraisesti. Välillä palaa puoli tuntia, välillä 10min.
Ei siis vielä kovin lähelle luvattua kahta tuntia :?

Kuten jo kirjoittelinkin, niin laturi ei oikein istu akkuun. Lamppuun akku taas käy todella napakasti.
Nyt täytyisi jostain hankkia toinen laturi, että saisi kokeiltua josko toimisi.
Pää on ilmeisesti 5,5x2,5mm..ja sitten jos noita päitä saisi irtona, voisi kokeilla ihan lyijyhyytelöakulla.
Saisi akun häiriöt suljettua pois.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 05, 2014 11:10 am 

Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Viestit: 214
Paikkakunta: "Hyvinkää"
Pyörä: 950 Adv -04
Ei nää oo hinnan kiroissa, http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=8671 .
Samanmoiseen (5 ledin) lamppuun tein pienen jatkopalan kun ei meinannut riittää reppuun asti akun piuha.

Rakennettu, joskin vielä kokeilematta, on bilteman säädettävä tupakansytytinvirtalähde jolla korvaisi akun tarvittaessa.

Postissa odottelee noutamista myös 13,2Ah akku tuolle kypärävalolle, uskon että loppuu kuski ennen akkua. LINKKI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 8:44 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 8:24 pm
Viestit: 9
Pyörä: Suzuki TS125R
Suositelkaas jotain hyviä valomaskeja, joissa olisi esim. H4 polttimokanta vakiona.

Pitäis olla ainakin valotehoa (silleen, että oikeasti näkee tuolla pimeässä) ja ulkonäkö mielellään silmiä miellyttävä.

Ufo Fireflyta jonku aikaa mietin, mutta siitäkin aiempaa kokemusta ex-kemmussa, niin jää ostamatta.. vaikka ite tykkäänkin sen ulkonäöstä jollain kierolla tavalla. Ongelma siinä on se ba20d polttimo, joita ei oo sattunu ainakaa silmään tehokkaina.

Nyt tossa Tessussa on joku helkkarin Polisport MMX maski, jossa on niin huono polttimo, ettei edes huomaa että on etuvalo.
Tai sitte se valokuvio on iha perseellään tossa maskissa jostain syystä.

Laitan tohon Tessuun RM 125 '06 tankin, penkin, takahäkin, ilmanputsariboxin ja katteet.. eli maski sais sopia mielellään niiden kanssa yksiin. Ei nappaa oikee noi loppuun raiskatut vakiokatteet, joita on maalailtu muutaman kerran. Samalla saa painoa vähän alaspäin.

_________________
Nykyiset pyörät: Suzuki TS125R '97 (käyttisroju), Suzuki PV125cc (proju) ja Derbi DRD LTD 81,4cc (48x45mm).
Exät: Yamaha YZF-R125 '09, Cagiva Mito 125 '00, Derbi Senda 125 SM/R '07, Derbi Senda X-Race 70cc '05 ja Peugeot XPS 50 '05.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 10:37 pm 

Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Viestit: 214
Paikkakunta: "Hyvinkää"
Pyörä: 950 Adv -04
Lainaan itseäni tuolta kottaraisketjusta, kun en voi lakata olemasta tyytyväinen. Viimeksi tänä aamuna ajelin 50km töihin tuolla säkkipimeässä.

Larsanjus kirjoitti:
Laitoin omaani tollasen polisportin (50€): https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg , http://www.allrightshop.fi/tuotteet/mp/ ... -new-black
Originelli oli vissiin pallolampulle tehty, H4-polttimolla ja läpeensä samentunut. Vekaralla onneks oli kypärävalo mukana niin pysty ajamaan hämärässäkin.

Molemmissa, lyhyillä ja pitkillä on vielä H3 xenonsarjat ja pakko myöntää, valoa on! Pikkasen tarvii koittaa saada noita käännettyä erilleen toisistaan, nyt näyttää lyhyt liian ylös tai pitkä liian alas. Tuosta kuvan asennosta piti vielä vähän nostaa ylemmäs, lokari meinasi tehdä varjoa lyhyillä.

Veikkaisin, että perus halogenillakin valoa ois ihan hyvin, en viitsinyt edes kokeilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 6:58 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 8:24 pm
Viestit: 9
Pyörä: Suzuki TS125R
Ei vaan sovi tuo maski omaan pyörään.. :lol:
Mut periaatteessa onnistuisi laittaa xenon sarja esim. Ufo Firefly maskiin?

1 vaihtoehto olisi lisävalo loksun alle tai pumppuun kiinni. :!: Alkais näkemään jotain.

_________________
Nykyiset pyörät: Suzuki TS125R '97 (käyttisroju), Suzuki PV125cc (proju) ja Derbi DRD LTD 81,4cc (48x45mm).
Exät: Yamaha YZF-R125 '09, Cagiva Mito 125 '00, Derbi Senda 125 SM/R '07, Derbi Senda X-Race 70cc '05 ja Peugeot XPS 50 '05.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 10:09 pm 

Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
Viestit: 214
Paikkakunta: "Hyvinkää"
Pyörä: 950 Adv -04
H4-xenonit on aina vähän ongelmallisia, kun niissä pitäisi olla liikkuvia osia pitkä/lyhyt vaihtoon. En oikein jaksa uskoa, että ainakaan omassa porkkanasorvissa kestäisi mikään kiinalaisen tekemä umpeenvalamaton kapistus konvin kauaa tuota tärinää.
Autossa oli muutaman vuoden kääntyvät H4-xenonit, mutta otin pois kun toinen lamppu hyytyi enkä jaksanu etsiä uutta. Sinällään ihan toimivat systeemit.
Mieluiten joku jossa on lyhyet ja pitkät eri polttimolla, mutta se taasen sotii tuota tyyliajatusta vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 11:00 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 8:24 pm
Viestit: 9
Pyörä: Suzuki TS125R
Juu kiitos kun kerroit.
Eli eli.. jos ei ole pahanhintainen sarja, silloin vaikka kokeilunvuoksi voisi ostaa.

Mitenköhän se H4 / xenon vaikuttaa valokuvioon?

Ja onhan noita kalliimpia Cobra xenon -sarjoja. Hintaa niillä alkaa olemaan vähintään 'tarpeeksi'.. xenonkauppa.fi:ssä 119E sellanen "Cobra Xenon-muutossarja H4 Bi-Xenon 12V."

_________________
Nykyiset pyörät: Suzuki TS125R '97 (käyttisroju), Suzuki PV125cc (proju) ja Derbi DRD LTD 81,4cc (48x45mm).
Exät: Yamaha YZF-R125 '09, Cagiva Mito 125 '00, Derbi Senda 125 SM/R '07, Derbi Senda X-Race 70cc '05 ja Peugeot XPS 50 '05.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 12:42 am 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Itsellä Omassa pyörässä Bi-xenoni vakiomaskissa, kuten ylempänä viestiketjussa mainitsin. Oma valo-ongelmahan lähti siitä liikkeelle, kun Acerbiksen Led Vision HP H4 maski (sama umpio, kun Racetech V-face yms.) ei näyttänyt lähes tulkoon mihinkään xenonien kanssa. Näkyvyys jäi pitkät päällä alle 20m. Olihan se huima parannus H4 verrattuna saatikka sitten Ba20d lamppuun, joka itsellä oli mopoaikana mopossa kiiinni. Ongelman ratkaisin laittamalla 2kpl Wesem H04 umpiota muutossarjoineen keulille, kuten ylhäällä asia tulee ilmi. Kyllähän se päivä silloin tuli. 8) Näkee helposti toista sataa metriä. En myöskään ole istunut missää autossa ikinä, missä olisi ollut paremmat valot, kuin minulla nytten pyörässä.

Periaattessa kuitenkin voisisin suositella aloittamalla laitamalla H4 maskin, johon kaveriksi sitten tälläinen BI-xenoni. Sillä kuitenkin se tuo sinut näkyville paremmin liikenteessä ja parantaa valoja vähän. Valokuvio on teltan muotoinen, mutta toimii kuitenkin aika hyvin ei myöskään kiilu kellekkään silmään, jos häikäisysuojan piettää paikoillaan. Tietenkin, jos budjekti on tiukempi niin ostaisin suoraan kaveriksi lisävalon, sillä uuden maskin hommaaminen ja siihen muutossarja päälle, on valo tehollisesti huonompi ratkaisu hintaan nähen kuin lisävalojen laitto. Ylhäältä löytyy vinkejä, joita minullekkin ehotettiin ja omia ehotuksia. Elikkäs lue keskustelu läpi!

Vinkinä, että Muutossarjat.netistä saa Cobran 35w auton xenon sarjan 75e, joka on suomen halvin. Kiinan xenoneja en pistäisi.

Näin muistuksena: Valoja paranneltaessa nostettaessa täytyy muistaa, että kuinka paljon tehoa on käytettävissä. Myös xenoneja käytettäessä täytyy löytyä tasajännite sekä akku tai joku viritelmä, jolla saadaan xenonit syttymään sillä syttymisvirta on suuri. Ledit tarvitsevat myös tasavirtaa, tosin toimivat vaihtovirrallakin jonkin aikaa, mutta palavat aika nopeasti. Valoja paranneltaessa täytyy myös johdot vaihtaa valoja vastaaviksi.

Tämä oli lähes kokonaan itseni toistamista. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com