Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

sahtiveikko
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 10:24 pm
Pyörä: BMW 800 GS Yamaha WR 250R
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja sahtiveikko »

Aiemmin oli jutustelua vaikeudesta pujottaa käsi takaisin rukkaseen ajon aikana, se ongelma ratkeaa pujottamalla jäykiste taitokseen, joka on rukkasen suulla. Löysin tallilta 4 millin pneumatiikkaletkua (nylon) jota asensin taitokseen noin 25 sentin pätkän. Materiaalille luvataan -40C käyttölämpötila, joten saattaa kestää talven kuperkeikatkin taittumatta. Putki voisi olla vaikka paksumpikin, mutta tätä löytyi hyllystä. Etralta löytyy muut koot.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja THA »

Löytyiskös kiinnostunutta jatkamaan tankorukkasten tekoa noilla mun malleilla?
Varastoa on jonkun verran, materiaaleja, tarvikkeita, puolivalmiita ja valmiita.
Mukaan saa myös kaavat ja opastan alkuun, et tarvitse kuin ompelukoneen jota osaat käyttää.
Muutaman päivän kuukaudesta työllistäny talvikausilla, ei mikään bisnes, mutta mahdollinen lisätulon lähde, kyllä noiden tekemisestä tuntipalkka jää.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja THA »

Eikö tosiaan ketään kiinnosta? Surku tätä olis hylätä kun useemman talven asiaa kehittelin kotona keskenäni ja ratkasutkin jokseenkin kaikkiin ongelmiin olis olemassa, ns. valmiiseen pöytään pääsis, kohan ompelukoneella osaa ajella? Ei kai se niin vaikeeta voi mopolla ajeluun verraten olla, kun mäkin osaan, melki molemmat?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Lerssi
Viestit: 338
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 10:54 pm
Pyörä: KTM 1290 Adventure
Paikkakunta: Rovaniemi

Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja Lerssi »

Taitaa olla sama kuin monessa muussakin hommassa. Itelle ja kavereille voi askarrella paskarella. Mutta myyntiin tehdessä nousee hinta sen verran korkeaksi, että eivät mene kaupaksi koska jostakin mätönetistä saa 2x huonommat 1/2 hintaan
Eihän sitä kukhan jaksa!
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja hannuk »

THA kirjoitti:Eikö tosiaan ketään kiinnosta? Surku tätä olis hylätä kun useemman talven asiaa kehittelin kotona keskenäni ja ratkasutkin jokseenkin kaikkiin ongelmiin olis olemassa, ns. valmiiseen pöytään pääsis, kohan ompelukoneella osaa ajella? Ei kai se niin vaikeeta voi mopolla ajeluun verraten olla, kun mäkin osaan, melki molemmat?
Jos et jatkajaa löydä niin laita kaavat jakoon. Valmiit ei ole hääppösiä mutta kun ei ole jaksanut alkaa tekemään alusta asti itse, niin kynnys hyvien tekemiseen madaltuisi jos valmiit kaavat olisi tarjolla. Jos ne hyvät on niin kaippa noista aina voisi pari euroa rojalteja nakata tilille.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
Asmo
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2009 8:19 pm
Pyörä: 690 Enduro
Paikkakunta: Noormarkku

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja Asmo »

Laiteltu yv:tä
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja THA »

Kaavoja yms. en tietenkään laita jakoon, vaan ne seuraavat varaston mukana, päätyipä se mihin tahansa.
Myynti on n. 30pr. vuodessa, voittoa ei kerry, mutta tuntipalkka kyllä.
Kaiken tarvittavan saa Suomesta. Maailmalta haalien voisi säästää paljonkin, tai hävitä huolella.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja THA »

Noille mun tankorukkasille on nyt jatkaja löytynyt 8) 8) 8) ja tällä tietoa ainakin vuoden loppuun asti saatavissa BR Pro Service verkkokaupasta, jonka yrittäjänä en siis enää itse jatka :cry: . Innokkaimmilla tulee kiire syytellä oman firman mainostamisesta :P , vielä muutama päivä aikaa ja sit kaikki syytökset on täysin asiattomia :twisted:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä nyt uppaan tätä, koska kaikki mahdollinen on menny tasan persiilleen ja siten muuttunu jatkokuviotkin täysin, kaikilta osin: Verottajan näkemys mun firman arvosta poikkes täysin mun ja ostajan näkemyksestä, joten kauppa peruuntui. "Tumppubisneksen" jatkokin purkautui sen myötä. Samoin kariutui oma mahdollisuuteni lähteä opiskelemaan aikomaani reittiä. Ainoaksi mahdollisuudeksi jäi yrityksen toiminnan keskeytys, joka tapahtuu nyt välittömästi kun aiheeton katevaraus tililtä saadaan pois.
Ei näy mahdollisuutta ottaa varastoa itselle eli tumputkin jää "lukkojen taakse". 7pr. niitä olisi valmiina. Tarjoan niitä nyt viimeistään keskiviikkona näkyviin maksuihin rahtivapaasti: http://www.dymatech.fi/Verkkokauppa/Omat.htm#tumput ja siinä se sitten onkin mikä viranomaisten yhteisen käsityksen mukaan riittää 4kk elämiseen.

E: Kiitokset tumput tilanneille, osan varastosta sain otettua itselle, n. kaks kuutioo tavaraa tiivispakattuna jäi sisään, keskeytys leimattu tänään.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
tapsam
Viestit: 118
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 6:35 am
Pyörä: BMW R 1200 GS Adventure
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja tapsam »

Nämä on hyvät. Testattu 1000 km. Kiitos Tha :)
Adventuren jälkeen seuraa dementia.
kuuraparta
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Elo 16, 2016 5:23 pm
Pyörä: KTM

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja kuuraparta »

No hei, nythän on jo kylmä ja talvi tulossa. Nakit tuntui olevan tänään jäässä ku kävin vetään enskaa. Mistä näinä ankeina aikoina löytys kunnon (parhaat) tankorukkaset. Löysin yhden Sinisalon vanhat, mutta ne oli liian pienet/lyhyet ja muutenkin lelut.

Mites nää THA kamppeet, vieläkö löytyy jostain näihin keleihin kehiteltyjä kamppeita?
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

kuuraparta kirjoitti:No hei, nythän on jo kylmä ja talvi tulossa.
Mites nää THA kamppeet, vieläkö löytyy jostain näihin keleihin kehiteltyjä kamppeita?
Minulla on THA:n kahvatumput BMW R1100GS pyörässäni.
Ovat erinomaiset.
Mutta valitettavasti hän ei enää valmista niitä.
Kelkkapuolelta voisi löytyä jotain.

Kiitos vaan THA erinomaisista tumpuista!

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla olisi yhdet uudet aidot THA rukkaset jouten, en koskaan oppinut ajamaan tankorukkasten kanssa ja muutenkin on vielä verenkierto sellainen jotta ei moisia kaipaa :roll: :lol:

Tarjoa niin katsotaan päästäänkö kauppoihin ;) jos nyt yleensäkään kiinnostaa.
antti
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Olen muuten laittanut niihin THA:n tankorukkasiin jäykät nippusiteet sinne aukon suulle sen kanttauksen sisään.
Oli vähän ahdas kanttaus, mutta sain sinne kuitenkin ujutettua tukevat nippusiteet, yksi kumpaankin suuntaan.
Nyt suuaukot pysyvät mukavasti auki niillä nippusidejutuilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkas

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Minua voisi kiinnostaa nuo aidot THA-tankorukkaset :o
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Vastaa Viestiin