Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Touko 30, 2020 9:46 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sadeasuista kokemuksia.
ViestiLähetetty: La Heinä 26, 2014 8:59 am 

Pyörä: Pan European 1991
Ei oo varustelekan tuotteista kokemuksii mutta hanxin brescia on täysin vedenpitävä ja väljä että suojat mahtuu alle. Pikku-adven kans joskus möyrinyt polkujakin tuolla eikä oo ihan muovipussi.

Bonuksena iso tasku tuossa edessä mihin saa puhelimen yms.

Ja pakkaantuu pieneksi http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=255

Profiili  

ViestiLähetetty: La Heinä 26, 2014 5:19 pm 

Pyörä: XRV 750
Mulla on nyt bilteman laadukas kaksiosainen sadepuku :P. Ainaki vielä pysyny kuivana, ei oo tosin ko tuommosen puolen tunnin sateessa ajosta kokemusta :). Korkeaa ei kaulustahan tuossa ei oo.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Heinä 27, 2014 11:19 am 

Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Buell XB12X
Shoein yksosanen aivan mainio sadeasu palo tohon pakoputkeen. Eikä ollu viel kahtaviittä täyttänny

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2014 11:33 pm 

Pyörä: xrv 750
Kertokaa nyt vinkkejä hanxin 2osainen sadepuvusta kuinka koot sopii.itse mä o 187cm ja 90 kg koko 54 normi vaatteissa

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 08, 2014 10:16 am 

Itellä ainakin sadetakki meni ihan normivaatteiden mukaan.
Rukan takki on mulla 52 ja tosta XL, tosin tuossa Hanxissa on hihoissa vielä varaa ku oon lyhyt ja levee. :mrgreen:
Siis hihat on selkeästi pidemmät mitä tuossa Rukassa.

On kyllä aika kohtuuhintaset tällä hetkellä.

Takissahan on vyötäröllä kuminauha joka poistaa löysii lepattamasta.
Huppari on taas sisävuoren ansiosta mukavempi jos sitä käyttää muuallakin kuin prätkäkamojen päällä.

Jos ostat takin niin ilmoittele ovatko lisänneet hupun läppään enemmän ku yhen lyhyen tarranauhan.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2014 11:20 am 

Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Kulunut kesä meni ketuiksi kaiken maaliman taloremonteissa, mutta toissakesänä ajeltiin rouvan kanssa Eurooppaa eestaas reilun 5tkm edestä. Sattui melko sateiset kelit moneen otteeseen. Rouva ajeli oman HReensa kanssa minä KTM:llä. Mulla oli Spidin tämä http://www.spidi.com/eu/eu_en/motorcycl ... -rain.html ajoasu, rouvalla Rev Itin tämä http://www.revzilla.com/motorcycle/revi ... ain-jacket huomiovärinen ajoasu. Molemmilla pysyttiin kuivana kovemmassakin sateessa useamman tunnin, niin syheröillä alppiteillä kuin autobahnilla. Itse laittaisin näistä kahdesta pisteet Spidin ajoasulle. Spidin kangas on jonkin verran paksumpaa ja jäykempää ja näin ei lepata isommissakaan vauhdeissa. Lisäksi Spidin takissa kunnon remmit kyljissä ottamaan ylimääräiset kankaat pois lepattamasta. Niiku nyt meikäpojalla vyötärössä takeissa ylimääräistä joskus olisi ilman kiristiämiä... Rouvalla pakkasi lepattelemaan vaikka oli melko sopiva istuvuus. Lahkeet ja sun muut tarranauhat piti Spidissä paremmin kiinni kuin RevItissä. Tosin mulla ei nuo tarranauhat pyörän normi katteitten takia joutunu samanlaiseen testiin kuin rouvalla kun ajelee täysin ilman mitään katteita apinakiikulla. Toki sadepuvussa lukee max speed 130km/h, mutta matka taittui autobahnalla vähän nopeampaa niin rouvan ajopuvun lahkeitten tarrat antautuivat totaalisesti n 140km/h kulmilla ja lepattivat itsensä rikki. Olisi ilmeisesti saanut takuuseen, mutta rehellisiä jos ollaan niin ei tullut noudatettua valmistajan ohjeita.

Ja muutenkin suosin tuota sadeasun käyttöä. Uutta ajopukua olen haaveillut jo useamman vuoden, mutta lompakolla otsan sively on saanut aina järkiin. Seuraavassa puvussa ei ole kalvoja missään välissä tai ne pitää olla sellaiset, että ne saa irti ja kaapin nurkkaan. Kunnon sadeasulla en näe mitään järjellistä käyttöä kalvoille. Varsinkin kun yleensä lämpimän kesäpäivän jälkeen jos törmäät saderintamaan niin yleensä tuolloin on kylmempää, ei paista aurinko ja vesi pakkaa jäähdyttämään kuumimmankin kuskin niin lisävaatteiden päälle veto on useimmin kuitenkin positiivinen asia. Toki kunnon kuoritakilla jossa on kalvo laminoituna uloimpaan kankaaseen en ole koskaan päässyt köyhyyden takia ajelemaan, niin siitä en ossoo sanoa mitään.

P.S: niijuu ne ketkä ajelee oikein pitkiä pätkiä ja paljon kesässä (rautaperseitä mielenvikaisuutensa takia) sanovat, että ei ole kunnon kuoritakin voittanutta, paitsi kunnon vesisade. Eli ottavat aina vaikka kuinka Rukkia ja muita kukkia on käytössä aina sadeasun mukaan kun lähtevät ajelemaan. Varsinkin useampipäiväisen koitokseen on aina mukavampi startata kun ajopuku on kuiva joka aamu.

Viimeksi muokannut jaa päivämäärä Ke Joulu 10, 2014 6:30 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2014 6:25 pm 

Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Multa kans pisteet Spidin sadepuvulle. Viime kesän Kainuun kierrokselle (KTM Adventure Rally ja BR-Bikers Tour) ostin semmosen ja aina sade loppu heti kun sai puvun päälle :) Toimi siis erittäinkin hyvin, tosin veden pitävyydestä ei ole paljon kokemusta :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2014 4:15 pm 

Pyörä: 990 Adventure S -07
fintwin kirjoitti:
Kertokaa nyt vinkkejä hanxin 2osainen sadepuvusta kuinka koot sopii.itse mä o 187cm ja 90 kg koko 54 normi vaatteissa

Tilasin Hanx rain activo takin ja housut. Äsken hain ne postista ja sovitin niitä ajoasun päälle. M-koon takki ja housut on sopivat, L- koko ois varmasti ollut mulle liian iso. Olen 178cm ja 70kg ja normi vaatekoko on 50. Nyt ne oli todellakin kohtuuhintaisia.

t.t.tammi kirjoitti:
Jos ostat takin niin ilmoittele ovatko lisänneet hupun läppään enemmän ku yhen lyhyen tarranauhan.

Hupussa on vaan yksi n.5cm tarranauha. Eikö se pysy ajon aikana paketissa sillä yhdellä tarralla?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2014 11:10 pm 

Ei ainakaan mulla pysyny.
Useamman kerran sen taittelin piiloon mut satasen vauhdissa rupes aina läpättään kypärää vasten.
Mut noi lisäs tarraa veloituksetta.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com