Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Peltsi kirjoitti:Itellä Airall mielesä. Ei vaan oo oikein tarjontaa.
Minulla olisi ylimäääräinen Air Way, 56, kokoinen. https://www.fc-moto.de/fi/Rukka-Airway-GORE-TEX
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Kunkku kirjoitti:
Peltsi kirjoitti:Itellä Airall mielesä. Ei vaan oo oikein tarjontaa.
Minulla olisi ylimäääräinen Air Way, 56, kokoinen. https://www.fc-moto.de/fi/Rukka-Airway-GORE-TEX
Harmi että niin pieni. Mulla on tuo pirkka-malli (Matti) 60. Tuskin mahtuu 56.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Peltsi kirjoitti:Itellä Airall mielesä. Ei vaan oo oikein tarjontaa.
Tulipa tuo nyt viimein hommattua. Ja on kyllä mukava päällä näin niinkö ygen illan ajon perusteella. Kevyt ja notkea. Nyt illasta oli vielä passelin lämmin t-paidan kans. Varmaan aika pian alle 20 asteen saa laittaa pitkähiasta alle noin vähän katteen kans mitä mulla on tällä hetkellä.

Tämän testin perusteella tyytyväinen pitää olla. En ottanut valkoista kun oon vähä erityisherkkä sille värille takisa.Kuva
Paskapuhetta, mutta uskon.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Onko teillä,pesu- ja huolto-ohjeita (lähinnä vetoketjun) seuraaviin:
Rukka Päijänne takki
Housut focus trs , mallinro 970141725/R, jossa varmaa goretex- pinnoite
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

oppeS kirjoitti:... varmaa goretex- pinnoite
Semmoista pinnoitetta ei valitettavasti ole olemassa. :?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Tiedät kuitenkin mitä tarkoitan.
Liitteet
55F2CF22-E165-4999-8553-99EF0E11B8FA.jpeg
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

oppeS kirjoitti:Tiedät kuitenkin mitä tarkoitan.
Kieltämättä vähän hämäävä tuo teksti. Eihän sen pintakankaan ole tarkoituskaan olla vettä pitävä, vaan enemmänkin likaa hylkivä. Tuosta tekstistä moni voi saada toisen käsityksen.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Kyllä useimmat ulkoiluvaatteiden päälli materiaalit, myös mp, on nykyään vettä hylkiviä ja sitä tässäkin tarkoitettaneen. Veden pitävyys on sitten erikseen, se tulee sitten kalvoilla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Alkuperäiseen kysymykseeni mitkä olivatkaan pesu-ja hoito-ohjeet takille/ housuille ja miten olette vai oletteko käsitelleet vetoketjuja silikonilla tai jollain muulla.
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kaikki ajokamppeet olen pessyt ihan normipesuaineilla koneessa.
Kura lentää...
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Kunkku kirjoitti:Roughroad vai R.O.R? Kas siinä pulma, ainakin matkaenduromiehelle. :roll:
Asian pohtiminen työn alla...
Joko näistä on lisäkokemusta?
Aksi
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2011 11:18 am
Pyörä: BMW r1200 GSA

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Aksi »

Normi pesuaine mutta ei saa kalvo puvuille laittaa sitä huuhteluainetta mitä tuo parempi puoliskoni käyttää normaali pyykin mukana
_____________________________
Se kehrää soratiellä Tiikerin lailla
sahtiveikko
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 10:24 pm
Pyörä: BMW 800 GS Yamaha WR 250R
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja sahtiveikko »

Ilipo kirjoitti:
Kunkku kirjoitti:Roughroad vai R.O.R? Kas siinä pulma, ainakin matkaenduromiehelle. :roll:
Asian pohtiminen työn alla...
Joko näistä on lisäkokemusta?
Kesä ajeltu R.O.R takilla. Olosuhteet sateesta kolmenkympin lämpötiloihin, ja kaikissa toimii. Tietysti rymyhommissa tarvitaan crossipaitaa, vaikka tuuletusaukkoja onkin kiitettävästi seitsemän kappaletta. Sateella kaulus toimii hienosti, eikä päästä vettä valumaan sisäään. Tyytyväinen olen takkiin, enkä ole löytänyt mitään moitittavaa. Alla olen käyttänyt suojapaitaa.
Ormajoki- Extreme hard adventure team
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

sahtiveikko kirjoitti:
Ilipo kirjoitti:
Kunkku kirjoitti:Roughroad vai R.O.R? Kas siinä pulma, ainakin matkaenduromiehelle. :roll:
Asian pohtiminen työn alla...
Joko näistä on lisäkokemusta?
Kesä ajeltu R.O.R takilla. Olosuhteet sateesta kolmenkympin lämpötiloihin, ja kaikissa toimii. Tietysti rymyhommissa tarvitaan crossipaitaa, vaikka tuuletusaukkoja onkin kiitettävästi seitsemän kappaletta. Sateella kaulus toimii hienosti, eikä päästä vettä valumaan sisäään. Tyytyväinen olen takkiin, enkä ole löytänyt mitään moitittavaa. Alla olen käyttänyt suojapaitaa.
Mites se ror toimii siellä 25-30 asteen tienoilla? Aiheuttaako lämmön lisääntymistä sellaisessa normiajossa? Tämä on tietenkin hyvin henkilökohtainen ominaisuus, mutta noin karkealla tasalla ehkä osviittaa antava tieto.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

juhhyto kirjoitti:Mites se ror toimii siellä 25-30 asteen tienoilla? Aiheuttaako lämmön lisääntymistä sellaisessa normiajossa? Tämä on tietenkin hyvin henkilökohtainen ominaisuus, mutta noin karkealla tasalla ehkä osviittaa antava tieto.
Kuumahan se on. Minä vertaan sitä Rouhgroadiin, joka on malliltaan ja käyttötarkoitukseltaan hyvin samanlainen puku. Niiden kahden ero on ISO tässä suhteessa. Tietysti osa ongelmaa tulee siitä, että GSA:n pleksi on aika suojaava, eikä ilma pyöri riittävästi rinnan seutuvilla. Tuuletusaukot pystyvät harvoin kilpailemaan tuulta paremmin läpäisevän pintakankaan kanssa. Jos pitäisi valita Roughroadin ja R.O.R:n välillä, valitsisin ensimmäisen. Kompensoisin viileitä kelejä Windstopper-välikerroksella ja sateen sattuessa pukisin puvun päälle jonkun sadeasun. Vasta sitten pysyvämmin kylmillä keleillä ottaisin sisävuorin käyttöön - jos silloinkaan. Kylmällä säällä tulee nimittäin helposti vilu, jos vesi pysähtyy vasta sisävuorin kohdalle.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Vastaa Viestiin