Mikä Rukka

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Näin se kapitalistinen maailma on aina elänyt, osakkeenomistajien katteet pitää turvata keinolla millä tahansa.

Rukka on visiin siirtänyt sähköpostit ja yhteydenotot myös Kiinaan kun ei kummastakaan saa vastausta kyselyyn miten toimitaan haalistuneen takin kanssa. Taitaa olla parempi tyytyä haalistuneeseen takkiin, se on sopiva päälle ja pitää vettä.
Toimii haalistuneena myös hyvänä mainoksena Rukkan laadulle :twisted:

Vaikka, haalistumista lukuunottamatta mulla ei ole pahaa sanottavaa mulla olleista Rukkan puvuista. Koskaan ei ole ollut mahdollisuutta ostaa käyttötarkoitukseen sopivaa pukua vaan sen mitä on halavalla saanut uutena tai käytettynä. Eihän ne parhaat ole mun käyttöön mutta kelpaa mulle kun en paremmasta tiedä.
Kylätason kurapyöräilijä.
kjhh
Viestit: 229
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 10:43 am
Pyörä: 1200 gs adv
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Jotain hyvää sentään , korjausompelimo (ainakin) vielä Kokkolassa - tuotannon siirto kinkkilään takaa ompelimolle varmasti täystyöllisyyden. Kokkolasta tuli juuri vanha Armatech-pusero korjattuna, hihat pidennettyinä ja tarrat uusittuna, erinomaisen laadukasta työtä.
Avatar
heikkif1
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:47 pm
Pyörä: Polkupyörä!
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja heikkif1 »

Ilmeisesti asiassa on sitten perää. On se harmi että RUKKA näin ampuu omaan jalkaansa, vuosikymmeniä on luotu hyvä ja laadukas merkki ja sitten ahneuksissaan pistetään koko homma paskaksi. Maineen ja laadun luonti on kova hommeli mutta menetetyn maineen ja laadun palauttamisessa vasta kova työmaa onkin. 70-80-lukujen taitteessa ostin ensimmäisen Rukka sadehaalarin ja se oli silloin ainut kampe millä sateella pysy kuivana, vuosien saatossa on ollut monta eri mallia jotka ovat hyvin istuneet kroppaan, saas nähdä onko näistä nykyisistä "trendi"-malleista siihen, ei ne ainakaan silmiä hivele!
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Rukka Shakal -takki....... Onko kokemuksia????? Kenties tyhmää kysyä näin takin ostamisen jälkeen.... Mutta kun halvalla sai erään liikkeen poistohyllystä, oli pakko ostaa; 249 €. Koko 54 sopi meikäläisen (183cm/98kg) päälle tosi hyvin kunhan oli vaihtanut ne ristikkorakenteiset olkapääsuojat toisiin; kun seisoin kädet suorana, olivat olkasuojat ok, mutta kun ojensi kädet ajoasentoon painoivat ne niin pirusti olkapään etupuolelta. Noooh onneksi oli muista takeista poistettuja toppauksia useita eri malleja hyllyssä ja eikun niistä sopivimmat alkuperäisten tilalle ja nyt tuntuu hyvältä :wink: . Ainoa asia mikä odottaa ekaa kokeilua mopon kyydissä on hihat; ei kiritysmahkuja joten lepattavatko........
terv. Tapsa ja SE
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla on Shakal ja hyvin on toiminut ja tyytyväinen olen ollut. Kesällä +22 asteen jälkeen lämmin jos vähänkään joutuu jumppaamaan, pitää vettä ja vaikka takki on kesällä ilman sisätakkia/paksua paitaa liian iso (56) niin se ei lepata. Harmittavasti siinä ei ole tuuletusräppänöitä, niiden kanssa sillä pärjäisi paremmin kesäkuumalla.

Shakal on nykyään kevät/syksy takki, kesällä ajellaan 54 kokoisella takilla joka istuu T-paidan kanssa napakammin päällä.

Musta tuntuu että kohta alkaa olla Rukkaa moneksi vuodeksi kun olen ostanut heti kun on halavalla saanut, nyt on pojalle kyttäyksessä vähän käytetty Marco-takki ja itelle 54 housut. Toistaiseksi en muuta merkkiä edes harkitse, sen verran hyviä kokemuksia Rukkasta on, tärkeintä mulle on että samalla puvulla voin ajaa kuivalla ja sateella ilman ylimääräistä kortonkijumppaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Riku76
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Riku76 »

Koheltaja kirjoitti:
Rukka on visiin siirtänyt sähköpostit ja yhteydenotot myös Kiinaan kun ei kummastakaan saa vastausta kyselyyn miten toimitaan haalistuneen takin kanssa. Taitaa olla parempi tyytyä haalistuneeseen takkiin, se on sopiva päälle ja pitää vettä.
Toimii haalistuneena myös hyvänä mainoksena Rukkan laadulle :twisted:
Kyllä sieltä mulle ainakin vastattiin heti samana päivänä, kun kyselin takin korjauksen kustannusarvioo niitten sivujen palaute kohdan kautta.
Sitten vaan kuvia saamaani sähköpostiin ja kustannusarvio tuli seuraavana arkipäivänä.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kerran laittanut sähköpostia ja kerran palauteen kautta, jos ei tule vastausta niin pitäkööt tunkkinsa ja mainostetaan heidän tuotettaan haalistuneella ajotakilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja jite »

Hyvin on takuu pelannut mun Allroad puvun kanssa. Kaksi kertaa on neljän vuoden aikana vaihdettu suojat ja takin gore-kalvo nupisematta. Tiedä sitten mitä kertoo laadusta jos joka toinen vuosi joutuu vaihtamaan uusiin kun vanhat yksinkertaisesti hapertuu käsiin?! Olisin ostanut Cosmic puvun seuraavaksi mutta takki oli mallia kaljamaha-ei hartioita joten ei kiitos :lol:
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Joo. Rukkan takuu hommiin oon ollu kans tosi tyytyväinen ja tässä kohtaa tuleekin pelko persiiseen ,jos tollasen esmes. Klim rally adventuren tulevaisuudessa hankkis. Mahtaakohan takuukorjaus asiat luonnistaa yhtä hyvin,kun Rukkan kanssa jos niitä on tullakseen.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Kylänmies
Viestit: 466
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 8:57 pm
Pyörä: polkupyörä
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

jite kirjoitti:Hyvin on takuu pelannut mun Allroad puvun kanssa. Kaksi kertaa on neljän vuoden aikana vaihdettu suojat ja takin gore-kalvo nupisematta. Tiedä sitten mitä kertoo laadusta jos joka toinen vuosi joutuu vaihtamaan uusiin kun vanhat yksinkertaisesti hapertuu käsiin?! Olisin ostanut Cosmic puvun seuraavaksi mutta takki oli mallia kaljamaha-ei hartioita joten ei kiitos :lol:
Kuinka pitkä takuu on? Onhan se mainiota jos takuu pelaa mutta tosiaan eihän laatutuotteita pitäs kokoajan olla vaihtamassa. Oma vaiva se tuommoinen ylimääräinen säätäminenkin on.
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja jite »

2v taitaa se takuu olla Rukalla. Tuotevastuu on ihailtavan kohdillaan tässä tapauksessa. Olivat sanoneet tehtaalta että se oli sitten viimeinen kalvo tuohon takkiin.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Rukka antaa mp-asuille viiden vuoden takuun. Se koskee käsittääkseni kaikkia Gore-Tex-asuja.
Rukan sivuille lukee näin:
Erityisten toimivuusvaatimusten vuoksi esimerkiksi moottoripyöräasujen tekeminen vaatii perinpohjaista huolellisuutta ja teknistä osaamista. Siksi tuotteet valmistetaan yrityksen omissa tuotantolaitoksissa Suomessa ja Portugalissa. Tällä eurooppalaisella ratkaisulla varmistetaan sekä tuotteiden työn laatu että erinomainen istuvuus.

Mitä tuosta voisi päätellä? Millä jatkossa varmistetaan työn laatu ja istuvuus? :(
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
heikkif1
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 1:47 pm
Pyörä: Polkupyörä!
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja heikkif1 »

Kysymykseeni Cosmic kokemuksista, ilmeisesti kampetta ei ole näihin piireihin hirveesti myyty vai myydäänkö sitä Suomessa ollenkaan? Paikallinen diileri ei ainakaan ole saanut niitä myyntiin ja tämän kesän kamppeet on kuulemma jo jaettu?! Ilmeisesti juuri laatuongelmista johtuu tämä tavaran saatavuus, tiedähäntä.
jite kirjoitti: Olisin ostanut Cosmic puvun seuraavaksi mutta takki oli mallia kaljamaha-ei hartioita joten ei kiitos :lol:
Toki jos puku on kuvatun mukainen niin voisin kuvitella sen olevan täydellinen minulle :lol:
*Makiasta elämästä pitää olla valmis maksamaan!*
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Mikä Rukka

Viesti Kirjoittaja jite »

edit omaan tekstiin. 5vuottahan se takuu olikin. Taisin repäistä ton takuun jostain normivaatteista.
Mitä tuohon kokoon tulee niin ainakin mulle ei sama koko kuin nykyisessä Rukassa on, sopinut ollenkaan. Ehkäpä Rukka on ennakoinut suomalaisen miehen vartalotyypin muutoksen.
Vastaa Viestiin