Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Touko 30, 2020 9:11 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Valoehdotuksia alottelialle
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 4:11 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Terve!

Kyselisin näistä valoista... Omassa pyörässäni (HM CRM F125X eli kyseessä piikinen katupyörä), johon olen asentanu xenonit vakio umpioon, ei tahdo riittää valoteho näin talvelle. 30kmh-40kmh vauhdeissa ei tahdo enää nähdä yhtään mitään, jos pimeitäkin pätkiä ajelee niin olisi mukava nähdä jopa 80kmh vauhdeissa... Lähtökohta on siis, ettei valoja ole ollenkaan. Niin huonot ovat nykyiset.

Budjekti voisi olla 100e, mutta ei nyt ihan euronpäälle, kuhan ei mene 200e puolelle :D Budjetti on siksi tälläinen, koska valot ei ole tulossa jokapäiväiseen enduro käyttöön radalle, vaan pimeälle kelille muutamaksi kerraksi rälläilyyn esim. mettätiet, kelkkareiti. Tietenkin kyseessä on myös se kuuluisa opiskelia budjetti. :lol:

Kriteereinä on ainakin, että systeemi tulee toimia ilman erillisiä akkuja eli pyörän akulta suoraan ja itse en aivan alusta lähde lamppuja rakentamaan. Jos lamput tulee kypärään niin kovin paljoa se ei saisi painaa. Myös valokeila pitäisi olla semmonen, että sillä pystyisi ajamaan nopeampiakin nopeuksia eli aika kauas pitäisi nähdä.

Tässä tullut mietittyä erinlaisia vaihtoehtoja (En tiedä onko hyviä vaihtoehtoja, koska ihan uutta asiaa minulle tälläiseen käyttöön nämä lisävalot.) :D

- 2kpl Wesem HO4 lisävaloa ja niihin kiinasta xenon muutossarja (Erikoistekniikan kaveri suositteli tätä minulle. Hän kertoi, että joku oli sellaisen kypärään pistänyt ja kehunut sitä hyväksi.) Staattori kyllä jaksaa pyörittää molempia 55w xenonia, mutta onko lämpö ongelma? Alkuperäinen idea olisi istuttaa kypärään molemmat, jos nyt ei kappaleeltaan kovin paljoa paina. Tarvittaessa voidaan kiinittä pyörään.

- LED-otsalappu kypärään, joka on jännitteensäätäjän (???) avulla laitettu pyörän akkuun. Esim. Tällaisia 1 tai 2 kpl tai sitten Luminalightin navigator 2500 valopää.

-Pyörään, jotkin kiinteät isommat valot. Esim Luminalightin X LED 35w lisävalot. Tosin aika kallis ratkaisu tähän budjektiin, jonka voisi jo periaatteessa ajaa alas.

Kypärävaloista tuli mieleen, että mitenköhän piuhat olisivat tiellä sitten, jos pyörään menisivät. Sitten kansa jäi arveluttamaan xenonin korkeajänitepiuhoista se, ettei vissiin ole olemassa mitään sellaista pikaliitimillä ja tällöin aina jotakin hajoaa, jos piuhaan tulee vetoa. Esim. kaatuu tai unohtaa irroittaa piuhan pyörän päältä lähtiessä. Balistikit olisivat mieluiten penkin alla viemässä painoa pois kypärästä. Miten te olette nämä hoitaneet?

Eli, millaisia valoja suosittelisitte minulle keulille tai kypärään ja kumpi nyt on parempi lähtökohta tälle budjetille xenonit vai ledit?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 5:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
http://www.tyovalot.fi/product/427/endu ... urospecial

Tuollaista julkean ehdottaa. Keila ei ole ihan hirveän pitkä, eli yli 80km/h vauhteihin ei ehken paras mahdollinen mutta taas pienempiin vauhteihin hyvä.

Täälläkin taitaa olla myytävänä trailtech x2 xenon maskeja, käytettyjä nyt myyntiosiossa. Ihan kohtuullinen valo tielle ja polulle. Toki huomattavaa tuossakin että ei ole maantieliikennehyväksytty!

Kypärässä minulla http://www.cyclopsadventuresports.com/M ... _p_16.html
Jos ei muuta niin tuosta voi vakoilla kuinka kohtuu jouhevasti saa liitettyä pyörän sähköihin kypärävalon, tuollaisella puhelimista (jos on riittävän vanha jotta on joskus kääyttänyt veivattavaa lankaliittymiin tarkoitettua puhelinta :wink: ) tutulla kierrejohdolla. Itsekin kyllä lopulta vaihdoin siten että johto menee reppuun missä akku. Akku tosin syö jo puolet sinun budjetista jos laittaa sellaisen jotta xenon palaa parikin tuntia tai kolme... Ja lyijyakullakin toki pärjää jos on todella opiskelijabudjetti mutta kyllähän lion tms on aika ylivoimainen painoltaan. Valona tuo linkin xenon on kohtuu hyvä, pitää olla melko kallis led jotta pääsee lähellekään tuota keilan pituudessa, hajavalossa kyllä.

Nuo kolme yllämainittua yhdessä niin on valot joilla pärjää ja näyttää tietä kavereillekin :wink: Toki jopa niin että suoraan ajaessa ei edes huomaa onko kypärävalo päällä kun TT x2 ja led yhdessä ovat niin tehokkaat jotta kypärävaloa juuri näe.


Siis budjettiratkaisuna minä laittaisin kyllä tuon ledin jos tarkoituksena ei ole ajella liikenteessä. Noita montakin nyt meidän seurassa ja koko ajan tulee lisää eli ei voi olla huono muidenkaan mielestä.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 6:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2247
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
7" H4 umpio ja traktoriliikkeestä sille koppa, tuohon kun laittaa vielä xenonin niin rupee jo kohtuu kustannuksilla näkeen. Eihän se nätti oo mut sitä ei kysytty. :mrgreen:

Kypärään joku ledivalo, tuleeko ajeltua pitkiäkin pätkiä pimeessä meinaan akun kans ei tarvii murehtii et muistais kytkee ittensä irti pyörästä.

Edit. Oletko tämän topiikin tavannut viewtopic.php?f=6&t=248

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 10:42 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Kiitos vastauksista!

Minusta näistä ehdotuksista paras saattaisi olla tuo trailtech:in x2 maski. Lailisuus nyt ei itseä kiinosta, vaikka valot nyt paikallaan onkin. Täällä Rovaniemellä ei nyt poliisia ole näyttänyt ennenkään kiinostavan moottoripyörät, vaikka niitä löytyy tosi huono kuntoisiakin kavereilta. Ovat vain pysäyttäneet ja sanoneet, että pistää kuntoon. Mutta taas valoista, minusta se on tärkeintä, että itse tulee nähdyksi liikenteessä ja taas toisinpäin, että itse näen ajaa pimeällä tiellä. Kääntää maskin valokeilan sitten sojottamaan sillälailla, ettei varmasti häikäise. Tietysti ongelmaksi tulee jos valokeilassa on paljon hajavaloa, jolloin sitä ei saa säädettyä kokonaan häikäisemättämäksi... Taitaneen tässäkin olla sillälailla? Myös, jos jaksaisit linkata minulle semmoisen käytettynä myynissä olevan, niin saisi tietoon hintaluokkaa missä pyöritään. Itse ainakaan uusavuttomana en sellaista löytänyt täältä. (EDIT: löytyi yksi, mutta se oli varattu ainakin 19.11 asti. Pistin viestiä menemään. Toivottavasti se ei ole viellä mennyt.)

Tuli viime keväällä ajettua kyseisellä pyörällä kolari ennen kuin pistin xenonit paikoilleen. Vikahan oli kolmion takaa eteen kääntyneen mersun. Ajan ensimmäinen kommentti oli se, että ei hän nähnyt minun tulevan. Ihan järkeen käyvä syy, sillä onhan toi vakio valo niin surkea vakiona, että hyvä, jos sen huomaa edes olevan päällä päivällä... Muutenkin läheltä piti tilanteita tuolloin sattui melkeimpä, joka viikko pari kertaa. Xenonien laiton jälkeen läheltä piti tilanteet ovat tippuneet noin kertaan kuukaudessa, vaikka xenonit eivät häikäise vastaan tulioita häikäisy suojan takia. Varmasti näkyvyys paranisi, jos sen ottaisi pois, mutta ei ole mukavaa sitten, jos kaikki vastaan tulijat räpsyttelisivät valoja. Saattaisin jopa aiheuttaa kolarin niiden takia... Tämän takia en ollut näin alunperin ajattelut korvaavan valomaskia millään, että säilyisi tälläinen tieliikenteeseen soveltuva valo ja löisi sitten lisävaloja siinä toivossa, että jotain haluaisi nähdä...

Antin linkaama kypärä valo suomeen tuotuna on reilusti yli budjetin, koska ottaen huomioon hintaan lisätään ALV, tullimaksu sekä postit... Näyttää kyllä hyvältä, mutta budjetti tulee tielle...

Tuota "Enduro" Lediä on myös tullut mietittyä jo aijemmin, mutta suljinkin sen pois, koska taitaa keila jäädä liiän lyhkäseksi... Täältä foorumilta, jostain löysin kuvat, jotka paljastivat, ettei se sovi yksinään omaan käyttötarkoitukseen. :( Myös sitten se, että maskiin en ole reikiä tekemässä, kun valot ottaa pois niin jää kaameat reijät... En sitten tiedä olisiko se ongelma sijottaa vain yksi lamppu toiselle puolelle. Tosin toimisiko tuollainen, jos siihen pistäisi 3 spot keilaista ja 3 euro keilaista valoa?

7" H4 umpio varmaan olisi se paras vaihtoehto tähän budjettiin, mutta kyllä se on niin kauhea, jos siihen nyt ei kuiduta sellaista numerokilpeä umpion yläpuolelle, joka muutenkin taitaa olla vältämättömyys, sillä muuten tuulen kanssa tulee kovilla pakkasilla ongelma. Kuidutus hommia nyt on tullut kokeiltua, mutta ei siitä omissa käsissä hienoa tule. myös umpiolle pitäisi rakentaa kehikko ja valokeilan korkeuden säädin, josta voi nopeasti valokeilan säätää. Se nyt taitaisi onnistua, kun ammattikoulussa metallipuolella ollaan, mutta koulussa on nyt muiden asioiden kanssa kiire ja 2kk työssäoppiminen alkaa kohta, joten ei ole mahdollisuutta. Kotona nyt jonkin näköisen saisi väänettyä, mutta muut harrastukset vievät aikaa tarpeeksi. Myös sitten se, ettei vältämättä innostus riittäisi tehdä loppuun laiska, kun olen. :lol:

Tälläinen lankapuhelimen johto on tietenkin itsellekkin tuttu. En minä nyt kuitenkaan niin nuori ole, että sitä en tuntisi, vaikka nyt taidankin nuorimasta päästä olla. :lol: En sitten tiedä millä ikähaaralla täällä liikutaan, mutta kuitenkin... Tämän idean olekin jo löytänyt aijemmin nettiä selailessa. Itselläkin kaapistä löytyy tälläinen johto, mutta ongelmaksi tulee se, että balistikkien olessa penkin alla, pihalle tulee Xenoneiden korkeajänite piuhat, joita nyt tuskin saa tälläisenä kiere piuhana? :D Ledien kanssa ongelmaa, ei synny, mutta toiseksi ongelmaksi tulee yleinen ledien 8,4v jännite, joka tietysti täytynee muuttaa... Itse en ainakaan ole löytänyt yhtä tehokasta ja kevyttä led lamppua kypärään 12 voltilla tähän budjektiin... Kuten myös xenonlamput, joihin on sisäänrakennettu ballastikki ei taida sopia budjettiin. Muodostuukohan pitkistä korkeajänite piuhoista ongelma, kun tunnetustihan korkeajänniteinen sähkövirta on hyppivää myös sitten se, ettei niitä saisi irrotella tietääkseni, kun vain muutaman kerran, niiden herkän hajoamisen takia?

Kriteereistä nyt sen verran viellä, että täytyy säilyttä ainakin joku kohtuu hyvä lähivalo vastaan tulijoiden takia, kun yleisillä tiellä kuitenkin isoin osa ajasta ajetaan. Sitten varmaan, jos pyörään lisävaloja ollen laittamassa, täytynee olla niitä kaksi kappaletta ihan muodon ja valokeilan vuoksi. Näytänee varmaan valokeila tyhmältä, jos 1 valo on sijotettu toiselle puolelle pelkästää. Umpion yläpuolelle sitä ei saa, koska maskiin en reikiä ole poraamassa.

Akkujen kestolla nyt ei ole väliä, koska ei itsellä tule ikinä yli 3h ajettua tai ainakaan talvella mettässä. Akuissa on vain se ongelma, etten todellakaan kiinalaisia akkuja halua räjähdysvaaran ja keston takia ja suomalaiset akut syövät budjetin jo melkein kokonaan. Akkujen kanssa myös joutuisi kantamaan reppua, jota taas en halua. Myös akuttomassa versiossa on se hyvä puoli, että jos päähän pistona tulee halu lähteä ajelemaan mettää ei tarvitsisi hakea kotoa akkureppua ja sitä nyt taas en joka paikkaan jaksa raahata. :lol: Valothan kypärässä pysyisi koko talven paikoillaan, kun eihän ne nyt paljoa paina myös toinen kypärä löytyy, jos joutuu lähteä jonnekin missä ne olisivat vain tiellä.

Valojen rakentelua keskustelu on luettu läpi, kuten monet muut keskustelut. Ajattelin kuitenkin pistää oman keskustelun pystyyn sillä oma käyttätarkoitus poikeaa jonkin verran teidän enskapoikien käyttötarkoituksista.

Sitten viellä millainen idea tuo 2kpl Wesem HO4 lisävaloa kiinan xenon muutossarjalla, joko kypärään tai keulaan. Mahtaisiko valokeila olla millainen?

Tulipas taas pitkä viesti. Noh, toivottavasti jaksaisitte lukea. Asiaa on paljon ja tiivistys ei ole kovin hyvin hallussa minulla, kuten huomaa. :lol:


Viimeksi muokannut Japetzkin päivämäärä Ke Marras 12, 2014 11:40 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 11:01 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Tuommoinen perus H4 umpio laittomilla "bi-xenon" polttimolla (liikkuva h4) on ihan toimiva ja halpa ratkaisu. Hajavaloa on, mutta joku raja kuitenkin on lyhyillä ja pitkillä näkee kyllä. Ruuvaa semmoisen vaikka johonkin jämämaskiin tai ostaa vaikka semmoisen, muutamalla kympillä saa jo uusia kumirenksuilla ilman umpiota. Ongelma noissa on että semmoinen iso pyöreä umpio on aika vaurioherkkä eikä kestä porukka-ajeluissa tai metsäkonttailuissa kovin häävisti, mutta se ei varmaan ole ongelma?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 11:15 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Itsellä on nykyisessä maskissa "bi-xenonit", joten niitä ei tarvisisi ostaa. Ongelmaksi tulee tosin sitten justiinsa nuo, mitä tuossa ylhäällä luettelin ja sitten se, että kun peiliala alkaa kasvamaan noikin kovasti tälläiset xenon patentit halogeeniumpioon ei ole toimiva ratkaisu, sillä ne häikäisee melkeimpä 100% varmasti, ellei sitä alas suuntaa. Kovin kovaa projektoiti jaksamusta ei nyt ole. Tälläisen voisi, vaikka kesälomalla sitten ehkä ajan kanssa toteuttaa, mutta valot tarvitaan nytten, joten tämä ei taida olla mahdollisuus. Särkyvyys ei taida ongelma olla, sillä ei tässä mihinkään enduro spoorille olla lähdössä. :lol:

Tälläisestä Xenon muutossarjasta vakio halogeeniumpioon ei saa kyllä mitenkään toimivaa halpaa ratkaisua (ulkonäköä lähinnä), sillä umpion heijastunpinta on pieni ja surkea. Valokeila on kolmion muotoinen, ja vaikka sen kuinka suuntaa häikäisemisestä huolehtimatta, se ei näytä, kuin maksimissaan 20m... Xenonit ovat laadukaimasta päästä (Cobran xenonit).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 11:36 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
X2 maskin se tieliikenneversio on aivan surkea ja se ei-tieliikenneversio xenonilla on aivan törkeä häikäisemään. Tieliikenneversioon saa xenonilla valoa, mutta ei silti kovin häävisti ja pitkien kuvio on aika huono (verrattuna pyöreään h4 umpioon). Projektorilyhyessä ei liikaa valoa ole mutta ainakin kuvio on tarkka. Toisaalta projektorista ei irtoa hajavaloa jolloin autot kääntyilee eteen kaupungissa jossa valoja on joka puolella. Ja tekee mieli pitää pitkiä päällä päivälläkin sen takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2014 11:56 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Meinaatko, ettei sitä xenon versiota x2 maskista saa mitenkään häikäisemättömäksi? Siinä on kuiten lyhyet ja pitkät? Siihen voisi sitten yrittää värkätä, jonkun lampun näytämään lyhyitä valoja, jos häikäisee liikaa esim. lampun, mitä mopo pojat ovat tunkeneet pyöriinsä valomaskin kanssa. Jos tämä idea pääsee liikeellä, niin voisi jonkun järkevän lyhyitä vastaavan valon linkata. Onko lampuun tulevavasta läpinäkyvästä suojapleksistä mitään haittaa käytössä. On meinaan aika kalliit varalamput, jos sattuu hajoamaan.

Tuosta projektori jutusta tulikin mieleen, että tässä jokin aika sitten kävi mielessä pistää vakio halogeeniumpioon sisälle projektori ja siihen pistää sitten tehokkaammat (55w) xenonit, mutta se sitten jäi, koska hyöty ei taida kustannuksiin nähden olla järkevä. Idea ei ole minun vaan käyttäjän "Johani" motot.netin puolelta. Hän pisti sellaisen projektiinsa. Kannattaa käydä kattomassa on meinaan vähän erinlaisempi projekti! 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 8:07 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Jos olet kerta Rovaniemeltä niin poikkeappa joskus (vaikka vkl?) katsomassa miltä valokuviot, häikäisyt ym näyttää.
Meillä on rata tuossa mäntyvaarassa ja erillaisia valovaihtoehtoja voisi esitellä. On 7" umpiota 55w xenonilla, enduro led useammalla eri keilalla (eli sitä saa monella eri valokuviolla, mikä lie se näkemäsi kuvio niistä!), TT x2 maski (alkuperäisin xenonein), vesem hO2 vai mikä se oli niin varmaan selaisetkin saisi näytille, ainakin yhdellä Rovaniemen hepuista sellaiset on ja ovat varmasti juuri mihin erikoistekniikan poijaat viittasivat... ja tuo kypärävalo mihin viittasin sekä muita led ym kyprävalovirityksiä...

Itse en laittaisi kovin helposti korkeajännite johtoa niin pitkästi ja noissa olosuhteissa kulkemaan pyörän ja ukon välille antaa melko ikävän nipistyksen jos lyö läpi. Niinpä jos meinaa xenonia laittaa kypärään niin minä laittaisin kyllä ballastinkin kypärään tai sitten tuollainen missä integroitu ballasti tai LED.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 3:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2247
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Voihan sen kiinalaisen lampun/akun ostaa myös suomestakin :mrgreen:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... in-akulla/

Yllättävän hyvin tuollaisessa kiinalaisessakin akku kestää, ainakin jossei ihan koko ajan joudu polttamaan täysillä.
Toi akkupaketti menee ainakin oman ajotakin ulkopuoliseen rintataskuun.

Jos alakolmiossa on joku pultinreikä valmiina niin ei tuota 7" umpiota montaa minuuttia asentele.
Itse pulttasin vaan 8millin muovilevyst palan alakolmioon johon umpion oma jalka kiinni.
Normaali lisävalon tuki sitten yläkolmioon kiinni niin se oli siinä.

Joku tollane http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -punainen/ siihen sitten koristeeks tai myyntipalstal joku vanha maski minkä pilkkoo.

Jos ostat tuohon hellan umpion niin sillä näkee jo melko hyvin ilman xenoniikin.

edit. mahtaisko tälläne umpio toimii paremmin xenonilla
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... uvaloumpio

Tuolla on aika monenlaista umpiota mitkä on vähän sirompia mutta isompia mitä orkkis...

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 5:51 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Antti, minkähän valokuvio noista enduroledeistä sopisi parhaiten harrastelijalle?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 6:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Tämä on sitten vain mielipide mutta jos ajaa pääosin spooria ym metsässä niin itse laittaisin euro keilan, jos enemmän tie ym vauhdikasta niin spotin. Omasta en tiedä mikä on kun on vanhempi kuin mitä nuo "nimet" keiloille tuli nettikauppaan mutta luulen että euro. Ihan työvalokeilalla tulee ainakin joidenkin mielestä liian lyhyt kantama.

Tuo tasasuunnattu versio "värise" hieman ihan tyhjäkäynnillä ainakin kaverilla jolla 300 exc -12 missä vakio sähköt, ei omasta mielestä haittaa mutta jos haluaa eroon siitä niin pikkasen isompi kondensaattori virransyöttöön niin eipä enää värise. Niin siis hän tehnyt.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 8:37 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1565
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
No juu, äsken lueskelin sivuja vähän tarkemmin, niin oli että suosituin
combo on tällä hetkellä 3 hajottavaa ja 3 spottia. Mistä kaverisi hommasi kondensaattorin ja
minkälaisen ja miten kytketty?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 8:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3033
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Pitääpä kysyä kondensaattorista, mutta sittenkin kokeilisin ensin ennen kuin alkaisin lisävirityksiin! Sitä värinää välttämättä hoksaakkaan jos ei ala ajattelmaan asiaa tai on tyhjäkäynti hiukan korkeammalla...
Sen saapi varmastikin tilattua sellaisen yhdistelmän kuin haluaa ja jos ei ole toivotun tyyppinen niin niitä heijastimia saa erikseenkin, kuulemma.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2014 9:36 pm 

Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: Honda XR 650R 2003
Nuo kiinan akut on kyllä aivan pois suljettu ajatus. Kaverilla räjähti keittiössä laturissa ollessa tälläinen ja pari seinää meni mustaksi. Hyvä, ettei kuitenkaan kaverin vieressä räjähtänyt. Netistä asiaa olen tutkinut seuraavin tuloksin: pari kuollutta, monia palohaavoja ja mustia seiniä, joten ei kiitos.

7" H4 umpio varmaan olisi se paras, mutta on se niin kauhea...

Siitä Enduro valosta, kuten tuossa ylhäällä jo kysäsinkin: Mahtaisko tämä 3 spottilediä ja 3 eurolediä olla toimiva ratkaisu? Näkisiköhän näin parhaiten tähän käyttötarkoituskeen? Vai meinaatko, että spotillakaan ei näe tarpeeksi kauas niissä noin 80kmh vauhdeissa? Ne kuvat mitä itse näin taitavat olla eurokeilalla, jotka kuvissa ainakin näytäisi näyttävän aika lyhyelle? Sittent taas ongelmaksi saattaisi muodostua se, ettei tahdo nähdä lähelle, jos kaikki 6 ovat spotteja?

Häätyy nuo Wesemitkin sitten jättää pois, kun balastikkeineen painavat varmasti liikaa kypärässä ja korkeajännitepiuhoja nyt ei taida uskaltaa vetää pyörästä kypärään... Ellei niitä tietysti keulaan pistäisi. Toimisikohan?

Taitanee tuo käytetty Trailtechin X2 maski olla nyt paras vaihtoehto, jos sen siihe 150e saisi tai sitten tuo Enduro valo, jos sen valokeila on nyt tähän käyttöö sopiva. Molemmissa nyt on omat haitat... X2 häikäsee liikaa. Kesäksi siihen tietenkin vois laittaa, jotkin ledit vastamaan päiväajo valoja, mutta täytyyhän se kuitenkin olla sellainen lappu millä pystyisi ajamaan liikenteen seassa vähän pimeämmällä kelillä eli lyhyitä vastaava valo. Ideoita? Sitten taas enduro lampuja tulisi budjettiin vain yksi ja se sivulle sijoitettuna näytää omaan silmään tyhmältä ja valo keilasta varmaan tulisi vain toiselle puolelle näyttävä? Sitten eikös laissakin tähänki ole jotain sanottu, että pitäisi olla parillinen määrä lisävaloja synmetrisesti sijotettuna? Tuli vain mieleen ei se nyt itseä sinänsä haittaa, koska muutenkin laillisuus kaukana tämmöisissä valoissa. :lol:

Valojen näkeminen tuskimpa kauheasti auttaisi, koska näin aluksi täytyisi löytää sellainen vaihtoehto, joka toimii. Kyllähän ne kuvistakin kutakuinkin näkyy ja tiedättehän tekin miten mitkäkin valot toimivat ja osaatte tätä kautta sitten ehdottaa.

Trailtechin X2 maskin taidan ostaa, jos sen siihen 150e, muuten kyllä sulkeutuu pois.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com