Kun polvisuojista tulee nilkkasuojat...

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

viitapiru
Viestit: 33
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 6:37 pm

Kun polvisuojista tulee nilkkasuojat...

Viesti Kirjoittaja viitapiru »

Moi!

Vanhat käkkyräiset polveni ovat siinä kunnossa, että vähää jäljellä olevaa pitää suojata. Mutta millä ilveellä polvisuojat saa hammastikun kokoisissa koivissa pysymään paikallaan? Pitääkö virittää pitkät henkselit, jotka kiertää korvien takaa?

Onko ainoo konsti hakee niin korkea crossisaapas että se yläreunastaan jäkittää polkkarin paikalleen? Vai sukkahousutko polvisuojien päälle?
Avatar
_JPA_
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kun polvisuojista tulee nilkkasuojat...

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Kannattaisiko hommata junior / lasten kokoa olevat suojat?
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Kun polvisuojista tulee nilkkasuojat...

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

viitapiru kirjoitti: Ma Syys 27, 2021 8:41 am Onko ainoo konsti hakee niin korkea crossisaapas että se yläreunastaan jäkittää polkkarin paikalleen? Vai sukkahousutko polvisuojien päälle?
Noinhan ne yleensä crossisaappaiden kanssa menee eli suojan alaosa sujahtaa saappaan sisään ja se pitää suojaa hyvin paikoillaan.
Mulla on esim sen verran lyhyet sääret (vaikka oon n. 180cm) että korkeiden MX-saappaiden kanssa saa monista suojista riipaista alimmat kiinnitysremmitkin pois.

Kannattaa vaan kokeilla monia merkkejä / malleja, leveyksissä on isojakin eroja.
Muutamilla valmistajilla on myös aikuisten malleissa eri koko vaihtoehtoja.
Ja nuoriso malleja kannattaa tosiaan kokeilla myös jos vaan niissä pituus riittää.

Mulla vois muuten olla kokolailla käyttämättömät Bilteman polvisuojat tallilla. Ne on niin kapeet etteivät käyneet edes nuorisolle. Jos löytyy niin ne saat kahvipaketilla tms.
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kun polvisuojista tulee nilkkasuojat...

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Osta polvituet, ne myös auttaa niitä polvia oikeasti eikä ne valu minnekään. Esim. Mobius X8.
Vastaa Viestiin