Kahva lämmittimet ?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Phav
Viestit: 580
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 6:21 pm
Pyörä: R1200GS -09
Paikkakunta: Joensuu,Hammaslahti

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Phav »

Mulla on Saiton sarja At:ssä, ja se on kyllä ollu hyvä. Täysteholla ei voi kauaa pitää, rupee nakit grillaantumaan
Loud pipes save lives
-Pasi-
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

JUHHisi kirjoitti:
meikä kirjoitti:... PWM ohjaus siis tarvitaan, kiinasta saa kaikenlaista joten eiköhän sieltä semmoinenkin löydy...
Kaverilla on/oli jotkut 100 € kahvalämppärit (koso?) Joista hajos se 5 asentoinen lämmönsäädin..
Homma korjattiin 5eur maksavalla 1-0-2 vipu katkaisijalla..
Täysteholla (rinnan kytkentä) kahvat kuumenee liikaa niin sitten voi tiputtaa "puoliteholle" (sarjaan), joilla tääs pärjää jonki aikaa..

Kuva
On hyvä systeemi jos teho sarjassa ei mene liian pieneksi. Mulla kävi niin joten laitoin pwm-säätimen..
SF 1098S
MTS V4S
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja meikä »

Yksi konsti mihin jossain forumilla olen törmännyt on vilkkureleen (ic- eli led mallisen) käyttö tehon puolittajana. Joskin niitäkään harvalla tallissa pyörii ylimääräisenä, mutta parhaimmillaan ovat pieniä ja säänkestäviä.

Tuommoinen on-off-on mallinen dpdt-kytkin toimii sarjassa-rinnan kytkennässä, varmaan löytyy jostain motonetistäkin mutta elektroniikkakaupasta saa pienempiä, joskin suolaisen hintaisia ovat kun samat maksavat tukkupaketissa kymmeniä senttejä.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 925
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Pahus, kun en enää löydä niitä lämppäreitä Power Partseista, jotka ostin omaan pyörääni. Runsaan vuoden nyt ovat ainakin toimineet moitteetta.

Bike Worldista ostin. Paketissa oli KTM:n logo. Tehotasoja on neljä. Säädin on kooltaan noin 30mm x 30mm x 10mm. Säätimessä on vain yksi painonappi ja neljä lediä. Kun nappia painaa pitkään, kytkeytyy lämpö päälle. Neljä minuuttia lämmittää täysillä ja viimeksi päälle jääneen tehotason osoittava ledi vilkkuu. Neljän minuutin jälkeen ledi jää palamaan kiinteästi ja viimeksi valittu tehotaso on päällä. Lyhyt painallus vaihtaa seuraavalle teholle. Pitkä painallus tai pyörän sammutus sammuttaa lämppärit. Pyörän uusi käynnistys ei käynnistä lämppäreitä vaan pitää erikseen kytkeä napista päälle.

Mun mielestä toimivat juuri niinkuin pitääkin ja yhden napin käyttö on hanskat kädessäkin helppoa. Kumit eivät ole mitkään kauhean paksut ja kovat, kuten takavuosien Saitot. Olisko hinta vuosi sitten ollut 80€.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Tase »

Minä olen jo neljässä pyörässä käyttänyt kahvalämmittimien säätimenä tätä:

http://motonet.fi/fi/tuote/482048/Lammi ... ierrettava

Aion laittaa vielä viidenteenkin. Vastusalue on todella sopiva 20 w lämmityselementteihin.
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Tase kirjoitti:Minä olen jo neljässä pyörässä käyttänyt kahvalämmittimien säätimenä tätä:
http://motonet.fi/fi/tuote/482048/Lammi ... ierrettava
Aion laittaa vielä viidenteenkin. Vastusalue on todella sopiva 20 w lämmityselementteihin.
Heh, just samanlainen antautui ja päästi savut pihalle Valmetin puhaltimen säätimenä.
No se hytin lämppäriflekti ottaakin vajaat 100W tehoa joten 40W kuormalla ja sopivassa ajoviimassa toi varmaan kestääkin hyvin.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

meikä kirjoitti:Kiinankauppoihin on ilmestynyt uudenmallisia tuppeja. Mielenkiintoista on tuo liukuva säädin erinomaisessa paikassa kun niitä kutenkin täytyy sätää koko ajan jos ajo vaihtelee intensiivisemmän ja siirtymän välillä. Tuo toimisi irroittamatta otetta pahemmin tangosta. Aiemmat ovat olleet vilkun kytkimessä tms. kätevässä paikassa. Kysymyksenä kuitenkin kestävyys ja miten tuo vasen tuppi kiinnitetään. Jossain näin kahdelle kaasuvaijerillekin version, mutta äkkiäkös tuohon toisen poraa. Ja saakohan nuo tupit vaihdettua rikkomatta, ainakin metsämopoissa ei varmaan pito noilla riitä.
Tuli tilattua ja asennettua. Kaasukapula oli tuplavaijerille eikä asennuksessa ollut sen suurempia ongelmia, palikka mihin vaijerit kiinnittyy oli väärässä asennossa joten kampesin palinkan irti booreista ja laitoin uuteen asentoon pikaliiman kera. Vasen kahva menee paikalleen nahkeasti työntämällä, sovitus ei ole kovin tiukka joten kahvan pysyminen kannattaa varmistaa liimalla. Mä en liimannut koska tanko vaihtuu talvella, hyvin tuntuu kahva pysyvän paikallaan pyörimättä vaikka ei ole tiukasti kiinni.

Johtosarjat on hieman lyhyet joten niiden jatkamiseen kannattaa varautua. Säätöyksikkönä on pieni elektroninen mokkula ja kuumenevia vastuksia ei ole ollenkaan. Tehon säätö on laitettu fiksusti vasempaan kahvaan peukalon ulottuville ja säätöä on helppo käyttää. Säätöyksikön käytin auki ja se on asiallisesti toteutettu joten oletettavasti on pitkäikäinen. Heinäkuisella +10 asteen helteellä 1-asento lämmittää riittävästi, 4- asentolla kahvat tulee kuumiksi joten syksyllä on odotettavissa lämpimiä näppejä. Kahvat lämpenee todella nopeasti ja lämpeneminen alkaa sormien puolelta, ainakin tuntuu siltä.

Vaikka kahvat on melko sileät niin ne on kohtalaisen pitävät ja pito varmaan paranee kun pinta kuluu hieman. Ei noi krossituppeja vastaa mutta kyllä noissa näpit pysyy kiinni, tuppien paksuus on 31.50mm. Tupit on valettu vastuksien päälle joten tuppeja ei voi vaihtaa karkeampiin.

Tähän mennessä kokemukset on positiivisia ja kyllä näitä uskaltaa suositella, hinta/laatu on todella hyvin kohdallaan näissä kahvoissa. Voisin kuvitella nämä kahvat hienommassa paketissa jonkun merkin logolla ja hintalappu 6-10 kertainen. Toimituksessa kului noin 4 viikkoa joten nyt jos tilaa niin saa lämppärit kiinni syksyksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kahva lämmittimet ?

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Tuli hommattua nuo samat kahvat tuossa keväämmällä. Omassa mopossa on sähköinen kaasukahva, joten poistin kaasu puolen kahvasta sen muoviputken kaikkine hiluineen. En tiedä vielä sopivuudesta KTM:n kaasukapulan ympärille-ei ole koleasta kesästä huolimatta tullut vielä asennettua.
Jospa se sinne jotenkin juurtuu kiinni...

Esim. Oxfordin lämpökahvoissa molemmat tupit tulee ilman mitään sisäputkia/kaasuvaijerin rullia.
Ducatissa piti hieman leikata harjanteita kaasukapulassa matalammaksi ja ulkoreunasta"laippa" pois, jotta tupin sai sujutettua paikoilleen. Sarjan mukana tulleella liimalla tarttui hyvin tupit kiinni.
Vastaa Viestiin