Shoei Hornet DS

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

HessuL
Pyörä: R 80 GS, Tuareg

Shoei Hornet DS

Viesti Kirjoittaja HessuL »

Airoh S4 ja Arai Tour-X on jo käsitelty joten kyselläänpä olisiko Shoein vastaavasta kokemuksia?

Itselleni tuo tuntuisi istuvan päähän todella hyvin, ainakin nykyistä HJC:n krossipottaa paremmin. Tuo 549 euron ovh on vielä jarruttanut hankintaa mutta kun esim. FC-Moto saksanmaalta myy samaa pottaa 409,95 eurolla (+ 9,90 postikulut) niin houkutus alkaa olla suuri...

Ja vaimo vielä kehtaa kysellä että mihin minä TAAS tarvitsen uutta kypärää :shock:
Sora/lumipyöräilijä

"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Re: Shoei Hornet DS

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Narraa sille rouvalle, että kypärä pitää turvallisuussyistä uusia määrävälein, jonka säädät itse mieleiseksi.

Naiset rakastaa turvallisuusmääräyksiä ja erityisesti niiden tunnollista noudattamista.

nimim. työsuojelupäällikön puoliso
Timo Kalkkila
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Yhden kauden olen Hornetti päässä ajanut. Sopii hyvin meikäläisen päähän ja on mielestäni hiljainen. Pinlock tulee mukana, kuten kaikissa hyvissä kypärissä.

Negatiivinen seikka on turhan monimutkainen rakenne lippa/visiirihässäkässä. En myöskään ole saanut visiiriä istumaan tiivisteisiin siten että jostain ei pääsisi vesi sateella läpi. Tämä taitaa tosin olla yleinen ongelma tämäntyyppisissä kypärissä, ainakin bemarin kypärässä on ihan sama ongelma.

Omani ostin täältä http://www.dirtbikebitz.com/2010-shoei- ... _2942.html. Kannattaa muistaa, että kypärät saa lähes aina halvemmalla UK:sta, koska siellä ne ovat verottomia.

Timo
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Mulla on tuo kypärä ja ehdottomasti parhaiten istuva kypärä mitä mun päässä on ollut. Tennarilla ajellessa jouduin ottamaan lipan pois, koska sen kanssa kypärä nypytti todella ikävästi päässä haiaten näköä ja varmasti olis tullut pää kipiäksi jos väkisin olis sitä täristystä sietänyt. Ajelinkin iliman lippaa, jolloin se oli tosi miellyttävä ja hilijanen.

Tällä uudella pyörällä ei viellä ole kokemusta miten tuo kypärä käyttäytyy, mutta sillä aion kuitenkin tulla toimeen, lipan kanssa tai iliman. Omassa kypärässäni saan visiirin tiiviisti tiivistettä vasten kun painan/vedän visiirin yläoasata visiiriä reilummin kiinni päin, mutta pelekästään visiiristä olevasta namiskuukkelista sitä ei tiiviksi saa suljettua, kun siitä ei kunnon otetta saa.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
cr500af
Pyörä: at 650

Viesti Kirjoittaja cr500af »

moto-seinäjoesta saa vastaavan mallista pottaa held maksaa jotain 169 euroa ostin viime kesänä muuten on ok mutta paikallaan seistessä etupainoinen ei arain tai shoin vertainen mutta puolet halvempi
tein itse ja säästin
HessuL

Timo Kalkkila kirjoitti:Omani ostin täältä http://www.dirtbikebitz.com/2010-shoei- ... _2942.html. Kannattaa muistaa, että kypärät saa lähes aina halvemmalla UK:sta, koska siellä ne ovat verottomia.
No sillä lailla! Näyttäisipä saavan mattaharmaan potan nyt tänne pohjolaan toimitettuna 352 euroon, eli hinta tippui jälleen seitsemällä kympillä :mrgreen: Joutunee jo tilaamaan...
Sora/lumipyöräilijä

"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
anahonda

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Täältä sais alle 400:n taalan eli alle 300:n euron. Kokemuksia putiikista mulla ei ole.

http://www.motorcycle-superstore.com/2/ ... elmet.aspx
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ja päälle rahti x taalaa+tulli(ei kai juur mitään)+alvi 22% niin alkaa loppusummaa olemaan. Lisäks mulla on sellanen mielikuva että shoei teki eri malliset kuupat eri markkinoille joten täällä hyväks todettu ei välttämättä ole sama kun usassa.
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Mites muilla on tuon lipan kanssa kun itse tuon vedän päähän niin en näe lippaa ollenkaan?
Ei airohin S4:kään mikään huono ole mutta tuo sopi tosi hyvin omaan päähän. Mutta menee lippakypärän idea vähän hukkaan jos lipalla ei pysty ilta-auringoa blokkaamaan.
Vai onko mulla vaan korkee otsa tai jotain.... :mrgreen:
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Timppa(Varadero)
Pyörä: 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timppa(Varadero) »

t.t.tammi kirjoitti:Mites muilla on tuon lipan kanssa kun itse tuon vedän päähän niin en näe lippaa ollenkaan?
Ei airohin S4:kään mikään huono ole mutta tuo sopi tosi hyvin omaan päähän. Mutta menee lippakypärän idea vähän hukkaan jos lipalla ei pysty ilta-auringoa blokkaamaan.
Vai onko mulla vaan korkee otsa tai jotain.... :mrgreen:

Sama lippa-ongelma oli mullaki aluksi muuten niin hyvin päähän istuvassa ja hiljaisessa kypärässä. Ratkaisin ongelman poraamalla lippaan uuden kiinnitysreiän sinne ylös keskelle. Siellä on alunperin sellanen minimaalisen pieni säätöhahlo lipan korkeudelle jota on aika hankala järkevästi laajentaa, helpompi tehä uus reikä riittävän taakse(siis lippaan, kypärää ei tarvi tolskata).
HessuL

Itsellenikin kävi silmään tuo lipan asento ja mietin ihan samaa että kuinkahan mahtaa auringolta suojata. Just tuohan on se tärkein ominaisuus miksi lipallista kypärää jatkossakin tulen käyttämään.

Hyvä kuulla että asentoa saa pienellä vaivalla muutettua jos on tarpeen; potta on nääs tilattu ja nyt odotellaan pakettia kuin joulupukkia.

Ai niin, vaimollekin muistin ohimennen asiasta mainita ja kaipa tuo ymmärsi "tarpeen" - tai sitten ei :roll:
Sora/lumipyöräilijä

joku_tyyppi
Pyörä: Husqvarna TE 610 IE

Viesti Kirjoittaja joku_tyyppi »

Tänään toi posteljooni tuollaisen Kotariin sointuvan Sonora TC8:n. Tilasin vähän heräteostoksena Louisilta kun oli juuri kokoani hintaan 349.
Lipasta näkyy pari senttiä. Kakkulat jos panisi päähän niin varmaan peittäisivät senkin.
Mitenkäs tuo lipan asennon muutos vaikuttaa aerodynaamisiin ominaisuuksiin, kallistuskulmahan muuttunee jos vain takakiinnityskohtaa siirretään? Ei havaittavasti kurasurautusvauhdeissa?
Timppa(Varadero)

Ei ainakaan havaittavasti muuttunu aerodynaamiset ominaisuudet tuolla lipan käännöllä, vois jopa kuvitella että paranee ku lipan kärki on hieman alempana mitä vakiona. Eipähän ainakaan niin herkästi "haukkaa" ilmaa lipan alle suuremmissa nopeuksissa, tosin ei oo tuon kypärän ongelma muutenkaan koska lippa on aika lyhyt ja nurkistaan pyöristetty. Kaiken kaikkiaan tosi vakaa ja hiljainen potta kovemmissaki nopeuksissa(testattu kaverin kyykkymopolla, suljetulla alueella tietysti :lol: ).
joku_tyyppi
Pyörä: Husqvarna TE 610 IE

Viesti Kirjoittaja joku_tyyppi »

Timppa(Varadero) kirjoitti: Ratkaisin ongelman poraamalla lippaan uuden kiinnitysreiän sinne ylös keskelle. Siellä on alunperin sellanen minimaalisen pieni säätöhahlo lipan korkeudelle jota on aika hankala järkevästi laajentaa, helpompi tehä uus reikä riittävän taakse(siis lippaan, kypärää ei tarvi tolskata).
Katselin tuota ja minulle taas tuli mieleen että olisiko helpompi dremelillä "jatkaa" alkuperäistä hahloa?
Vaihdoitko ruuvin uuteen vai saitko vanhan sopimaan taaemmas?
Siinähän on aika vähän väliä sen alkuperäisen hahlon ja sitten takareunassa olevan "kannen" kiinnityskolon välillä. Etenkin jos ottaa huomioon alkuperäisen ruuvin ison kannan. Mutta ilmeisesti siihen väliin surautit siis reiän?
Timppa(Varadero)

Ei se vanha ruuvi yllä paikolleen ku se reikä tulee just siihen "kannen" kolon kohtaan. Siitä "kannesta" pois se väkänen mikä alunperin menöö siihen koloon ja semmonen kartiokantanen ruuvi jota voi vähä upottaa siihen lipan muoviin. Hyvin on se kansi pysyny matkassa vaikkei oo sieltä takaa kiinni ollenkaa. Sitte se tuuletuskanava joka menee siitä kannen alta päälakeen ei enää osu kohalleen, tukin sen reiän sopivalla kummitulpalla.
Vastaa Viestiin