Etukate 1200GS:ään?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Etukate 1200GS:ään?
Olen 188 ja pitkäselkäinen. GSA:n pleksi MRAn spoilerilla oli mulle melkein täydellinen, mutta hieman piti kyyristyä, jos halusi ajaa täysin ilman kypärämelua. Se vaihtui Givi AirFlow:hun, joka on varmaan niin hyvä, kuin tämän mittainen voi tuollaisessa pyörässä saada.
Lisäetuna Givi Airflow:ssa esim. GSA pleksi & MRA spoileriin verrattuna on, että Airflown saa esim. soratie- tai helleajoa varten melko matalaksikin, pelkästään laskemalla yläosan alimpaan asentoon. Tällöin korviin tulee tasaista tuulen suhinaa, ainakin pitkällä miehellä kypärä on melko puhtaassa ilmavirrassa ja yläasennossa taasen täysin suojassa pyörteiltä. Pleksi on hieman GSA:n pleksiä leveämpi ja suojaa olkavarret paremmin (sateessa & kylmällä kelillä etu) ja helteellähän tuuletusta saa yläosan alas laskemalla. Säätö tehdään kahdella pikalukolla ja kestää sekunnin. Ala-asentoon sen voi säätä jopa vauhdissa, ja miksei ylöskin, mutta silloin tulee helposti nykäisseeksi koko yläosan irti, kun liukukiskojen päässä ei ole mitään stopparia. Älkää kysykö, mistä tiedän...
Tuossa on vielä paikoillaan GSA:n pleksi MRA:n spoilerilla.
Tuossa Givi AirFlow (=Kappa Airstream), yläosa säädettynä korkeimpaan asentoon:
ja edestä:
Ja tämä kuva on otettu jossakin Norjan takamailla, Airflow:n yläosa ala-asennossa soratieajoa varten:
Lisäetuna Givi Airflow:ssa esim. GSA pleksi & MRA spoileriin verrattuna on, että Airflown saa esim. soratie- tai helleajoa varten melko matalaksikin, pelkästään laskemalla yläosan alimpaan asentoon. Tällöin korviin tulee tasaista tuulen suhinaa, ainakin pitkällä miehellä kypärä on melko puhtaassa ilmavirrassa ja yläasennossa taasen täysin suojassa pyörteiltä. Pleksi on hieman GSA:n pleksiä leveämpi ja suojaa olkavarret paremmin (sateessa & kylmällä kelillä etu) ja helteellähän tuuletusta saa yläosan alas laskemalla. Säätö tehdään kahdella pikalukolla ja kestää sekunnin. Ala-asentoon sen voi säätä jopa vauhdissa, ja miksei ylöskin, mutta silloin tulee helposti nykäisseeksi koko yläosan irti, kun liukukiskojen päässä ei ole mitään stopparia. Älkää kysykö, mistä tiedän...
Tuossa on vielä paikoillaan GSA:n pleksi MRA:n spoilerilla.
Tuossa Givi AirFlow (=Kappa Airstream), yläosa säädettynä korkeimpaan asentoon:
ja edestä:
Ja tämä kuva on otettu jossakin Norjan takamailla, Airflow:n yläosa ala-asennossa soratieajoa varten:
-
- Viestit: 895
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Re: Etukate 1200GS:ään?
Mitkä noi sun lisävalot on?
Mulla se MRA:n spoileri on muuten hyvä, mutta heiluu aika kovin (tai siis koko pleksi heiluu), koska mulla on ne pikakiinnikkeet ja ne painaa aika paljon. Tänään kokeilin taas ajaa ilman ja vakiopleksi ala-asennossa. Ei ole kovin paljon meluisampi ja nyt mulla onkin mietinnän paikka, että laitanko ollenkaan MRA:ta takaisin.
Toimi kyllä reissulla ihan hyvin.
En ehkä laita ainakaan painavilla pikakiinnikkeillä, mutta poraaminenkin arveluttaa.
Mulla se MRA:n spoileri on muuten hyvä, mutta heiluu aika kovin (tai siis koko pleksi heiluu), koska mulla on ne pikakiinnikkeet ja ne painaa aika paljon. Tänään kokeilin taas ajaa ilman ja vakiopleksi ala-asennossa. Ei ole kovin paljon meluisampi ja nyt mulla onkin mietinnän paikka, että laitanko ollenkaan MRA:ta takaisin.
Toimi kyllä reissulla ihan hyvin.
En ehkä laita ainakaan painavilla pikakiinnikkeillä, mutta poraaminenkin arveluttaa.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Re: Etukate 1200GS:ään?
Lisäpitkät ovat Bosch Compact 100. Hyvät ja kohtuuhintaiset, alle satasen pari. Kiinnitysrauta oli kalliimpi kuin valot ja rele yhteensä.Mika_Tz kirjoitti:Mitkä noi sun lisävalot on?
#
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
- Pyörä: Iso gessu -08
- Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Re: Etukate 1200GS:ään?
Tuo pitää paikkansa, kiinnikkeet on painavat ja pleksi heiluu.Mika_Tz kirjoitti: Mulla se MRA:n spoileri on muuten hyvä, mutta heiluu aika kovin (tai siis koko pleksi heiluu), koska mulla on ne pikakiinnikkeet ja ne painaa aika paljon.
Tuo MRA on mielestäni hyvä - mutta vain tuulettomissa olosuhteissa. Olen pähkäillyt asian siten, että tuuli "rikkoo" sen ilmavirtauksen mikä syntyy ja samalla alkaa meteli. Hyvällä säällä mennään käytännössä äänettömästi, pieni ujellus kantautuu korviin. Mutta sitten tuulen alkaessa on taas *elvetti irti ja melua pukkaa. Mahtaa MRA olla hieman liian kapea. Myös käsivarsien asennoilla saa äänimuutoksia aikaan.
- PELTILELU
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 1:42 pm
- Pyörä: R1200GSa, g650Xcountry
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Etukate 1200GS:ään?
Kokeilin omaan Gessuun puolenkymmentä erilaista peksiä ja päädyin tuollaiseen enkä ole katunut: http://www.nippynormans.com/products/sc ... wde-1200gs
Olen 176cm pitkä ja tuon plexin kanssa pystyn ajamaan Schubertin C3 kypärällä visiiri auki halutessa sen minkä GS kulkee eikä ole haittaa turbulensseista. En käytä korvatulppia ja Autocomin kautta voin kuunnella musiikkia huudattamatta "kybällä". Suosittelen
Olen 176cm pitkä ja tuon plexin kanssa pystyn ajamaan Schubertin C3 kypärällä visiiri auki halutessa sen minkä GS kulkee eikä ole haittaa turbulensseista. En käytä korvatulppia ja Autocomin kautta voin kuunnella musiikkia huudattamatta "kybällä". Suosittelen
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Etukate 1200GS:ään?
Taidan olla vähän poikkeusyksilö, kun pidän gessun normaaliplexiä kohtuu hyvänä, varsinkin kokoonsa nähden. Ei toki varsinaisesta suojaavuudesta voi puhua tuon plexin kohdalla, kun esim. ajo visiiri auki ei oikein onnistu, senverran viimaa ja värinöitä tulee, mutta eipä silti osu ilmavirrat kunnolla suoraan kuskiin oikein mistään. Jopa kädet on poissa suorasta viimasta normaali sarviotteella. Ainut suurempi mukavuushaitta ittellä tuolla plexillä on kova kypärämelu.
Suurempaa plexiä en haluaisi vaihtaa, koska tulee ajeltua vauhdikkaasti kuoppaisilla sorateillä, ja jo vakio plexi väpättää välillä huolestuttavan voimakkaasti.
Jos olisin hankkimassa parenpaa koko plexiä, niin Givin Af330 , olisi heti ensimmäisenä mahdollisena hankintalistalla, senverran hyvän vaikutelman se jätti kerran koitettuani sillä varustettua gessua.
Tästä syystä, kun pientä parannusta halusin niin tilasin matka-ajoa rauhoittamaan (toivottavasti!) Puigin pienen säädettävän lisäplexi-spoilerin gessun normaaliplexin jatkoksi.
Tässä juttua siitä, kuinka se toimii:
Paketissa Puig näyttää enemmän alle 10e härpäkkeeltä, kuin 67e (toimituksineen) lisävarusteelta. No ei anneta ulkonäön kiusata, plexi pyörään ja koeajolle. Selvä muutos mukavampaan suuntaan on tosiasia. Kypärän visiiri (Shoei syncrotec) raollaan/ auki pystyy yllättävän hyvin ajelemaan normaaleja alle 100km/h nopeuksia, mikä ennen ei viiman ja värinöiden vuoksi onnistunut. Toki molempia ilmenee vieläkin, mutta siedettävinä. Meteli sensijaan ei erityisen dramaattisesti pienentynyt, mutta pientä parannusta on senkin suhteen. Kaikista kuoppaisimmille teille tuokin on jo liian raskas plexinreunalla oleilemaan, senverran raivokkaasti plexi väpätti tuon kanssa. Puigin kiinnitys on toki tiukka ja hyvä, parilla 6mm kuusiokoloruuvilla puristamalla, eikä plexiin ole heti tulossa jälkiä.
Puig lisäspoileri on matkakäyttöön ja vähän sileimmille teille vakioplexin kanssa pienin varauksin (hinta korkeahko) suositeltava lisävaruste mukavuutta lisäämään, kunhan ei odota ”Wingimaista” tuulensuojausta.
Suurempaa plexiä en haluaisi vaihtaa, koska tulee ajeltua vauhdikkaasti kuoppaisilla sorateillä, ja jo vakio plexi väpättää välillä huolestuttavan voimakkaasti.
Jos olisin hankkimassa parenpaa koko plexiä, niin Givin Af330 , olisi heti ensimmäisenä mahdollisena hankintalistalla, senverran hyvän vaikutelman se jätti kerran koitettuani sillä varustettua gessua.
Tästä syystä, kun pientä parannusta halusin niin tilasin matka-ajoa rauhoittamaan (toivottavasti!) Puigin pienen säädettävän lisäplexi-spoilerin gessun normaaliplexin jatkoksi.
Tässä juttua siitä, kuinka se toimii:
Paketissa Puig näyttää enemmän alle 10e härpäkkeeltä, kuin 67e (toimituksineen) lisävarusteelta. No ei anneta ulkonäön kiusata, plexi pyörään ja koeajolle. Selvä muutos mukavampaan suuntaan on tosiasia. Kypärän visiiri (Shoei syncrotec) raollaan/ auki pystyy yllättävän hyvin ajelemaan normaaleja alle 100km/h nopeuksia, mikä ennen ei viiman ja värinöiden vuoksi onnistunut. Toki molempia ilmenee vieläkin, mutta siedettävinä. Meteli sensijaan ei erityisen dramaattisesti pienentynyt, mutta pientä parannusta on senkin suhteen. Kaikista kuoppaisimmille teille tuokin on jo liian raskas plexinreunalla oleilemaan, senverran raivokkaasti plexi väpätti tuon kanssa. Puigin kiinnitys on toki tiukka ja hyvä, parilla 6mm kuusiokoloruuvilla puristamalla, eikä plexiin ole heti tulossa jälkiä.
Puig lisäspoileri on matkakäyttöön ja vähän sileimmille teille vakioplexin kanssa pienin varauksin (hinta korkeahko) suositeltava lisävaruste mukavuutta lisäämään, kunhan ei odota ”Wingimaista” tuulensuojausta.
Re: Etukate 1200GS:ään?
Millä/miten tuo tulee kiinni. Joku pitäisi hankkia. Ei tarvitsisi olla paljoa lisää korkeutta plexiin. Kun kokeilee hiukan matalampana ajaa niin suhinat loppuu.PELTILELU kirjoitti:Kokeilin omaan Gessuun puolenkymmentä erilaista peksiä ja päädyin tuollaiseen enkä ole katunut: http://www.nippynormans.com/products/sc ... wde-1200gs
Olen 176cm pitkä ja tuon plexin kanssa pystyn ajamaan Schubertin C3 kypärällä visiiri auki halutessa sen minkä GS kulkee eikä ole haittaa turbulensseista. En käytä korvatulppia ja Autocomin kautta voin kuunnella musiikkia huudattamatta "kybällä". Suosittelen
koskijus & R12GS
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit
Re: Etukate 1200GS:ään?
Pitääkö porata originaali pleksiin reikiä kun kiinnittää tuon Varion ?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... -vt-smoke/
BMW R1200GS 2004 Mra Katelasi Vario Touring Savu R1200Gs/Adv.
Kuka mahtaa myydä tätä suomessa; Givi AirFlow / hinta ?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... -vt-smoke/
BMW R1200GS 2004 Mra Katelasi Vario Touring Savu R1200Gs/Adv.
Kuka mahtaa myydä tätä suomessa; Givi AirFlow / hinta ?
koskijus & R12GS
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit
- PELTILELU
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 1:42 pm
- Pyörä: R1200GSa, g650Xcountry
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Etukate 1200GS:ään?
koskijus kirjoitti:Millä/miten tuo tulee kiinni. Joku pitäisi hankkia. Ei tarvitsisi olla paljoa lisää korkeutta plexiin. Kun kokeilee hiukan matalampana ajaa niin suhinat loppuu.PELTILELU kirjoitti:Kokeilin omaan Gessuun puolenkymmentä erilaista peksiä ja päädyin tuollaiseen enkä ole katunut: http://www.nippynormans.com/products/sc ... wde-1200gs
Olen 176cm pitkä ja tuon plexin kanssa pystyn ajamaan Schubertin C3 kypärällä visiiri auki halutessa sen minkä GS kulkee eikä ole haittaa turbulensseista. En käytä korvatulppia ja Autocomin kautta voin kuunnella musiikkia huudattamatta "kybällä". Suosittelen
Tuo NippyNormansin pleksi kiinnitetään samoilla ruuveilla kuin alkuperäinenkin eli asennus onnistuu helposti
Re: Etukate 1200GS:ään?
Nostetaanpas vanhaa aihetta esiin.
Ajatuksena olis tuunata gsa:n orkkispleksiä niin että saisi ilmavirran nousemaan yli visiirin aukon, parhaassa tapauksessa kypärän yli ( maantie nopeuksissa) Normiasetuksillakin tuo on lähes siedettävä ajettava.
Tavoiteena mahd.matala ja tukeva viritys ( helpottaa ajoa pikkupoluilla)
Kypärä päässä kuskin lakikorkeus huitelee aika tasan kahdessa metrissä
Olen funtsinut tuota Mra:n Vario lippaa joka toimi mulla ainakin Varaderossa aikoinaan loistavasti.
Mek:llä on selkeesti kokemusta kys. lipasta, oliko sulla tuo Vario vaiko X-creen käytössä.
Kertokaahan kokemuksia ja minkä levyistä lippaa olette kiinni ruuvanneet. Todennäköiset vaihtoehdot
taitaa olla 34 tai 38 cm levyiset.
Muutkin vinkit on tervetulleita
Ajatuksena olis tuunata gsa:n orkkispleksiä niin että saisi ilmavirran nousemaan yli visiirin aukon, parhaassa tapauksessa kypärän yli ( maantie nopeuksissa) Normiasetuksillakin tuo on lähes siedettävä ajettava.
Tavoiteena mahd.matala ja tukeva viritys ( helpottaa ajoa pikkupoluilla)
Kypärä päässä kuskin lakikorkeus huitelee aika tasan kahdessa metrissä
Olen funtsinut tuota Mra:n Vario lippaa joka toimi mulla ainakin Varaderossa aikoinaan loistavasti.
Mek:llä on selkeesti kokemusta kys. lipasta, oliko sulla tuo Vario vaiko X-creen käytössä.
Kertokaahan kokemuksia ja minkä levyistä lippaa olette kiinni ruuvanneet. Todennäköiset vaihtoehdot
taitaa olla 34 tai 38 cm levyiset.
Muutkin vinkit on tervetulleita
Re: Etukate 1200GS:ään?
Mulla oli vario. Osta levein minkä löydät, ei leveydestä ainakaan haittaa ole. MRA:n sivuilla on ollut hyvä valintaopas, jolla löytyy sopivan mallinen spoileri, tosin nyt ei näytä juuri toimivan. X-creeniä ei vielä silloin saanut kun mulla oli tuo viritys käytössä.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Etukate 1200GS:ään?
Mulla oli edellisessä perusmallin Gessussa Adventuren tulilasi ja siinä Touratech 01-044-0750-0 lippa joka on helppo irrottaa kesken ajon jos niin haluaa ja laittaa vaikka tankkilaukkuun.e-tappi kirjoitti:Nostetaanpas vanhaa aihetta esiin.
Ajatuksena olis tuunata gsa:n orkkispleksiä niin että saisi ilmavirran nousemaan yli visiirin aukon, parhaassa tapauksessa kypärän yli ( maantie nopeuksissa) Normiasetuksillakin tuo on lähes siedettävä ajettava.
Tavoiteena mahd.matala ja tukeva viritys ( helpottaa ajoa pikkupoluilla)
Kypärä päässä kuskin lakikorkeus huitelee aika tasan kahdessa metrissä
Olen funtsinut tuota Mra:n Vario lippaa joka toimi mulla ainakin Varaderossa aikoinaan loistavasti.
Mek:llä on selkeesti kokemusta kys. lipasta, oliko sulla tuo Vario vaiko X-creen käytössä.
Kertokaahan kokemuksia ja minkä levyistä lippaa olette kiinni ruuvanneet. Todennäköiset vaihtoehdot
taitaa olla 34 tai 38 cm levyiset.
Muutkin vinkit on tervetulleita
Minulla se toimi hyvin mutta pituutta meikäläisellä vain 177.
Re: Etukate 1200GS:ään?
Mutta siis suosittelen varsinkin pitkälle kuskille Givi Airfow pleksiä. Hiljaisempi kuin GSAn pleksi & vario spoileri, säätäen saa soratieajoon matalaksi.
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 9:56 pm
- Pyörä: HondaCRF1100ATAS, F650GS Dakar, CRF250R
Re: Etukate 1200GS:ään?
Mä laitoin perusgessuun n.15-20 senttiä leveän pleksinpalan mra:n saranoilla vakiopleksin yläreunaan kiinni. Toimii hyvin. Vaikutuksen tollasesta voi kokeilla kun pitää ajaessa kättä sormet levynä pleksin yläreunan paikkeilla. Eron huomaa hyvin. Kokeilin sillä lailla ittekkin mutta kun sitä kättä ei viittiny koko aikaa pitää siinä niin laitoin ton pleksinpalan tilalle .