No ei kai se nyt ihan noinkaan ole? Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen ymmärtänyt, että K&N:n parempi hengittävyys johtuu isommasta pinta-alasta, ei siitä, että se olisi huonommin suodattavaa matskua.Lakupilotti kirjoitti:Selvähän se on, että helpommin hengittävä suodatin päästää enemmän partikkeleita lävitseen mutta miten se vaikuttaa käytännössä, onkin sitten eri asia.
Tässä kun on vaihteeksi tullut puuhasteltua nelipyöräisen kanssa ja siihen liittyen lueskeltua David Vizardin kirjoittamia virityskirjoja niin sieltä jäi aiheeseen liittyen mieleen kun kirjoittaja kertoi mitanneensa eri suodattimien hengittävyyttä ja suodatuskykyä ja todenneensa, että ainoa merkki jota hän tulee käyttämään on K&N. Kyseinen herra rakentelee moottoreita joissa litratehot on samat tai jopa reilusti isommat kuin näissä matkaenduroissa ja ilmaakin virtaa läpi melkolailla enemmän kun sylintereitä on kahdeksan ja iskutilavuuttakin enemmän kuin kekkoslovakialaisessa keskivertokerrostaloasunnossa.
Itselläni oli syksyllä ilmansuodatinta vaihtaessa ikävästi pölyä suodattimen väärällä puolella. Ja ihan alkuperäinen vaahtomuovisuodatin kyseessä. Oli Joku Tumpelo(tm) vaan asentanut sen hieman huolimattomasti paikoilleen