Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Heinä 12, 2020 6:56 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 593 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 2:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 7:11 pm
Viestit: 116
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: GSA -06
BMW:n eskapukua olen nyt käyttänyt noin 5 vuotta. Hyvin pelaa kuumalla ja kylmällä. Hyvin on myös kestänyt - muutama kerta on kaatuiltukin, mutta puvussa se ei näy. Jos jotain pitää bemun puvussa moittia, niin housujen vaalenharmaa väri on tietysti hieman arka ja etutaskujen "tarrat" eivät oikein pidä, mutta muuten kyllä suosittelen.

Toisinaan tätä pukua on arvosteltu hyvinkin voimakkaasti, mutta tuo johtunee pääasiassa reippaanlaisesta hinnasta, sillä en ole pahaa sanaa kuullut sellaiselta, jolla puku on. Edellinen pukuni oli joku MP-asun setti ja sillä en tosiaankaan olisi klaarannut viittä vuotta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 2:39 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1145
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Mulla on ideana on monitahoinen säätämismahdollisuus ja kerrospukeutuminen, etenkin ylävartalon osalta.

Alla mulla on aina kunnon suojapaita, siinä päällä mahdollisesti crossipaita, ja sen päällä kevyt M-Racing EG09 enskatakki, joka pitää tuulta ja vähän vettä, ja on erittäin kevyt takki jossa reilut liikerajat. Jos tulee kuuma, enskatakki pois ja ajelen suojapaita+crossipaidalla, ja tuo enskatakki menee pieneksi rullaksi reppuun tai tarakalle. Jos alkaa tulla kylmä tai sataa, puen tuon enskatakin päälle vielä erittäin keveän ja sadetta pitävän Hanx Rain Activo sadetakin. Vot, mulla on kampe säädettävissä helposti joka tilanteeseen.

Housujen kanssa ei tule säädettyä noin paljoa, luotan hyvään kalvoon ja tuuletukseen, joten yleensä jalassa on Klim Traverse housut, jotka on väljät leikkauksiltaan - mahtuu hyvin polvisuojat ja crossisaappaat alle. Kalvona Gore-Tex (se oikea) ja isot tuuletusvetskarit kuumille säille. Kertakaikkiaan olleet tosihyvät housut ja helppo pukea päälle.

_________________
Ex: Husqvarna 701, KTM 990 ADV, KTM 690 R, KTM SE x2, KTM 500 EXC, BMW Xchallenge x 3!, R1150GS, KTM 250 EXC-R, BMW F800GS, Suzuki DR350SE, Africa Twin 07a, BMW F650GS Dakar & Funduro


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 2:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1349
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Itselläni bmw rallye pro 2 takki Jonka tinkasin joskus mopokaupan yhteydessä, takki on aivan helvatan hyvä, ostaisin housutkin jos niitä olisi vielä kohtuu hinnalla jostain löytynyt, mutta ei löytynyt joten housuina revitin cayanne proot ja ihan tyytyväinen olen ollut. Mieti hiukka lisää laittamista budjettiin ja katsele noita revitin cayanne proota.

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 2:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2797
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Pisteet täältäkin Klim Traversen enskapökille. On tullut käytettyä niin kelkkailussa kun enskailussakin ja toimii oikeastaan joka kelissä. Toki kerroksia alle kun kelit kylmenee. Miinuspuolena aika matala vyötärö joka sais olla mielestäni hieman korkeampi. Takkina mulla on myös Klim, mutta malli on Valdez. Oikeastaan mulle aika täydellinen, mutta rankkasateessa ajetun pidemmän siirtymän jälkeen kastui käsivarret. Saattoi kyllä falskata hihansuistakin. Ominaisuudet Valdezissa about samat kun Traversessakin mutta kalvona Goretex ProShell.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 9:00 pm 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1640
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Varajeesus
Tuli nyt sit ostettua Rev'it! Cayenne Pro takki ja Cayenne Pro Housut olivat storm:lla tarjouksessa takki oli 100e ovh:sta eli takin hinnaksi jäi 299e ja housut olivat myös tarjouksessa 209e niiden ovh oli 285e koko paketin hinnaksi jäi hivenen yli 500e

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2011 12:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2304
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E
Koheltaja kirjoitti:
ATC kirjoitti:
Paris- Dakar kuskin käyttämä,testaama


Dakar wannabeekuski tahtoo tollaset ensi kesäksi, joutuuko tilaamaan briteistä vai löytyykö noita Oulusta? :mrgreen:


Löytyy Oulun Motormanista.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2011 12:50 pm 

Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 1:45 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: RD250 -75
Mistä te ootte noita Traverse-housuja ostaneet / tilanneet? Onko noita Suomessa missään myynnissä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2011 1:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2797
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
rcta kirjoitti:
Mistä te ootte noita Traverse-housuja ostaneet / tilanneet? Onko noita Suomessa missään myynnissä?

http://www.adventure-spec.com/

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 22, 2011 4:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2250
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
MarkkuHoo kirjoitti:
Jos alkaa tulla kylmä tai sataa, puen tuon enskatakin päälle vielä erittäin keveän ja sadetta pitävän Hanx Rain Activo sadetakin. Vot, mulla on kampe säädettävissä helposti joka tilanteeseen.

Housujen kanssa ei tule säädettyä noin paljoa, luotan hyvään kalvoon ja tuuletukseen, joten yleensä jalassa on Klim Traverse housut, jotka on väljät leikkauksiltaan - mahtuu hyvin polvisuojat ja crossisaappaat alle. Kalvona Gore-Tex (se oikea) ja isot tuuletusvetskarit kuumille säille. Kertakaikkiaan olleet tosihyvät housut ja helppo pukea päälle.

Tuo Hanxin huppari on hyvä, tosin jos matkailla meinaan niin ois varmaan pitäny ottaa pykälää pienempi. Rupee motarivauhdeissa lepattamaan aika taval. :mrgreen:

Noilla Klimin pöksyilläkö pärjää myös helteellä?
Tässä videol http://www.youtube.com/watch?v=PoXX0FSPcSQ näyttäis et myös takareides on vetskarit jolloin ois läpi tuuletus. Tuossa ei näytetty tuuletusta avoinna mut siel on varmaan joku verkko takana?

Joutuu varmaan tuollaiset hommaamaan ku nykyset kulahtaa..
Noissa oli viel CE-suojillekin paikat jos lähtee ei niin offipitosel reissuun.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 23, 2011 9:07 am 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 925
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Happi kirjoitti:
Mulla ollut käytössä nyt noin 15 tkm toi Lindstrands Quattra takki ja TT Pants housut. Kyllä noilla monet kerrat on hikoltu, vaikka kalvot pois saakin, mutta hikoiltu olis kai pelkissä kalsareissakin. Tuuletusluukkuja on riittävästi.

Sateella kalvojen kanssa kädet kastuu kyynerpäitä myöten, hihansuut ei oikein toimi. Pitkävartisilla hanskoilla voisi pysyä kuivana. Kalvotakin vetoketjun väliin menee kangas helposti, tarkka käytää. Takista tekstit irtoaa, vain kosmeetista haittaa.

Nahka osana housujen materiaalina ei ehkä paras vaihtoehto, kuivuu hitaasti.

Vakiosuojat istuu hyvin. Suojien paikkaa voi säädellä. Erittäin jämäkkä puku. Painava. Selkäsuoja pitää hankkia erikseen.

Erilaisia remmejä ja kiristyksiä on riittävästi, puvun saa istumaan hyvin.

Ostaisinko puvun nykyisillä tiedoillani? Ehkä, onhan se niin hyvän näköinen ja se on mulle tärkeintä.

Liitteet:
Venäjä 2011.JPG




Happi

No Happi kävi sitten tuollaisen ostamassa, kun keväällä oli keskustelua jossain toisessa topicissa.
Tuohon sun listaan miinuksista lisäisin huonohkosti pitävät kauluksen, lahkeiden ja ranteiden tarrat. Kauluksen tarra mulla pitää kyllä vielä huonommin sekä vanhassa Hanksissa että Rukkassa. On se nyt perrrrkele!!!! ettei tuollaista yksityiskohtaa saada tehtyä kunnolla!!!! Kysyisi joltain sellaiselta, kun ajaa moottoripyörää miten se pitäisi tehdä. Samoin hihansuissa loppuu aina se pehmoisempi vastakappale kesken. Eli kun hihan kiristää oikein pieneksi, niin läpässä oleva tarra menee yli hihassa olevasta vastakappaleesta. Sitten läpässä irti oleva karhea tarran pää kääntyy ympäri hanskan varren alle ja rikkoo hanskan vuorin nopeasti.

Tulin Nummijärviajosta kotiinpäin oikein kunnon vesisateessa yli sata km eikä hihojen kanssa ollut mitään ongelmaa. Hanskat oli hihojen sisäpuolella. Mulla on ajaessa kyynärpäät kahvoja korkeammalla. Hanskan varren pituudesta huolimatta vesi valuu kalvoa pitkin ranteita kohti ja jos hanska on ulkopuolella, niin vesi joutuu silloin niiden sisään.

Jos tulevan talven aikana takuuna laittavat tuon tarra-asian kuntoon, niin olen todella tyytyväinen pukuun. Mikään ei ole istunut yhtä hyvin päälle, polvisuojat saa oikeaan paikkaan (sulki mulla pois Armaksen), ei musta, paljon taskuja (tosin yksi puuttuu. Kun on kalvo paikassa, niin oikealla ei ole povaria)

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 23, 2011 10:38 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2750
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Timo Tasakaasu kirjoitti:
[No Happi kävi sitten tuollaisen ostamassa, kun keväällä oli keskustelua jossain toisessa topicissa.
Tuohon sun listaan miinuksista lisäisin huonohkosti pitävät kauluksen, lahkeiden ja ranteiden tarrat. Kauluksen tarra mulla pitää kyllä vielä huonommin sekä vanhassa Hanksissa että Rukkassa. On se nyt perrrrkele!!!! ettei tuollaista yksityiskohtaa saada tehtyä kunnolla!!!! Kysyisi joltain sellaiselta, kun ajaa moottoripyörää miten se pitäisi tehdä. Samoin hihansuissa loppuu aina se pehmoisempi vastakappale kesken. Eli kun hihan kiristää oikein pieneksi, niin läpässä oleva tarra menee yli hihassa olevasta vastakappaleesta. Sitten läpässä irti oleva karhea tarran pää kääntyy ympäri hanskan varren alle ja rikkoo hanskan vuorin nopeasti.

Tulin Nummijärviajosta kotiinpäin oikein kunnon vesisateessa yli sata km eikä hihojen kanssa ollut mitään ongelmaa. Hanskat oli hihojen sisäpuolella. Mulla on ajaessa kyynärpäät kahvoja korkeammalla. Hanskan varren pituudesta huolimatta vesi valuu kalvoa pitkin ranteita kohti ja jos hanska on ulkopuolella, niin vesi joutuu silloin niiden sisään.

Jos tulevan talven aikana takuuna laittavat tuon tarra-asian kuntoon, niin olen todella tyytyväinen pukuun. Mikään ei ole istunut yhtä hyvin päälle, polvisuojat saa oikeaan paikkaan (sulki mulla pois Armaksen), ei musta, paljon taskuja (tosin yksi puuttuu. Kun on kalvo paikassa, niin oikealla ei ole povaria)


No nyt on sateessa pysynyt paikat kuivina, kun siirryin toisiin hanskoihin, joissa on pitemmät varret. Hanskat on mulla aina hihojen alla.

Kerro miten tarrojen kanssa käy. Mulla toi kauluksen tarranauha aukeilee kanssa satunnaisesti. Paksusta niskasta ja kaulurista johtuen ei tahdo tarranauha yltää kunnolla. Sama ongelma on ollut muillakin puvuilla(rukka,ixon), omilla virityksillä noi on ratkastu.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 23, 2011 7:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
Viestit: 990
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Itse tein eileen heräteostoksen. Kokeilin piruttaan päälleni Rukkan Athos takkia ja tottakai myyjä tuli paikanpäälle kysymään että laitetaanko siitä takki mukaan. Siihen minä että mikäs siinä jos hintaa lasket reilusti. Siihen hän sitten tokaisi, että anna 315€. En enää edes kehdannut tinkiä siinävaiheessa enempää, vaan maksoin takin ja taas on yksi ajotakki lisää :roll: . Minähän en rämmi missään suossa, joten eiköhän tuo takki ihan aja asiansa ja plussaahan on se että saan liitettyä ne vetskarilla Rukkan housuihini. Tänään ajelinkin sillä ja sadettahan ilmassa oli, hyvin pitää vettä ja on vuoren kanssa lämmin vaikkei alla ollut kuin yksi pitkähihaanen aluspaita.

_________________
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 23, 2011 9:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 28, 2011 1:25 am
Viestit: 38
Pyörä: KTM Adventure R
Itte hankin vastikään Rukka Argonaut takin ja siihen Armas-housut kaveriksi. Olihan niillä hintaa alennuksen jälkeenkin, mutta ovat kyllä jokaisen pennin väärti. Harmi, ettei se Armas istunut oikein, tää Outlast-vuori on oikeasti aivan helvetin hyvä. Noh, pysyypähän nyt ainakin sukukalleudet sopivassa lämpötilassa :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 24, 2011 10:56 am 
Avatar

Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Viestit: 315
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: BMW F800GS
t.t.tammi kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:
Jos alkaa tulla kylmä tai sataa, puen tuon enskatakin päälle vielä erittäin keveän ja sadetta pitävän Hanx Rain Activo sadetakin. Vot, mulla on kampe säädettävissä helposti joka tilanteeseen.

Tuo Hanxin huppari on hyvä, tosin jos matkailla meinaan niin ois varmaan pitäny ottaa pykälää pienempi. Rupee motarivauhdeissa lepattamaan aika taval. :mrgreen:

Alkuperäiseen kysymykseen ei tietysti ole yhtään oikeaa vastausta. Ja se myös elää jatkuvasti. Itsekin olen siirynyt tex-vaatteista täysin puhtaaseen kerrospukeutumiseen. Outlast alusasu, suojapaita/suojat, tarvittaessa lämmittävä kerros, pintakerros ja päällimmäisenä vesisuoja. Pintakerros vaihtelee lämpötilojen mukaan crossipaidasta, windstopper fleecen kautta perus touringtakkiin. Ja sateelta suojaa toi Hanxin Rain Activo. Ja sitä tässä halusinkin kehua vaikka ketju lähtikin eri aiheesta. Uskomattoman pieneen pakettiin menee, ohut kangas kyllä lepattaa paljon, mutta ohuudesta johtuen ei oikeastaan häiritse (ainakaan minua), pitänyt veden täysin, myös saumoista ja aukoista vaikkei toteutus silmämääräisesti vakuuttaisikaan ja on helppo pukea. Mutta erityisesti on osoittaunut hämmentävän kestäväksi tuohon keveyteen nähden. Käyttökilometrejä jo lähemmäs 5tkm (pitkä sateinen euroturnee) ja pukeutumiskertoja varmaan toista sataa, eikä minkään näköisiä kulumisen merkkjä vielä.

-cahtty-

_________________
cubicclub.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2011 11:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Viestit: 134
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW F800GS -10
Itselläni nyt ollut yhden ajokauden Rallye 3 -puku. Tuli testattua laajalla sektorilla -2°C - +30°C, kuivalla ja sateella, pitkässä reissussa ja rymykeikoilla. Kallishan tuo oli vaikka pääsinkin ostamaan sen melkein 400 € alle ovh:n. Mutta joka euron arvoiseksi se on on osoittautunut ja hämmästyttävintä on sen lämpimyys kun vuoret on paikallaan! Alle ei todellakaan tarvitse tumpata valtavasti vaatetta niinkuin perus 200-300 euron puvuissa. Samoiten kuumalla kelillä olo pysyy siedettävänä. Suojauksetkin on vähintään kelvolliset. Voisin suositella kelle vaan, vaikka Bemarin merkit hihoissa rajaakin ison osan potentiaalisia käyttäjiä pois. Itse kun olen merkkipelle niin ne on vain plussaa :) Vaiko jopa ratkaiseva tekijä ostopäätökselle...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 593 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com