Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 12:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 6:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Viestit: 603
Paikkakunta: Veikkola
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Tulevan kauden uutuuskypärä Cabergilta.
http://www.caberg.it/caberg_caschi_cabe ... =1&lang=en

Alkaa olla reissukypäräksi speksit kohdillaan.

-KarMa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 02, 2014 9:05 pm 

Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Viestit: 89
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Tuohan on käytännössä Duke johon on lisätty lippa. Siinä tietenkään mitään vikaa ole. Itselläni on ollut Duke jo 3v ja on hyvä avattava kypärä. Ei varmaan toimi tuo kypärä ajolasien kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 03, 2014 9:43 am 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2550
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Aika hauskan näkönen ratkaisu. Pysyyköhän paino alle kahden kilon? En ainakaan huomannu merkingöjä aiheesta.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 03, 2014 10:07 am 
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Viestit: 603
Paikkakunta: Veikkola
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Kypärä on yllättävän kevyt = 1600g (+/-50g).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 04, 2014 12:16 pm 

Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Viestit: 89
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Onhan tuosta tehty jo melko kattava arvostelu videoineen: http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/caberg-tourmax/review.htm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 02, 2014 2:12 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1831
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Messuilla tuli tutkiskeltua ja pari huomiota.

Lippa on pelkkä koriste. Sillä ei tee yhtään mitään. Sillä ei pysty suojaamaan visiiriä edellä menevän nostattamalta turveryöpyltä. Sillä ei liioin pysty estämään visiirille tulevan auringonpaisteen häikäisyä. Kun kypärän sisältä katsoo (siis kypärä on päässä), lippa ei näy.

Aika halvan oloiset materiaalit ja toteutukset enkä jaksa uskoa kovin pitkää kestävyyttä mm. aurinkovisiirin mekanismille.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 02, 2014 11:43 am 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 349
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: Sähköfillari
Å kirjoitti:
Messuilla tuli tutkiskeltua ja pari huomiota.

Lippa on pelkkä koriste. Sillä ei tee yhtään mitään. Sillä ei pysty suojaamaan visiiriä edellä menevän nostattamalta turveryöpyltä. Sillä ei liioin pysty estämään visiirille tulevan auringonpaisteen häikäisyä. Kun kypärän sisältä katsoo (siis kypärä on päässä), lippa ei näy.

Aika halvan oloiset materiaalit ja toteutukset enkä jaksa uskoa kovin pitkää kestävyyttä mm. aurinkovisiirin mekanismille.

Tismalleen samat huomiot itsellänikin. Mulla oli kyseinen kypärä ennakkotilauksessa maailmalta, mutta taidanpa perua nyt tilauksen.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 04, 2014 12:56 pm 

Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
Viestit: 89
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Itselläni on tosiaan ollut käytössä tuon "dual sport" kypärän perusmalli eli Duke. Yhteistä taivalta on takana noin 25tkm säästä riippumatta. Hyvin on kestänyt kaikki nippelit ja nappelit käyttöä. Sitä ei tarvitse pelätä. Maalipintakin on melkein uuden veroinen. Jäljet ovat lähinnä itseaiheutettuja pieniä naarmuja. Tämä Duke on ollut kaikista kypäristäni ylivoimaisesti paras. Se tuoko tuo lippa jotain lisäarvoa on jokaisen itse arveltava. En ainakaan V-Strommilla ajavana halua mitään lisäturbulenssia aiheuttavaa pahentamaan tilannetta. Tuohon lipalliseen Dukeen kun ei saa edes ajolaseja paikalleen.

Duke on tosiaan hyvä avattava kypärä jos ei omista R. Forresterin leukaa. Suosittelen kokeilemaan. Tuo DS versio jää ainakin minulta kauppaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2014 10:47 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1831
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Tämän kypärän kohdalla lippa on todellakin vain koriste ja siten aivan turha. Tai sitten sen tarkoitus on hillitä ajonopeuksia aiheuttamalla kaikkea ikävää (meteliä, ilmanvastusta, turbulenssia jne.). Varmaankin lipan rooli on kohottaa espan ja mannerheikin pikataivalta edestakaisin sahaavan "adventure"-motoristin imagoa.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2014 9:25 pm 

Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 8:49 pm
Viestit: 6
Moi
Harkitse kyllä moista kypärää, kunha saapuva maahan. Eihän tämä kypärä ole tarkoitettukaan mihinkään päitsille lasien kanssa. Ehkä huono tai hyvä välimuoto Guzzi Stelvion kanssa, eihän sekään ole kuin city maasturi.
Moista pottaa siis avattavaa ei ka ole kovin monta vaihtoehtoa.

T;Timppa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2014 12:45 am 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 349
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: Sähköfillari
Passo Stelvio kirjoitti:
Moi
Harkitse kyllä moista kypärää, kunha saapuva maahan. Eihän tämä kypärä ole tarkoitettukaan mihinkään päitsille lasien kanssa. Ehkä huono tai hyvä välimuoto Guzzi Stelvion kanssa, eihän sekään ole kuin city maasturi.
Moista pottaa siis avattavaa ei ka ole kovin monta vaihtoehtoa.

T;Timppa

Kyllähän hyviä avattavia kypäriä on olemassa. En näe lipan tuovan mitään lisähyötyä tässä Cabergin kypärässä, joten pistän tämän samalle viivalle muidenkin avattavien (lipattomien) kanssa. Jos ostaisin avattavaa kypärää, niin maksaisin ennemmin Shoei Neotecista vajaat 500 e, kuin Cabergista 250 e.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2014 1:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2250
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Tuossa tietty voi olla samaa kuin shoein hornetissakin, osalla jää pään muodosta johtuen kypärä turhan ylös jolloin lippaa ei näy.
Katoitteko että oliko modausvaraa kuten hornetissa?

Nooh, jos toi xlite menis viel muutaman vuoden, niin tuota kerinnee jossain sovittaan...

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2014 9:24 pm 

Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 8:49 pm
Viestit: 6
Moi
Kyllähän noita avattavia on ollut. Nykyinen HJC hihna löystyy ja leukaosaa saa joskus repiä auki. Maahantuojan mukaan ei mitään vikaa ole ?
Kokeilin kyllä messuilla kypärää, oli mukava päässä ja hiljainen. Toistaiseksi maassa on vain pari kokeilu kappaletta, viikko sitten. Kuukauden kuluttua voi kysellä lisää sanoi maahantuoja. Täytyy sitten käydä kokeilemassa lisää.
Maahantuojan verkkokaupasta saa -20% ja yli 100€ ostokset postikuluitta. Näin neottiin paikanpäällä myymälässä.

T;Timppa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2014 10:21 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 349
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: Sähköfillari
Mulla oli ennakkotilaus ko. kypärästä Burnoutitalystä (hinta 199 e) ja sieltä olisi kypärää saanut helmikuun lopusta eteenpäin. Peruin tilauksen messujen (lue: sovituksen) jälkeen.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 17, 2014 10:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1831
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
t.t.tammi kirjoitti:
Katoitteko että oliko modausvaraa kuten hornetissa?

Millaista modausta tarkoitat? Kyllä minä mielestäni aika huolella yritin kokeilla säätämistä monella tavalla ja ehkä vähän omillakin tavoilla. Ilman omia virityksiä lippaa ei pysty säätämään - en minä ainakaan löytänyt siitä sellaisia ominaisuuksia. Aika yksinkertainen oli se yksiasentoinen lipan paikallaan pitävä rakenne. Toki kun itse rakentelee stopparit jne., niin säätyy kai se vaikka mihin asentoon.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com