Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 18, 2019 10:46 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 8:49 pm 

Pyörä: BMW G650XChallenge
Laitetaanpa pöksyistä kuva.
Mun mielestä aika tylsän näköiset, eikä kovin HD eikä maastokuvioidut :roll:

Omani (kahdet) ostin Bike Worldistä Vantaalta.
Taidanpa olla oikea tosi motoristi, kun on kahdet samanmalliset :lol:. Kuvassa on nuo löysemmät kylmille keleille. Näissä isommissa on nyt pysyvästi kumihousut alla, koska huonosti suojattu alkup.pakoputki sulatti lahkeen läpi irrotusvetoketjun jumiin. Kesäkäyttöön ostin pykälää pienemmät, eikä paremmin suojattu LeoVince-putki polta pöksyjä.

Liitteet:
STRLindLiz.jpg
STRLindLiz.jpg [ 49.49 KiB | Katsottu 2585 kertaa ]
 Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 7:46 am 

Pyörä: Canyon ja Cube
rainerb kirjoitti:
EDIT: on ne pahus nopeita, jotkut kauppiaat! Eilen yöllä tilasin enskatakin, ja tänään aamulla töihin tullessa on jo viesti maileissa, että takki on postitettu! Onko tuo sitä, että raha tekee työtä minun nukkuessanikin?

OT: Hyvä, että jotkut ovat. Mua alkoi eilen hieman hymyilyttämään, kun täältä kotimaasta viime syyskuussa tilaamistani kaatumaraudoista tuli saapumisilmoitus. Oli mukana muistutus, että pitää noutaa kuukauden sisällä... Ajattelin suosia kotimaista kun hinta oli kerrankin kohdallaan, ensi kerralla taidan miettiä uudelleen.

-petteri

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 10:25 am 

Pyörä: AT RD07a IBA
Tikkaoja kirjoitti:
OT: Hyvä, että jotkut ovat. Mua alkoi eilen hieman hymyilyttämään, kun täältä kotimaasta viime syyskuussa tilaamistani kaatumaraudoista tuli saapumisilmoitus. Oli mukana muistutus, että pitää noutaa kuukauden sisällä... Ajattelin suosia kotimaista kun hinta oli kerrankin kohdallaan, ensi kerralla taidan miettiä uudelleen.

Tuliko ne Finnairin lentorahdissa? :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 10:37 am 

Pyörä: -
Sinisalon vehkeistä olen onnistunut hajottamaan vetoketjut parin vuoden käytön jälkeen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 12:18 am 

rainerb kirjoitti:
Netistä löytyi sopivasti tuo ALPINESTARS VENTURE OFF ROAD JACKET, sinisenä ja sopivan kokoisena, joten laitoin tilauksen sisään- katsotaan mitä sieltä tulee. Mustaa valitettavasti ei ollut - vain sininen ja punainen, ja kun punaista ei ole missään muualla varusteissa tai pyörissä... Ehkä tuo sininen on kesällä vähän viileämpikin.

Kotiin tuotuna 124 euroa. Kiitos kommenteista ja neuvoista.

Tuli takki tänään kotiin. Oikein hyvältä takki näyttää ja on hyvän oloinen! Ompeleiden viimeistelytkin on tehty siististi, ettei siellä roiku kaikenmaailman langanpätkää. Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia. Selkään menee suoja, mutta olkapäille tai kyynärpäille ei.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 1:37 am 

Pyörä: XTZ750
Likimain kaikkiin A-Stars kamppeisiin oon ollu tyytyväinen. Ne passaa pirun hyvin mulle päälle ja soveltuu ihan vaan just siihen hommaan johon ne on suunniteltu. Talavihommissa saa unohtaa ainaki nämä mitä mulla on ja oikeastaan ympäri vuoden, jos ei lasketa ratasessioita. AlpineStarsin tueksi voitanee laskea fakta, että oon hankkinu kamppeet ratahomia varten. Matkapuvuksi kaavailin taannoin AlpineStarstin pukua ja hommasinkin sellaasen, mutta eipä tullu ajoissa mieleen, että A-Stars käyttää läpivetäviä resoreita raajojen sisäpinnoilla. -> palelee niin perskuleesti nollan tietämissä ja suorastaan paleltuu jo alle kymmenessä pakkasasteessa. Eellinen oli kommenttia "nahkapuvuista". Kangaskamppeissa oon pysytelly THE Jarnonkin suosimassa MP-ASU-merkissä.

Edit: kirijotusvirheitten paikkausta

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 7:38 pm 

Pyörä: BMW G650XChallenge
[/quote]
Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:[/quote]

:P 9 kpl. Kun laskee myös kainaloista aukot :wink:
Vaikka vetoketjut ovat kiinni, jää muutaman sentin aukot.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 9:35 pm 

Pyörä: Transalp Super Four version R -97
OStin viime keväänä täysin herätteenomaisesti SCOTT Torrance -ajotakin, jossa on vedenpitävät kalvot ja irrotettava lämpövuori. Vähän touring -tyylinen pusakka, mutta toimii joka säällä. Nyt talvella lämpövuorin kanssa hyvä, kesällä kun aukasee selässä olevat "räppänät" niin ei tuu hiki! Paitsi nevansilmäs :lol:

Takin OVH oli 295,- mutta Jokiniemessä oli loppukoot 140 ekee poistos. Ostosta en oo katunu hetkeäkään.

Housuina mulla on kahdet MP-Asun tekeleet. Kummatkin on lujia ja kestäviä, mutta kesällä meinaa olla kuumat.

MP-Asuista on nyt jo 10 vuoden kokemus ja täytyy sanoa, että ei kyllä ole ainakaan keston kanssa mitään valittamista!

Paitsi että MP-Asun UNIT1 takki oli vikaostos. Lähinnä siksi, että siinä on sairaan lyhyt helma, aina on selkä paljaana.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 9:49 pm 

Pyörä: KTM EXC 250 6Days -17
Hmm - onkos kellään kokemusta Ufon/Ufoplastin takeista? Tollainen 2010-mallin UFO-enskatakki kiinnostaisi mutta millaisia lienevät tositoimissa? Miten koot noissa mahtaa mennä, sovitus kun ei onnistu lähitienoolla... XXL kiinnostaisi, pituutta ruholla 192 cm, paino 92, ihan aikaukon kokoinen siis. :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 9:53 pm 

Pyörä: yz125
Mulla on tuollainen Ufon takki viime vuoden mallistoa, kokona myös tuo XXL, pituutta 189 ja painoa n. 105.
Ei mahdu varmaankaan mahdu suojat alle, en ole kokeillut. Tähän mennessä kokemusta vain mopolla ajosta, eikä muista ajotakeista, mutta tuntuu ihan hyvältä ajaessa. :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 10:18 pm 

Pyörä: KTM EXC 250 6Days -17
marjastaja kirjoitti:
Mulla on tuollainen Ufon takki viime vuoden mallistoa, kokona myös tuo XXL, pituutta 189 ja painoa n. 105.
Ei mahdu varmaankaan mahdu suojat alle, en ole kokeillut. Tähän mennessä kokemusta vain mopolla ajosta, eikä muista ajotakeista, mutta tuntuu ihan hyvältä ajaessa. :roll:

Marjastajaa pikaisesta vastauksesta ystävällisesti kiittää hän nam. Mulla olisi XXL:n alle laittaa selkätuellinen suojapaita mutta ehkä se voisi mahtua, oman kropan mitat kun ovat viissin jonkun verran sutjakkaammat kuin sinulla. Mulla on ollut ajotakkeja kelkkapuolella Sinisalolta, mut en tiedä onko ne nykyään samaa laatua kuin joskus reilut kymmenkunta vuotta sitten ostettu takki mikä vieläkin on suhtkoht kuosissaan. Endurokäytössä oli viime kesän STR Lindstrandin takki (mukava takki, vois kuitenkin koettaa huvikseen jotain muuta) mutta sen päivät tulivat täyteen kun ilkeät valkotakkiset saksivat sen :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2010 10:49 pm 

Sottapytty kirjoitti:
rainerb kirjoitti:
Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:

:P 9 kpl. Kun laskee myös kainaloista aukot :wink:
Vaikka vetoketjut ovat kiinni, jää muutaman sentin aukot.

Sieltäkö ne kaksi viimeistä löytyi? :lol: Minä jo ihmettelin takkia käännellessäni, että väärin olit laskenut! :P

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2012 1:50 pm 

Pyörä: SE
Onkos kellään kokemusta Fly Patrol takista? Nettiselailujen mukaan vaikuttaisi ihan asialliselle, ei kalvoa, hyvät tuuletusräppänät, vahvaa kangasta jne. Onko kellään tietoa myykö joku liike tuota suomessa?
http://www.flyracing.com/moto/race-wear/riding-jackets/patrol-riding-jacket
http://www.24mx.fi/motocross/p/endurota ... akit/k381/
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=480060
Kuva
Onko muita suosituksia hyväksi lämpimän kelin kesätakiksi kuin esim. tuo Alpinestarsin Venture? Miten tuossa Venturessa menee koot? Pitääkö olla normaalia isompi tms?

Ei tee mieli laittaa suojien päälle pelkkää crossipaitaa vaikka olisi kuinka kuuma. Pitää olla hieman paksumpaa kangasta.

Hanxilta pisti silmään tuollainen Valtter-verkkotakki, klick. Tuossa on tietenki se ettei se pidä ajoviimaa missään tilanteessa ja hintakin on aika korkea. Hyvä vaihtoehto kuitenkin crossipaidan tilalle? Toisaalta näyttää aika tyköistuvalle ettei suojat välttämättä mahdu alle?

Profiili  

ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2012 6:47 pm 

Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Mulla on scotin enduro rotsi ja ihan tyytyväinen olen ollut, tuuletusta saa lisättyä avaamalla vetoketjun selästä ylhäällä ja alhaalla ja samoin hihat saa pois ja tarkeneekin kun kylmä tulee kun laittaa vaatetta alle

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Maalis 18, 2019 4:55 pm 

Pyörä: Versys
No niin, kohta 7 vuotta vanhaa ketjua nostoon.

Kuumemmilla keleillä enskapaidalla, mutta hakusessa reissuun ja sekalaiseen ajeluun takki, jolla pärjäisi Suomen ja pohjoisen kesässä tarvittaessa hyvin kerrospukeutuen ja johon mahtuisi leattiin adventure suojapaita alle. Kokoa äijällä noin 177/83 kg. Hinta saisi olla halpa ja esimerkiksi noita 24mxn noin satkun enskatakkeja olen ihmetellyt. Eli budjetti mahd. Alhainen, kuitenkin maks. 150€.

Olisiko ehdotuksia?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä: