Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Touko 30, 2020 9:13 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 12:36 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1136
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Heips,

Tuollaiset wesem-xenonin yhdistelmät laitettu myös tälle talvelle. Taitaa olla kolmas tai neljäs talvi tulossa ko. setille. On rymytty pari päitsiä, joista toinen jopa loppuun saakka. Nutulleen menty yhden miljoonakertaa ja muut rymyämiset päälle ja kaatumiset. Molemmille omat syötöt/sulakkeet ja ballasit etuputkissa kiinni. Voi käyttää pyörän omia valoja liikenteessä ja maastossa yksin tai kaksi wesemiä. Mulle ihan hyvät hinta-laatu suhteeltaan. Varaosat aika edukkaat eli wesem lamppu noin 15,-/kpl. tosin vielä alkuperäiset.

Kokeilin sellaista huippuhintaista ja painavaa noin 700g led-valosettiä. Valoteho hyvä, mutta aika lyhkänen keila, mutta valoiltaan mulle oli ihan riittävä. Poistin sen, kun se oli painava. Tällä omaavalla järjellä ja teknisillä taidoilla en saanut siihen mielestäni riittävän hyvää kiinnistyssysteemiä aikaiseksi. Laitoi sen kiinni valoumpion muoveihin, mutta umpiokokonaisuus pomppasi pois. Pojan KTM:ssä kyllä oli paikallaan ja siinä kait pysyi aika hyvin. Tuumaan vielä käydä sen kanssa vielä Metalli-Mikolla joka taikoo metallista ja alumiinista vaikka mitä aikaiseksi. Hän voisi tehdä aikaiseksi jonkin tukevan proton kiinnityssysteemiksi.

Ensi viikolla käyn jokin ilta Rovaniemen spoorilla, jos kiinnostaa livenä nähdä.

harri


Liitteet:
wesem-xenonit.jpg
wesem-xenonit.jpg [ 237.16 KiB | Katsottu 5626 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 2:17 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Wesemit xenoneilla olisi aika hyvä ratkaisu hinnaltansa ja näyttävätkin järkeviltä. Umpiot maksavat sen 20e kappaleelta ja xenonit sen 20e eli hintaa kertyisi 60e. Monen watin xenonit sinulla on? Virtapään puolesta itse saisin paikalleen vaikka 100w xenoneja 2 kappaletta, koska virtapää tuottaa 235w. Mahataisikohan 55 watin xenoneiden kanssa olla ongelmia lämmön kanssa? 100w xenonit ainakin poltaisivat noin pienen umpion hetkessä. Onko sinullakin kiinan xenonit paikoillaan? Millä kannalla poltimot sinulla on ja millä kelvin määrällä?

Miten laitoit xenonit paikoillensa? Erikoistekniikan pojat sanoivat jotain, että takakansi ei mahdu paikoilensa ja siihen täytyy tehdä uusi sellainen, jos siis xenonit pistää paikallensa. Saahan umpioon sitten xenonit kunnolla kiinni? Oma vakiomaskin kiinitys ei toimi xenonien kanssa ja mitään toimivaa kiinitys tapaa siihen en ole keksinyt. Tällä hetkellä rautalangalla kiinni ja kuopista ajaessa poltimo heilahtaa umpiossa... Muutenkin umpiot taitavat pysä paikoillaan omalla jalalla ilman mitään lisäkiinityksiä?

Valokeila taitaa olla aika pistemäinen ja saa näyttämään aika kauas? Riitääkö valoa n. 80kmh vauhteihin?

Ei taida mahtaa tulla mitään ongelmia akun kanssa, jos 3 xenonia syttyy samaan aikaan (2kpl 55w ja 1kpl 35w)?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 3:52 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1136
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Valokuvioa kohtuullisen pistemäinen. JOs toisen laittaa hajottavalla niin vois olla ok. Tuohon 80km/h vauhtiin en osaa vastata, mutta omassa käytössä riittävä. Verrattuna (arvio) Wv Craferin vakiovaloihin noin 4-5krt parempi tai huomattava ero siis parempi endurossa.

Cobran xenon järjestelmä ja kannan standardeista en tarkkaa tiedä, muttei ainakaa h7, mutta just sopii wesemin sisällä ilman muutoksia. Hyvin pysyy! Nyt tarkistin johdot läpivientien osalta ja yhtä piti hiukan korjailla. Sen verran talven tärinät tekee pakkasella johdolloille tepposia.

TAitaa olla 2 x 35 w. Nyt pyörii Husqvarnan omilla virtalähteillä. Ajatuksissa on nostaa amppeerimäärää talveksi jos käynnistyvyys heikkenee pyörässä, kun siinä ei ole gigs-käynnistystä.

KTM;ssä kiinnitys oli vilkkurautoihin, jotka sopivan joustavia kolhuille ja pystyi käsin säätämään kulmaa tarvittaessa. Nyt löytyi tallin rojulaatikossa pari ram-mount kiinnitysrautaa, jolla nyt tangossa kiinni.
Ballastit nippusiteillä etuputkissa.

Tämä on tälläinen harrastelijan puuhastus :lol:



Japetzkin kirjoitti:
Wesemit xenoneilla olisi aika hyvä ratkaisu hinnaltansa ja näyttävätkin järkeviltä. Umpiot maksavat sen 20e kappaleelta ja xenonit sen 20e eli hintaa kertyisi 60e. Monen watin xenonit sinulla on? Virtapään puolesta itse saisin paikalleen vaikka 100w xenoneja 2 kappaletta, koska virtapää tuottaa 235w. Mahataisikohan 55 watin xenoneiden kanssa olla ongelmia lämmön kanssa? 100w xenonit ainakin poltaisivat noin pienen umpion hetkessä. Onko sinullakin kiinan xenonit paikoillaan? Millä kannalla poltimot sinulla on ja millä kelvin määrällä?

Miten laitoit xenonit paikoillensa? Erikoistekniikan pojat sanoivat jotain, että takakansi ei mahdu paikoilensa ja siihen täytyy tehdä uusi sellainen, jos siis xenonit pistää paikallensa. Saahan umpioon sitten xenonit kunnolla kiinni? Oma vakiomaskin kiinitys ei toimi xenonien kanssa ja mitään toimivaa kiinitys tapaa siihen en ole keksinyt. Tällä hetkellä rautalangalla kiinni ja kuopista ajaessa poltimo heilahtaa umpiossa... Muutenkin umpiot taitavat pysä paikoillaan omalla jalalla ilman mitään lisäkiinityksiä?

Valokeila taitaa olla aika pistemäinen ja saa näyttämään aika kauas? Riitääkö valoa n. 80kmh vauhteihin?

Ei taida mahtaa tulla mitään ongelmia akun kanssa, jos 3 xenonia syttyy samaan aikaan (2kpl 55w ja 1kpl 35w)?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 4:28 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 10:27 am
Viestit: 53
Pyörä: KTM
Olisiko tässä ratkaisu? http://www.zenoverland.com/led_lights/3600-lumen-h4-led-headlight-bulb-cyclops-adventure-sports.html

_________________
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 6:05 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Muutossarjojen xenonien kannat menevät halogeenien kantojen mukaan. Vakionahan Wesemeissä on H1 kanta, mutta erikoistekniikan mies sanoi ettei se poltimo mahu sinne ilman, että sen taka kannen poistaisi. Onko sitten kanteen porarattu reikiä yms muita modailuja? H3 muutossarja taitaa olla pienempi sitten, kun kerta esimerkiksi täällä sanotaan H1 jäävän ulkopuolelle ja H3 mahtuvan sisäpuolelle. Onko sitten poltimoilla jokin lumeeni ero, jos kerta H3 on pienempi? Onko H1 ja H3 kantoijen ero suuri vai jopa sama? Ei taida Harrilla lukea kuitenkaan poltimoissa mitään siitä kannasta? Joku asiasta tietävä voisi tästä jotain sanoa.

Cobran sarjojen ballastikeissa lukee suoraan teho, jos viitisit oman tarkistaa. Kelvin lukukin pitäisi lukea poltinpään korkeajännite piuhassa. Itse taidan kuitenkin ottaa sen 4300k sillä valoteho on siinä korkeimillaan ja maskistakin löytyy tämä. Tosin jostakin kuulin, että eri kelvin arvot toimivat eri tilanteissa parhaiten.

Cobran sarjat ovat aika kalliit. Erikoistekniikka myy niitä 115e siis 55 wattisia. Kiinasta saa vastaavat samoilla poltimoilla ja ereillä ballastikeilla noin 20e postit siihen mukaan lukien. Itselläkin on Cobran sarja (35w) valomaskissa. Muutossarjaa vertailin kaverin kiinan xenoineihin (35w) ja eroksi en huomannut poltinpäissä kuin Cobran tarran. :lol: Ballastikit näytivät olevan erit. Cobran sarja kirkastui noin puolisekunttia aikasemmin, joka tälläisessä käytössä ei merkkaa mitään. Varsinkaan, kun hinta on monta kertaa halvemmi. Kiinasta tilatessa joutuu vain oottamaan sen noin 3vk, että paketti saapuu perille...

Onko Harrila muuten näiden kaverina viellä kypärä lamppukin?

Jostain kuulin, että nuo teholedi muutossarjat ovat huonoja. Tuulettimet sanoo ittensä irti, jolloin lämmöt nousevat korkeaksi ja paskovat umpion siis ainakin kiinan versioissa. Myös valokuvio näyttä olevan aika lähellä pitkien ollessa päällä linkin kuvien mukaan. Taitaa xenonit toimia paremmin ainakin viellä. Jotkut voivat kokeilla, mutta itse en ainakaan lähde kokeilmaan näin pieniin umpiohin sillä lämmöt nouseva tälläisissä pikkusissa aika nopeaa...

Tässähän, kun saa tietoon nämä xenoni hässäkät niin voisi jo periaatteessa alkaa tilailemaan muutossarjan ja umpiot hakea erikoistekniikasta. 60e ei nyt paha lisä ole, jos saan ostettua sen Trailtechin X2 valon 150 eurolla.

Ehdotuksia otetaan kuitenkin vastaan eli kaikki mitä vain tulee mieleen niin kertokaa! Arvostan!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 8:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Umpion ja polttimon tulisi olla parit. Siis suunniteltu toisilleen. Eri kannalla olevissa polttimoissa on valonlähteen valoa tuottava valokaari eri kohdassa ja siten väärällä kannalla oleva poltin vaikka sen saisi rautalangalla tai muuten pysymään umpiossa ei tuota oikein minkäänlaista valokuviota. Valon lähteen tulisi olla heijastimeen asemoituna siten että heijastin suuntaa valon suunnitellusti oikeaan suuntaan. Pelkkä poltin vaikka kädessä pidettynä ei kovin kauas valaise kuten ei myöskään väärin asemoituna umpiossa. Kuvaavaa on se, että esim Hellan joissain umpioissa on kahta eri referenssilukua samassa umpiossa (lisäpitkissä) ja ainoa ero on pari pientä alle 1mm korkeaa nystyä jotka siirtävät polttimoa saman verran taaksepäin. Ero valokuviossa on "valtava" siis vain siirtämällä poltinta alle 1mm.

Siispä suosittelisin laittamaan vain ja ainoastaan oikean polttimon oikeaan umpioon jos tarkoituksena on nähdä jotain.
Vähän kuulostaa jotta japetzkin vakio valoakin saisi korjattua paljonkin jos laittaisi oikean polttimon. Erikoistekniikan pojilla on ollut xenon polttimoita joissa on ollut vaihdettava kanta siten että sopii pariin eri tyyppiseen umpioon jos kiinteällä kannalla olevaa ei heti löydy.

Periaatteessa olkoonkin mikä tahansa H# kanta niin 35W xenon on suunnilleen yhtä tehokas eri kannoissa. Mulla on yksi versio valoista tuollainen 7" H4 55W xenon, kyllä näkee silläkin.

Onko HarriI löytänyt jostain tehokkaamman staattorin noihin ruisku kotareihin/huskuihin vai akkuako meinaa hän kasvattaa kun mainitsee amppeerien lisäämisen?
Ihan heti ei potku noista kyllä lopu staattorista vaikka pari xenonia palaisikin.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 8:44 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Meikäläisen x2:nen lähti tänään uudelle omistajalleen. Täytyypi
ottaa maanantaina puhelua pohjoisen pojille.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 9:38 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
No voi harmi, siinä Trailtechin X2 maskissa oli kyllä hinta kohallaan. Olisi sopinut kyllä tähän valojen parannus "projektiin" hyvin... Senhän täten joutuu luonollisesti sulkea pois vaihtoehdoista ellei nyt samaan hintaan toista käytettyä löydä, mutta veikaampa, että ei löydy...

Saatoin ehkä ilmaista asian epätarkasti, mutta siis minun vakiomaskin poltimon kanta on HS1 eli täysin sama tietääkseni, kun H4 tai ainakin Xenonkauppa.fi myyjä näin minulle vakuutti. Poltimo istuu täydellisesti maskiin ja pysyy paikoillaan kuten sen kuuluukin, jos siis ajetaan suoraa tietä. Sitten taas, kun ajetaan johonkin isompaan kuoppaan rautalanka ei jaksa piettää poltinta oikeassa kohtaa vaan kääntää sen poltimon vinoon, jolloin luonollisesti pysäytän vauhdit ja korjaan poltimon oikeaan asentoon. Eli siis, vaikka poltimo on kunnolla umpiossa, ei sillä näe mihinkään... Ainoa mahollinen parannus olisi ottaa häikäisy suoja pois, mutta sitten saan vihaisia katseen käännähyksiä autoilioilta, jota todellakaan en tahdo tehdä. Ainoa juttu minkä voisi tehdä, jos haluaa parantaa valokuvion, on pistää 35w halogeeni paikoilensa, johon maski on suuniteltu. Tosin tällöin valoteho tippuu aivan nollaan ja sillä näkee viellä huonommin.

Ainakin mitä pikasella googlauksella katsoin näytti H1 poltimon verrattuna H3 olevan pitempi. En sitten tietenkään varmasti tiedä, sillä kuvathan saattavat vääristää. No kuitenkin eli, jos Wesemit pistän sinne laitetaan H1 muutossarja, kuten lampun vakiokantakin on H1. Harrilta haluttaisi kuitenkin viellä kuulla miten poltimot umpioon on laitettu, sillä erikoistekniikan kaveri oli mahtumisesta eri mieltä, kuten moneen kertaa olenkin sanonut. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 11:11 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1136
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
AnttiL: akkua ajattelin päivittää jos tarvetta.
Lampunkantaan: erikoistekniikan kaveri laittoi siihen sopivat polttimot ja kansi menee hyvin kiinni.




Japetzkin kirjoitti:
No voi harmi, siinä Trailtechin X2 maskissa oli kyllä hinta kohallaan. Olisi sopinut kyllä tähän valojen parannus "projektiin" hyvin... Senhän täten joutuu luonollisesti sulkea pois vaihtoehdoista ellei nyt samaan hintaan toista käytettyä löydä, mutta veikaampa, että ei löydy...

Saatoin ehkä ilmaista asian epätarkasti, mutta siis minun vakiomaskin poltimon kanta on HS1 eli täysin sama tietääkseni, kun H4 tai ainakin Xenonkauppa.fi myyjä näin minulle vakuutti. Poltimo istuu täydellisesti maskiin ja pysyy paikoillaan kuten sen kuuluukin, jos siis ajetaan suoraa tietä. Sitten taas, kun ajetaan johonkin isompaan kuoppaan rautalanka ei jaksa piettää poltinta oikeassa kohtaa vaan kääntää sen poltimon vinoon, jolloin luonollisesti pysäytän vauhdit ja korjaan poltimon oikeaan asentoon. Eli siis, vaikka poltimo on kunnolla umpiossa, ei sillä näe mihinkään... Ainoa mahollinen parannus olisi ottaa häikäisy suoja pois, mutta sitten saan vihaisia katseen käännähyksiä autoilioilta, jota todellakaan en tahdo tehdä. Ainoa juttu minkä voisi tehdä, jos haluaa parantaa valokuvion, on pistää 35w halogeeni paikoilensa, johon maski on suuniteltu. Tosin tällöin valoteho tippuu aivan nollaan ja sillä näkee viellä huonommin.

Ainakin mitä pikasella googlauksella katsoin näytti H1 poltimon verrattuna H3 olevan pitempi. En sitten tietenkään varmasti tiedä, sillä kuvathan saattavat vääristää. No kuitenkin eli, jos Wesemit pistän sinne laitetaan H1 muutossarja, kuten lampun vakiokantakin on H1. Harrilta haluttaisi kuitenkin viellä kuulla miten poltimot umpioon on laitettu, sillä erikoistekniikan kaveri oli mahtumisesta eri mieltä, kuten moneen kertaa olenkin sanonut. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2014 11:31 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Viestit: 155
Paikkakunta: Pello
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Vinkataas että Blocketissa olisi X2 maski myynnissä.

_________________
040-5691644


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2014 1:44 am 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Blocketin Trailtechin X2 maskin hinta on 216,5e, joten menee yli budjetin. Muutenkin siihen tulisi viellä postit.

Wesemeistä sen verran, että tuleekohan 55w xenoneihin ongelmia lämmön kanssa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2014 8:44 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Tuossa kun katsoo erikoistekniikan sivuilta niin nuo Harrilla olevat Wesemit ovat mallia LOR6 joissa on H3 poltin vakiona. Arvaisin jotta tämä keskustelu polttimon mahtumisesta saattaisi olla siitä jotta xenonin johdot eivät mahdu nykyisistä läpivienneistä ja niitä joutuu avartamaan jolloin myös luvattu suojausluokka IP66 ei enää täyty "vakiona" ilman lisätiivityksiä?

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2014 3:24 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Noissa LOR6 malleissa ei näytä kuitenkaan olevan lasi kirkas kuten harrin kuvassa? Mistä kirkkaat linssit saa? Mukavasti sattuivat valopäivät Erikoistekniikkaan. Lampuista saisi molemmista sen 5e alennusta. Nehän voisi ostaa tänään ja hakea viikolla, kunhan vai saan tietoon, mikä Wesem malli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2014 8:03 pm 

Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Viestit: 1136
Paikkakunta: Roi
Pyörä: 990 Adv
Wesem mallista en tarkkaan tiedä, mutta se oli kirkaslasinen. Erikoistekniikan kaveri ystävällisesti teki läpiviennin poistamalla liittimet ja sen jälkeen johdot läpiviennistä ja sen jälkeen liittimet uudestaan..

Voin ottaa ensi viikolla tarkempia kuvia kun palaan talliin.


Japetzkin kirjoitti:
Noissa LOR6 malleissa ei näytä kuitenkaan olevan lasi kirkas kuten harrin kuvassa? Mistä kirkkaat linssit saa? Mukavasti sattuivat valopäivät Erikoistekniikkaan. Lampuista saisi molemmista sen 5e alennusta. Nehän voisi ostaa tänään ja hakea viikolla, kunhan vai saan tietoon, mikä Wesem malli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2014 6:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Juuri tänään "opin" jotta tuo euro-keila on kuulemma näissä 60W ledilampuissa se missä kaikki on hajottavia, siis en sellaista rupeaisi enskakäyttöön laittamaan vaan 2-4 spottia ja vastaavasti hajottavia. Mulla on kaksi spottia ja neljä hajottavaa ja se on hitaaseen spooriin hitaalle kuljettajalle oivallinen.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com