Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Valvoja: Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Esim. Tuohon saa rintasuojan http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/ ... kki-musta/
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Itselläni on ns. hyötyajossa suojat takissa ja housuissa, jos poikkean tieltä tai auraamattomalle yleensäkin, sitten ajelen varustus huomioiden. Luentosaliin teräskärjin tepastelu saattaa herättää huomiota, en ole miettinyt, ei kiinnosta. Mutta saappaista en tingi, koskaan. Aikanaan ostin lasten ajosaappaita, aikuisten malleissa kun oli kaikissa koko mansen seudulla tarjolla olleissa liiän pitkä varsi. Kun sitten pohje oli kävelykelvoton muutaman viikon, ajoin Team Örthenille ja ostin kunnon popot. Koommin en ole niistä tinkinyt ja äänestämäänkin pääsi TCX:t niristen ja naristen. Itteni pistän muiden edelle 100% varmuudella aina kun itteni muiden edelle pistäminen ei ole muilta pois - jos joku mun pukeutumisesta mieliharmia saa niin eipä oo mun syyni, mieliharmin saajan päässä se vika on.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Helteillä ollut suojapaita ja polvisuojat kevyiden enskakamppeiden alla, eilen oli viileämpi päivä ja laitoin päälle Rukkan puvun jossa on omat "suojat". Kyllä oli aika orpo olo kun oli tottunut suojapaitaan ja polvisuojiin, vähän samanlainen fiilis kun autolla ajaisi ilman turvavyötä tai menisi kauppaan kalsarit jalassa. Ei ollut minkäänlaista luottoa ja pojalle tuumasinkin että tänään pappa ei piirrä yhtään viivaa sorateille, eikä mennä minnekkään poluille. Noh, poluille ja rytömettään mentiin mutta aika varovasti edettiin
Kyl pitäisi keksiä joku kevyempi panssari Rukkan alle joka suojaa rintaa/selkää, pitää käydä kopeloimassa tuota Leatt:in paitaa. Dainesella olisi rinta/selkäpanssari ja se istuu hyvin päälle mutta on kaksiosaisella rintasuojalla.
Kyl pitäisi keksiä joku kevyempi panssari Rukkan alle joka suojaa rintaa/selkää, pitää käydä kopeloimassa tuota Leatt:in paitaa. Dainesella olisi rinta/selkäpanssari ja se istuu hyvin päälle mutta on kaksiosaisella rintasuojalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Just näin. Kerro sitten, jos löysit jotain käyttökelpoista. Kovin paksu se keksintö ei saisi olla, että mahtuisi nykyisen puvun sisälle. Vaikka Rukan (-ei siis Rukkan) uusi selkäsuoja onkin ihan kelvollinen, ei se vastaa hyvää erillistä suojaa. Hiostamatonkin sen pitäisi olla, että sitä haluaisi käyttää myös pitkällä reissulla etelän helteissä.Koheltaja kirjoitti:Kyl pitäisi keksiä joku kevyempi panssari Rukkan alle joka suojaa rintaa/selkää, pitää käydä kopeloimassa tuota Leatt:in paitaa. Dainesella olisi rinta/selkäpanssari ja se istuu hyvin päälle mutta on kaksiosaisella rintasuojalla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- gixxerman
- Viestit: 4786
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Itse luotan siviiliajelussa Ixsin ajopukuun omien suojiensa kanssa ja Alpinestarsin kengät.Sitten kun assulta poikkeavaa ajoa on tiedossa,varustus on täydet panssarit,HG-crossisaappaat,siinä ohut text.ajoasu päällä.Talvella Louisin kolmikerrosajoasu,lämpökerraston ja ohuen verrytteyasun kera ja Nevercoldin lämpöhanskat+lämpövisiirillinen kypärä.
Silloin harvoin,jos muoviluodilla ajaa,on päällä Louisin nahka-asu+kengät ja jos customista joskus pölyjä poistattaa on päällä taas fiiliksen vuoksi Louisin musta nahka-asu ja bootsit
Silloin harvoin,jos muoviluodilla ajaa,on päällä Louisin nahka-asu+kengät ja jos customista joskus pölyjä poistattaa on päällä taas fiiliksen vuoksi Louisin musta nahka-asu ja bootsit
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Kun ostin pitkän tauon jälkeen taas ensimmäisen moottoripyörän, 5 vuotta sitten, tein heti periaatepäätöksen, että aina puen kaikki kamat päälle, vaikka kioskilla käyntiä varten, se on myös pitänyt.
Ajopukuluja on kaksi BMW Streetguard (jossa Gore-kalvo laminoitu kuoreen kiinni) ja BMW Rallye 2 Pro, jossa irroitettava kalvo. Molemmissa CE-suojat selässä, hartioissa, kyynärpäissä, lonkissa ja polvissa. Puku valitaan reissun pituuden ja odotettavissa olevan kelin mukaan, farkuissa en aja. Olen sen verran hoikka, että kummankin puvun alle (vaikka ovat hoikkaa mallia) mahtuu hyvin erillinen Spidi Z121 selkä- ja rintapanssari, jota käytän myös aina. Lisäksi kaulaan laitan aina EVS:n donitsimallisen suojan. Saappaina yleensä Oxtar (=TCX) Infinity Gore-saappaat. Äärimmäisillä helteillä voin tehdä lyhyen lenkin TCX:n tennarimallin kengillä, jotka kuitenkin suojaavat nilkan kehräsluut ja pohja on jäykempi kuin lenkkarissa.
Mielestäni rintapanssarin pitää olla yksiosainen, jotta siitä olisi mahdollisimman paljon hyötyä. Nuo em. Spidit ja vastaavat ovat jäykähköjä, suojaavat hyvin, mutta haittaavat liikkumista jonkin verran. Itseäni se ei haittaa liikaa. Frocefieldin malli Flite on joustavampi, suojaavuuteen ja hiostavuuteen, verratuuna noihin jäykkiin en osaa ottaa kantaa.
Nämä siis pelkkiä rinta- selkäpanssareita ilman olka- ja kyynärsuojia. Ovat nopeita ja käteviä pukea myös työmatkakäytössä, jos crossihaarniska tuntuu hankalalta ja puvussa on hyvät suojat olka- ja kyynärpäille.
Sitä olen välillä miettinyt, että heittäisikö ajopuvun lonkkasuojat pois ja ostaisi tuollaiset suojashortsit.
Ajopukuluja on kaksi BMW Streetguard (jossa Gore-kalvo laminoitu kuoreen kiinni) ja BMW Rallye 2 Pro, jossa irroitettava kalvo. Molemmissa CE-suojat selässä, hartioissa, kyynärpäissä, lonkissa ja polvissa. Puku valitaan reissun pituuden ja odotettavissa olevan kelin mukaan, farkuissa en aja. Olen sen verran hoikka, että kummankin puvun alle (vaikka ovat hoikkaa mallia) mahtuu hyvin erillinen Spidi Z121 selkä- ja rintapanssari, jota käytän myös aina. Lisäksi kaulaan laitan aina EVS:n donitsimallisen suojan. Saappaina yleensä Oxtar (=TCX) Infinity Gore-saappaat. Äärimmäisillä helteillä voin tehdä lyhyen lenkin TCX:n tennarimallin kengillä, jotka kuitenkin suojaavat nilkan kehräsluut ja pohja on jäykempi kuin lenkkarissa.
Nuo Spidin rinta-selkäpanssarit mahtuvat ainakin minulla ajopuvun alle, eivätkä hiosta liikaa. Storm myy yhtä mallia, Defender Evo, mutta minulle tuo Z121 oli parempi, Evon selkäsuoja oli itselleni liian lyhyt, Z121:stä sai eripituisilla selkäsuojilla.Kunkku kirjoitti:Minulle on alkanut tulla alaston olo siksi, ettei yhdessäkään ajopuvussa ole minkäänlaista suojaa rintapuolella. Ehjästä selkärangasta on vähemmän iloa jos kylkiluut ovat poikki ja keuhkot painuneet kasaan. Joku toimiva lääke siihen pitäisi keksiä. Voiko erillinen suojapaita olla kätevä reissussa ja jokapäiväisessä pätkäajossa?
Mielestäni rintapanssarin pitää olla yksiosainen, jotta siitä olisi mahdollisimman paljon hyötyä. Nuo em. Spidit ja vastaavat ovat jäykähköjä, suojaavat hyvin, mutta haittaavat liikkumista jonkin verran. Itseäni se ei haittaa liikaa. Frocefieldin malli Flite on joustavampi, suojaavuuteen ja hiostavuuteen, verratuuna noihin jäykkiin en osaa ottaa kantaa.
Nämä siis pelkkiä rinta- selkäpanssareita ilman olka- ja kyynärsuojia. Ovat nopeita ja käteviä pukea myös työmatkakäytössä, jos crossihaarniska tuntuu hankalalta ja puvussa on hyvät suojat olka- ja kyynärpäille.
Sitä olen välillä miettinyt, että heittäisikö ajopuvun lonkkasuojat pois ja ostaisi tuollaiset suojashortsit.
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Toi Z121 näyttää selkeästi mun seuraavalta suojalta katupuvun alle dainesen waven tilalle.
Onko sulla mek mikä koko noista ja mitenkä pitkä selkäosa siinä on?
Näin 170-senttisenä jää just taulukoiden rajamaille.
Onko sulla mek mikä koko noista ja mitenkä pitkä selkäosa siinä on?
Näin 170-senttisenä jää just taulukoiden rajamaille.
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Tuolla motoin.de -sivuilla on hyvä kokotaulukko alareunassa, sen mukaan tilasin. Omat mitat 188 cm, 74 kg. Eli otin pisimmän koon Z122, mutta M-vartalolle ja hyvin istuu. Se Stormin Defender Evo on "yhden koon" suoja, joka istunee hyvin keskiverto 178/80-tyypille. Itse suojat ovat kai samat, mallien ero on selkäsuojan pituudessa ja kiinnitysremmeissä.
Sinun mittainen näkyy olevan juuri Z120 ja Z121 rajoilla, koko sitten vyötärön mukaan joko M tai L. Sanoisin, että mieluummin hieman liian lyhyt kuin liian pitkä. Jos selkäsuoja on liian pitkä, sen alaosa vastaa satulaan ja nousee niskasta ylös. Jos olet vartaloltasi tukevahko, kannattaa käydä kokeilemassa Stormissa tuota Evoa, on halvempi.
Sinun mittainen näkyy olevan juuri Z120 ja Z121 rajoilla, koko sitten vyötärön mukaan joko M tai L. Sanoisin, että mieluummin hieman liian lyhyt kuin liian pitkä. Jos selkäsuoja on liian pitkä, sen alaosa vastaa satulaan ja nousee niskasta ylös. Jos olet vartaloltasi tukevahko, kannattaa käydä kokeilemassa Stormissa tuota Evoa, on halvempi.
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Näin kesäsin oon aika hyvin saanut pidettyä varusteet päällä. Eilen ensimmäisen kerran kävin shortseilla kaverilla kahveella.
- Mutta smotoilla ajaessa sama varustus kuin nappuloillakin, eli: crossisaappaat, polvisuojat, crossihousut, crossipaita jossa alla suojapaita, päässä kypärä ja käsissä crossihanskat.
- Joskus vaihdan sateisella tai kylmemmällä kelillä päälle kalvolliset ajohousut ja takin. Takin alle ei tosin mahdu suojapaita ja takissa ei ole selälle suojaa, joten harvoin tulee käytettyä. Jalassa crossisaappaat ja polvisuojat.
- Smotoilla kaupungissa ajellessa puen päälle muuten täyden setin, mutta suojapaidan päälle menee KTM:n huppari tai tuulitakki.
Alusasuna kesät talvet hikikerrasto, lämpösemmällä kelillä paita on vaan mallia lyhythihainen että kehtaa istua kahveella ilman suojia.
Keväällä yksi kaatuminen jäisessä paikassa opetti, että hyvän raahautumissuojan tarjoava maihari ei nilkkaa taipumiselta suojaa. Nilkka viikon pari kipeänä ja siitä eteenpäin crossisaappaat aina jalassa. Pyrin että aina siis on crossisaappaat, polvisuojat, suojapaita, crossihanskat ja kypärä päässä. Muu on sitten kosmeettista. Tuo Scotin pursuit 250 suojapaita on niin helppo pukea ja riisua, että sen riisuu kahveetauolla shellin terassilla alle kymmenen sekunnin.
- Mutta smotoilla ajaessa sama varustus kuin nappuloillakin, eli: crossisaappaat, polvisuojat, crossihousut, crossipaita jossa alla suojapaita, päässä kypärä ja käsissä crossihanskat.
- Joskus vaihdan sateisella tai kylmemmällä kelillä päälle kalvolliset ajohousut ja takin. Takin alle ei tosin mahdu suojapaita ja takissa ei ole selälle suojaa, joten harvoin tulee käytettyä. Jalassa crossisaappaat ja polvisuojat.
- Smotoilla kaupungissa ajellessa puen päälle muuten täyden setin, mutta suojapaidan päälle menee KTM:n huppari tai tuulitakki.
Alusasuna kesät talvet hikikerrasto, lämpösemmällä kelillä paita on vaan mallia lyhythihainen että kehtaa istua kahveella ilman suojia.
Keväällä yksi kaatuminen jäisessä paikassa opetti, että hyvän raahautumissuojan tarjoava maihari ei nilkkaa taipumiselta suojaa. Nilkka viikon pari kipeänä ja siitä eteenpäin crossisaappaat aina jalassa. Pyrin että aina siis on crossisaappaat, polvisuojat, suojapaita, crossihanskat ja kypärä päässä. Muu on sitten kosmeettista. Tuo Scotin pursuit 250 suojapaita on niin helppo pukea ja riisua, että sen riisuu kahveetauolla shellin terassilla alle kymmenen sekunnin.
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Kun kerran auton kylkeen ajaa, niin oppii arvostamaan oikeita ajovarusteita. Tuiki tavallinen tilanne, pihalta puskista auto eteen etc.
Kirstuun päätyminen todella lähellä, mutta aika ei ollut vielä. Sen se opetti että ajokamat päälle jos ajetaan, jos ei huvita pukea niin ei ajeta.
Hirvittää katsoa tuota sortsiporukkaa pyörän päällä.
Mutta jokainen tekee valintansa itse, ei sen enempää.
Kirstuun päätyminen todella lähellä, mutta aika ei ollut vielä. Sen se opetti että ajokamat päälle jos ajetaan, jos ei huvita pukea niin ei ajeta.
Hirvittää katsoa tuota sortsiporukkaa pyörän päällä.
Mutta jokainen tekee valintansa itse, ei sen enempää.
- Jokke Espoosta
- Viestit: 744
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
- Pyörä: Poljettava
- Paikkakunta: Häme
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Päivitetäänpä tähän topicciin nykytilanne, ihan siksi että oletettavasti montaa aloittelijaa saattaa kiinnostaa mihin suuntaan edes vähän kokemusta omaavien ajokamat ovat kehittyneet. Ajot ovat entistä enemmän soratierälläämistä, työmatka-ajo yms paikasta A paikkaan B siirtyminen ei jaksa oikein enää mopolla kiinnostaa.
Ilta- tai viikonloppurälläykseen:
-Ohut kerrasto alle suojaamaan kroppaa suojien hankaukselta
-Crossisaappaat
-Polvisuojat
-Suojashortsit
-Suojattomat ajohousut jotka kestävät kulutusta ja pitävät tuulta
-Suojapaita
-Työnantajalta joululahjaksi saatu softshell-takki, pitää hyvin tuulta eikä lepata
-Niskatuki
-Bilteman crossipotta
-Jotkut mitkälie ajolasit
-Hanxin nahkahanskat, yllättäen eivät ole olleet kovin kuumat kesähelteilläkään
Kerran olen tänä kesänä käynyt parempi puolisko kyydissä ajamassa muutaman sadan kilsan reissun, silloin päällä oli ajoasu jossa integroidut suojat ja jalassa vaelluskengät. Ehkä tyhmä logiikka, mutta kun parempi puolisko veti farkuissa ja nahkatakissa niin en itsekään kokenut tarpeelliseksi vetää täyttä haarniskaa päälle kun ajo oli hiljaa, rauhallisesti ja varovasti.
Näyttäisi siltä että jatkossa ajot keskittyvät entistä enemmän rälläämiseen ja matkarälläämiseen. Tuntuisi hankalalta vaihtaa integroidut suojat sisältäviin takkiin ja housuihin, ei oikein ole luottoa että ne pysyvät paikallaan kun kunnolla rypäisee. Varmaan kyllä kätevämmät käyttää esim. matkaillessa kun housut vaihtamalla ja takin riisumalla on jo suurin piirtein arkikamppeissa. Erillisiä suojia ja erillisiä vaatteita käyttäessä bonusta on myös se, että jotain osaa on helppo päivittää parempaan/vaihtaa ehjään tms. Oletan myös, että esim. suojapaita suojaa paremmin kuin takkiin integroidut suojat.
Nykysysteemissä tosin se hyvä, että sekä päällystakki että -housut käyvät sellaisenaankin vaatteeksi kun ottaa suojat pois alta, mitä nyt ovat vähän isot.
Ilta- tai viikonloppurälläykseen:
-Ohut kerrasto alle suojaamaan kroppaa suojien hankaukselta
-Crossisaappaat
-Polvisuojat
-Suojashortsit
-Suojattomat ajohousut jotka kestävät kulutusta ja pitävät tuulta
-Suojapaita
-Työnantajalta joululahjaksi saatu softshell-takki, pitää hyvin tuulta eikä lepata
-Niskatuki
-Bilteman crossipotta
-Jotkut mitkälie ajolasit
-Hanxin nahkahanskat, yllättäen eivät ole olleet kovin kuumat kesähelteilläkään
Kerran olen tänä kesänä käynyt parempi puolisko kyydissä ajamassa muutaman sadan kilsan reissun, silloin päällä oli ajoasu jossa integroidut suojat ja jalassa vaelluskengät. Ehkä tyhmä logiikka, mutta kun parempi puolisko veti farkuissa ja nahkatakissa niin en itsekään kokenut tarpeelliseksi vetää täyttä haarniskaa päälle kun ajo oli hiljaa, rauhallisesti ja varovasti.
Näyttäisi siltä että jatkossa ajot keskittyvät entistä enemmän rälläämiseen ja matkarälläämiseen. Tuntuisi hankalalta vaihtaa integroidut suojat sisältäviin takkiin ja housuihin, ei oikein ole luottoa että ne pysyvät paikallaan kun kunnolla rypäisee. Varmaan kyllä kätevämmät käyttää esim. matkaillessa kun housut vaihtamalla ja takin riisumalla on jo suurin piirtein arkikamppeissa. Erillisiä suojia ja erillisiä vaatteita käyttäessä bonusta on myös se, että jotain osaa on helppo päivittää parempaan/vaihtaa ehjään tms. Oletan myös, että esim. suojapaita suojaa paremmin kuin takkiin integroidut suojat.
Nykysysteemissä tosin se hyvä, että sekä päällystakki että -housut käyvät sellaisenaankin vaatteeksi kun ottaa suojat pois alta, mitä nyt ovat vähän isot.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Suojapaita, erilliset polvisuojat, niskatuki, kypärä, hanskat, rossisaappaat, ajotakki ja housut
Aina ajaessa päällä, ajoinpa asfaltilla tai soralla. Olipa miten kylmä, kuuma tai matka lyhyt tai pitkä. Silkaa hulluutta jättää näistä yhtään pois, sillä koskaan ei tiedä.
Ei ole kokemuta miten kalliimpien ajopukujen "suojat" pysyy kohillaan, mutta en kyllä itse uskalla niiden kanssa ajaa metriäkään
Aina ajaessa päällä, ajoinpa asfaltilla tai soralla. Olipa miten kylmä, kuuma tai matka lyhyt tai pitkä. Silkaa hulluutta jättää näistä yhtään pois, sillä koskaan ei tiedä.
Ei ole kokemuta miten kalliimpien ajopukujen "suojat" pysyy kohillaan, mutta en kyllä itse uskalla niiden kanssa ajaa metriäkään
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Mä oon kyllä niin turvanatsi että mun kyytiin ei kukaan tule ilman ajopukua.
Ennemmin sitten antaisin ajopuvun kyytiläiselle ja itse ilman.
Mulla on aina päällä nahkapuku jossa kovat suojat, ja integroitu kova selkäpanssari.
Jos on kylmä niin vedän nahkatakin päälle vielä softshell takin. Sateella sitten sadepuku päälimmäiseksi.
Tänä kesänä on tainnu kerran tulla hiki, mutta kylmä montakin kertaa.
Jos on niin lyhyt matka etten viitsi pukea ajopukua, menen polkupyörällä.
Ennemmin sitten antaisin ajopuvun kyytiläiselle ja itse ilman.
Mulla on aina päällä nahkapuku jossa kovat suojat, ja integroitu kova selkäpanssari.
Jos on kylmä niin vedän nahkatakin päälle vielä softshell takin. Sateella sitten sadepuku päälimmäiseksi.
Tänä kesänä on tainnu kerran tulla hiki, mutta kylmä montakin kertaa.
Jos on niin lyhyt matka etten viitsi pukea ajopukua, menen polkupyörällä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Enduropolut kisapyörällä:
Jalassa crossisaappaat, Asteriskin polvituet ja crossihousut. Ajopaita, jonka päällä hartiasuojat ja kyynerpääsuojat (viileampi näin päin) ja donitsi kaulassa. Kypäränä Laser MX-7 Carbon. Crossihanskat.
Talvella urheilukerrasto alle ja alaosa sama kuin kesällä. Yläosaan Foxin suojapaita ja päälle KTM:n endurotakki ja donitsi edelleen. Yokon neopreenihanskat.
Soratiesurauttelu 690:llä:
Klimin Traverse ja alla Foxin suojapaita sekä polvisuojat. Jalassa ovat olleet katusaappaat, mutta ne korvautuvat Sidin Adventureilla, jahka saapuvat. Donitsia en käytä. Kypäränä Arai Tour-X3. Kädessä Yokon neopreenihanskat. Syksyn ja kevään viileämmillä keleillä alle lisäksi kerrastoa ja fleeceä ja paksummat hanskat.
Hellekelillä muuten sama, mutta ajoasu vaihtuu KTM:n endurotakkiin tuuletukset auki ja crossihousuihin sekä crossihanskoihin.
Tällä tavalla pystyn näppärästi hyödyntämään osittain samoja varusteita molemmissa ajoissa.
Hyötyajoa en aja.
Jalassa crossisaappaat, Asteriskin polvituet ja crossihousut. Ajopaita, jonka päällä hartiasuojat ja kyynerpääsuojat (viileampi näin päin) ja donitsi kaulassa. Kypäränä Laser MX-7 Carbon. Crossihanskat.
Talvella urheilukerrasto alle ja alaosa sama kuin kesällä. Yläosaan Foxin suojapaita ja päälle KTM:n endurotakki ja donitsi edelleen. Yokon neopreenihanskat.
Soratiesurauttelu 690:llä:
Klimin Traverse ja alla Foxin suojapaita sekä polvisuojat. Jalassa ovat olleet katusaappaat, mutta ne korvautuvat Sidin Adventureilla, jahka saapuvat. Donitsia en käytä. Kypäränä Arai Tour-X3. Kädessä Yokon neopreenihanskat. Syksyn ja kevään viileämmillä keleillä alle lisäksi kerrastoa ja fleeceä ja paksummat hanskat.
Hellekelillä muuten sama, mutta ajoasu vaihtuu KTM:n endurotakkiin tuuletukset auki ja crossihousuihin sekä crossihanskoihin.
Tällä tavalla pystyn näppärästi hyödyntämään osittain samoja varusteita molemmissa ajoissa.
Hyötyajoa en aja.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Mitä puet päällesi minkäkinlaiselle ajelulle?
Meikäläinen käy töissä, kaupassa ym. autolla. Mopon kanssa lähden aina harrastamaan eli nauttimaan mutkateistä ja sorapätkistä. Kaikki varusteet on aina päällä.
Varusteita on kertynyt monenlaisia eri olosuhteisiin ja lämpötiloihin.
Tässä eniten käyttämäni.
Leat BobyFit 3D suojaliivi jossa rintakehän suojaus level 2, selkäsuoja level 2.
EVS niskatuki
Sidi Adventure ajosaappaat
Lämpimille ilmoille BMW GS DRY ajopuku
Käsineet BMW GS Pro
Kylmällä ilmalla Rukka Armas
Alle Rukan merinovilla kylmällä ilmalla.
Käsineet kylmällä Alpinestars Dry
Kypärä Shoei Neotec
Varusteita on kertynyt monenlaisia eri olosuhteisiin ja lämpötiloihin.
Tässä eniten käyttämäni.
Leat BobyFit 3D suojaliivi jossa rintakehän suojaus level 2, selkäsuoja level 2.
EVS niskatuki
Sidi Adventure ajosaappaat
Lämpimille ilmoille BMW GS DRY ajopuku
Käsineet BMW GS Pro
Kylmällä ilmalla Rukka Armas
Alle Rukan merinovilla kylmällä ilmalla.
Käsineet kylmällä Alpinestars Dry
Kypärä Shoei Neotec