Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mico »

mek kirjoitti:
mico kirjoitti:Miks niitä pukuja muuten pitää hakea "kaukaa" kun läheltäkin löytyy; Hanksin Päijänne ja Sinisalo, molemmat pärjäsivät esim. Biken testissä. Jos viileällä kelillä ajaa niin kerrospukeutuminen, merinoa ja fleeseä kehiin.
Siksi, kun suomalaiset valmistajat tekevät vaatteita vain suomalaiselle keskivertovartalolle. Pitkälle ja hoikalle melkein mikä tahansa suomalainen vaate, MP-ajovarusteet mukaan lukien, istuu yhtä hyvin kuin puolijoukkueteltta. BMW:llä on useimmista asuista pitkät ja lyhyet koot erikseen normikokojen lisäksi. Myös Revit ja IXS tekevät osaa malleista myös pitkänä ja lyhyenä. Scott tuntuu istuvan jo vakiona hoikalle ihmiselle suomalaisia paremmin.
No niin onhan mullakin Scott:n kuteet just tuon istuvuuden vuoksi :roll:

Tosin aikoinaan oli Sinisaloakin...
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Käyttnäyt jo pitkään Louisin kolmekerrospukua,Vanucci ja hyväksi havainnut.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Minä oon kokeillu talvella hanxin cordura housuja alla on ollut pitkät kalsarit niin villaset ja sekote mallia ja sit on ollut windstopperi pitkää kalsaria ja loppu tulos aina sama, munat ja reidet jäässä vaikka pakkasta olis se 5 astetta, mut taas kun on ollut snickersin raksa toppa housut ja normi pitkikset niin avot, vilu on poissa, ainoastaan 30 asteen pakkasella tuntu pieni vilu
Yksinäinen Susi
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

gff-3 kirjoitti:Mä kyllä laskisin suuremmaksi miinukseksi BMW-hinnan. Ei tälläsellä köyhällä itävaltalaispyörän omistajalla tollasiin varaa oo...
No toikin on totta koska BMW:n kamppeissa on aina BMW-lisä. Mulla on niinikään GS Pro crossisaappaat ja näyttäis olevan kokolailla samat kuin Forman tarkempaa-tyyppiä-en-juuri-nyt-muista saappaat. Joissakin kohti vähän viimeistellymmät mutta silti. Hinnassa vähintään kolmannes tuota lisää. Toisaalta jos vertaa Rukan vastaaviin niin kyllä hinta silloin puvussa kääntyy BMW:n eduksi. Ja sen vähäisen Rukan hiplailun perusteella toimivuuskin. Ja Rukan kamppeissa kun ei ole sitä Bemarin merkkiä! :mrgreen:
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

gixxerman kirjoitti:Käyttnäyt jo pitkään Louisin kolmekerrospukua,Vanucci ja hyväksi havainnut.
Jos joskus törmätään niin olis kiva vilkaista tota Vanuccia lähemmin. Ollaanhan saman maakunnan miehiä. On muutaman kerran Saksassa käydessä tullut pistäydyttyä Louisilla ja jotain ostettuakin, mutta silloin olin vielä katupyörämiehiä. Tota Vanuccin kavalkaadia ei tullut sen tarkemmin tsekattua vaikka se niillä onkin aika vahvasti edustettuna. Laatu kiinnostaa.
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

milloin vaan
0408519149
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Mitenköhän näissä hommissa pärjäissä jenkki armeijan m65 rotsilla ? On kuulemma pirun lämmin ja tuulta pitävä rotsi ja ei ois hinnalla pilattu ja kun ottaa tarpeeksi suuren niin mahtuu suojapaitakin alle ja samasta paikasta hommaan housut, tuulta ja veden pitävät britti armeijan pökät alta 40 :mrgreen:
Yksinäinen Susi
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

JyskänRiku kirjoitti:
gixxerman kirjoitti:Käyttnäyt jo pitkään Louisin kolmekerrospukua,Vanucci ja hyväksi havainnut.
Jos joskus törmätään niin olis kiva vilkaista tota Vanuccia lähemmin. Ollaanhan saman maakunnan miehiä. On muutaman kerran Saksassa käydessä tullut pistäydyttyä Louisilla ja jotain ostettuakin, mutta silloin olin vielä katupyörämiehiä. Tota Vanuccin kavalkaadia ei tullut sen tarkemmin tsekattua vaikka se niillä onkin aika vahvasti edustettuna. Laatu kiinnostaa.
Ei mitään valittamista,kolme kautta ja yksi kunnon ilmalento takana ja hyvin pelaa
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
TeeIi
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 9:25 am
Pyörä: Mondraker Crafty R+
Paikkakunta: Kuopio

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja TeeIi »

Samaa ongelmaa itekki pähkäilen tuon takin kanssa. Mulla tuppaa hiki tulemaan helposti, joten tuo lämmönsäätelymahollisuus on tärkeä. Muutamia vaihtoehtoja, mitä itelle on tullu mieleen:

Clover Crossover. http://www.clover.it/eng/prodotti/texti ... p_29.php#/
Tuota kävin EMC:llä viime syksynä hypistelemässä. Vaikutti ihan hyvältä takilta.
+ Suuret tuuletusaukot, irrotettava kalvo ja vuori
+ säädettävät hihat, kaula-aukot jne.
- Tuon irrotettavan kalvon kanssa pelaaminen. Toimiiko nuo tuuletusaukot oikeasti, kun kalvo paikallaan ?

Rukka Kalahari/Gobi (mitäs radikaalia eroa näillä ees on, muuta ku taskujen määrä..?)
+ Rukka :D
+ Tuo kaulus, kun itellä on tuo niskan paleltuminen ongelma
- Kiinteä kalvo
-Tuuletusaukkojen vähyys / pienuus

Ja sitten se Ideaali ajoasu:
+ Kalvo, joka toimii ikuisesti ja on kiinteästi kuorikerroksessa kiinni --> Pinta kuivuu nopeasti.
+ Kalvossa isot avattavat tuuletusaukot edessä ja takana ja hihoissa
+ Irrotettava vuori
+ Paikallaan pysyvät suojat
+ Korkea kaulus & pitkä selkäpuoli
- Saatavuus ja hinta ? :lol:

Onko kellään kokemusta tuosta Clover Crossoverista ????
Tai tiedossa tuon Ideaali ajoasun valmistaja ?
-Mikko
kjooseppi
Viestit: 387
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

TeeIi kirjoitti:
Ja sitten se Ideaali ajoasu:
+ Kalvo, joka toimii ikuisesti ja on kiinteästi kuorikerroksessa kiinni --> Pinta kuivuu nopeasti.
+ Kalvossa isot avattavat tuuletusaukot edessä ja takana ja hihoissa
+ Irrotettava vuori
+ Paikallaan pysyvät suojat
+ Korkea kaulus & pitkä selkäpuoli
- Saatavuus ja hinta ? :lol:

Onko kellään kokemusta tuosta Clover Crossoverista ????
Tai tiedossa tuon Ideaali ajoasun valmistaja ?
Ei oman kokemuksen mukaan toteudu missään puvussa, paras on Klimin kuoripuku (esim traverse) tarpeeksi väljänä ja irtosuojat+teknistä vaatetta alle tarpeen mukaan!
Tohtorillako=)
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

jarno78 kirjoitti:Mitenköhän näissä hommissa pärjäissä jenkki armeijan m65 rotsilla ? On kuulemma pirun lämmin ja tuulta pitävä rotsi ja ei ois hinnalla pilattu ja kun ottaa tarpeeksi suuren niin mahtuu suojapaitakin alle ja samasta paikasta hommaan housut, tuulta ja veden pitävät britti armeijan pökät alta 40 :mrgreen:
MilTecin M65 (itsellä ollut käytössä jotain 5 vuotta) on lämpövuoren kanssa todella lämmin - pelkkä T-paita alla toimii tuonne -25 asti - mutta ei se oikein tuulta pidä. Muiden valmistajien vastaavista en tiedä, mutta samalla mallillahan ne on tehty. Kopioita kaikki...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Kiva et joku muukin käyttää vaihto ehtoisia vermeitä :P allehan vois laittaa jonkun tuulta pitävän fleecen tai takin matka ajossa ja tuota ajattelin itsekkin matka ajoon varsinkin kun taas syksy koettaa kun tuossa ulottuu takki myös ala selän yli niin ei pääse sekään paleltuun
Yksinäinen Susi
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Å »

Onkos kukaan käynyt kokeilemassa/hypistelemässä Yoko Y2.1 -pukua? Tai onko jollain sellainen jo käytössä?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
TeeIi
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 9:25 am
Pyörä: Mondraker Crafty R+
Paikkakunta: Kuopio

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja TeeIi »

No tuo Klim oli uus tuttavuus. Tuo Latitude mallihan näyttäs ihan pätevältä.

Molemmat, siis Clover crossover ja tuo Klim Latitude näyttäs pyörivän samoissa hinnoissa maalimalla, n.500 egen hujakoilla.

Tuosta Cloverin takista ois kiva kuulla kokemuksia, jos jollain on kyseinen takki !
-Mikko
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

TeeIi kirjoitti:No tuo Klim oli uus tuttavuus. Tuo Latitude mallihan näyttäs ihan pätevältä.
Molemmat, siis Clover crossover ja tuo Klim Latitude näyttäs pyörivän samoissa hinnoissa maalimalla, n.500 egen hujakoilla.
Tuosta Cloverin takista ois kiva kuulla kokemuksia, jos jollain on kyseinen takki !
Klim Latitudessa on aito Gore-tex kalvo laminoitu kankaaseen, Cloverissa mikäliekalvo ja erillisenä kerroksena vasta sisempänä.
Jos samantyyppinen hinta muuten, niin tuohon laminoituun aitoon goreen menis mulla 6-0.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Vastaa Viestiin