Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Helmi 25, 2020 12:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 9:58 am 

Pyörä: Transalp 700
Ei tullut luettua ketjua kunnolla :roll: , olihan tässä ketjussa jo hieman juttua noista aineista.

Tällä viikolla tuli heitettyä vajaan 1000 km:n lenkki, ja menomatkalla (tiistaina) tuli vettä 350 km:riä ja jalat tuntu kosteilta, mutta ei sukassa tuntunut kuitenkaan märkää kun perillä kokeilin. Mutta perjantaina takaisin tullessa ei satanut tippaakaan, mutta silti jalat tuntui kosteilta, eli sama fiilis kuin tiistain vesisateen jälkeen. Mitään aineita en ole itse niihin vielä laittanut, ja nämä on minulle ensimmäiset gore -kengät (pois lukien ne metästyskengät). Joten kysymys kuuluu, oliko sukka valinta virheellinen vai onko gore -kengän ominaisuus?

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 11:14 am 

Pyörä: SE
juilhy kirjoitti:
Ei tullut luettua ketjua kunnolla :roll: , olihan tässä ketjussa jo hieman juttua noista aineista.

Joten kysymys kuuluu, oliko sukka valinta virheellinen vai onko gore -kengän ominaisuus?

riippuu toki mitä sukkaa käytit?

ite ajellu ihan perinteiset villasukat jalassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 11:56 am 

Pyörä: 500EXC
Puuvillaahan siellä ei saa olla, merinovilla on aika hyvä, itse suosin Tesema liikuntasukkaa:
http://www.tesema.fi/fi/?ID=1547#150
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kuntasukka

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 1:54 pm 

Pyörä: '08 690 SMC
an13 kirjoitti:
Puuvillaahan siellä ei saa olla, merinovilla on aika hyvä, itse suosin Tesema liikuntasukkaa:
http://www.tesema.fi/fi/?ID=1547#150
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kuntasukka

Fifti-siksti, kai noi sit vielä villasukiksi lasketaan vaikka muovia on 40%?

Goretex ja rasva"kielto" on siitä syystä että jos se rasva pääsee sinne kalvolle asti, niin sen kalvon höyrynläpäisevyys katoaa. Eli rasvattu tai ei, nestemäinen vesi jää ulkopuolelle, mutta jos öljyt hölvää nahasta läpi niin sitten hengittävyys on menetetty.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2015 10:37 pm 

Pyörä: Tunturi
Oliko kukaan päässy vertaa tuota Sidiä ja Alpinestarin Toucania vieretysten? Mää oon kovin lähellä ostaa nuo Toucanit mutta nyt kun testasin niitä tänään niin moposta oli vaihteet ihan hukasa. Nuo kengät on niin nielettömän paksut tuosta jalkapöydän kohilta että ei mahdu vaihdevivun alle.

Joo ja vipua ei oo hyvä nostaa kun alas siirto menee HD tyyliin polkemiseksi sitten.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 6:25 am 

Pyörä: T7
Toucania testattiin jalkaan mutta oli oudon tuntuinen jalassa, ei sopinut mun eikä pojan jalkapöydän muodolle.

Sidit olen rasvannut 1-2x kesässä mehiläisvahalla, ei ole vielä mennut gt tukkoon kun tuntuu jollain tavalla hengittävän. Rasvaa en lutraa pintaan paljoa, sen verran että saa nahalle pikkasen pehmikettä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 8:25 am 

Pyörä: Transalp 700
Itsellä oli myös vaihteet kadoksissa noiden Sidien kanssa aluksi, mutta nyt en enää huomannut mitään ongelmaa niiden kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 8:38 am 

Mulla on ollu samat Dainesen Virungat jotain 7 vuotta käytösä niin uudet tuntuu eriltä. No selvästi paksummatki nuo on, mutta voihan se osaksi johtua uuutuuden jäykkyydestä.

Aloin eilen siirtään tappeja hieman takemmas, mutta jäi vaiheeseen susipaskojen poranterien takia. Pitää vielä koittaa uudestaan. Omaan jalkaan tuo uusi Toucan sopii malliltaan oikein hyvin. Hintahan on hurja, mutta jospa kestäis ja pitäs kans vedet ulkona.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 9:27 am 

Peltsi kirjoitti:
Joo ja vipua ei oo hyvä nostaa kun alas siirto menee HD tyyliin polkemiseksi sitten.

Mulla on vipu sen verran ylhäällä että pienemmälle vaihtaessa menee polkemiseksi, isomalle vaihtaessa kenkä sujahtaa sievästi vivun alle. Tapeilta ajaessa taas vipu on alaspäin vaihtaessa kohdillaan ja nilkan taivutuksella saa isommalle.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 11:47 am 

Eipä tainnu Oulusta löytyä Sidiä polettavaksi. Ois voinu tehä pikavertailua.

Alpineatarin mx kengisäki on tuo jalkapöytä ihan pirun paljo sirompi kuin Toucanisa. Ja Dainesesa korkeus vaihdevivun kohalla tuskin puolet Toucanista.

Pitääpä koittaa hommata saadettävä vaihdevipu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 12:37 pm 

Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Käy Peltsi siinä naapurikaupassa kokeilemassa Sidejä.
Minusta nuo on hyvinkin sirot jalkapöydän kohdalta.
Edit: eipä taida ollakaan naapurikaupan hyllyssä, mutta saa minunki monoja käydä kokeilemassa jos vaan 45:t jalkaan passsaa

Profiili  

ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 10:41 pm 

Joo ei tuu Toucanista mulle sopivaa. Nostin vaihdevivun ylös että ylösvaihtaminen kävi kunnolla, mutta ei pysty kyllä ajaan niin että alas polkiesa pitää nostaa kanta pois tapilta.

Pitää tieten korjata Virungat ja myrkyttää kyllästeellä niin että vähä pitäs taas vettä. Tai ostaa katukengät. Toki ne vålttäs täsä käytösä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2015 2:16 pm 

Nyt on Sidit tilattu testiin. Saapa nähä ja toivottavasti ne on tosiaan matalammat ja vähä vähemmän möhköt.

Melko paljo ne samalle vaikuttaa kuvisa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 10, 2015 12:09 pm 

Eipä onnistunu. Tämä oli melko pitkällä jäähyllä kun kalvon tarve väheni merkittävästi kelien kuivumisen ja muun tuuskauksen lomasa. Kahdet eri kengät 45 kokosena testatuu ja molemmissa sama vika. Se kalvon sisältävä läppä kengän varren sisällä ommeltu niin kieroon että viiden minuutin jalassa pito tekee jos tuskaa.

Paluu A-starsin puoleen koska pyörä on vaihtunu ja nykyisessä tuntuu olevan enemmän tilaa vaihdevivun ja jalkatapin välisä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Syys 10, 2015 5:54 pm 

Mä olen pitkän parisuhteen aikana tottunut narinoihin niin Sidien narinat ei juurikaan häiritse :D

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com