BMW R1200GS/GSA satula ?
Valvoja: Moderaattorit
BMW R1200GS/GSA satula ?
Allekirjoittaneella on -06 1200GSA ja sen alkuperäinen satula on tosi huono tai ei ainakaan sovi mun pualle. Onkos porukalla kokemusta mikä olisi kyseiseen vempeleeseen paras satula, sellanen jolla voi ajaa tankillisen yhtä mittaa (se on muuten aika paljon se
) ? Touratech, Sargent, Corbin ??
- Mörkö -
**************************************************************************************
Kunnon ajolenkin jälkeen pitää olla kuraa molemmin puolin ajohousuja !
**************************************************************************************
Re: BMW R1200GS/GSA satula ?
Kahedo on ollut ihan toimiva ratkaisu, kuukausi sitten tuli vedettyä muutama tankillinen putkeen tuolla. Välissä vain nopea pysähdys menoveden lisäämistä varten.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Mulla alla TT:n korkein satula ja ainakin oma hanuri on siitä pitänyt.
Wunderlich oli satulan toimittaja, mutta Kahedoltahan tuo tulee ja hyvä on. Alkuperäinen GSA- penkki todella onneton.
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Kahedo tekee myös Touratechin satulat. Kahedo myy jotain malleja myös suoraan, mutta näköjään 12-Gessujen satulat ainakin on ostettava Touratechin tai Wunderlichin kautta, niitä ei nettikaupassa näy.
BMW:n omat satulat tekee espanjalainen Shad, joka kyllä osaa tehdä hyviäkin satuloita, mutta nehän tekevät juuri sellaisia, kuin mitä pyöränvalmistaja tilaa ja on halukas maksamaan.
BMW:n omat satulat tekee espanjalainen Shad, joka kyllä osaa tehdä hyviäkin satuloita, mutta nehän tekevät juuri sellaisia, kuin mitä pyöränvalmistaja tilaa ja on halukas maksamaan.
Baehrin satulasta olen tykännyt kovasti. On enemmän matkamotoristin kuin aktiivisemman ajajan käyttöön tarkoitettu. Ainoa valitus kohdistuu takaosan korotukseen, joka varastaa osan käytettävissä olevasta pituudesta.
Missä päin asustat ja liikut? Helppohan näitä erilaisia satuloita olisi kokeilla, jos samoilla kulmilla satuttaisiin liikkumaan...
Missä päin asustat ja liikut? Helppohan näitä erilaisia satuloita olisi kokeilla, jos samoilla kulmilla satuttaisiin liikkumaan...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Asustelen Porissa, mutta liikun siellä sun täällä. Asensin omaani Sargentin satulan http://www.sargentcycle.com/bmwwsr12gs.htm ja tää on pirusti parempi kuin alkuperäinen, mutta ei sillä aja yli 2h yhtämittaa ilman aikamoisia irvistelyjä, 1,5h menee silleen mukavasti, sitten alkaa perse ja häntäluu olemaan jo niin kohmeessa ettei mielellään ajaa enempää. Ajoin mä tällä silti 1600SS rautaperseen 
Kokeilin joku aika sitten myös TT:n satulaa http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 010-0.html , mutta ei se sopinut ainakaan mulle, oli jotenkin liian "kouru" ja kävi häntäluun päälle. Olen kokeillut satuloita tietty myös eri säädöissä. En tiedä onko mulla jotenkin erikoinen pua
kun ei tunnu sopivan satuloihin. Vastakkaisen sukupuolen edustajat on sanonu että se on pieni, pyöreä ja kova
täytys varmaan laittaa satulaks joku jalkapallon puolikas
Mieli tekis kokeilla Corbinin satulaa http://www.corbin.com/bmw/r12gs.shtml ne on kuulemma helvetin hyviä. Oon kuullu useammalta kaverilta jotka on ajaneet erilaisia pyöriä. Kellään ei tosin ole ollu Gessua. Corbinin satulat on vaan niin helvetin kalliita ettei millään malttais ostaa, jos se ei sitten olekkaan hyvä. Lisäks niitä ei oikein saa Suomesta, sinällään se ei ole mikään ongelma tilata sellasta vaikka Saksasta tai Englannista.
Kokeilin joku aika sitten myös TT:n satulaa http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 010-0.html , mutta ei se sopinut ainakaan mulle, oli jotenkin liian "kouru" ja kävi häntäluun päälle. Olen kokeillut satuloita tietty myös eri säädöissä. En tiedä onko mulla jotenkin erikoinen pua
Mieli tekis kokeilla Corbinin satulaa http://www.corbin.com/bmw/r12gs.shtml ne on kuulemma helvetin hyviä. Oon kuullu useammalta kaverilta jotka on ajaneet erilaisia pyöriä. Kellään ei tosin ole ollu Gessua. Corbinin satulat on vaan niin helvetin kalliita ettei millään malttais ostaa, jos se ei sitten olekkaan hyvä. Lisäks niitä ei oikein saa Suomesta, sinällään se ei ole mikään ongelma tilata sellasta vaikka Saksasta tai Englannista.
- Mörkö -
Tää Baehrin Air satula http://www.baehr-germany.com/%3A02_Prod ... tze_e.html muuten näyttää tosi hyvältä. Tätä vois ihan oikeesti harkita. Hintakaan ei oo mikään ihan mahdoton, jos toi hinta pitää sisällään sekä kuskin että kyytiläisen jakkarat.
Ei kukaan ostais vähän käytettyy Sargentin satulasettii
Ei kukaan ostais vähän käytettyy Sargentin satulasettii
- Mörkö -
- jlohikoski
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
Ittellä on 1150adv:ssa Corbin lämmityksellä. Lämmitys on ehdottoman hyvä. Kummasti vilu pilaantuu, jos ja kun ajelee täällä pohjoisen arktisissa olosuhteissa. Corbin on loistava matkakäytössä.
Vaatii kuitenkenkin tottumista, eikä varmasti sovi kaikille. On sen verran kova.
Puutuu Corbinillakin takalisto, mutta sitä äärimmäistä lopullista kipua, joka pakottaa pysähtymään, ei ilmene.
Vaatii kuitenkenkin tottumista, eikä varmasti sovi kaikille. On sen verran kova.
Puutuu Corbinillakin takalisto, mutta sitä äärimmäistä lopullista kipua, joka pakottaa pysähtymään, ei ilmene.
- jlohikoski
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
Hommasin Corbinin, silloin kun vielä sai, moto-seinäjoelta.
Onkohan Corbinilla maahantuojaa tällä hetkellä.
Onkohan Corbinilla maahantuojaa tällä hetkellä.
Hämeenlinnasta ainakin Motari myy corbinia. Laitoin kyselyn. Oli vain gold wing painoitteista...
Olen myös kysellyt Corbinin myyjää Suomesta, mutta kukaan ei varsinaisesti edusta sitä, jokuset kyllä tuo haluttaessa maahan, mutta toimituskulut on melkoiset. Helpommalla ja halvemmalla voi päästä jos kyselee Englannista tai Saksasta, silloin ei tarvii maksaa alveja sun muita. http://www.corbin.com/distributors.shtml
Onkohan tuo Baehr kuinka kova tai puutuukohan siinä hanuri kuinka nopeesti ?
Onkohan tuo Baehr kuinka kova tai puutuukohan siinä hanuri kuinka nopeesti ?
- Mörkö -
-
Laihopa
- Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
- Viesti:
kjhh kirjoitti:Wunderlich oli satulan toimittaja, mutta Kahedoltahan tuo tulee ja hyvä on. Alkuperäinen GSA- penkki todella onneton.
Ei se alkuperäinen nyt niin onnenton ole. Kyseessähän on enskapyörä eikä LT.
Seisaaltaan ajettaessa satula on parahin mahdollinen.
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
No eihän GSA nyt ihan enska ole, matkaenska kaiketi. 1000 km:n päiväannos tapeilla ajettuna ei oikein innosta.Laihopa kirjoitti:kjhh kirjoitti:Wunderlich oli satulan toimittaja, mutta Kahedoltahan tuo tulee ja hyvä on. Alkuperäinen GSA- penkki todella onneton.
Ei se alkuperäinen nyt niin onnenton ole. Kyseessähän on enskapyörä eikä LT.
Seisaaltaan ajettaessa satula on parahin mahdollinen.