Käyttöskenaario on lähinnä talvisissa olosuhteissa (esim. matkaenskaillessa tai kelkkaillessa), jolloin nopeammilla pätkillä voisi tilapäisesti vetää visiirin eteen ajamaan kylmää viimaa pois herkältä hipiältä
Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
Tour-X, mitkä ajolasit?
Uusi Tour-X olis tyrkyllä melkoisen mukavaan hintaa ja heti alkoi poltella. Muutamien myyjien taholta mulle on sanottu, että ajolasien pitäisi mahtua olemaan paikallaan myös visiirin ollessa kiinni. Pitäneekö paikkansa ja voiko niin edes käyttää
? Vai onko se laseista kiinni ja jos on, mitä laseja tiedätte mahtuvan alle (ja tietysti tuplalinssiset pitää olla)? Tähän pohdintaan en ole vielä vastausta muualta löytänyt
.
Käyttöskenaario on lähinnä talvisissa olosuhteissa (esim. matkaenskaillessa tai kelkkaillessa), jolloin nopeammilla pätkillä voisi tilapäisesti vetää visiirin eteen ajamaan kylmää viimaa pois herkältä hipiältä
. Ja miksei tietysti sateessa, ettei kajuutta täyty vedellä... 
Käyttöskenaario on lähinnä talvisissa olosuhteissa (esim. matkaenskaillessa tai kelkkaillessa), jolloin nopeammilla pätkillä voisi tilapäisesti vetää visiirin eteen ajamaan kylmää viimaa pois herkältä hipiältä
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- CapoSakke
- Viestit: 1354
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Toimii visirin kanssa talvella ja muutenkin paremmin, kun asennat Progrip tuplalinssin, muita on turha enää kokeilla, olen tehnyt sen jo. Katso että on Arai sopiva linssi ja asenna oikein.
Itse käytän kumpaakin mallia tilanteesta riippuen, 2 x Tour X ja 2 x VX-3.
On muuten paras jokapaikan hattu joka markkinoilta löytyy.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
- av2
- Viestit: 597
- Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
- Paikkakunta: Helsinki
Loistava potta monipuoliseen käyttöön, jos vain kuulan muotoon sopii! Menee hyvin kiinni asti ainakin mun laseilla. Olikohan noi Oaklet tai jotku semmoiset. Välillä pidän pidemmällä siirtymällä laseja leuan kohdilla niin ilma kiertää mukavemmin hikisellä naamalla, sitten taas paremmille reiteille glaassit silmille, kaikki käy ilman pysähdystä näppärästi. Joskus pidän kumpiakin silmien edessä. Ja lippa on mun mielestä ehdoton, kunhan on pleksi joka ohjaa tuulen pois siitä. Oon kuullu kyllä haukkuja lipasta pleksittömiltä kuskeilta motari vauhdeissa, mulla on MRA-pleksi.
- Liitteet
-
- X-tour.jpg
- (465.88 KiB) Tiedosto ladattu 259 kertaa
-
- D200 067 (Small).jpg
- (39.12 KiB) Tiedosto ladattu 198 kertaa
XRV-97
Mietityttää tossa Tour-X potassa toi koko. Mulla on pieni pää ja sattuu tietenkin kahden koon väliin (S 55..56 ja M 57...58 cm). Pään koko on 56,5 ja hupun kanssa, jota pidän aina , n. 56,7...56,8 cm.
Ja kysmys kuuluu: Kuinka paljon tuo potta antaa periksi käytössä eli siis sisukset venyy/painuu kasaan? Sovittanut olen ja sekään ei tuonut selkeää ratkaisua kokovalintaan, kuten kävi nykyisen Schuberthin kohdalla. Lähinnä ajattelen tässä, kummanko koon otan. Kypärän sisäkuorta pystynee jonkin verran muotoilemaan ja niihin saa varaosana eri kokoisia "pipoja", mutta se peruskoko.
S kuormitti päälakea suht tasaisesti, mutta otsalinjaa ei oikein lainkaan. Ihan kuin ois ollu päälaen varassa. Ei tosin tuntunu kovin pahalta parin minuutin sovituksen aikana ja jos antaa hyvin periksi, saattaa olla sopiva.
M tuntui kohtuu jämäkältä ja kuormitti nuppia varsin tasaisesti, mutta jos antaa periksi kovin paljon, niin väljäksi saattaa mennä.
On muuten harvinaisen vaikee rasti tämän potan koon valitseminen, jos kokojen väliin nuppi osuu. Yleisohjehan on, että ota pienempi jos on rajoilla, mutta pelottaa, jos kuski pysyy käynnissä vain Buranalla
. Koeajoon ei sitten kypärää saanut, joten se siitä puolesta
.
Ja kysmys kuuluu: Kuinka paljon tuo potta antaa periksi käytössä eli siis sisukset venyy/painuu kasaan? Sovittanut olen ja sekään ei tuonut selkeää ratkaisua kokovalintaan, kuten kävi nykyisen Schuberthin kohdalla. Lähinnä ajattelen tässä, kummanko koon otan. Kypärän sisäkuorta pystynee jonkin verran muotoilemaan ja niihin saa varaosana eri kokoisia "pipoja", mutta se peruskoko.
S kuormitti päälakea suht tasaisesti, mutta otsalinjaa ei oikein lainkaan. Ihan kuin ois ollu päälaen varassa. Ei tosin tuntunu kovin pahalta parin minuutin sovituksen aikana ja jos antaa hyvin periksi, saattaa olla sopiva.
M tuntui kohtuu jämäkältä ja kuormitti nuppia varsin tasaisesti, mutta jos antaa periksi kovin paljon, niin väljäksi saattaa mennä.
On muuten harvinaisen vaikee rasti tämän potan koon valitseminen, jos kokojen väliin nuppi osuu. Yleisohjehan on, että ota pienempi jos on rajoilla, mutta pelottaa, jos kuski pysyy käynnissä vain Buranalla
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ovat varmaan ne valittajat olleet liikenteessä sellasella perse pystyssä ajettavalla ja menneet tuppi nurin, ku en oo ikinä huomannu lipasta olevan minkäänlaista haittaa noissa vauhdeissa mitä matkaenskoista saa irti, päinvastoin siitä on hyötyä ku tarkkailee muuta liikennettä ilman silmien siristelyä.av2 kirjoitti:Oon kuullu kyllä haukkuja lipasta pleksittömiltä kuskeilta motari vauhdeissa, mulla on MRA-pleksi.
- PilcQ
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 11:36 am
- Pyörä: Honda XRV 750 -96
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Tasan samat, tai siis tarkelleen "Oakley MX Enduro O Frame, Carbon, dual lens" lasit ja hyvin menee lasine päälle visiiri kanssa kiinni. Erinomainen monipuoliseen käyttöön...av2 kirjoitti:Loistava potta monipuoliseen käyttöön, jos vain kuulan muotoon sopii! Menee hyvin kiinni asti ainakin mun laseilla. Olikohan noi Oaklet tai jotku semmoiset.
-
Jukka Talja & XRV750
Jukka Talja & XRV750
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Itse ainakin joudun motarilla kääntämään päätä normaalia varovaisemmin ettei venähdä niska. Kyllä se ilmavirta kummasti siitä lipasta vääntää päätä kuten myös vastustaa pään kääntämistä. Jos on tyyntä niin tuo ongelma on tuntuvasti pienempi.tonik kirjoitti:Ovat varmaan ne valittajat olleet liikenteessä sellasella perse pystyssä ajettavalla ja menneet tuppi nurin, ku en oo ikinä huomannu lipasta olevan minkäänlaista haittaa noissa vauhdeissa mitä matkaenskoista saa irti, päinvastoin siitä on hyötyä ku tarkkailee muuta liikennettä ilman silmien siristelyä.av2 kirjoitti:Oon kuullu kyllä haukkuja lipasta pleksittömiltä kuskeilta motari vauhdeissa, mulla on MRA-pleksi.
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Tuon kypärän kanssa on ajeltu katteettomalla hondalla, pikku adventurella, muutamallakin erillaisella guzzilla ja sekalaisella kasalla kavereiden pyöriä siitä amerikkalaisesta itämaan muoviluoteihin.
Missään järjellisissä (lue laillisissa) nopeuksissa ei ole vaikeuksia pään kääntelyssä...
Niissä toisissa nopeuksissakaan ei ole tullut mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
Kai se niska vaan on jo tottunut tuohon lippaan?
Missään järjellisissä (lue laillisissa) nopeuksissa ei ole vaikeuksia pään kääntelyssä...
Niissä toisissa nopeuksissakaan ei ole tullut mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
Kai se niska vaan on jo tottunut tuohon lippaan?
Mikä on whisperkit? Mulla on sellainen kypärän alaosaan kiinnittyvä "kauluri" jota pidän sen takia että se pienentää kasvoille tulevaa ilmavirtaa, mutta en kyllä usko että sillä meluun olisi mitään mainittavaa vaikutusta.villero kirjoitti:Onko kukaan laittanut Tour-X:nsa jotain whisperkittiä? Tuntuu, että suuri osa melusta kun olisi sellaisella poistettavissa.
Hannu
Whisperkit taitaa olla Shoein lanseeraama nimitys kypärään kiinnitettävälle kaulurille, joka pienentää kypärässä olevaa mökää blokkaamalla mahdolliset ilmavirtaukset. Messuilla taisin sovittaa tuota Shoein vastinetta Tour-X:lle, ja jotenkin muistelisin, että siinä olisi ollut jo vakiona enemmän reunusta esimerkiksi leuan kohdilla.Hannu kirjoitti: Mikä on whisperkit? Mulla on sellainen kypärän alaosaan kiinnittyvä "kauluri" jota pidän sen takia että se pienentää kasvoille tulevaa ilmavirtaa, mutta en kyllä usko että sillä meluun olisi mitään mainittavaa vaikutusta.
Korvatulppia pidän käytännössä aina, mutta silti humina hyökkää suoraan korvien kohdalta alakautta jo 60km/h alkaen. Kypärän sisällä olevat saundit hiljenevät huomattavasti, jos nostan hartoita kypärää vasten. Näin en kuitenkaan viitsisi suhailla jatkuvasti.juha kirjoitti:Minustä tuo kypärä on pirun hiljainen kun ajaa seisaaltaan, katteiden aiheuttamien pyörteiden meteliin auttaa varmaan parhaiten korvatulpat.