Tähän en osaa vastata, mutta omat kokemukset aukon peittämisestä on, että jos sen peittää kokonaan niin menee visiiri huuruun hyvin nopeasti. Ongelmana minulla on se, että ilmavirta pyörähtää tasan nenänkärkeen ja 30min ajon jälkeen alkaa niiskuttaminen kun nenä vuotaa. Jeesusteipistä yritä-ja-erehdy -menetelmällä tein riittävän peiton joka ei vielä ole liian iso. Hyvin toimii. Kun ensin kokeilin teipata mahdollisiman tiiviisti aukon umpeen niin ongelmana tosiaan oli visiirin huurtuminen lähes välittömästi. Buffin kanssa samaa ongelmaa ei ilmene vaikka hyvin sitä aukkoa tukkiikin. En tiedä miksi.AndersReisen kirjoitti: Olen nähnyt jossain kuvan leuan/kaulan ja leukasuojan välisen aukon peittämiseen tarkoitetusta lisävarusteesta. Onko kellään kokemusta? Mistä saa? Tiikerin tuulilasi nimittäin saa ilman pyörteilemään kypärän edessä varsin omituisesti ja viileällä kelillä tuuli puskee ikävästi em. aukosta naamalle.
Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
- jonkko
- Viestit: 3551
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
AndersReisen kirjoitti:Olen nähnyt jossain kuvan leuan/kaulan ja leukasuojan välisen aukon peittämiseen tarkoitetusta lisävarusteesta. Onko kellään kokemusta? Mistä saa? Tiikerin tuulilasi nimittäin saa ilman pyörteilemään kypärän edessä varsin omituisesti ja viileällä kelillä tuuli puskee ikävästi em. aukosta naamalle.n00b kirjoitti:(...) Tosin ei tuo nyt kovin äänekäs ole ollut muutenkaan kun on syksyn/alkutalven ollut Buff kaulassa pienentäen kypärän leuan eteen jäävää aukkoa. (...)
Tilasin halbemasken louisilt mutt en viel ole ehtinyt kokeilla,sopii melkein kaikkiin scott laseihiin.
Pikkasen sama meininki mitä noil mäkihyppääjill oli aikoinan naman edessä,eli muovi naamio miss on noi säleet et sa hyvin hengitettyä.
Niin paljon kokeillut olen et mahtuu just ja just kypärn "nokan" sisäpuolelle ku on laseis kiinni.
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Munapää mopoilijat!
http://www.yle.fi/player/player.jsp?nam ... %2F00377_1
Eipä tämä topicciin muuten liity ku että hyvä se on munat suojata.
http://www.yle.fi/player/player.jsp?nam ... %2F00377_1
Eipä tämä topicciin muuten liity ku että hyvä se on munat suojata.
Jos joku Oulun seudulta on himoinnut arai tour-x kypärää niin emc:llä olisi yksi L kokoinnen hyllyssä->oli tilattuna minulle, mutta oli liian pieni koko ja arain malli ei ollut minulle oikein passeli oikeankaan kokoisenakaan.
Päädyin sitten siihen, että kypärä on mallia avattava kun joutuu noiden silmälasienkin kanssa pelaamaan.Testasin aikamonta mallia ja parhaaksi minun ja emännän päähän tuntui olevan shoei multitech, jotka sitten laitettiinkin.
Päädyin sitten siihen, että kypärä on mallia avattava kun joutuu noiden silmälasienkin kanssa pelaamaan.Testasin aikamonta mallia ja parhaaksi minun ja emännän päähän tuntui olevan shoei multitech, jotka sitten laitettiinkin.
Käytän myös ja suosittelen.. Umpikypärä muunnoksessakin on tuplavisiiri mutta kaipaa kyllä tiivistystä alareunaan..Hannu^ kirjoitti:Oletkos kokeillut KBC:n kypäriä? KBC:llä on tämä VRX motodesign kypärä jossa on mahdollista irroittaa lippa ja vaihtaa tilalle mukava visiiri. kypärä muutenkin on toimiva ja asiallinen ja itse pidän kunnollisesta leukasuojasta joka on hyvän mallinen ja antaa kunnon suojan moneen muuhun kypärään verrattuna.
Tähän mennessä yksi parhaista kypäristä mitä olen pitänyt.
- Pyöveli
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Helmi 02, 2007 11:53 pm
- Pyörä: KTM Adventure R -00, K750 -59
- Paikkakunta: Oulu
Pitkällisen mietinnän jälkeen kävin eilen hakemassa HJC:n CL-XS potan. Ensikokemusten perusteella vaikuttaisi ihan pätevältä kamppeelta. Crossipottaan verrattuna on huomattavan hiljainen, luonnollisesti. Sisukset ovat sopivan jämäkät ja istuu hyvin päähän. Kokomerkintä ei pidä paikkaansa. Normaalisti käytään L-kokoa, mutta tuosta pitää olla XL. Visiiri on erikoisen muotoinen ja taittaa hieman valoa. Täytyy katsoa onko ominaisuus häiritsevä paremmilla teillä eli soralla ja pusikossa. Ylhäällä ollessaan visiirin reuna myös näkyy silmäkulmassa, mikä ei oikein tunnu järkevältä suunnittelulta, lähinnä kompromissilta. Scottin lasit mahtuvat päähän visiirin ollessa ylhäällä. Aurinkolippa on lyhyehkö ja kovassa vauhdissa lippa tuntuu myös ottavan tuulta, mikäli ajelee nenä pysyssä. Kypärän kiinnitys on pikalukolla. Täytyy kommentoida lisää kunhan kokemusta karttuu. Kypärän ostin Dirtbikestä, tilasivat sen kun pyysin. Eivät olleet itse kovinkaan innostuneita ko. potasta. Nimenomaan visiirin jääminen näkökentän ylälaitaan näyttää ulkopuolisesta aika surkealle. Voin esitellä omaani, jos jotakuta kiinnostaa..
Plussat:
-hinta
-istuvuus
-pikalukko
-lasit mahtuu
Miinukset:
-visiirin suunnittelu
-aurinkolippa
Plussat:
-hinta
-istuvuus
-pikalukko
-lasit mahtuu
Miinukset:
-visiirin suunnittelu
-aurinkolippa
Ei se luotettavuus, vaan helppo huollettavuus..
- teneraattori
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
- Pyörä: ON
- Paikkakunta: suurhollola
Parin viikon perusteella minulla on aikalailla samansuuntaisia kokemuksia. Silmälaseja kun käytän, niin toi visiiri tuntui aluksi tosiaan siltä, että näkö olisi jotenkin vääristynyt(taittovikaa=miinuslasit). Nyt en huomaa enää mitään vääristymää ja näkeminen on normaalia. Ja riittävän hiljainenkin on jopa xt:n kanssa ainakin minun päässä. Mielestäni hintansa väärtti ostos.Pyöveli kirjoitti:Pitkällisen mietinnän jälkeen kävin eilen hakemassa HJC:n CL-XS potan. Ensikokemusten perusteella vaikuttaisi ihan pätevältä kamppeelta. Crossipottaan verrattuna on huomattavan hiljainen, luonnollisesti. Sisukset ovat sopivan jämäkät ja istuu hyvin päähän. Kokomerkintä ei pidä paikkaansa. Normaalisti käytään L-kokoa, mutta tuosta pitää olla XL. Visiiri on erikoisen muotoinen ja taittaa hieman valoa. Täytyy katsoa onko ominaisuus häiritsevä paremmilla teillä eli soralla ja pusikossa. Ylhäällä ollessaan visiirin reuna myös näkyy silmäkulmassa, mikä ei oikein tunnu järkevältä suunnittelulta, lähinnä kompromissilta. Scottin lasit mahtuvat päähän visiirin ollessa ylhäällä. Aurinkolippa on lyhyehkö ja kovassa vauhdissa lippa tuntuu myös ottavan tuulta, mikäli ajelee nenä pysyssä. Kypärän kiinnitys on pikalukolla. Täytyy kommentoida lisää kunhan kokemusta karttuu. Kypärän ostin Dirtbikestä, tilasivat sen kun pyysin. Eivät olleet itse kovinkaan innostuneita ko. potasta. Nimenomaan visiirin jääminen näkökentän ylälaitaan näyttää ulkopuolisesta aika surkealle. Voin esitellä omaani, jos jotakuta kiinnostaa..
Plussat:
-hinta
-istuvuus
-pikalukko
-lasit mahtuu
Miinukset:
-visiirin suunnittelu
-aurinkolippa
Nostetaanpa vanhaa topiccia ylös taas.
Nyt kun pyövelillä ja inventaattorilla on jo varmaan enemmän kokemusta kypärästä, niin kertokaas onko se hyvä ostos?
Tuossa webbikeworld.com:in arvostelussa se ei paljoa kehuja saanut, mutta olen kuitenkin aikeissa ostaa ko. kypärän.
170€ ja centit päälle saksasta tilattuna postikuluineen, mutta lupasivat paikallisessa mopoliikkeessäkin sen 170€:n. Tilaustavaraa, ei hyllyssä eli ei päässy tutustumaan lähemmin. Eipä tuo siis kovin kalliskaan ole.
Kaikenlaiset kokemukset kypärästä kiinnostaa, että eikun avautumaan...
Nyt kun pyövelillä ja inventaattorilla on jo varmaan enemmän kokemusta kypärästä, niin kertokaas onko se hyvä ostos?
Tuossa webbikeworld.com:in arvostelussa se ei paljoa kehuja saanut, mutta olen kuitenkin aikeissa ostaa ko. kypärän.
170€ ja centit päälle saksasta tilattuna postikuluineen, mutta lupasivat paikallisessa mopoliikkeessäkin sen 170€:n. Tilaustavaraa, ei hyllyssä eli ei päässy tutustumaan lähemmin. Eipä tuo siis kovin kalliskaan ole.
Kaikenlaiset kokemukset kypärästä kiinnostaa, että eikun avautumaan...
Pistämpä oman panostukseni tähän topicciin..
Vaihtoehtoja kypäräksi itselläni oli kaksi. Tuo HJC CL-XS ja Airoh S4. Kävin Allrightissä hypistelemässä tuota hjc:tä ja ei antanut kovin hyvää laatuvaikutelmaa. Varsinkin visiiri piti ihan järkyttävää rutinaa ja rätinää ja muutenkin vaikutti heppoiselta tuo visiirin kiinnitys. Myös värivaihtoehdot ei miellyttänyt minun silmää teinitribaaleineen ja gimmel-hileineen. Liian räikeitä. Ei sieltä tietenkään kokoja löytynyt niin en päässyt päähän moista sovittamaan. Noh, menin moposporttiin katselemaan Airohia ja laatu oli ihan eri planeetalta. Visiiri toimii niin kuin pitääkin ja päähänkin sopi mukavasti. Noh, olisin saattanut kypärän napata moposportista mukaani mutta kun ei palvelua ollut tarjolla ja myyjät oli niin elämäänsä kyllästyneen näköisiä niin päätin suksia sieltä helvettiin ja antaa rahani muualle. Tuli sitten tilattua Louisilta Airoh S4, värinä musta, tummalla ja kirkkaalla visiirillä hintaa yhteensä 220e. Tyytyväinen olen ostokseeni ollut. Kypärä on kevyt ja tyylikkään näköinen, varsinkin kun värinä on musta ja tummalla visiirillä
Vaihtoehtoja kypäräksi itselläni oli kaksi. Tuo HJC CL-XS ja Airoh S4. Kävin Allrightissä hypistelemässä tuota hjc:tä ja ei antanut kovin hyvää laatuvaikutelmaa. Varsinkin visiiri piti ihan järkyttävää rutinaa ja rätinää ja muutenkin vaikutti heppoiselta tuo visiirin kiinnitys. Myös värivaihtoehdot ei miellyttänyt minun silmää teinitribaaleineen ja gimmel-hileineen. Liian räikeitä. Ei sieltä tietenkään kokoja löytynyt niin en päässyt päähän moista sovittamaan. Noh, menin moposporttiin katselemaan Airohia ja laatu oli ihan eri planeetalta. Visiiri toimii niin kuin pitääkin ja päähänkin sopi mukavasti. Noh, olisin saattanut kypärän napata moposportista mukaani mutta kun ei palvelua ollut tarjolla ja myyjät oli niin elämäänsä kyllästyneen näköisiä niin päätin suksia sieltä helvettiin ja antaa rahani muualle. Tuli sitten tilattua Louisilta Airoh S4, värinä musta, tummalla ja kirkkaalla visiirillä hintaa yhteensä 220e. Tyytyväinen olen ostokseeni ollut. Kypärä on kevyt ja tyylikkään näköinen, varsinkin kun värinä on musta ja tummalla visiirillä
Saakos tuohon louis.de:n jostain englanninkielistä tekstiä? Ei perkele tuo lederhosen-kieli multa taivu.
Tulin päätökseen, että tilaisin airoh s4 potan, mutta ei tuo tilaaminen onnistu... Karteninhaber???
justjoo
Mites muuten tuo airohin koko politiikka??? hjc:n kypärässä mulla on koko xl, mutta hjc taitaa olla aina pienempi kuin koko antaa ymmärtää... Eli oisko airohin vastaava koko L???
Tulin päätökseen, että tilaisin airoh s4 potan, mutta ei tuo tilaaminen onnistu... Karteninhaber???
Mites muuten tuo airohin koko politiikka??? hjc:n kypärässä mulla on koko xl, mutta hjc taitaa olla aina pienempi kuin koko antaa ymmärtää... Eli oisko airohin vastaava koko L???
- av2
- Viestit: 597
- Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt kun on kokemusta X-tour potasta niin voin todellakin suositella tuota visiiri+ajolasi yhdistelmää. Asfalttiosuuksilla käytän visiiriä, lasien ollessa leukasuojaa vasten. Soralla taikka polulla ehdottomasti heitän glaassit silmille paremman näkötarkkuuden vuoksi(ainakin tuntuu tarkemmalta mulla). Kaikki käy yhdellä taikka kahdella kädellä vauhdissa.
- Liitteet
-
- Laatokan_reissu_150607_195.jpg
- (53.98 KiB) Tiedosto ladattu 204 kertaa
XRV-97
- Pyöveli
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Helmi 02, 2007 11:53 pm
- Pyörä: KTM Adventure R -00, K750 -59
- Paikkakunta: Oulu
Hommahan meni niin, että tuo kypärä, perus earit ja pikku adventure oli minulle yhtä kuin korvien tinnitus.. Pitkällisen taistelun jälkeen olen joutunut poistamaan kypärästä aurinkolipan, joka pitää kovemmassa vauhdissa meteliä. Siten hyöty, minkä ko. kypärästä saan on mahdollisuus käyttää ajolaseja sekä se, että kypärän kanssa on helppo hengittää. Vaan eipä ole aurinkolippaa..srbg kirjoitti:Nyt kun pyövelillä ja inventaattorilla on jo varmaan enemmän kokemusta kypärästä, niin kertokaas onko se hyvä ostos?
Ei se luotettavuus, vaan helppo huollettavuus..
- mikaki
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Huhti 13, 2006 11:45 am
- Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250
- Paikkakunta: Tornio
Mulla on ollut käytössä em potta nyt 3000 km. Kypärä on ollut selvästi hiljaisempi kuin aikaisempi umpipottani (arai). Lipasta johtuvaa meteliä en ole huomannut, oliskohan katteilla jotain vaikutusta asiaan.Pyöveli kirjoitti:Hommahan meni niin, että tuo kypärä, perus earit ja pikku adventure oli minulle yhtä kuin korvien tinnitus.. Pitkällisen taistelun jälkeen olen joutunut poistamaan kypärästä aurinkolipan, joka pitää kovemmassa vauhdissa meteliä.srbg kirjoitti:Nyt kun pyövelillä ja inventaattorilla on jo varmaan enemmän kokemusta kypärästä, niin kertokaas onko se hyvä ostos?
Mielestäni hintansa arvoinen tuote, vaikkakin visiirin muodosta johtuen sitä tulee käyttää joko täysin auki/kiinni, tai hieman raollaan. Jos visiirin jättää puolen väliin, niin se taittaa näköä ikävästi (esim uraiset polut on vaikea ajaa kun ei erota urien syvyyksiä...). Että tämmöisiä kokemuksia.
t Mika