Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
juilhy
Viestit: 125
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 12:43 am
Pyörä: Transalp 700
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja juilhy »

Ei tullut luettua ketjua kunnolla :roll: , olihan tässä ketjussa jo hieman juttua noista aineista.

Tällä viikolla tuli heitettyä vajaan 1000 km:n lenkki, ja menomatkalla (tiistaina) tuli vettä 350 km:riä ja jalat tuntu kosteilta, mutta ei sukassa tuntunut kuitenkaan märkää kun perillä kokeilin. Mutta perjantaina takaisin tullessa ei satanut tippaakaan, mutta silti jalat tuntui kosteilta, eli sama fiilis kuin tiistain vesisateen jälkeen. Mitään aineita en ole itse niihin vielä laittanut, ja nämä on minulle ensimmäiset gore -kengät (pois lukien ne metästyskengät). Joten kysymys kuuluu, oliko sukka valinta virheellinen vai onko gore -kengän ominaisuus?
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja juhap »

juilhy kirjoitti:Ei tullut luettua ketjua kunnolla :roll: , olihan tässä ketjussa jo hieman juttua noista aineista.

Joten kysymys kuuluu, oliko sukka valinta virheellinen vai onko gore -kengän ominaisuus?
riippuu toki mitä sukkaa käytit?

ite ajellu ihan perinteiset villasukat jalassa.
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja an13 »

Puuvillaahan siellä ei saa olla, merinovilla on aika hyvä, itse suosin Tesema liikuntasukkaa:
http://www.tesema.fi/fi/?ID=1547#150
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kuntasukka
gff-3
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

an13 kirjoitti:Puuvillaahan siellä ei saa olla, merinovilla on aika hyvä, itse suosin Tesema liikuntasukkaa:
http://www.tesema.fi/fi/?ID=1547#150
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kuntasukka
Fifti-siksti, kai noi sit vielä villasukiksi lasketaan vaikka muovia on 40%?

Goretex ja rasva"kielto" on siitä syystä että jos se rasva pääsee sinne kalvolle asti, niin sen kalvon höyrynläpäisevyys katoaa. Eli rasvattu tai ei, nestemäinen vesi jää ulkopuolelle, mutta jos öljyt hölvää nahasta läpi niin sitten hengittävyys on menetetty.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Oliko kukaan päässy vertaa tuota Sidiä ja Alpinestarin Toucania vieretysten? Mää oon kovin lähellä ostaa nuo Toucanit mutta nyt kun testasin niitä tänään niin moposta oli vaihteet ihan hukasa. Nuo kengät on niin nielettömän paksut tuosta jalkapöydän kohilta että ei mahdu vaihdevivun alle.

Joo ja vipua ei oo hyvä nostaa kun alas siirto menee HD tyyliin polkemiseksi sitten.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Toucania testattiin jalkaan mutta oli oudon tuntuinen jalassa, ei sopinut mun eikä pojan jalkapöydän muodolle.

Sidit olen rasvannut 1-2x kesässä mehiläisvahalla, ei ole vielä mennut gt tukkoon kun tuntuu jollain tavalla hengittävän. Rasvaa en lutraa pintaan paljoa, sen verran että saa nahalle pikkasen pehmikettä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
juilhy
Viestit: 125
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 12:43 am
Pyörä: Transalp 700
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja juilhy »

Itsellä oli myös vaihteet kadoksissa noiden Sidien kanssa aluksi, mutta nyt en enää huomannut mitään ongelmaa niiden kanssa.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla on ollu samat Dainesen Virungat jotain 7 vuotta käytösä niin uudet tuntuu eriltä. No selvästi paksummatki nuo on, mutta voihan se osaksi johtua uuutuuden jäykkyydestä.

Aloin eilen siirtään tappeja hieman takemmas, mutta jäi vaiheeseen susipaskojen poranterien takia. Pitää vielä koittaa uudestaan. Omaan jalkaan tuo uusi Toucan sopii malliltaan oikein hyvin. Hintahan on hurja, mutta jospa kestäis ja pitäs kans vedet ulkona.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Peltsi kirjoitti:Joo ja vipua ei oo hyvä nostaa kun alas siirto menee HD tyyliin polkemiseksi sitten.
Mulla on vipu sen verran ylhäällä että pienemmälle vaihtaessa menee polkemiseksi, isomalle vaihtaessa kenkä sujahtaa sievästi vivun alle. Tapeilta ajaessa taas vipu on alaspäin vaihtaessa kohdillaan ja nilkan taivutuksella saa isommalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eipä tainnu Oulusta löytyä Sidiä polettavaksi. Ois voinu tehä pikavertailua.

Alpineatarin mx kengisäki on tuo jalkapöytä ihan pirun paljo sirompi kuin Toucanisa. Ja Dainesesa korkeus vaihdevivun kohalla tuskin puolet Toucanista.

Pitääpä koittaa hommata saadettävä vaihdevipu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Käy Peltsi siinä naapurikaupassa kokeilemassa Sidejä.
Minusta nuo on hyvinkin sirot jalkapöydän kohdalta.
Edit: eipä taida ollakaan naapurikaupan hyllyssä, mutta saa minunki monoja käydä kokeilemassa jos vaan 45:t jalkaan passsaa
Kura lentää...
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Joo ei tuu Toucanista mulle sopivaa. Nostin vaihdevivun ylös että ylösvaihtaminen kävi kunnolla, mutta ei pysty kyllä ajaan niin että alas polkiesa pitää nostaa kanta pois tapilta.

Pitää tieten korjata Virungat ja myrkyttää kyllästeellä niin että vähä pitäs taas vettä. Tai ostaa katukengät. Toki ne vålttäs täsä käytösä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Nyt on Sidit tilattu testiin. Saapa nähä ja toivottavasti ne on tosiaan matalammat ja vähä vähemmän möhköt.

Melko paljo ne samalle vaikuttaa kuvisa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eipä onnistunu. Tämä oli melko pitkällä jäähyllä kun kalvon tarve väheni merkittävästi kelien kuivumisen ja muun tuuskauksen lomasa. Kahdet eri kengät 45 kokosena testatuu ja molemmissa sama vika. Se kalvon sisältävä läppä kengän varren sisällä ommeltu niin kieroon että viiden minuutin jalassa pito tekee jos tuskaa.

Paluu A-starsin puoleen koska pyörä on vaihtunu ja nykyisessä tuntuu olevan enemmän tilaa vaihdevivun ja jalkatapin välisä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sidi Adventure Gore-Tex ajosaappaat.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä olen pitkän parisuhteen aikana tottunut narinoihin niin Sidien narinat ei juurikaan häiritse :D
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin