Pari juttua tuli vielä mieleen ekan kesän jälkeen Hornetista. Ei tuo lippa nyt ihan pelkkä koriste kuitenkaan ole. Laskevaan ilta-aurinkoon siitä ei ole mitään apua, alemmas säädettynäkään, mutta keskipäivällä varjostaa kyllä pölyistä visiiriä sen verran, että näkyvyys paranee.
Toinen on kypärän ulkomitat. En tiedä, ovatko muut vastaavat pienempiä, mutta M-koon Hornet DS ei mahdu BMW R 1200 GS:n Vario-takalaukkuun. M-koon Schuberth C3 mahtuu.
Jännä juttu on myös se, että vaikka kypärä on hieman em. Schuberthiä meluisampi (ei kuitenkaan häiritsevän meluisa) niin sellaisella pyörällä, jossa pleksi aiheuttaa pyörteitä kypärään (tämän kesän koeajoista tämä oli päässä KTM 1050 Adventuren koeajossa) pyörteet tuntuvat vähemmän häiritseviltä Hornet päässä kuin C3 päässä. 1050:n pleksi tuntui Hornet päässä paremmalta kuin 1290:n pleksi C3 päässä. Sopivasti säädettynä 1050 tuntui Hornetin kanssa kypärämelun osalta siedettävältä ajaa, 1290 C3:n kanssa oli jo häiritsevän pyörteilevä, vaikka lukemani mukaan 1290 pleksi pitäisi olla pitkällekin miehelle 1050:aa hiljaisempi.
Shoei Hornet DS
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: Shoei Hornet DS
Samanlainen havainto kypärämelun suhteen. Reilu tuhat km olen ajellut 1190 R:llä sekä vakiopleksillä (matalin) että 1190:n vakiopleksillä (keskikorkea). C3 on jostakin syystä selvästi meluisampi kuin Hornet DS molemmilla vaihtoehdoilla. Itselläni mittaa 186 cm.mek kirjoitti:Pari juttua tuli vielä mieleen ekan kesän jälkeen Hornetista. Ei tuo lippa nyt ihan pelkkä koriste kuitenkaan ole. Laskevaan ilta-aurinkoon siitä ei ole mitään apua, alemmas säädettynäkään, mutta keskipäivällä varjostaa kyllä pölyistä visiiriä sen verran, että näkyvyys paranee.
Toinen on kypärän ulkomitat. En tiedä, ovatko muut vastaavat pienempiä, mutta M-koon Hornet DS ei mahdu BMW R 1200 GS:n Vario-takalaukkuun. M-koon Schuberth C3 mahtuu.
Jännä juttu on myös se, että vaikka kypärä on hieman em. Schuberthiä meluisampi (ei kuitenkaan häiritsevän meluisa) niin sellaisella pyörällä, jossa pleksi aiheuttaa pyörteitä kypärään (tämän kesän koeajoista tämä oli päässä KTM 1050 Adventuren koeajossa) pyörteet tuntuvat vähemmän häiritseviltä Hornet päässä kuin C3 päässä. 1050:n pleksi tuntui Hornet päässä paremmalta kuin 1290:n pleksi C3 päässä. Sopivasti säädettynä 1050 tuntui Hornetin kanssa kypärämelun osalta siedettävältä ajaa, 1290 C3:n kanssa oli jo häiritsevän pyörteilevä, vaikka lukemani mukaan 1290 pleksi pitäisi olla pitkällekin miehelle 1050:aa hiljaisempi.