Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

heikkif1 kirjoitti:En halunnut avata uutta keskustelua joten laitoin tänne:

Onko kellään vielä kokemusta Rukan uutuus mallista COSMIC?
Kyllä tuossa henkarissa sellainen roikkuu... On vaan niin pientä kokoa, että käyttämään en pääse. Millaiseen käyttöön olet pukua etsimässä?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
heikkif1
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:47 pm
Pyörä: Polkupyörä!
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja heikkif1 »

Maantie-endurointia tulee harrastettua ja pääsääntösesti pohjoismaitten alueella :) eli metsään en enää halua mennä nyt :oops: Onko sinulla koko puku ja mitä kokoa. Itse olen harmillisesti kokoa "55" eli Rukan 54 on pikkasen kittana ja 56 taas aavistuksen iso, varsinkin housut.
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Minulla on Rukan Armas ja tuossa kokoasiassa ei taida olla yhtä totuutta. Itse olen 52 kaikissa muissa vaatteissa, mutta otin 54 Armakseen. On ihan hyvä ja varsinkin vuorien kanssa ei tunne oloaan Liian tiukasti pyntätyksi. Vuorettomana sitten sopivan väljä liikehtimisen ja lämpötalouden puolesta. Täytynee katsella joku kevyempi ratkaisu hellekeleille. Reissuun kun ei oikein voi ottaa kuin yhden, niin se on aina valintoja täynnä elämä. Tuohon kokoasiaan vielä, voihan noita nähtävästi vähän modauttaa jos ei tahdo oikeata kokoa rekistä löytää. Mutta ottaen huomioon erilaiset variaatiot alle laitettavan varustuksen ja kelien suhteen, ei sitä täydellistä kokoa taida ollakaan, ja jos vielä käyttää monta vuotta samaa pukua niin johan siinä omakin olemus saattaa muuttua.


-juha-
kjhh
Viestit: 229
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Pyörä: 1200 gs adv
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Rukka Armas se täälläkin, olen tosin jättänyt takin oman vuorin kaapin hyllylle. Erillinen fleecepusero paljon käyttökelpoisempi kun sitä voi pitää tarvittaessa silloinkin, kun pyörä on parkissa. HellyHansen sopiva normiviileällä ja Sasta Termalfleece sitten kun tarve todella lämpimälle kerrokselle.
Avatar
heikkif1
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:47 pm
Pyörä: Polkupyörä!
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja heikkif1 »

Eli kukaan muu kuin Kunkku ei ole ko. pukua (Cosmic) käyttänyt tai nähnyt? Pitääkö nuo huhut Rukan tuotanto ongelmista paikkansa?
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
Avatar
juvander
Viestit: 1760
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja juvander »

Rukan tuotanto-ongelmista mitään tiedä, mutta ainakin vakava suunnitteluongelma siellä on.

Tähän asti olen kovasti ollut Rukan pukujen käyttäjä, mutta kun näitä nykymalleja katsoo niin eipä enää tarvitse sinne katsetta suunnistaa.

Ihme vetoketjuja, hihoista puuttuu vetoketjut ja tarrat.

Itse arvostan takkia jossa on kunnon vetoketju ja vielä neppareilla varustettuna että jos toinen pettää niin toinen vielä ehkä toimii. Hihojen suut pitää olla sellaiset että ne saa nopeasti vedettyä hanskojen päälle/alle, riippuen tilanteesta.

Voisivat viedä tuon nykyisen suunnittelijansa jonnekin saunan taakse ja tuoda tilalle sen muutaman vuoden takaisen joka vielä osasi hommansa.

Nimim. Viikonloppuna ajetaan uudella KTM 14 Rally -puvulla. Jos vain tuo lähetti sen huomenna tuo kotiin ja kokokin vielä natsaa... Ja jos noin hyvin käy että puku sopii päälle, niin kun kottaraisella ei kuulemma GS miitinkiin ole tulemista voin siellä sitten ilahduttaa kanssa ihmisiä edes oranssilla värillä puvun muodossa 8)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja jite »

Pahus kun en muistanut katsastaa tuota pukua ennen tämän nykyisen tilaamista. Hyvännäköinen setti. Se on hyvä kun sun uus puku vie kaiken huomion niin mä pääsen sitten livahtamaan huomaamatta tolla kottaraisella sinne summassaareen.
Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

heikkif1 kirjoitti:Eli kukaan muu kuin Kunkku ei ole ko. pukua (Cosmic) käyttänyt tai nähnyt? Pitääkö nuo huhut Rukan tuotanto ongelmista paikkansa?
Etsiessäni Rukan hanskoja jokin aika sitten, eräässä liikkeessä sanoivat että Rukka olisi vaihtanut 'tehtaansa' toisaalle ja käynnistysongelmia sen kanssa. Että eivät ole pystyneet juurikaan toimittamaan kaudelle 2013 mitään uutta.
En tiedä paikkansapitävyyttä muuta kuin noiden hanskojen osalta (R-Star). Hanskoja ei tosiaan tahtonut löytyä mistään, eikä tilaamallakaan saanut. Tuurilla sitten Lahdesta löytyi :)
AT -95
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja amaunu »

juvander kirjoitti:Rukan tuotanto-ongelmista mitään tiedä, mutta ainakin vakava suunnitteluongelma siellä on.

Tähän asti olen kovasti ollut Rukan pukujen käyttäjä, mutta kun näitä nykymalleja katsoo niin eipä enää tarvitse sinne katsetta suunnistaa.

Ihme vetoketjuja, hihoista puuttuu vetoketjut ja tarrat.

Itse arvostan takkia jossa on kunnon vetoketju ja vielä neppareilla varustettuna että jos toinen pettää niin toinen vielä ehkä toimii. Hihojen suut pitää olla sellaiset että ne saa nopeasti vedettyä hanskojen päälle/alle, riippuen tilanteesta.
--

Nimim... edes oranssilla värillä puvun muodossa 8)
Joo ei tartte katella nykyrukkia enää. Kuuntelin sivukorvalla kun sellainen kuivan kesän oravaa muistutttava motoristi sovitti rukan huippismallia lämpövuorella ja ihmetteli kuinka tiukka se oli mahan kohdalta. Myyjä totesi siihen vakio lauseella ettei puku saa lepattaa. Olis pitäny kysyä että mikä lepatuksen rajanopeus nykymallistossa on,, vissiin + 200 kmh.

Nyt mallit ja kaavoitus on täysin käyttökelvottomia. Eteläitalian ihmiset ostaa Rukan tuotannon vissiin. Itellä on vanhempi Armadillo ja vaikka kangas jo punoittaa tuota ei kannata edes haaveilla takuuseen koska parempaa pukua yleispyöräilyyn ei ole enää tarjolla. Siis missä kaavoitus/ leikkaus olisi kohdillaan.

Klimin kelkka mallistossa housut ja takit osuu parhaiten päälle, adventurepuku on vaan harmillisen kallis.
-ari
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Joo ja valitettavasti mulla on omakohtaista kokemusta noiden r-star hanskojen laatueroista. Onneks takuu sentään toimii hemmetin hienosti.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="amaunu"][quote="juvander"]Rukan tuotanto-ongelmista mitään tiedä, mutta ainakin vakava suunnitteluongelma siellä on.

Tähän asti olen kovasti ollut Rukan pukujen käyttäjä, mutta kun näitä nykymalleja katsoo niin eipä enää tarvitse sinne katsetta suunnistaa.

Ihme vetoketjuja, hihoista puuttuu vetoketjut ja tarrat.

Itse arvostan takkia jossa on kunnon vetoketju ja vielä neppareilla varustettuna että jos toinen pettää niin toinen vielä ehkä toimii. Hihojen suut pitää olla sellaiset että ne saa nopeasti vedettyä hanskojen päälle/alle, riippuen tilanteesta.
--

Nimim... edes oranssilla värillä puvun muodossa 8)[/quote]

Joo ei tartte katella nykyrukkia enää. Kuuntelin sivukorvalla kun sellainen kuivan kesän oravaa muistutttava motoristi sovitti rukan huippismallia lämpövuorella ja ihmetteli kuinka tiukka se oli mahan kohdalta. Myyjä totesi siihen vakio lauseella ettei puku saa lepattaa. Olis pitäny kysyä että mikä lepatuksen rajanopeus nykymallistossa on,, vissiin + 200 kmh.

Nyt mallit ja kaavoitus on täysin käyttökelvottomia. Eteläitalian ihmiset ostaa Rukan tuotannon vissiin. Itellä on vanhempi Armadillo ja vaikka kangas jo punoittaa tuota ei kannata edes haaveilla takuuseen koska parempaa pukua yleispyöräilyyn ei ole enää tarjolla. Siis missä kaavoitus/ leikkaus olisi kohdillaan.

Klimin kelkka mallistossa housut ja takit osuu parhaiten päälle, adventurepuku on vaan harmillisen kallis.[/quote]

Heti mp messujen jälkeen tuli otettua kantaa tohon matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku ketjuun seuraavanlaisella tekstillä:Messuilla tuli vietettyä aikaa Rukkan osastolla ja totesin ,et taidan olla varsin epämuodostunut kun yksikään Rukkan takeista ei istunut mukavasti päälle(4 eri mallia). Silloin ,kun Allroad puvun ostin olisko ollut vuonna -07 tai -08 niin siinä tuntu het , et tää on mun. Se on, kun mulle tehty. Täytyy kait sitten pitää hyvää huolta vanhasta Allroad puvusta ja odotella uusia malleja.
En taida olla yksin tuon istuvuus propleeman kanssa,kun amaunu ja Juvander puhuvat melkein,kun mun suullani.
Viimeksi muokannut RiiMi, Ke Touko 15, 2013 6:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Jussi_S kirjoitti:
heikkif1 kirjoitti:Eli kukaan muu kuin Kunkku ei ole ko. pukua (Cosmic) käyttänyt tai nähnyt? Pitääkö nuo huhut Rukan tuotanto ongelmista paikkansa?
Etsiessäni Rukan hanskoja jokin aika sitten, eräässä liikkeessä sanoivat että Rukka olisi vaihtanut 'tehtaansa' toisaalle ja käynnistysongelmia sen kanssa. Että eivät ole pystyneet juurikaan toimittamaan kaudelle 2013 mitään uutta.
Valitettavasti ovat totta nuo huhut. L-Fashion Group on tehnyt aika suuren ratkaisun ja pistänyt tuotantopaikan uusiksi kaikessa Gore-Tex-tuotannossaan, ei siis pelkästään mp-asuissaan. Rukka-tuotteethan valmistettiin tähän asti oman yhtiön omistamassa tuotantoyksikössä Portugalissa. Sama tyyli jatkuu, eli yhtiö ei käytä alihankkijoita, vaan on perustanut uuden tuotantolaitoksen aivan eri suunnalle maailmaa. Heti alkuun tuotanto tökkäsi, eikä tavaraa ole saatu maailmalle niin kuin oli suunniteltu.

Rukka on tästä eteen päin "Made in China". :o :(
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Jaha. Onnea ja menestystä vaan Rukka.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

RiiMi kirjoitti: En taida olla yksin tuon istuvuus propleeman kanssa,kun amaunu ja Juvander puhuvat melkein,kun mun suullani.
Et ole yksin. Käytin tyytyväisenä Allroadia, mutta kun otin käyttöön sen seuraajan, totesin tuon saman. Olen käynyt puhumassa asiasta Lahdessa pääkallonpaikallakin, mutta mitäpä se olisi auttanut. Tällä hetkellä Rukan mallistossa ei valitettavasti ole Allroad-tyylistä pukua. Toivottavasti tilanne vielä jatkossa korjaantuisi.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
Nomad
Viestit: 453
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Jaha Rukkakin siirtyy orjatyömarkkinoille..
Vastaa Viestiin