Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 1:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 8:18 pm 

Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:16 pm
Viestit: 15
Pyörä: Suzuki xf650
Kävin tuossa aamulla heti klo9 jälkeen matkaan metsäisille teille ja kotimatkalla vähän isommillekin.

Iloa haittasi hieman käsittämättömän sankka sumu jonka takia piti yrittää ajella visiiri auki silmät täynnä hiekkaa.

Enska kypärää en oikein ole oppinut pitämään koska se on niin äänekäs ja vesi sataa suoraan naamalle tikustellen kivasti joten olen päätynyt pitämään umpikypärää.

Millä konstilla se pysyisi auki, koska sumu pysyy ohuena sumuna visiirissä eikä näe juuri yhtään, kun taas sateella näkee kun vesi lentää pois päätä kääntämällä mikä on hyvä, ainut ongelma huurtuminen kummassakin tapauksessa.

Onko keinoa kyseistä ongelmaa vastaan :?:

_________________
---minä yritän---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 8:35 pm 

Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Harkinnassa.
Pinlock: http://www.pinlock.com/index2.htm
TAI optikkoliikkeestä visiiriin suihkutettavaa huurteenestoainetta
TAI ajaa visiiri raollaan

_________________
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 8:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
Viestit: 314
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Adve-Gessu yms
Hanki umpipottaan pinlock, ja opettele käyttämää krossipottaa siinä sivussa (lasit tietenkin tuplalinssillä). Molemmat toimivat (myös tiivistyvässä kosteudessa), molemmilla hyvät puolensa ja oikeat käyttöyhteytensä. Vielä kun hankit kunnolliset korvatulpat, niin kuulet sen mitä tarvitsee mutta korvat eivät rasitu liikaa. Vielä lopuksi sopiva sulka tai säämiskänpala vasemman hanskan peukaloon niitä pakollisia pyyhkäisyjä varten. Kaikista em. runsaasti vinkkejä tällä keskustelupalstalla. Hyviä surautteluja!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 9:00 pm 

Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:16 pm
Viestit: 15
Pyörä: Suzuki xf650
Kiitoksia vinkeistä, näin surauttelut muuttuu vieläkin hauskemmiksi :mrgreen:

Visiiriä on aina tullut raolleen pidettyä kun tarvis vaatii mutta kun sekään ei yleensä auta paljoa, ääni vaan kovenee.

Pitää käydä Pinlockia ostaa, semmosesta en ole ennen kuullutkaan.

_________________
---minä yritän---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 14, 2009 8:20 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 551
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Sisäpuoliseen huurtumiseen auttaa parhaiten pinlock, se on siis visiirin sisäpuolelle tuleva kalvo. Löytyy sekä irroitettavaa mallia jonka kiinnitys muovinastoilla ja sitten pysyvämpää tarrakiinnitteistä.
Ulkopuoleiseen huurtumiseen auttaa visiirin kiilloitus Pledillä tais sitten jollain hioma-aineettomalla autovahalla. Nuo saa veden pisaroitumaan jolloin päätä sopivasti kääntelemällä ajoviima vie pisarat mennessään (maantie vauhdeissa ei tartte ees päätä käännellä).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 14, 2009 3:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Viestit: 576
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Tuo sumu tiivistyy usein nimenomaan ulkopintaan, ainakin minulla. Lähtee ihan pyyhkäisemällä. Joskus harvoin kun se on tiivistynyt sisäpintaan niin ei ole auttanut pinlockikaan, ainakaan emännän umpi-Araissa. Silloin ei ole auttanut kuin ajaa visiiri auki, jonka jälkeen voikin silmät sitten hieman punoittaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 14, 2009 7:40 pm 

Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:16 pm
Viestit: 15
Pyörä: Suzuki xf650
JSL kirjoitti:
Tuo sumu tiivistyy usein nimenomaan ulkopintaan, ainakin minulla. Lähtee ihan pyyhkäisemällä. Joskus harvoin kun se on tiivistynyt sisäpintaan niin ei ole auttanut pinlockikaan, ainakaan emännän umpi-Araissa. Silloin ei ole auttanut kuin ajaa visiiri auki, jonka jälkeen voikin silmät sitten hieman punoittaa.


Ulkopintaanhan se toki tulee täälläkin. Visiiri auki ajelin silmiä tihrustellen. Nyt on jo punotus laskenut ja hiekat saatu silmistä kaiveltua, ei ole ensimmäinen kerta :lol:

Sisäpuolella taas se huurtumis-ongelma joten nyt teen niin että laitan Pinlockia sisälle ja ulkoa vahaan todella hyvin, eiköhän se siitä sitten

_________________
---minä yritän---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 14, 2009 8:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 10:59 am
Viestit: 90
Paikkakunta: Kaakkoinen itäraja - Miehikkälä
Pyörä: Yamaha XTZ750
http://www.hobbylinna.com/parker39s-huu ... 20562.html

http://www.varusteleka.fi/showproduct.p ... _2PU0XBPAY

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=11450

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 61269;st=0

http://www.proairsoft.com/acatalog/info_HUA.html

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 9:26 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1119
Paikkakunta: Tampere
Liqui Molyn spray, toimiva aine, tosin aika vaaralliselta vaikuttaa.. :lol:


http://www.chavraammotorsport.com.cy/products/1571.jpg

http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... 7-1571.pdf

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 19, 2009 11:13 am 

Liittynyt: To Marras 22, 2007 8:35 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Kemi
Minä käytän normaali visiiripottaa (joku hjc peruskypärä) pyörällä ja kelkkaillessa. Minulla kypärän visiiri alkoi huurustumaan jo kosteilla ilmoilla, puhumattakaan pakkasella ajamisesta.

Minä tilasin jenkeistä kypärään breath boxin, eli sen kuonokopan, joka estää hengityksen pääsyn visiirille. Kuonokoppa oli jostakin hjc:n krossi tai kelkkakypärästä. Katsoin kuvista, että tuuletusreiät olivat suunnilleen samalla paikalla kuin omassa kypärässäni ja kuonokoppa iskuikin, kuin nakutettu kypärään, vaikka se ei kyseiseen malliin ollutkaan tarkoitettu. Hinta oli kotiin kuljetettuna noin 25-30 euroa.

Visiiriin tilasin pinlock asennussarjan, joka asennettiin omaan visiiriin. Visiiriin piti porata kaksi reikää, mihin tuli pinnit, joiden väliin sisävisiiri asetettiin. Poraamisessa pitää olla todella tarkkana, että sisävisiiri istuu riittävän tiukasti alkuperäistä visiiriä vasten. Hinta oli briteistä tilattuna kotiinkuljetettuna noin 30-35 euroa.

Näiden kahden muutoksen myötä kypärästä tuli huomattavasti parempi. Moottoripyörällä ei ole huurustumisen kanssa mitään ongelmaa. Kypärä toimii myös kelkkaillessa melko hyvin, huurustumista alkaa esiintyä noin -15...-20 asteen tietämillä. 60 eurolla tuskin olisi kovin hyvää krossikypärä+lasit yhdistelmää saanut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 19, 2009 6:53 pm 

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 2:52 pm
Viestit: 112
Pyörä: YZ250
Moi,

en tiedä onko seuraavaa konstia koitettu mp:n visiiriin, mutta aikoinaan kun jääkiekkoa pelasin enemmänkin niin seuraava keino hakkasi kaikki kaupalliset tuotteet:

- fairya rättiin ja hangattiin pleksin (tässä tapauksessa visiirin) molemmat puolet sameaksi pesuaineesta.

- odottelu pari minuuttia, kevyt huuhtelu raanan alla (vähän fairyä piti jäädä pleksiin)

- kiillotus puhtaala liinalla

Tämä konsti toimi sekä ulko&sisäjäällä. MP. hommissa varmaan pitäisi laittaa ulkopuollele hieman vähemmän fairyä ettei
sentään sateen sattuessa ala kuplimaan :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2009 9:39 am 
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 5:59 pm
Viestit: 352
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Africa Twin
S_A kirjoitti:
Moi,

en tiedä onko seuraavaa konstia koitettu mp:n visiiriin, mutta aikoinaan kun jääkiekkoa pelasin enemmänkin niin seuraava keino hakkasi kaikki kaupalliset tuotteet:

- fairya rättiin ja hangattiin pleksin (tässä tapauksessa visiirin) molemmat puolet sameaksi pesuaineesta.

- odottelu pari minuuttia, kevyt huuhtelu raanan alla (vähän fairyä piti jäädä pleksiin)

- kiillotus puhtaala liinalla

Tämä konsti toimi sekä ulko&sisäjäällä. MP. hommissa varmaan pitäisi laittaa ulkopuollele hieman vähemmän fairyä ettei
sentään sateen sattuessa ala kuplimaan :)


Ääni tälle ratkaisulle. Kokeiltu ja toimii.

_________________
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 7:06 pm 

Liittynyt: La Heinä 09, 2005 1:47 pm
Viestit: 78
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Fairy haisee (hajuste) ja tuppaa tekemään pientä utua visiirin sisäpintaan, joka kyllä lähtee pois, kun puhaltaa. Empiiristen testien perusteella tavallinen nestesaippua toimii vielä paremmin. Tippa saippuaa kosteaan rättiin, levitys visiirin sisäpuolelle ja saman tien kuivalla rätillä puhdistus. Ja kappas, ei huurru visiiri. Vaikutus kestää parista päivästä viikkoon. Ulkopuoliseen huurtumiseen voisi auttaa joku tökötti, joka pakkaa pisarat suuremmiksi. Autovaha taitaa toimia juuri siten.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2009 7:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1155
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Haussa
jarik kirjoitti:
Ulkopuoliseen huurtumiseen voisi auttaa joku tökötti, joka pakkaa pisarat suuremmiksi. Autovaha taitaa toimia juuri siten.

Toimiskohan tämä?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602500/0
Aikoinaan sitä visiirissä käytin, ainakin vesipisarat lähtee helpommin ilmavirran mukaan.

_________________
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2009 9:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Viestit: 690
Paikkakunta: Lappeenranta
Pyörä: Honda XRV 750 Africa Twin, CBR 1100xx
Astianpesuainetta ja käsienpesusaippuaa kokeiltuani, ääni käsien pesuun tarkoitetulle nestesaippualle. Toimii omissa kokemuksissani todella mainiosti :P
Aiemmin huurtui hetkessä sisäpuoli ja aina joutui ajamaan visiiri raollaan, nyt saa olla jo melko hiki päässä ja ulkoilma kostea jotta huuru alkaa kiusaamaan. Kannattaa kokeilla! 8)

_________________
AT -95/-99


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com